Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:06

Oké. Al is de ene 16 jarieg de ander ook niet. Maar 16 en 20 of 14 en 22 of ouder, tsja.. Bloos

MIsschien heb je wel een punt; 18 jaar is net weer wat ouder en wijzer. Soms. Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:10

De ene 16-jarige is idd de andere niet. Maar als mannelijke leeftijdgenoten (ik ben 34) achter 16-jarigen aan zitten, dan word ik héél vinnig richting man en héél beschermend richting meisje. Toevallig laatst nog van vrij dichtbij met zo'n gevalletje te maken gehad, de betreffende man was niet blij met mijn 'tirade' maar hij houdt zijn handjes iig wel thuis heb ik begrepen. Ik ben blij dat mijn zusjes op die leeftijd geen 30-plussers achter zich aan hadden, die kerels hadden dan zéker met mij te maken gekregen en niet op een fijne manier.

Vanaf 18 jaar wordt iemand geacht zelfstandig belangrijke beslissingen te kunnen nemen en zoals ik al zei, sommige 50-jarigen zijn daar nog steeds niet capabel genoeg voor, maar je moet ergens een grens trekken. En ik trek de grens bij 18.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:13

Ben ook 34.
maar als mijn stiefdochter heimelijk verliefd is op iemand die betrouwbaar overkomt , goed is voor haar en meerderjarig zou ik het wel heel cru vinden hem per definitie de laan uit te sturen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:16

Betrouwbaar overkomen is ook maar iets gevaarlijks per definitie.
ik neem 18 dan ben je biologisch in staat om gevolgen te dragen van jou beslissingen en geacht om de goeie te kiezen. Geen één 16 jarige is biologisch gezien daarvoor in staat. Maatschapelijk volwassenheid wel maar juist daarom ontstaan zoveel problemen en dat ondersteun ik dus niet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:19

Helemaal waar. Maar wat moet je als ouder of stiefouder? Je zult wel moeten dúrven los laten als de jongen betrouwbaar is qua indruk; het blijft altijd een gok. Wie geeft je garantie?..
Ach, en 18 jarigen mogen nb stemmen in ons land; tsja- ik was destijds al helemaal niet bezig met politiek e.d.
Mensen blijven mensen, de een is de ander niet, etc.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:22

Geen idee wat je moet doen, heb nul ervaring met kinderen. Alleen de theoretische ervaring. Maar iedereen weet dat dit vervalt als het puntje bij het paaltje moet. En ben blij dat ik kinderloos ben weet niet of ik het wel zou kunnen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:23

Vast wel, meis! Knipoog
Kijk om je heen! NIemand krijgt een gebruiksaanwijzing mee met zijn geboorte of tijdens het huwelijk. Je kunt je idd theoretisch helemaal inlezen, wetenschappelijke literatuur er op na slaan.. Maar moeders mogen fouten maken. We zijn nl mensen. Geen dingen. Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:27

Ik maak me wel zorgen om mijn Sanne Lachen

Sanne groeit alleen met mij op, heeft geen vaderfiguur........ Nou is onze relatie heel, heel sterk en stabiel, maar gezien de statistieken is de kans heel reeel dat ze toch echt met wat oudere mannen thuis zal komen......... ik zie het wel, ze is nu pas 10 en heeft verkering met klasgenootje Lachen

Sanne is emotioneel heel sterk, ook heel evenwichtig en zelfstandig....... Ik weet het gewoon niet Lachen kijk met 12 jaar en dan met een 30ger thuiskomen gaat niet goedkomen natuurlijk......

maar ik denk dat als ze 16 is, en ze komt dan thuis met iemand die 10 jaar ouder is (mits enigsinds een normale vent) dan heb ik daar denk ik niet zo heel veel moeite mee....... zou die man 30 zijn, dan weer wel..........

lekker simpel allemaal weer Haha! Haha! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:30

Nou hé? Knipoog Wat símpel idd, en katiavl, je denkt er tenminste over ná!
Knipoog Mijn stiefdochter ís niet eens mijn kind en tóch voel ik me ook verantwoordelijk en wil het ook goed doen. Bloos
Al die twijfels aan mezelf- ben ik te streng? had ik dit wel of niet moeten zeggen? Etc. Zij is een heel bedaard nuchter kind, vrij gesloten. Ik ben een vrij impulsief en emotioneel mens, open ook. Ze komt door mij wel los, maar ze kan me ook echt zo aankijken van;"Waar maak jíj je nou weer druk over? Clown
En je vraagt jezelf dit af en dat; overweegt zus en zo.. En ja. De band hier is ook erg sterk, maar of ze me alles vertelt? ...
Dat denk ik niet. dat hoeft ook niet. Ach gut
Wél betrapte ik haar toen ze haar mobieltje pakte en haar screensaver een foto bevatte met een knullie uit haar klas, bewerkt met hartjes.. Woeii, ze kreeg een rode kop.. Haha!
Dit vind ik dus geweldig om te zien! Knipoog
Maar eigenlijk hoop ik niet dat ze over twee jaar al met een heel serieuze vent op de stoep staat, hoop dat ze nog lang kind mag en wil zijn. Ach gut

Sanne 10?
Da's ook nog wel lekker jong, hoor!
Laatst bijgewerkt door detour op 10-01-09 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:33

Ik heb nog even om me mentaal voor te bereiden op wat komen gaat Lachen Lachen

sanne kan dat ook zo leuk foto's bewerken van haar lieffie Lachen ze laat ze vol trots zien Lachen Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:35

En dan vraag ik me af: Hoe dóen ze dat toch met die p.c? ...Ach joh, ff bewerrukuh in paint of fotoshop of i.d., is zóóów simpel.. Clown
En die triomfantelijke kop dan, geweldig! Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:40

KiWiKo schreef:
maar ik denk dat als ze 16 is, en ze komt dan thuis met iemand die 10 jaar ouder is (mits enigsinds een normale vent) dan heb ik daar denk ik niet zo heel veel moeite mee....... zou die man 30 zijn, dan weer wel..........

Gevoelsmatig kan ik me daar wel in vinden. Ik vind 17 en 25 ook niet heel gek, dat ligt qua belevingswereld ook nog wel dicht bij elkaar (op het HBO bijvoorbeeld zitten 17- en 25-jarigen met elkaar in één klas). Met 17 en 35 heb ik dan weer meer moeite. En ik heb dan wel geen kinderen, maar wel twee jongere zusjes. En in mijn kennissenkring zitten ook 16- en 17-jarigen, waarvan de ouders echt niet precies weten met wie ze omgaan (hoeft wat mij betreft ook niet), maar ik weet dat wél omdat daar leeftijdgenoten van mij tussen zitten (30+). Als daar dan iets gebeurt waar ik mijn vraagtekens bij zet (zo'n meisje een beetje gek zitten maken met geile praat terwijl hij weet dat ze aandacht wel heel prettig vindt), dan komt ook daar de grote zus in mij boven. Noem me 'overprotective' maar dan ga ik echt wel even met de betreffende man in gesprek.
Laatst bijgewerkt door Karin op 10-01-09 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:47

katiavl schreef:
Wat bedoel je met grens aanhouden tot welke leeftijd té oud is. Bij minderjarige of meerderjarige

Ik bedoel, dat een meisje van 18 wél van zichzelf verliefd mag worden op iemand van 28, dat kan nog net. Maar op iemand van bijvoorbeeld 34 dát mag niet gebeuren, want dat is te oud!

Als je verliefd wordt op iemand, gebeurt dat gewoon, dat kan je niet voorkomen of tegenhouden. (wel onderdrukken, maar daar wordt je niet vrolijk van)

En andersom natuurlijk ook. Een man van 34 die zich voorneemt om nooit verliefd te worden op een jong ding van 18. Dat is toch niet onder controle te houden zoiets? Dat overkomt je, als je diegene tegen komt die eigenlijk perfect is, alleen volgens de ogen van andere te jong of juist te oud is. Moet je daarom maar diegene laten lopen?

En ik snap, (detour) dat er ook mannen tussen zitten die maar 1 ding willen. En die helemaal niet met de juiste bedoelingen om gaan met jongere meiden. (en dat vind ook heel erg) Maar ik ga er even vanuit dat als 2 mensen, die voor de wet volwassen worden geacht, ongeacht welke leeftijd écht van elkaar houden, en op de juiste manier met elkaar omgaan, dat daar toch niets mis mee is?

Zoals ik hier ergens las, ik heb liever dat mijn (fictieve) 18e jarige kind omgaat met een verstandige, iets oudere jongen/man met goede bedoelingen, ervaring, en écht verliefd is op mijn kind. Dan een leeftijds genoot volgestampt met testosteron die niet weet wat hij wil (of juist wel, sex) en mijn kind emotioneel een wrak maakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:52

18 is voor mij geen issue meer met betrekking tot leeftijd Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:57

Voor mij ook niet.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:03

Ik heb een beetje vlot 't topic doorgelezen.
En ik ben het wel met Kayuna eens.
(ik ben zelf 14 he, maar over verliefdheid etc)

Alleen ik vind opzich wel dat leeftijd wel iets bepaald, maar verliefd op iemand worden kun je niet tegenhouden.
En ik heb ook wel vriendinnen die echt op oudere jongens vallen, en ik vind dat dat ook gewoon bij ieder verschillend is.
En om zegmaar alle "ouder mannen" nou over 1 kant te scheren, dat die zegmaar de verkeerde kant met meisjes van 15 op willen wil ik nou ook weer niet doen. Want als zo'n man van 25/30? écht verliefd is op een meisje, njah so what?
Maar ik vind wel dat je dan wel rustig aan moet doen als meisje van rond de leeftijd 15, en echt moet weten dat diegene van je houd.
Dus het moet hem niets uitmaken dat je geen sex wilt, want als je echt van iemand houd heb je dat voor iemand over. en dan weet je zelf ook gewoon of diegene echt van je houd, of dat ie 't alleen voor de sex etc etc doet. Dat vind ik wel verschilletje.
( zo bekijk ik het dan ) Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:07

Kayuna schreef:
katiavl schreef:
Wat bedoel je met grens aanhouden tot welke leeftijd té oud is. Bij minderjarige of meerderjarige

Ik bedoel, dat een meisje van 18 wél van zichzelf verliefd mag worden op iemand van 28, dat kan nog net. Maar op iemand van bijvoorbeeld 34 dát mag niet gebeuren, want dat is te oud!

Als je verliefd wordt op iemand, gebeurt dat gewoon, dat kan je niet voorkomen of tegenhouden. (wel onderdrukken, maar daar wordt je niet vrolijk van)

En andersom natuurlijk ook. Een man van 34 die zich voorneemt om nooit verliefd te worden op een jong ding van 18. Dat is toch niet onder controle te houden zoiets? Dat overkomt je, als je diegene tegen komt die eigenlijk perfect is, alleen volgens de ogen van andere te jong of juist te oud is. Moet je daarom maar diegene laten lopen?

En ik snap, (detour) dat er ook mannen tussen zitten die maar 1 ding willen. En die helemaal niet met de juiste bedoelingen om gaan met jongere meiden. (en dat vind ook heel erg) Maar ik ga er even vanuit dat als 2 mensen, die voor de wet volwassen worden geacht, ongeacht welke leeftijd écht van elkaar houden, en op de juiste manier met elkaar omgaan, dat daar toch niets mis mee is?

Maar zo kan je alles doortrekken, toch? Een man van 34 met een kind van 15, is dat dan goed? Ik vind van niet, zelf als het echte liefde en verliefdheid is. Ergens moet je een grens trekken en die is voor iedereen anders (helaas soms Knipoog ).

Als het om twee volwassenen gaat heb ik er gevoelsmatig nog steeds last mee (denken aan 18 en 34 bijvoorbeeld), maar mijn verstand zegt dat ze wel oud genoeg zijn om beiden te weten wat en hoe met elkaar.

Mijn fictieve dochter van 18 zou ik niet tegenhouden om een relatie aan te gaan met een 30plusser, wel een goed gesprek hebben, maar verder moet ze zelf uitvissen of die relatie kan voor haar ok is of niet. Bij een fictieve dochter van 15 bijvoorbeeld zou ik wel tegenhouden, op welke manier ben ik nog niet echt aan uit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:10

Precies Braveaspots Lachen van mijn 15jarige moet een 35 jarige gewoon afblijven.......... mijn 18 jarige zal zelf moeten leren

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:11

katiavl schreef:
Betrouwbaar overkomen is ook maar iets gevaarlijks per definitie.
ik neem 18 dan ben je biologisch in staat om gevolgen te dragen van jou beslissingen en geacht om de goeie te kiezen. Geen één 16 jarige is biologisch gezien daarvoor in staat. Maatschapelijk volwassenheid wel maar juist daarom ontstaan zoveel problemen en dat ondersteun ik dus niet.

Amen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:13

Ik werd gister in de kroeg nog onwijs versierd door één of andere kerel van vijf-en-vijf-tig jaar oud... Nee dank je wel Nagelbijten / Gniffelen
Dan mocht 'ie nog zo bekend of geweldig zijn, op een arrogante klootzak uit '53 zit ik niet zo te wachten Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:15

hihi groot gelijk heb je nouks!!! Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:17

Wow, bouwjaar '53! Dat is bijna de generatie van mijn ouders! Bloos!

Bij mij houdt het vanaf 40 ook wel op hoor...

Hoewel ik me als 16-jarige niet kon voorstellen dat ik het ooit lekker zou gaan vinden om met een 30-plusser te zoenen (laat staan nog meer, brr, moest er niet aan denken) en ook dat is goedgekomen. Tong uitsteken

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:17

Even een opmerking tussendoor : waarom is een meisje van 16 nog niet in staat voor zichzelf op te komen oid, als een meisje van 18?
Ik vind dat het maar is hoever je in je ontwikkeling bent..

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:21

Wanneer ben je volwassen en wanneer doe je iets goed, achteraf kan men pas zeggen of iets goed is gegaan. Ikzelf leerde mijn man kennen toen ik bijna 17 was en hij bijna 23 jaar,dus een verschil van 6 jaar ,en wij zijn al heel lang bij elkaar en getrouwd .
De kunst van een vervuld leven is de kunst van het laten: Toelaten-Weglaten-Loslaten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:22

Ilsex schreef:
Even een opmerking tussendoor : waarom is een meisje van 16 nog niet in staat voor zichzelf op te komen oid, als een meisje van 18?
Ik vind dat het maar is hoever je in je ontwikkeling bent..

Dat is wel zo, maar dit is een algemene discussie...... dus ga je uit van het gemiddelde Lachen

het is zo lastig een stelling neer te leggen en er dan constant achteraan te moeten typen "met uitzondering van dit, dat, zus en zo"