CalipsoLover schreef:Wat vinden jullie ervan dat degene die meer verdient, ook meer huur betaald? Of vinden jullie dat het 50/50 moet zijn, ondanks dat de ene partner +/- 600 euro meer verdient per maand?
Wij laten alles op 1 rekening storten en daar wordt alles ook van afgeschreven (boodschappen, huur, verzekering, auto reparatie etc).
Uitgaves vanaf die (spaar)rekening beslissen we samen.
Verder hebben we individueel van elkaar nog een rekening en daar storten we maandelijks 'zakgeld' op. Dit is voor persoonlijke hobbies en andere zaken voor onszelf
Dit is vrij te besteden, hoeft niet overlegd te worden, doe er mee wat je wil.
Mijn vriend spaart vaak wat beter dan ik dus hij heeft af en toe een grotere uitgave, ik geef vaker kleine beetjes uit.
Gezamenlijk hobbies of grote uitgaven voor een persoonlijke hobby overleggen we vaak en gaat regelmatig deels van het 'zakgeld' en deels van de gezamenlijke rekening.
Ik verdien meer dan het dubbele van mijn vriend, dat komt omdat hij is afgekeurd en dus een uitkering heeft
Edit: wij zijn van de overtuiging dat we samen leven en samen aan dat leven bouwen.
Dus geen 'uitje van zijn geld' of 'vakantie van mijn geld'
Het is ons uitje en onze vakantie. En het is ons geld.
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 02-04-25 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt