Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:16

Inderdaad gewoon een rekening openen voor de vaste woonlasten + boodschappen of wat je er nog meer onder vindt vallen. Uitrekenen wat je maandelijks nodig hebt. Dat bedrag moet dan minimaal binnenkomen op die rekening.

Dan afspreken wie er welk bedrag op stort. Allebei de helft kan eerlijk zijn. Maar als er veel verschil tussen inkomsten zit waardoor degene die minder verdient, nauwelijks nog wat overhoudt, dan is het niet helemaal fair natuurlijk en zou je hopen dat de meer verdienende zelf al wel voorstelt dat die wat meer bij zal dragen zodat de ander ook een fijn bedrag vrij te besteden eigen geld overhoudt.

Ik vind het wel fijn werken dat niet alles op een hoop gaat maar dat je de huishoudrekening hebt en daarnaast nog allebei je privé-rekening waar je gewoon vrij in bent hoe je je eigen geld uitgeeft *\o/*

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:25

CalipsoLover schreef:
Wat vinden jullie ervan dat degene die meer verdient, ook meer huur betaald? Of vinden jullie dat het 50/50 moet zijn, ondanks dat de ene partner +/- 600 euro meer verdient per maand?

Wij laten alles op 1 rekening storten en daar wordt alles ook van afgeschreven (boodschappen, huur, verzekering, auto reparatie etc).
Uitgaves vanaf die (spaar)rekening beslissen we samen.
Verder hebben we individueel van elkaar nog een rekening en daar storten we maandelijks 'zakgeld' op. Dit is voor persoonlijke hobbies en andere zaken voor onszelf
Dit is vrij te besteden, hoeft niet overlegd te worden, doe er mee wat je wil.
Mijn vriend spaart vaak wat beter dan ik dus hij heeft af en toe een grotere uitgave, ik geef vaker kleine beetjes uit.
Gezamenlijk hobbies of grote uitgaven voor een persoonlijke hobby overleggen we vaak en gaat regelmatig deels van het 'zakgeld' en deels van de gezamenlijke rekening.

Ik verdien meer dan het dubbele van mijn vriend, dat komt omdat hij is afgekeurd en dus een uitkering heeft

Edit: wij zijn van de overtuiging dat we samen leven en samen aan dat leven bouwen.
Dus geen 'uitje van zijn geld' of 'vakantie van mijn geld'
Het is ons uitje en onze vakantie. En het is ons geld.
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 02-04-25 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:27

CalipsoLover schreef:
Wat vinden jullie ervan dat degene die meer verdient, ook meer huur betaald? Of vinden jullie dat het 50/50 moet zijn, ondanks dat de ene partner +/- 600 euro meer verdient per maand?

Mijn man werkt fulltime, ik werk 2 korte dagen per week, en ben daarnaast thuis voor de kinderen. Voor de kinderen werkte ik bijna net zoveel uren, maar lag mijn loon gewoon een stuk lager. Mijn man betaalde (nog steeds) meer. Als we 50/50 zouden doen, had hij veel spaargeld, ik niks. En daarnaast zou ik dus bv niet kunnen sparen voor een vakantie of een uitje samen en zou hij die volledig voor mij moeten betalen. Hier is dus het betalen naar rato.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:55

Is het stof op de autos momenteel stuifmeel of zand?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:56

Sahara zand toch?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:11

Ik denk beiden

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:24

Ja :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:33

_San87_ schreef:
CalipsoLover schreef:

Wij doen naar rato. Dus de persoon die meer verdient, betaalt ook meer. In dit geval mijn partner. Echter doe ik dan weer het hele huishouden.

Dus ja, het is maar net wat je afspreekt. Er is geen goed of fout wanneer beide partners achter de verdeling staan.

Wij doen ook naar rato. Ik doe wel meer in het huishouden maar mijn vriend doet ook wat.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:39

Nog een auto gerelateerde vraag.
Mag je als niet elektrische auto parkeren op een plek met deze tegel?
Afbeelding
Er staan verder geen borden bij van welke soort dan ook en de plekken zijn nagenoeg altijd leeg, soms staat er een auto geparkeerd maar meestal is dat een niet elektrische.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 18:30

Iemand enig idee welk appelras er in deze salade van de Albert Heijn zit? Die vind ik toch altijd zo lekker :j op de verpakking staat 'rode appel'.

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:59

Weet iemand een leuke plek om te lunchen maar waar je ook nog een beetje kan praten, beetje meer zakelijk maar niet té formeel? Omgeving Den Bosch?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:47

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? Ik heb sinds een tijdje kleine blaasjes op mijn pink, eerst was het er één en het worden steeds meer, echt zo'n rijtje. Het voelt een beetje pijnlijk als je erop drukt.

Ik had vorig jaar schurft en ben erg bang dat weer te krijgen, maar deze blaasjes jeuken niet en ze verspreiden zich ook niet op de rest van mijn hand of lichaam.

Afbeelding

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:54

Century schreef:
Weet iemand een leuke plek om te lunchen maar waar je ook nog een beetje kan praten, beetje meer zakelijk maar niet té formeel? Omgeving Den Bosch?

Misschien is Pilkingtons wat? Zit wel in het centrum van Den Bosch.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:57

Fearn schreef:
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? Ik heb sinds een tijdje kleine blaasjes op mijn pink, eerst was het er één en het worden steeds meer, echt zo'n rijtje. Het voelt een beetje pijnlijk als je erop drukt.

Ik had vorig jaar schurft en ben erg bang dat weer te krijgen, maar deze blaasjes jeuken niet en ze verspreiden zich ook niet op de rest van mijn hand of lichaam.

[ Afbeelding ]

Denk dat het of waterwratjes of het is blaasjeseczeem

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 11:54

_Karlijn schreef:
Iemand enig idee welk appelras er in deze salade van de Albert Heijn zit? Die vind ik toch altijd zo lekker :j op de verpakking staat 'rode appel'.

[ Afbeelding ]

Misschien de klantenservice bellen? Hopen dat zij het weten?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 15:38

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 17:16

Fearn schreef:

[ Afbeelding ]

Lijkt heel erg op blaasjeseczeem. Ik heb het ook. Kan van voeding komen, maar ook van te zweten. Zitten meestal enkel op de vingers of op je handpalmen. Inpakken met een uitdrogende crème kan werken, anders naar de dokter en die schrijft meestal een crème voor met cortisone.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 17:30

Fearn schreef:

[ Afbeelding ]

Ik heb precies hetzelfde, in 'fases', zoals wanneer de lentekriebels begint, in het najaar. Huisarts diagnosticeerde het met dyshidrotisch eczeem en schreef me toen een tubetje corticosteroïdenzalf voor waar ik geen verschil in werkte wb snellere genezing. Bij mij jeuken ze ook niet maar wel pinnige pijntjes soms.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 17:39

_Karlijn schreef:

[ Afbeelding ]

Misschien de Marlene / Braeburn? Erg geschikt voor salades. :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 17:47

MarlindeRooz schreef:
_Karlijn schreef:

[ Afbeelding ]

Misschien de Marlene / Braeburn? Erg geschikt voor salades. :)

Bedankt voor de opgenoemd rassen :j ik ga met wat namen op onderzoek :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 10:32

He, die blaasjes krijg ik ook geregeld op mijn handen. Jeukt behoorlijk, ze verdwijnen meestal na een tijdje weer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 13:07

Ik heb die blaasjes ook vaak. Kan door het schoonmaken komen, veel natte handen. Of door handschoenen. Ik smeer er vaak wat Dactacord op, dat is een combi van Miconazol (anti schimmel en een corticosteroid). Dan is het zo weg.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 13:30

Ik gebruik al jaren Aloe Vera Propoliscreme.
Eerst zaten mijn handen onder de uitslag en nu maar sporadisch een plekje :j

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 18:56

Is er een telefoon provider die echt onbeperkt internet aanbied?

KPN en Vodafone nu bekeken maar die hebben een dag limiet... van 10 of 20gb, waar ik sommige dagen wel over heen ga (zeker als ik een serie kijk).

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 20:47