Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:35

enzino schreef:
Tiggs schreef:
Van mij mogen ze bij code zwart, of eigenlijk nu al, toch echt het niveau van de zorg gaan ‘verlagen’ bij ongevaccineerden. Het kan toch niet zo zijn dat mensen nu aan darmkanker etc gaan overlijden door uitgestelde zorg, omdat een groep mensen het vertikt zich te laten vaccineren?

Minder zorg dus voor mensen die iets hebben gedaan, of iets hebben nagelaten, waar jij niet achter staat?

Hetzelfde met mensen met overgewicht, mensen die roken, mensen met een strafblad, mensen zonder huisdieren, mensen met huisdieren, mensen die alcohol drinken, mensen die dronken achter het stuur stappen, mensen die Groenlinks stemmen, mensen die nog geen elektrische auto hebben, mensen die vlees eten, mensen die op een levensgevaarlijk dier zoals een paart stappen, etc?

Je angst brengt niet je mooiste kant naar boven!

Nou inderdaad

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:38

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ziekenhuis

Als je dit zo leest dan is het nog confronterender eigenlijk.
En dan nog de schuld ergens anders op willen schuiven.
Ben wel benieuwd naar de leeftijden van de ongevaccineerden. Of daar ook veel 40- bij zit of bijna alleen ouderen.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 21-11-21 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:38

Pandora2 schreef:
In Brussel wisten de ordediensten ook weer wat doen... :x :x
https://www.hln.be/binnenland/in-beeld- ... af42a19f6/

Dat waterkanon!

Zouden ze het wel prima vinden zo? Veel besmettingen geeft veel mensen met antistoffen, misschien zelfs de beste kans om een beetje groepsimmuniteit te verkrijgen. Wel met het risico op nieuwe varianten natuurlijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:48

Citaat:
@pien: juist die mensen met kinderen zouden dan hun verantwoordelijkheid moeten nemen en zich moeten laten vaccineren. Maar blijkbaar hebben ze dat zelfs niet voor hun kinderen over.

mee eens maar ze doen het vaak niet want:
1. Ze denken als -40 jarigen loopt het zo'n vaart niet want ik ben zooo voorzichtig en loop weinig risico en hebben twijfels (vaak hoog geschoolden) die echt wel hun verantwoordelijkheidnemen als het om gedrag gaat;
2. Het is tegen mijn geloof is een argument;
3. Wappies (komen met allerlei onzin verhalen en willen vaak zelfs direct besmet worden).

Het zijn niet mijn argumenten, maar deze 3 groepen kun je in grote lijnen onderscheiden en dan heb ik het bewust niet over de groep die helaas niet kan en mag vaccineren vanwege de risico's.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:49

Ik denk dat je niet veel besmettingen gaat krijgen.
Buitenlucht, rook, vuur en water. Volgens mij niet de beste combinatie voor besmettingen :+
Die groepsimmuniteit bij coronavirussen zullen we kunnen vergeten denk ik.

Wel weer heel crapuleus, al die vernielingen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:26

pien_2010 schreef:
Citaat:
@pien: juist die mensen met kinderen zouden dan hun verantwoordelijkheid moeten nemen en zich moeten laten vaccineren. Maar blijkbaar hebben ze dat zelfs niet voor hun kinderen over.

mee eens maar ze doen het vaak niet want:
1. Ze denken als -40 jarigen loopt het zo'n vaart niet want ik ben zooo voorzichtig en loop weinig risico en hebben twijfels (vaak hoog geschoolden) die echt wel hun verantwoordelijkheidnemen als het om gedrag gaat;
2. Het is tegen mijn geloof is een argument;
3. Wappies (komen met allerlei onzin verhalen en willen vaak zelfs direct besmet worden).

Het zijn niet mijn argumenten, maar deze 3 groepen kun je in grote lijnen onderscheiden en dan heb ik het bewust niet over de groep die helaas niet kan en mag vaccineren vanwege de risico's.

Over die laatste groep heb ik het ook niet, dat wil ik graag benadrukken. Maar die andere 3... En wat nummer 2 betreft: dat is natuurlijk mega hypocriet, want behandeling mag wel van god blijkbaar. Bovendien: 'wat u voor uw naasten doet, doet u voor mij', maar goed dat is een ander topic ;)

Ik vind het wel interessant wat je noemt over hoogopgeleiden die zich niet laten vaccineren: ik was juist in de veronderstelling dat ik zo weinig niet vaxxers ken, omdat mijn vrienden- en kennissenkring vooral uit hoogopgeleiden bestaat (niet bewust trouwens, dat is gewoon zo gegroeid) en die zich juist wel laten vaccineren. Maar het kan ook best een andere reden hebben dat mijn kring zich wel laat vaccineren :)

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:29

Ik ken ook geen echt hoogopgeleide niet-gevaccineerden. Maar die zullen er ook best zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:32

Suzanne F. schreef:
Ik ken ook geen echt hoogopgeleide niet-gevaccineerden. Maar die zullen er ook best zijn.

Ik wel..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:34

Ik ken er 2.
Laat ik van de man zijn titels maar niet noemen want dan denk ik dat hij te googelen is.
Zijn vrouw is mijn beste vriendin. Overigens geen wappies. Niet gelovig. Gaan er ook niet over discussiëren. Maar ze willen geen prik.
Gaan overigens ook niet op vakantie waar een prik moet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:35

't Is te zien wat je verstaat onder hoog opgeleid natuurlijk :P
Ik heb na de humaniora ook nog 6 jaar gestudeerd ( en nee, geen jaren 2 keer moeten doen :D )
Geen idee of mensen dit scharen onder hoog opgeleid.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:36

Suzanne F. schreef:

Ik ken ze ook, met universitair diploma. Overtuigd anti-vaxx en ook redelijk wat complottheorieën…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:44

Onderzoek van een vandaag liet deze 3 groepen zien. Hoogopgeleid valt HBO ++ onder. Dat heb ik dus niet bedacht.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:44

Ik kan wel zeggen dat er in de sociaal minder begaafde klasse er minder gevaccineerd wordt. Is gewoon zo. Hier ook herkenbaar.
Ik ken ook hoger opgeleiden die niet gevaccineerd willen worden maar dan vaak toch gericht zijn op de CBD kant of meer de kant van pro natuur leven etc.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:47

Wat is HBO++ ? Zo leer ik nog wat over het nl onderwijs, want dat is zo verschillend met het onze :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:48

Coby schreef:
Ik kan wel zeggen dat er in de sociaal minder begaafde klasse er minder gevaccineerd wordt. Is gewoon zo. Hier ook herkenbaar.
Ik ken ook hoger opgeleiden die niet gevaccineerd willen worden maar dan vaak toch gericht zijn op de CBD kant of meer de kant van pro natuur leven etc.

Klopt Coby. Hoe gaat het met je oma?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:56

Op de school van mijn kids zijn al 2 leerkrachten (waarvan minstens 1 gevaccineerd) positief getest (met klachten) en nog 1 heeft een positieve zelftest en wacht op de uitslag van de GGD test. 9 kinderen zijn positief getest, een aantal wacht nog op de uitslag en een volledige kleuterklas is in quarantaine. Ik vind het heftig hoor.

Zelf werk ik in de kinderopvang en ook daar hebben we meerdere ouders en kinderen en enkele collega's die positief zijn bevonden. Goddank de meeste zonder ernstige klachten, maar voor mijn gevoel hebben we het de hele corona periode nog niet zo heftig gehad (niet waar overigens, maar zo voelt het wel). Terwijl we nu met iedere overdracht met ouders mondkapjes dragen en de rest van de maatregelen niet is weg geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:56

Er zijn ongevaccineerden in alle bevolkingsgroepen.
Wat betreft ziekenhuizen en code zwart? Ik denk dat veel mensen niet door hebben dat besmettingen niet parallel lopen aan opnames. Nu zien we de opnames, 300 per dag en dat zijn vaak opnames van mensen die een week of twee weken geleden besmet zijn geraakt. Ruim een week geleden zaten we op 11 tot 12000.
Nu al dagen op 20.000+ dus iedereen die denkt/hoopt dat het straks beter gaat ?
Vergeet het maar , kans dat het echt ontzettend fout gaat is veel groter.
En dat is incl de 100 die naar Duitsland kunnen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:04

Suzanne F. schreef:

Ik wel, maar zij gaat wel voor alles netjes testen :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:06

pien_2010 schreef:
Coby schreef:

Klopt Coby. Hoe gaat het met je oma?

Lief dat je vraagt!
Oma is ziek, heel verkouden en moe maar gelukkig niet benauwd. En voelt zich heel alleen. Op de kleine afdeling van 9 bewoners nu vier ziek. 1 ongevaccineerde heel ziek. En 1 gevaccineerde heel benauwd. Beetje een rampgebied daar. Ik gun haar de 100 en hoop dat Corona daar geen stokje voor steekt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:32

Pandora2 schreef:
Wat is HBO++ ? Zo leer ik nog wat over het nl onderwijs, want dat is zo verschillend met het onze :D

In Nederland ben je hoogopgeleid met een afgeronde hbo opleiding of universitaire studie.
Hbo volg je aan een hogeschool.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:27

Opleidingsniveau zegt bijzonder weinig over het wel of niet goede keuzes kunnen maken.
Ik heb niet zo veel met opleidingsniveau, de praktijk is wat telt.

Geen idee hoe het in NL is, maar ik merk dat ik ook best geirriteert ben dat bij ons zo‘n 10% van de 65+ ers niet ingeent zijn en dat geldt ook voor de allerhoogste risicogroep vanaf 75, terwijl alle vaccinatie druk op de werkenden en jeugd gezet wordt. Wordt het niet tijd voor 2G voor de klaverjasavonden? Hoe zit het met 3G voor de eetzaal in verzorgcentra?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:29

Ik vind het juist wonderlijk dat mensen die meer kennis zouden moeten hebben blijven denken dat het alleen maar om vaccins gaat, zonder de overige gaten in het beleid te zien en zonder de onwil om het goed aan te pakken te benoemen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:36

Ik moet zeggen dat ik ook blij ben dat ik niet in de positie sta dat ik mensen moet zien te motiveren voor vaccinatie en daar dan een soort beloning bij moet bedenken (zonder test op reis, vrij de disco in) terwijl je al weet dat het voor problemen gaat zorgen.
Wellicht had dat beloningssysteem beter een strenger limiterend systeem moeten zijn. Maar ja, dan vliegen daarna de vervalste codes je weer om de oren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:41

Hier ook weer een bizar verhaal. Persoon x is niet gevaccineerd en ging op bezoek bij haar dementerende 98-jarige moeder. Moeder woont in een tehuis met alleen maar hele oude dementerende mensen. Mensen die je niet in quarantaine kan houden en ook niet allemaal kan laten testen. Deze persoon stak haar moeder aan en er kan dus nu zomaar een golf uitbreken daar. Er is ook al personeel besmet (die ook risicogroep is). Dat is dus woensdag gebeurd. Toen was er donderdag al een vermoeden dat de 98-jarige corona zou hebben en diegene die woensdag besmet is moest donderdag wel gewoon werken (intensieve zorg). Door dit soort grapjes gaan er allemaal kwetsbare mensen heel ziek worden of ze gaan misschien wel dood.

-O-