MIsschien heb je wel een punt; 18 jaar is net weer wat ouder en wijzer. Soms.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:maar ik denk dat als ze 16 is, en ze komt dan thuis met iemand die 10 jaar ouder is (mits enigsinds een normale vent) dan heb ik daar denk ik niet zo heel veel moeite mee....... zou die man 30 zijn, dan weer wel..........
katiavl schreef:Wat bedoel je met grens aanhouden tot welke leeftijd té oud is. Bij minderjarige of meerderjarige
Kayuna schreef:katiavl schreef:Wat bedoel je met grens aanhouden tot welke leeftijd té oud is. Bij minderjarige of meerderjarige
Ik bedoel, dat een meisje van 18 wél van zichzelf verliefd mag worden op iemand van 28, dat kan nog net. Maar op iemand van bijvoorbeeld 34 dát mag niet gebeuren, want dat is te oud!
Als je verliefd wordt op iemand, gebeurt dat gewoon, dat kan je niet voorkomen of tegenhouden. (wel onderdrukken, maar daar wordt je niet vrolijk van)
En andersom natuurlijk ook. Een man van 34 die zich voorneemt om nooit verliefd te worden op een jong ding van 18. Dat is toch niet onder controle te houden zoiets? Dat overkomt je, als je diegene tegen komt die eigenlijk perfect is, alleen volgens de ogen van andere te jong of juist te oud is. Moet je daarom maar diegene laten lopen?
En ik snap, (detour) dat er ook mannen tussen zitten die maar 1 ding willen. En die helemaal niet met de juiste bedoelingen om gaan met jongere meiden. (en dat vind ook heel erg) Maar ik ga er even vanuit dat als 2 mensen, die voor de wet volwassen worden geacht, ongeacht welke leeftijd écht van elkaar houden, en op de juiste manier met elkaar omgaan, dat daar toch niets mis mee is?
katiavl schreef:Betrouwbaar overkomen is ook maar iets gevaarlijks per definitie.
ik neem 18 dan ben je biologisch in staat om gevolgen te dragen van jou beslissingen en geacht om de goeie te kiezen. Geen één 16 jarige is biologisch gezien daarvoor in staat. Maatschapelijk volwassenheid wel maar juist daarom ontstaan zoveel problemen en dat ondersteun ik dus niet.
Ilsex schreef:Even een opmerking tussendoor : waarom is een meisje van 16 nog niet in staat voor zichzelf op te komen oid, als een meisje van 18?
Ik vind dat het maar is hoever je in je ontwikkeling bent..