God stelt geen voorwaarden, behalve dat je zelf moet willen. Zou jij gedwongen willen worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Als er geen God zou zijn, die leven na de dood beloofd, dan hoef je ook nergens rekening mee te houden. Dan stopt het echt met de dood. Dan hoef je er ook niet over na te denken of. Dan is dood ook echte einde. Als je er als christen achter zou komen dat er geen leven verder meer is, dan heb ik een leven geleden conform christelijke normen/ waarden en daarmee eigenlijk mezelf voor de gek gehouden.
faye schreef:Welke beloftes uit de bijbel zijn dan precies uitgekomen?
randalinpony schreef:SDI schreef:Citaat:Als er geen God zou zijn, die leven na de dood beloofd, dan hoef je ook nergens rekening mee te houden. Dan stopt het echt met de dood. Dan hoef je er ook niet over na te denken of. Dan is dood ook echte einde. Als je er als christen achter zou komen dat er geen leven verder meer is, dan heb ik een leven geleden conform christelijke normen/ waarden en daarmee eigenlijk mezelf voor de gek gehouden.
Sorry, maar dit vind ik echt een kort door de bocht redenering. Ik hoop dat ik hem een beetje verkeerd begrijp.
Ik geloof niet persé in een God of leven na de dood. Ik weet het niet. Ik houd rekening met de mogelijkheid, omdat niets zeker is in dit leven.
Toch, ik houd met een heleboel dingen rekening, als in: ik respecteer de waarde van het leven. Ik ben hier en ik ben verantwoordelijk voor mijn daden, verantwoordelijk voor de mate waarin ik veranderingen aan mijn omgeving toebreng, of waarin ik mensen schade berokken of juist steun verleen.
En dat ben ik niet, omdat ik een creatie van een God ben, maar omdat ik besta.
Ik kan me voorstellen dat je als Christen jezelf gefopt zou voelen, mocht onverhoopt blijken dat er niets is, in plaats van God.
Maar verandert dat nou echt iets aan de waarde die je toekent aan je eigen leven?
sdi schreef:randalinpony schreef:
Sorry, maar dit vind ik echt een kort door de bocht redenering. Ik hoop dat ik hem een beetje verkeerd begrijp.
Ik geloof niet persé in een God of leven na de dood. Ik weet het niet. Ik houd rekening met de mogelijkheid, omdat niets zeker is in dit leven.
Toch, ik houd met een heleboel dingen rekening, als in: ik respecteer de waarde van het leven. Ik ben hier en ik ben verantwoordelijk voor mijn daden, verantwoordelijk voor de mate waarin ik veranderingen aan mijn omgeving toebreng, of waarin ik mensen schade berokken of juist steun verleen.
En dat ben ik niet, omdat ik een creatie van een God ben, maar omdat ik besta.
Ik kan me voorstellen dat je als Christen jezelf gefopt zou voelen, mocht onverhoopt blijken dat er niets is, in plaats van God.
Maar verandert dat nou echt iets aan de waarde die je toekent aan je eigen leven?
Ik bedoel aan te geven, als God niet zou bestaan, maakt het dan uit hoe iemand zijn/ haar leven inricht? Ik denk het niet want dan is de enige maatstaf, de eigen ik van de mens. En de eigen ik van de mens, heeft niet alleen goede dingen in zich.
Het is goed, dat je goed voor je medemens/ omgeving wil zijn. Absoluut niets op aan te merken.
Je zegt eigenlijk, ik doe zo goed mogelijk mijn best/ houd met veel dingen rekening omdat ik besta. Er zijn ook mensen die bestaan, maar die slechte dingen doen. Hoe verklaar je dat dan?
Blue_Eyes schreef:De Bijbel is door mensen geschreven die geleid werden door de heilige Geest. Daarmee geloof ik dus dat God wel degelijk de bijbel heeft geschreven, alleen dat hij daarvoor mensenhanden heeft gebruikt.
Blue_Eyes schreef:Wat is er nou leuker? Als je kind zelf naar je toe komt en zegt 'mama, ik vind je lief!' of dat je het aan een touwtje bindt en naar je toe trekt en commandeert: 'Zeg eens dat je me lief vindt!' Ik weet wel waar ik voor zou kiezen.
.
Anoeska schreef:Maar als ik niet in de hemel kom, waar kom ik dan wel als ik niet (echt) in God geloof?