Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:52

Mijn inziens hoor je dat te doen. Wat iemand ermee doet moet ie vooral zelf weten.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:22

Ik lees al een tijdje mee, heb ook wel eens een berichtje geplaatst met succes oid, maar ga nu nogmaals reageren Knipoog.

Ik kan nu al zeggen, dat ik precies het zelfde zou reageren (hebt gereageerd) als jij zou doen.
Mijn vriend wil(de) ook graag met zijn ex afspreken, ik heb zoveel stennis gemaakt dat het niet is gebeurd ( Bloos ), gelukkig.
Maar ik weet ook, als je al zolang met iemand samen bent dat je niet zo gemakkelijk iemand de deur uit zet, omdat hij een keer de fout in gaat..

Ik vind het heel knap van je dat je de draad weer op kan pakken en verder met hem te gaan.

Ik wens je nog heul veel succes en geluk met je vriend en hoop dat dit de eerste, en laatste keer was Lachen!

Liefs,
Marije

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:28

@TS hoe jij jezelf zo sterk houd vind ik heel erg knap..Ik zelf zou het nooit kunnen als mijn vriend zoiets al in zijn hoofd haalt dan is het bij mij gauw gedaan en dat gedoe rondom smeken/goedmaken ben ik helemaal niet van gediend want dan krijgen ze veelal de wind van voren van me..
Of ze moeten dan echt met een heul goeie reden zien te komen bij me anders is en blijft het altijd bij Doei, doei Doei, doei

Maar TS als je het weer gaat proberen met je vriend laat hem dan bloed,zweten en tranen krijgen en dat jij dat werkelijk waar van hem af ziet gloeien, laat hem maar heull veel moeite voor je doen...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 08:13

Dank jullie wel voor de berichten! Hij doet nu ook heel veel moeite voor mij, komt nu allemaal meer van zijn kant Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:36

Mayo schreef:
Mijn inziens hoor je dat te doen. Wat iemand ermee doet moet ie vooral zelf weten.

Ik vind het nogal arrogant eerlijk gezegd, ik matig me niet aan te vinden wat anderen horen te horen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:55

Lielle schreef:
Mayo schreef:

Ik vind het nogal arrogant eerlijk gezegd, ik matig me niet aan te vinden wat anderen horen te horen.

Ook mayo heeft recht op een eigen mening. ze zegt ook dat TS zelf moet weten ermee te doen. je doet nu overigens exact hetzelfde. Jammer...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:08

Mayo vindt dat iets hoort voor iedereen, dus zij benoemt een norm voor ieders gedrag. Ik vind haar specifieke mening en met name de verwoording ervan arrogant, maar ik zeg niet wat iedereen zou moeten doen, of zelfs maar wat Mayo zou moeten doen. Nuanceverschil, maar IMO wel essentieel.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:46

Lielle schreef:
Mayo schreef:

Mooie woorden Haha!

MIJN INZIENS betekend dus MIJN MENING. Het is mijn mening en volgens MIJN mening hoor je dat te doen. als iemand anders wat anders wil doen dan doet ie dat toch lekker? Iedereen is vrij om een andere mening en kijk op zaken te hebben. Daarnaast of ik nou zeg dat ik vind dat ze dat moet doen of dat ik vind dat ze dat hoort te doen, blijft de conclusie dat IK dat persoonlijk de juiste oplossing vind, wat iemand anders denkt of doet zal me aan m'n bips oxideren Haha!

Ik arrogant? Snap niet wat dat er hier in hemelsnaam mee te maken moet hebben Huilen van het lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:53

lezen blijft moeilijk geloof ik, maar nog maar een keer dan. Ik zeg niet dat jij arrogant bent, ik zeg dat ik die formulering nogal arrogant vind. Overigens snap ik echt wel wat mijns inziens betekent, maar je beweert nog steeds dat iedereen dat hoort te doen, en dat vind ik dus arrogant.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:44

Wat word er hier gezeurd. Iedereen hier heeft zijn eigen mening, en hoe je dat uit maakt toch geen ** uit. Typisch bokt he, om daar weer over te zeuren. Er wordt hier gediscussieerd en iedereen mag zijn eigen mening geven, dus daar hoef je dan ook niet nog eens een discussie over te gaan voeren.
Mayo was denk ik in haar eerste post gewoon een beetje fel omdat ze zich er over verbaasd dat TS haar vriend zo makkelijk terugneemt. En ja daar verbaas ik me ook over!!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 10:36

Hey dames, houden we het gezellig? Eigen mening geven mag, maar hou het wel netjes Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:14

Het is voor iedereen heel makkelijk roepen, als hij dit, als hij dat... Dan bekijkt hij het maar, alleen staan wij niet in de schoenen van TS en voelen wij niet wat zij voelt.
Het is haar keuze en ze gaat ervoor. Vind het knap dat ze het wil proberen, iedereen gaat maar heel makkelijk uit elkaar tegen woordig!

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:16

[quoteiedereen gaat maar heel makkelijk uit elkaar tegen woordig![/quote]

Stukje tekst uit bovenstaand genomen.. Nou dat wil ik zeker niet zeggen , want het is af en toe best heel moelijk /verdrietig als je in je eigen omgeving dit wel eens meemaakt. En zeker met kleine kinderen is het heel erg, zolang je hetzelf niet mee maakt /voelt denk je anders. En wat te denken van je Ouders/Schoonouders die het ook heel moeilijk ermee hebben, en zeker als ze de kleinkinderen ook nogeens niet mogen zien.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:32

Mija ben het met je eens dat het soms erg moeilijke dingen teweeg brengt. Er zijn nog best wel mensen die er voor willen knokken maar het valt me op dat veel mensen er nog al makkelijk de brui aan geven.. En dan nog de dingen die ze vertellen om het te onderbouwen (bijv. 29 jaar getrouwd zijn, eigen zaak hebben, man werkt hard om het de vrouw naar de zin te maken. zij gaat vreemd en hopt van het ene bed naar de andere. zegt tegen de buitenwereld ik kon niet meer met hem leven we zijn te verschillend in het geloof. hij doet er niets aan en zij zegt gelovig te zijn maar doet er ook helemaal niets aan... dan zakt toch wel je broek af. zeg dan gewoon dat je een ander hebt!)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 20:20

Dat lijkt me ook erg...als je getrouwd bent en kinderen hebt en je man flikt zoiets....!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:00

_Skess_ schreef:
Dat lijkt me ook erg...als je getrouwd bent en kinderen hebt en je man flikt zoiets....!

In dit geval was het zij die alles achter zich liet omdat ze het ergens anders beter dacht te krijgen...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 15:23

Sjeetje...dat is wel echt heel erg als je getrouwd bent en je overkomt dat Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:05

meggiemeg schreef:
_Skess_ schreef:

In dit geval was het zij die alles achter zich liet omdat ze het ergens anders beter dacht te krijgen...

Misschien was hij wel een knurft en kreeg ze het ook beter, beter voor de kinderen ook..Wie weet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:14

Nee hij is geen knurft. Diegene waar ze naar toe ging staat er om bekend om huwelijken op de klippen te laten lopen. Ze was goed gewaarschuwd. Maar toch dit keer was het anders volgens haar..... Nu wil ze terug en hij heeft daar geen zin in, hij is te zeer gekwetst door haar. Door alles wat ze heeft gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:36

Tja, sneu, als je wordt verleid en je mist kennelijk veel in je huwelijk. Ik denk dat er 2 schuld zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:24

Meestal heb je er wel 2 voor nodig ja.
In dit geval niet. Zij had niet meer genoeg aan wat ze had, was verwend geraakt en daardoor niet meer tevreden..
Door zoiets zo heel dichtbij mee te maken gaan je ogen wel weer open en wordt je wakker geschud kan ik je zeggen!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 08:38

@ TS ik heb zo'n beetje al jouw berichten gelezen van dit topic....

maar je hebt de dingen voor jezelf denk ik ook niet op een rijtje...

-hij wil afspreken met zijn ex
-jou erbij mocht niet
-geeft aan dat hij gevoelens voor haar heeft
-hij had jou in de steek gelaten als hij haar leuker vond oid, heeft hij zelf toegegeven
-hij wil soms weekenden 'alleen' zijn wat je achteraf niet vertrouwd
-hij zegt dat het impulsief was, terwijl jullie er meerdere keren over gepraat hebben, hoe waarom en wat en tóch is hij gegaan
-hij heeft hand in hand met haar door de stad gelopen! JOUW VRIENDJE die zich blijkbaar niet voor haar schaamde als hij bekenden tegen was gekomen..... en NEE je weet niet wat er nog meer gebeurd is......
-vlak na dit alles komt hij bij je terug, jullie praten, jij doet moeilijk, hij moet zijn best doen, etc. maar kijk nou eens hoe makkelijk je juist weer overstag bent gegaan????

en dan hebben jullie nu pas een paar jaar..... en waaruit bestaat je relatie? liefde, trouw, eerlijkheid, vertrouwen?
hoe moet je dan tot je 80ste met zo iemand door kunnen?
een volgende keer doet hij dit gewoon weer.... want moet je eens kijken hoe makkelijk het hem vergaan is?! en tuurlijk is het nu weer mooi, leuk, gezellig en doet hij zijn best.....

maar wie is er nu eigenlijk bang om alleen te zijn? ik denk jij.....

je roept eerst ik wil hem nog een kans geven als hij zijn afspraakje afzegd
dan doet hij dat niet dus kan hij het uitzoeken...
je treft ze hand in hand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en vervolgens zijn jullie samen op het moment dat hij haar 'de bons' geeft.... ja dat geeft je vast een heel goed gevoel.... maar dan is alles al geschied....

ik heb zelf ook al een paar jaar een relatie, maar nee er zijn grenzen... geen hand vol, maar een land vol Knipoog

waarom dan bij deze ene blijven die het na 6 jaar al wel gezien heeft, ff wat anders moet proberen en dan zegt dat jij het toch bent met wie hij verder wil.... zo ook over een paar jaar en dan misschien wel over een paar weken.... en dan als je getrouwd bent en kinderen hebt.... als hij jullie relatie nu al niet aan kan en je zelf al zei dat hij er nooit voor werkte, hoe denk je dat dat is als jullie kinderen hebben? die stress, slapeloze nachten, ruzies met zich mee brengen?? dan is hij gelijk pleitte of gaat hij misschien wel vreemd zonder dat je het beseft..........

je voelde gelijk dat er iets niet in de haak was toen dit hele verhaal begon.... had dat gevoel maar vast gehouden en niet weer letterlijk blind op de liefde gevaard...

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:24

CU, ik ben bang dat je daar zojuist de spijker op zn kop geslagen hebt. Ja Denk alleen niet dat in deze situatie ts nog van gedachten gaat veranderen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:28

Er wordt wel gezegd dat sommigen zo makkelijk de brui geven aan sommige dingen. Maar wellicht dat sommigen van hen al eerder voor zulke situaties gestaan hebben Pling

Vandaar mijn eerdere mening. Dan mag er gevonden worden dat ik die arrogant uit en daarna dat ik niet goed kan lezen Huilen van het lachen Maar het is mijn mening en die uit ik op dat gebied zo. Ik vind dat het zo hoort, ik leg daarbij niemand iets op, daarvoor is het woordje VINDEN uitgevonden Knipoog Maar goed, dat zal wel een discussiepunt blijven omdat ik mij blijkbaar niet verwoord zoals iemand anders dan de TS dat gepast vindt.

Ik was ook ooit héél naïef en kan het soms nog steeds iets zijn, maar in dit geval zou ik hem echt persoonlijk een uitbrander gegeven hebben en plein public toen hij hand in hand liep. Ja vast heeeeeeeeel onschuldig en er is écht niks gebeurd. Sure.. Zet alles op een rijtje en maak het optelsommetje, die zaken poets je niet zomaar weer weg. Voor alles is een uitleg te bedenken, ja tuurlijk, als je er maar woorden voor kan verzinnen.

De reden waarom ik zo reageer, is dat in 9 van de 10 gevallen de situatie niet zal verbeteren (weet ik uit eigen ervaring) en een grote kans is dat het wéér gebeurd. Iedereen mag blind als een struisvogel lekker dat koppie in het zand (blijven) steken, maar ik doe het niet meer. Been there, done that and will NÉVER do that again. Ik sta voor iemand als 1e keuze, word ik op enig moment vervangen of (tijdelijk) aan de kant geschoven om wat voor reden dan ook, dan zal hij mijn eerste plaats niet langer waard zijn. Ik verdien beter dan dat en mijn inziens zou iedereen dat van zichzelf moeten vinden. Standvastig, maar juist dit soort type man heeft ervoor gezorgd dat ik er nu zo over denk. En nee ik ben geen meisje van 14 die net komt kijken Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:49

en ik ook niet Haha!, ben zelfs al meer dan 2 * 14 *LOL*

maar om nog een keer op de discussie terug te komen, met een dergelijke manier van verwoorden en met een dergelijke mening heb ik iig geen enkel probleem (voor zover dat je al een zorg zou zijn), maar dit is wel wat anders dan er eerder stond. En dat is dan MIJN mening en daar heb ik echt rech op Tong uitsteken (Om dat verschrikkelijke domme cliche maar eens van stal te halen Knipoog )

En zo heeft TS het volste recht om haar eigen keuzes en eigen fouten te maken en het is niet aan bokt en de bokkers om dat te veroordelen.