Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Geen mondkapje of eigen mondkapje in het ziekenhuis zou ik niet als het grootste gevaar zien. Mrsa, of zoals ik, in het ziekenhuis een sepsis door streptokokken A oplopen. Dat is imo een groter risico als mensen met een vies mondkapje binnen laten. En helaas heel realistisch. Terwijl beter poetsen in het ziekenhuis al heel veel van dergelijke problemen zou kunnen voorkomen.
SusanH schreef:Geen mondkapje of eigen mondkapje in het ziekenhuis zou ik niet als het grootste gevaar zien.
IMANDRA schreef:Daar zou zeker veel over gezegd moeten worden. En ik heb al vaker aangegeven dat ik van mening ben dat het zorgsysteem op de schop moet.
maar daar hebben we voor de aankomende griepgolf niks aan.
SusanH schreef:Klopt
Sizzle schreef:Alle (100%) van de covid patienten die Zwitserland teruggehaald heeft uit het Oostblok afgelopen herfst was besmet met ziekenhuisbacterien zodat ze extra geisoleerd moesten worden.
Er is nu ook een nieuwe bredere study in de Lancet:Citaat:Meer dan 1,2 miljoen mensen in de wereld zijn volgens een schatting in 2019 direct overleden aan een infectie met een antibiotica-resistente ziekteverwekker. Bij bijna vijf miljoen sterfgevallen was een dergelijke infectie op zijn minst gedeeltelijk verantwoordelijk voor het overlijden, meldt een internationale groep deskundigen in het wetenschappelijke tijdschrift "The Lancet".
Antibioticaresistentie is wereldwijd een van de meest voorkomende doodsoorzaken.
DuoPenotti schreef:Alsof we met zo'n volle wereld dit als laatste ziekte krijgen.
DuoPenotti schreef:IMANDRA schreef:Daar zou zeker veel over gezegd moeten worden. En ik heb al vaker aangegeven dat ik van mening ben dat het zorgsysteem op de schop moet.
maar daar hebben we voor de aankomende griepgolf niks aan.
Nee hebben we niks aan.
En blijven we zo doorgaan hebben we er niks aan bij een nieuwe corona variant.
Bij covid25
Bij...
Alsof we met zo'n volle wereld dit als laatste ziekte krijgen.
Sizzle schreef:Het is een soort hardloop wedstrijd tussen een klimaat crisis en antbiotica ben ik bang.
IMANDRA schreef:DuoPenotti schreef:
Nee hebben we niks aan.
En blijven we zo doorgaan hebben we er niks aan bij een nieuwe corona variant.
Bij covid25
Bij...
Alsof we met zo'n volle wereld dit als laatste ziekte krijgen.
En-en. Zowel nu een steentje bijdragen én stem laten horen voor verandering van de zorg. Waarom is het zo’n probleem om béiden te doen? (En inzetten voor verbetering van zorg en economie overal zodat het aantal mensen daalt. Én inzetten op klimaat zodat we minder impact hebben op de aarde. Én dierenwelzijn verbeteren zodat dit soort dier op mens overdraagbare ziektes verminderen).
En-en.
Het gaat om het weer op de rit krijgen van de zorg. Niet om een nieuwe variant; niet om griep. Met een kleine moeite, nota bene.
Of moeten we de zorg maar laten stikken? Omdat mensen verdorie zich te goed voelen om een mondkapje op te doen of thuis te werken? Terwijl dat in de meeste gevallen príma te doen is?
Echt, wat een egoïstische redenering. Bah.
IMANDRA schreef:En-en. Zowel nu een steentje bijdragen én stem laten horen voor verandering van de zorg. Waarom is het zo’n probleem om béiden te doen? (En inzetten voor verbetering van zorg en economie overal zodat het aantal mensen daalt. Én inzetten op klimaat zodat we minder impact hebben op de aarde. Én dierenwelzijn verbeteren zodat dit soort dier op mens overdraagbare ziektes verminderen).
En-en.
Het gaat om het weer op de rit krijgen van de zorg. Niet om een nieuwe variant; niet om griep. Met een kleine moeite, nota bene.
Of moeten we de zorg maar laten stikken? Omdat mensen verdorie zich te goed voelen om een mondkapje op te doen of thuis te werken? Terwijl dat in de meeste gevallen príma te doen is?
Echt, wat een egoïstische redenering. Bah.
Suzanne F. schreef:Hoe staat het eigenlijk met de nieuwe varianten? Ligt er alweer eentje op de loer of niet? En wat zouden de maatregelen worden bij een nieuwe als deze ziekmakender blijkt?
verootjoo schreef:Dat de zorg in zijn huidige vorm niet houdbaar is moge duidelijk zijn; iedereen die erin werkt rent onderhand keihard weg en personeel is nauwelijks te vinden.
Ik hoop dat daar nu wel echt wat aan gaat gebeuren.
Sizzle schreef:Hoe controversieel het ook is: Misschien hopen ze op nieuwe aanwas vanuit de Oekraine. Immers heeft de Balkan oorlog destijds ook voor personeel gezorgt in west-europese landen.