Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:09

En hier ook hetzelfde. _O- Ik let echt op elk dingetje.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:10

Paula schreef:
M'n les ging vanmorgen zo goed. 8-) Nog nooit zo lekker gereden. Snap echt niet waar ik anders zo moeilijk over doe. Kijken was gewoon perfect. Alles precies optijd enzo.
Ben alleen wel door rood gereden. Stom stoplicht. :Y)

oeh ik ging toch ook bijna door rood! :oo
stoplicht ging op oranje, dus ik denk kan nog wel
trapt instructuur ineens op de rem... oeps vond ie niet zo leuk :')

verder hele uitleg gekregen over spiegels en kijken
k vond al dat ik druk was nu nóg drukker
binnenspiegel, buitenspiegel, schouder hoorde ik dus de laaste 5 minuten steeds _O-

verder auto nog wel paar keer afgeslagen omdat ik niet genoeg gas geef
dus niet super fijn gereden vandaag :P

woensdag was nog een plekje dus dan mag ik weer :)
en volgende week maandag voor de 1e keer 2 uur!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:13

Ja spiegels lijkt eerst echt niet te doen, maar vandaag ging het gewoon automatisch.
Gisteren was ik ook vanaf de bushalte naar huis gereden, auto in de garage gezet enalles. Mijn moeder had een hartverzakking, ze wist wel dat ik redelijk stevig door rijdt, maar had niet verwacht dat het echt zo was. Ik vond het super gaan, echt heerlijk zonder een instructeur naast je. :)) Was alleen wel bang dat ik een politie zou tegenkomen, maar zoals verwacht op de landweggetjes niet tegengekomen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:18

Mooi dat je les zo goed ging Paula! :) Fijn gevoel is dat.

Haha dat zou mijn moeder echt niet doen, mij laten rijden zonder rijbewijs. :P
En ach, als je een politie tegenkomt en je gewoon normaal rijdt, dan kan er niks gebeuren. Een politie mag je niet zomaar aanhouden toch?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:36

Die van mij ging ook goed en de moter sloeg niet af :) Vandaag licht helling proef gedaan op bruggetjes, wel zonder handrem. Bijna nog een auto geen voorrang gegeven, die kwam van rechts. Had zo door gereden, gelukkig remde die. En achteruit ingeparkeerd. Moet rustiger rijden en me niet op laten jagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:46

Paula schreef:
Rebel_Jits schreef:
Ik moet zeggen trouwens; als ik nu als bijrijder meega, ben ik heel erg geneigd overal commentaar op te hebben enzo. Gruwelijk irritant voor de bestuurder dus. Ik moet me echt inhouden :o Meer mensen die hier last van hebben?

Heel erg veel last van. Moet me ook echt inhouden, betrap mezelf er ook op dat ik constant zit te kijken. Zelfs in de bus. :+

Hier nog eentje :j

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:49

Morgen mijn eerste praktijkles voor rijbewijs C.
Van 10 tot 12 dus even NIET de weg op bij Heesch. Als er een grote vrachtwaggel van Van Iersel je bijna van de weg af blaast: sorry alvast!!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:52

Ik ben in de meivakantie met m'n vriend en zijn ouders mee op vakantie geweest.
Merk ook echt dat ik té veel commentaar op m'n vriend lever :+

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:54

Pasamba schreef:
Mooi dat je les zo goed ging Paula! :) Fijn gevoel is dat.

Haha dat zou mijn moeder echt niet doen, mij laten rijden zonder rijbewijs. :P
En ach, als je een politie tegenkomt en je gewoon normaal rijdt, dan kan er niks gebeuren. Een politie mag je niet zomaar aanhouden toch?

Tuurlijk mogen ze je gewoon aanhouden.

Kijken of de papieren kloppen etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:14

Ter controle papieren mag dat wel, maar alleen bij vermoeden dat er iets mis is met het voertuig, gestolen bijvoorbeeld. Of alcohol controle. Maar echt zonder reden mag het niet, en mag je ook weigeren. Net als met de legitimatiebewijzen, je mag nooit zonder reden gevraagd worden om dat kaartje..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:17

Serieus? :)) Dus als ik niet slingerend de weg over ga en de auto er normaal uitziet mogen ze mij niet aanhouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:20

Als er niets mis is met je auto wat geregistreerd staat ergens bij RDW of Politie niet nee, althans volgens mij niet :j

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:22

Het probleem is denk ik alleen, dat als er een politieauto achter mij zit/mij nadert, dat ik dan van schrik heel raar ga rijden. Maar vind het toch wel lekker om even zonder instructeur alles te herhalen. En op landweggetjes lijkt mij het ook niet zo'n probleem. Snelweg zal ik wel laten zitten. :P

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:00

Zo, mijn eerste les zit erop.
Na de (lange) uitleg van de instructeur over alle toeters en bellen die er in zo'n vrachtwaggel zitten, mocht ik het toch eens zelf proberen. Na een kwartiertje over het industrieterrein te hebben rondgetuft, moest ik ineens de provinciale weg opdraaien (HELLUP) en hóp de snelweg op.... Ikke even benauwd natuurlijk, maar het ging helemaal super.
Na 2 uur rond te hebben gereden weer terug naar de rijschool, netjes ingeparkeerd (achteruit uiteraard) en de boel geëvalueerd. Conclusie: ik heb feeling voor de wagen, voor het rijden en goed inzicht. Dus ik hoef me (volgens hem) nergens druk over te maken, ik kom er wel.
Toch prettig om te horen van iemand die het al 20 jaar doet.

Ik moet wel zeggen dat ik me übermachtig voelde, zo hoog boven al dat verkeer uit!!!
De glimlach die ik een uurtje geleden op mijn gezicht kreeg, is nog lang niet verdwenen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:43

Unwritten schreef:
Als er niets mis is met je auto wat geregistreerd staat ergens bij RDW of Politie niet nee, althans volgens mij niet :j

Dat dacht ik inderdaad ook. :j

Fijn dat het zo lekker ging Imker! :)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:57

Fijn dat het zo goed ging! Het lijkt me ook wel vet, ja, zo'n groot ding, maar ook doodeng. :P

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:59

Ik heb over 50 minuten mijn 2e les!
Ik zou nog vertellen hoe mijn 1e les was gegaan, maar heb dit weekend geen tijd gehad.. Beetje druk met van alles :P

Maar mijn 1e les ging best goed.. Eerst moeten luisteren naar de instructeur over de auto.. Daarna mocht ikzelf gaan rijden op de beewegen bij ons in de buurt.. Ging allemaal wel goed, alleen de 1e keer wegrijden ging nogal hard, omdat ik niet wist dat de gas zo gevoelig was! :o OEPS!!!
Ik heb best veel zin in mijn 2e les! :D

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:59

@ Imker: mooi dat het zo goed ging! :D

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:16

Maar als je het weigert hebben ze weer wel een reden om je te verdenken dus dan mag het weer wel.
Kortom: je hebt geen poot om op te staan als ze je aanhouden ;)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:46

't Is wel superstoer om dan op de snelweg te zitten en dan in de vrachtwagen naast je te kunnen kijken (al werd ik behoorlijk wat ingehaald omdat ik de cruise-speed-dinges op 82 moest zetten. Kon dus ook geen steek harder.

Volgende week gaan ze een lesplanning maken voor mijn praktijk en theorie moet ik op 4 juni op (verkeer/techniek en administratie).

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:53

Zo, ik meld me ook even hier! heb er op het moment 24 lessen achter me kiezen en ben er nog lang niet. Rij gewoon zolang ik wil, dus geen pakket of iets.
Heb nog geen theorie gedaan.

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:55

kunnen jullie lessen zonder theorie? :?

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:55

Rebel_Jits schreef:
Simulator lijkt mij echt niet vergelijkbaar met echt. De auto reageert toch anders. Je voelt in zo'n simulator niet als je de bocht te krap neemt, lijkt me? De krachten die er dan vrijkomen, zorgen er wel voor dat je het de volgende keer niet meer doet. Bij de sim denk je: och, is maar virtueel. Is niet erg als ik over een stoeprand rij :+ Tenminste, zo zou ik denken.

Ik ben eerste les hup de weg op gegaan en heb direct alles zelf gedaan. Af en toe wel hulp van instructeur, maar ik deed vooral alles zelf. En nu rij ik al helemaal zo weg (net 5 lessen gehad). Alleen bijzondere dingen aanleren en huppakee :D

Over de simulator, ik heb ooit eens zo'n lesje gewonnen in zo'n ding! en je voelt het wel degelijk hoor.. zit iets ingemaakt waardoor je alles voelt, dus ook als je versnelt en de bochten te krap neemt enz.. Is echt leuk om te doen.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:57

ja, je kan gewoon lessen zonder theorie
doe ik ook gewoon.
ga je eerst alles in de auto bekijken hoe de situaties zijn ( wel met hulp van de instructeur natuurlijk) want dan kan je de situaties in het boek in je hoofd voor je houden ( bijvoorbeeld hoe je een rotonde neemt) en kan je het misschien beter onthouden ( denk ik hoor)

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:01

hallo
ik ben eva ik volg rijlessen sinds oktober dit jaar en ik vind het nou niet bepaald heel leuk maar goed het is wel erg handig als ik mijn rijbewijs heb
ik heb 2 maanden geleden mijn ttt gehaald en vanaf het moment
dat hij zij van al je zo goed blijft rijden vraag ik het voor je aan.
nou vanaf dat moment gaat het dus niet echt goed meer vergeet te kijken en het ergste bij mij is de borden ik mis ze af en toe gewoon.
echt heel erg frusterend :( ik heb net ook weer gelest en ik wil zzo graag af rijden maar op de één of andere manier gaat het dan net weer mis waardoor hij het nog niet aaan durft om mij op te laten gaan. heeft iemand hier ook last van het borden kijken want eigenlijk gaat alles nu wel goed alleen ik rij doodgerust een doodlopende straat in :o
zo lang verhaal en sorrie dat ik zomaar binnen kom vallen