Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:21

Daar zou zeker veel over gezegd moeten worden. En ik heb al vaker aangegeven dat ik van mening ben dat het zorgsysteem op de schop moet.

maar daar hebben we voor de aankomende griepgolf niks aan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:22

SusanH schreef:
Geen mondkapje of eigen mondkapje in het ziekenhuis zou ik niet als het grootste gevaar zien. Mrsa, of zoals ik, in het ziekenhuis een sepsis door streptokokken A oplopen. Dat is imo een groter risico als mensen met een vies mondkapje binnen laten. En helaas heel realistisch. Terwijl beter poetsen in het ziekenhuis al heel veel van dergelijke problemen zou kunnen voorkomen.

Hier is het vanaf begin af aan dat je in het ziekenhuis een nieuw mondkapje krijgt bij binnenkomst. Ik zie ook niet in waarom dat persé aangepast moet worden.

Verpleeghuis waar ik op Stagebezoek was idem dito

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:30

MRSA wordt ook wel de sluimerende pandemie genoemd. De bedreiging op de volksgezondheid die daarvan uit gaat is enorm hoog.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:33

Klopt :j

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:40

Daarom toch een schoon kapje als je het ziekenhuis/verpleegcentrum ingaat. Dat is hier dus de normaalste zaak van de wereld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:36

SusanH schreef:
Geen mondkapje of eigen mondkapje in het ziekenhuis zou ik niet als het grootste gevaar zien.

Fernando Simón, waar ik echt héél veel respect voor heb, zegt antibiotica-reisitentie.

Imandra mantra; ja maar nú... en dus weer alleen symptoombestrijding via beperken/verplicht vaccineren van de burger.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:38

Wellicht. Maar wat is het alternatief?

We kunnen prima nog even bikkelen en de laatste maatregelen aanhouden, om de zorg te ontlasten. Én tegelijkertijd uitspreken voor verandering.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:05

Nog éven... :x

En dan van de herfst weer én verplicht prikken. Ach ja.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 15-03-22 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:07

Hoe staat het eigenlijk met de nieuwe varianten? Ligt er alweer eentje op de loer of niet? En wat zouden de maatregelen worden bij een nieuwe als deze ziekmakender blijkt?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:12

IMANDRA schreef:
Daar zou zeker veel over gezegd moeten worden. En ik heb al vaker aangegeven dat ik van mening ben dat het zorgsysteem op de schop moet.

Nee hebben we niks aan.
En blijven we zo doorgaan hebben we er niks aan bij een nieuwe corona variant.
Bij covid25
Bij...

Alsof we met zo'n volle wereld dit als laatste ziekte krijgen.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:14

Hier 2 keer corona gehad . Niet erg ziek geweest .een hamster in huis maar sie heeft ook niets opgelopen . Ook men pony s niet . De huisdieren zijn denk ik niet op mensen corona ziek worden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:15

SusanH schreef:
Klopt :j

Ik quote mezelf nog even want er zijn nog altijd maar weinig mensen die het aanstormende gevaar zien.
Het is een soort hardloop wedstrijd tussen een klimaat crisis en antbiotica ben ik bang.

Sizzle schreef:
Alle (100%) van de covid patienten die Zwitserland teruggehaald heeft uit het Oostblok afgelopen herfst was besmet met ziekenhuisbacterien zodat ze extra geisoleerd moesten worden.

Er is nu ook een nieuwe bredere study in de Lancet:

Citaat:
Meer dan 1,2 miljoen mensen in de wereld zijn volgens een schatting in 2019 direct overleden aan een infectie met een antibiotica-resistente ziekteverwekker. Bij bijna vijf miljoen sterfgevallen was een dergelijke infectie op zijn minst gedeeltelijk verantwoordelijk voor het overlijden, meldt een internationale groep deskundigen in het wetenschappelijke tijdschrift "The Lancet".

Antibioticaresistentie is wereldwijd een van de meest voorkomende doodsoorzaken.

Dit is ook zeker iets wat in de gaten gehouden moet worden nu er mogenlijk redelijke aantallen (niet-covid ingeente) vluchtelingen in het ziekenhuis komen.
Hoe verder richting het oosten, hoe groter dit probleem verspreidt is op het moment.

Disclaimer: nee dat is geen beschuldiging voor iedereen die dat zo zou willen interpreteren. Het is een bestaand risico.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:20

DuoPenotti schreef:

Inderdaad, dus? Carpe diem. Ik heb een financiële meevallen in het pensioen, de benzineprijs zou weer fors moeten dalen dus wil nú *\%/* want dat gaat én niet achter de sansevierias én alleen als je nog leeft *D
Ik beloof dat ik een vers maskertje meeneem :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:27

DuoPenotti schreef:
IMANDRA schreef:

Nee hebben we niks aan.
Bij covid25
Bij...

En-en. Zowel nu een steentje bijdragen én stem laten horen voor verandering van de zorg. Waarom is het zo’n probleem om béiden te doen? (En inzetten voor verbetering van zorg en economie overal zodat het aantal mensen daalt. Én inzetten op klimaat zodat we minder impact hebben op de aarde. Én dierenwelzijn verbeteren zodat dit soort dier op mens overdraagbare ziektes verminderen).

En-en.

Het gaat om het weer op de rit krijgen van de zorg. Niet om een nieuwe variant; niet om griep. Met een kleine moeite, nota bene.

Of moeten we de zorg maar laten stikken? Omdat mensen verdorie zich te goed voelen om een mondkapje op te doen of thuis te werken? Terwijl dat in de meeste gevallen príma te doen is?

Echt, wat een egoïstische redenering. Bah. :r

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:47

Sizzle schreef:
Het is een soort hardloop wedstrijd tussen een klimaat crisis en antbiotica ben ik bang.

Klimaatcrisis is reëel, maar wanneer??
We hebben de afgelopen 12.000 jaar is een volstrekt atypische stabiele periode geleefd, Dat is dé, de grote, de enige basis onder de neolitische revolutie.
De afgelopen 12K jaar zijn niet normaal, is de anomalie.
Als het klimaat weer net als daarvoor wordt is dat bepaald ruk maar ... normaal.
Niet iets om je zorgen over te maken want geheel en al buiten onze invloed.
Zelfs al zou je het aan onze uitstoot willen wijten dan nog is het niet iets waar wíj sheeple ook maar íets aan veranderen met spaarlampjes.
Een zonneuitbarsting is ook heel realistisch en een béétje electromagnetische storm vern@@kt ons leven fórs. Ook buiten onze invloed.

Gedenk te léven.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 07:21

IMANDRA schreef:
DuoPenotti schreef:

Nee hebben we niks aan.
Bij covid25
Bij...

En-en. Zowel nu een steentje bijdragen én stem laten horen voor verandering van de zorg. Waarom is het zo’n probleem om béiden te doen? (En inzetten voor verbetering van zorg en economie overal zodat het aantal mensen daalt. Én inzetten op klimaat zodat we minder impact hebben op de aarde. Én dierenwelzijn verbeteren zodat dit soort dier op mens overdraagbare ziektes verminderen).

En-en.

Het gaat om het weer op de rit krijgen van de zorg. Niet om een nieuwe variant; niet om griep. Met een kleine moeite, nota bene.

Of moeten we de zorg maar laten stikken? Omdat mensen verdorie zich te goed voelen om een mondkapje op te doen of thuis te werken? Terwijl dat in de meeste gevallen príma te doen is?

Mag ik vragen wat precies hier de egoïstische redenering is die jij leest?
Want bij jouw reactie krijg ik juist een :r
Imo heeft DP gewoon gelijk. Dat gelul elke keer dat we daar nú niets aan hebben. Zolang we dat elke keer roepen en niets doen blijven we gezeik houden. Als we nou gewoon eens gaan beginnen met veranderen, dán komen we misschien een keer ergens in de toekomst.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:04

IMANDRA schreef:

En-en.

ik geloof dat ik jou helemaal kwijt ben
En deze reactie verdien ik niet, echt niet...

mopper ik dat ik in een ziekenhuis een kapje op moet?
Draag er verdorie zelf elke week 1 bij mijn vrijwilligerswerk zonder morren

nee, hier ga je echt ver mijn grens over, heeeeeel ver. Ongepast.
Geen idee wat je probleem is, maar ik ben niet degene waar je die overuit moet storten ga dat maar lekker bij jezelf in de spiegel doen want daar zit nu duidelijk het probleem.

en over en-en. de en op de zorg beter te maken voor de toekomst mis ik en DAAR had ik het over, nergens anders over.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:06

Dat de zorg in zijn huidige vorm niet houdbaar is moge duidelijk zijn; iedereen die erin werkt rent onderhand keihard weg en personeel is nauwelijks te vinden.

Ik hoop dat daar nu wel echt wat aan gaat gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:08

Suzanne F. schreef:
Hoe staat het eigenlijk met de nieuwe varianten? Ligt er alweer eentje op de loer of niet? En wat zouden de maatregelen worden bij een nieuwe als deze ziekmakender blijkt?

In china. Daar zitten hele steden in lockdown nu vanwege nieuwe variant op omikron. Tenminste dat is wat chinezen zelf zeggen in hun communicatie naar bedrijven waarom de productie nu zeker een week stil ligt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:10

verootjoo schreef:
Dat de zorg in zijn huidige vorm niet houdbaar is moge duidelijk zijn; iedereen die erin werkt rent onderhand keihard weg en personeel is nauwelijks te vinden.

Ik hoop dat daar nu wel echt wat aan gaat gebeuren.

Precies.... en daar vind ik het verdacht stil over vanuit Den Haag.
Je zou zeggen dat ze lering getrokken hebben? Dat je hoort dat ze plannen maken hoe dat in de toekomst anders te willen.
Voor mensen die niet lezen, nee daar heb je nu niks aan...heb het over toekomst.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:21

Hoe controversieel het ook is: Misschien hopen ze op nieuwe aanwas vanuit de Oekraine. Immers heeft de Balkan oorlog destijds ook voor personeel gezorgt in west-europese landen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:22

Ja een paar dingen lijken mij persoonlijk als maatschappij toch wel essentieel om op orde te hebben om fijn te leven:
- gezondheidszorg
- onderwijs
- huisvesting
- genoeg eten en drinken

En waar wordt op bezuinigd? Hmmm...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:29

Sizzle schreef:
Hoe controversieel het ook is: Misschien hopen ze op nieuwe aanwas vanuit de Oekraine. Immers heeft de Balkan oorlog destijds ook voor personeel gezorgt in west-europese landen.

De lager geschoolde banen daar zag ik de sectoren al van zeggen, kom hier maar werken.
Daar zag ik veel mensen over vallen, toch denk ik ook niet meteen een slecht idee.
Dan zijn de dagen ook wat minder lang als je wat te doen hebt kijkt mij. En uiteraard normaal verdient zodat je ook geld te besteden hebt.
Meen ook dat de overheid wil kijken of ze het makkelijker kunnen maken dus zonder werkvergunning.

Hoe dat zit met banen in bijvoorbeeld de zorg waar diploma's voor nodig zijn die hier geldig zijn en taal ook belangrijker is?
Dat word vast moeilijker.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:33

Dat erkennen van zorgdiploma‘s moet ook eens wat aan veranderen. Ik heb in de wetenschap al meermaals met goed opgeleide artsen gewerkt die uit pure noodzaak in het onderzoek terecht gekomen zijn omdat hun diploma in een ander land niet geldig is. Je zou denken dat een een soort tijdelijke co-schap structuur echt wel mogenlijk zou moeten zijn om iemands kennis in de praktijk te toetsen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:36

ja dat lijkt mij ook.
Nu heb ik te weinig kennis daarvan om me duidelijk uit te spreken.
Maar mij lijkt dat als een arts iets in een ander land geleerd heeft dat het ook geen dombo is die niet weet hoe een mens in elkaar zit.
Dus met co-schap lijkt me ook zeker dat je er achter komt wat de kennis van zowel de geneeskunde als de apparatuur en het dan ook bij te leren is.

Taal, artsen zullen neem ik aan alle Engels kunnen.
Maar bijvoorbeeld aan het bed, dat kan wel een vervelend dingetje zijn.