Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:43

LadyMadonna schreef:
Hoezo "ook al heb ik corona gehad"? Dat zegt niet dat de regels en richtlijnen dan niet meer gelden

Precies sterker nog je kunt het gewoon nogmaals een keer krijgen. Alleen zal je er de tweede keer er minder ziek van worden als de eerste keer.

Was het maar zo dat je na 1 keer gewoon goed immuun was het het nooit meer kreeg zou zoveel ellende schelen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:45

Angst is in veel gevallen een slechte raadgever, dat geldt voor pro en anti Corona groepen . Gewoon je gezonde verstand gebruiken . Onze dochter gaat morgen een week naar Duitsland , wanneer ze er weer is houden we een poos echt afstand . Gewoon om te zien of ze niets hebben opgelopen . Wij hebben over twee weken familiebijeenkomst , 16 man en dat gaat alleen door wanneer het weer goed genoeg is om buiten te zitten en carpoolen laten we even wezen. Hoe simpel kan het zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:46

Ik vind de houding van ik heb corona gehad dus hoef niet meer voorzichtig te zijn niet kunnen. Je doet het niet alleen voor jezelf maar ook voor de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:48

Dat zegt toch ook niemand :? .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:51

Marie_Anne schreef:
Dat zegt toch ook niemand :? .

Geloof me er zijn best wel mensen die zo denken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:53

bigone schreef:
Angst is in veel gevallen een slechte raadgever, dat geldt voor pro en anti Corona groepen . Gewoon je gezonde verstand gebruiken . Onze dochter gaat morgen een week naar Duitsland , wanneer ze er weer is houden we een poos echt afstand . Gewoon om te zien of ze niets hebben opgelopen . Wij hebben over twee weken familiebijeenkomst , 16 man en dat gaat alleen door wanneer het weer goed genoeg is om buiten te zitten en carpoolen laten we even wezen. Hoe simpel kan het zijn.

Oprechte vraag: zou je dit ook doen als ze bijv een dag naar Amsterdam is geweest?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:58

LadyMadonna schreef:
bigone schreef:

Oprechte vraag: zou je dit ook doen als ze bijv een dag naar Amsterdam is geweest?

Mijn ouders zijn afgelopen donderdag ook naar Duitsland geweest ( leer) en paar dagen ervoor naar Amsterdam. Ik hield wel wat afstand maar vervolgens zit ik met klachten en hun niet. Nu leef ik ook wel vrij erg in Angst. Niet alleen voor Corona maar voor meer ziekten. Zitten ook wel betere dagen tussen en slechte. Ik merk dat de klachten niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk misschien nog wel meer invloed hebben. Maar ik ben ook niet zo'n fan van het kom we gaan nu het nog mag want in oktober zitten we waarschijnlijk weer binnen.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:02

Zebrastreep, ik vind het gewoon lastig... veel mensen doen enorm spastisch over het buitenland, maar gaan wel naar een drukke bouwmarkt, of een dagje Amsterdam....

Ik probeer best op te letten, maar ga (in principe) over 1,5 week "gewoon naar Oostenrijk. Dat wordt me dan verweten, maar ik denk dat ik in mn uppie (ok, met man ;) ) bovenop een berg minder risico loop dan met bij voorbeeld een dagje Amsterdam

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:04

@zebrastreep: het lijkt me moeilijk om dag in dag uit in angst te moeten leven.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:15

Mijn ouders gaan woensdag naar amsterdam naar een museum, had mijn vader 2 weken terug bestelt.
Die baalt nu een beetje omdat corona toch weer aanwaait. Ze wilde daar gaan lunchen maar ik zie ze nog best zelf boterhammen meenemen en dan onderweg langs de weg ze opeten ofzo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:36

LadyMadonna schreef:
Zebrastreep, ik vind het gewoon lastig... veel mensen doen enorm spastisch over het buitenland, maar gaan wel naar een drukke bouwmarkt, of een dagje Amsterdam....

Ik probeer best op te letten, maar ga (in principe) over 1,5 week "gewoon naar Oostenrijk. Dat wordt me dan verweten, maar ik denk dat ik in mn uppie (ok, met man ;) ) bovenop een berg minder risico loop dan met bij voorbeeld een dagje Amsterdam

Ik houd sowieso afstand van mensen :) Alleen van ouders en broer niet, maar daarvan weet ik dat zij ook voorzichtig doen, juist vanwege mijn vader. Ik heb wel hulp in huishouding, maar die heb ik al 2 keer niet laten komen, omdat ik het risico niet aan durfde nadat hij dus wel in contact was geweest met mensen die de dag daarna of vlak daarna een test moesten laten doen. Die komt niet binnen 1,5 meter als hij bezig is, maar ik ben wel verplicht thuis te blijven als hij komt. Daarnaast fysiotherapeut die net zo voorzichtig is (en ik ook privé ken dus ook weet dat het echt zo is en waarom). Vrienden die minder voorzichtig zijn zie ik minder en vrienden die eigenlijk niks meer doen met de richtlijnen zie ik helemaal niet.

Ik doe spastisch over het buitenland bij mensen die ik niet ken, die kunnen heel leuk zeggen dat ze voorzichtig doen, maar ik weet niet of dat echt zo is. Bij mensen die ik ken weet ik beter of het echt zo is. En dan zou een vriendin die naar Oostenrijk gaat voor mij een minder groot probleem zijn dan een vriendin die naar een plek gaat waar het uitgaan de hoofdbezigheid is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:45

Als je niet immuun word nadat je 1x corona hebt gehad hoe kunnen ze dan een vaccin ontwikkelen?
Het betekend toch dat het virus zich muteerd als je voor de 2e keer besmet raakt!?
Ik begrijp dat niet zo. Zou betekenen we altijd dit virus onder ons hebben. We kunnen toch niet eeuwig door leven zoals we nu doen met al die maatregels.
Dat zijn van die vragen die ik mezelf stel. Vind dat lastig. Wat moet je nu denken van de complot theorien? Kan mij voorstellen dat mensen van alles bedenken omdat we gewoonweg eigenlijk niks weten en wat vorige maand goed was nu weer bewezen niet meer! 1,5M is ook kul want het virus rijkt wel 8M
Of dat Mondkapjes nou echt werken ja of nee..
Er worden zoveel nieuwe dingen verteld. Ik vind het verwarrend en vind het soms verspilde tijd zo niks te kunnen doen zoals je gewend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:48

LadyMadonna schreef:
bigone schreef:

Jazeker. Ook wanneer ze werkt komen we zeker niet dicht bij elkaar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:51

purny schreef:
@zebrastreep: het lijkt me moeilijk om dag in dag uit in angst te moeten leven.

Het is wel lastig soms maar ik probeer het zeker niet te zien als iets wat mijn leven 100% moet gaan overheersen. Ik ken mensen die het hebben met hypochondrie die zichzelf zo ziek hebben gepraat dat ze thuis zitten en niet meer kunnen werken. Als je daar tegen zegt van het is eigenlijk niks lichamelijk maar geestelijk willen ze dat niet horen. Zelf zou het een grootte nachtmerrie voor mij zijn als ik niet meer zou kunnen werken en niet mee zou kunnen doen in de maatschappij.

Het is leren leven met klinkt gek maar je moet het ontarmen en zeggen oké dit is het en het hoort gewoon bij mij of dat nou leuk is of niet. Acceptatie is al het halve werk als je er maar tegen blijft vechten wordt het alleen maar erger.

Het is erger geworden toen ze dachten dat mijn nieren niet goed meer konden functioneren. Dat is al 3 jaar geleden maar heeft flink impact gehad. Uiteindelijk was het niks maar ik moest heel veel onderzoeken laten doen wat mij toch heel erg heeft beseffen dat het zomaar over kan zijn. Ik had het daarvoor ook wel toen mijn buurman plots overleed aan een vlees etende bacterie maar toen was het nog veel minder aanwezig. Hoe ouder je wordt hoe mee je realiseert dat iets kleins zo het einde kan zijn.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:54

Popstra schreef:
Als je niet immuun word nadat je 1x corona hebt gehad hoe kunnen ze dan een vaccin ontwikkelen?
Het betekend toch dat het virus zich muteerd als je voor de 2e keer besmet raakt!?
Ik begrijp dat niet zo. Zou betekenen we altijd dit virus onder ons hebben. We kunnen toch niet eeuwig door leven zoals we nu doen met al die maatregels.
Dat zijn van die vragen die ik mezelf stel. Vind dat lastig. Wat moet je nu denken van de complot theorien? Kan mij voorstellen dat mensen van alles bedenken omdat we gewoonweg eigenlijk niks weten en wat vorige maand goed was nu weer bewezen niet meer! 1,5M is ook kul want het virus rijkt wel 8M
Er worden zoveel nieuwe dingen verteld. Ik vind het verwarrend en vind het soms verspilde tijd zo niks te kunnen doen zoals je gewend.

Vaccins tegen coronavirussen zijn idd moeilijk omdat die dingen razendsnel muteren (sneller dan griep).
En ja, dit virus gaat niet meer weg. Deed sars1 ook niet.
Een veilig vaccin moet je niet voor 2021 verwachten. Of het dan ook een effectief vaccin is, is ook maar de vraag.
Normaalgezien duurt een vaccin ontwikkelen 10 jaar en nu wil men per direct een supervaccin zoals in de films.
Dat gaat niet gebeuren.
En àls er al een vaccin snel beschikbaar is, zal deze voor risicogroepen bestemd zijn.

Eeuwen in lockdown blijven of sort of gaat ook niet gebeuren, kunnen de economieën niet aan.

Dus zullen we het moeten hebben van betere behandelingen en het sprankeltje hoop dat 'we' misschien toch zelf iets van immuniteit ontwikkelen.

Maar het virus is een blijver.
En na deze zullen er nog anderen komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:57

Popstra , het vaccin dat er nu is ingekocht , mits het werkt , zorgt voor immuniteit maar hoelang is niet bekend op dit moment. Belangrijker is dat het ook de T cellen activeert en dat zijn de soldaten die virussen aanpakken en opruimen en daarvan weten ze dat die wel blijven. Heel simpel uitgelegd zou je dus wel Corona kunnen krijgen maar in plaats van ic een poosje ziek zonder ernstige gevolgen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:57

Popstra schreef:

Daar lopen ze nu dacht ik ook tegen aan met het vaccin. Maar goed net als de griepprik je kan dan alsnog griep krijgen maar in mindere mate. Ik denk dat we het zo met corona ook moeten bekijken je kan het nog wel krijgen maar is de kans op ernstige verloop minder groot. Het virus gaat altijd onder ons blijven het is er nu dus het gaat niet meer weg. Kijk maar naar HIV en aids ook dat blijft altijd onder ons aanwezig.

De 8 meter waar je het over hebt was verspreiding onder ideale omstandigheden zoals ze al zeiden op het nieuwsbericht ( ik heb hem ook gelezen) de omstandigheden waren zo goed voor het virus dat het mogelijk was om te verspreiden op 8 meter afstand. Dit was tevens binnen. Ik vergelijk dat net als met paarden die in de winter lang op stal staan kijk maar eens hoe snel daar iets verspreid.

Mondkapjes werken niet 100% om jezelf te beschermen. Maar het houdt wel iets tegen. Het is ideaal als de persoon die besmet is er een draagt. Dat houdt een mondkapje wel wat tegen. Maar verder nee je kan dan nog net zo goed besmet raken. Maar de mensen die zeggen dat je minder zuurstof krijgt verspreiden echt onzin. Zo heb ik chronische hyperventilatie maar merk ik daar met een mondkapje echt niks van en heb ga er ook niet door hyperen.

De complot theorie van onder andere virus waanzin zijn mensen die zelf niet te maken hebben gehad met het virus. Wacht maar totdat er een aantal besmet raken die draaien per direct weer bij. Sterker nog ging het daar maar eens flink doorheen zou mensen meer wakker en actief maken om weer aan de maatregelen te houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:11

Vandaag 214 positieve gevallen gemeld waarvan 99 in Zuid Holland en daarvan 50 in Rotterdam .

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:59

Ik blijf voorlopig maar een beetje van Facebook af geloof ik. Ik raak wat gerirriteerd door 1 iemand die dingen deelt waar je de slappe lach van zou krijgen, als het niet zo triest was (de petitie tegen verplichting van het vaccin etc, maar nog veel angstzaaiende artikelen)

Maar nu ook een vriendin die plaatst dat ze vindt dat de overheid dingen verzint waar mensen mentaal helemaal de vernieling van in gaan... lees: mondkapje. Ze gaf er ook meteen even het advies aan iemand met milde klachten om het gewoon even aan te zien en zich niet te laten testen want 'alles wordt maar aan corona gelinkt'

Ik kan er momenteel erg slecht tegen. Helemaal omdat ik weet dat 1 van mijn collega's nog in coma op de IC ligt. Vantevoren een gezonde vent en plots doodziek door corona. Maar hee, laat je vooral niet testen en loop gewoon lekker door met gesnotter :-(

Sorry, moest het even kwijt. Niemand vindt deze maatregelen leuk, maar je gezond verstand gebruiken blijkt nog niet zo makkelijk blijkbaar. En dit is echt niet iemand met een laag IQ, die dit soort dingen roept op FB.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:16

Koekie73 schreef:
Ik blijf voorlopig maar een beetje van Facebook af geloof ik. Ik raak wat gerirriteerd door 1 iemand die dingen deelt waar je de slappe lach van zou krijgen, als het niet zo triest was (de petitie tegen verplichting van het vaccin etc, maar nog veel angstzaaiende artikelen)

Maar nu ook een vriendin die plaatst dat ze vindt dat de overheid dingen verzint waar mensen mentaal helemaal de vernieling van in gaan... lees: mondkapje. Ze gaf er ook meteen even het advies aan iemand met milde klachten om het gewoon even aan te zien en zich niet te laten testen want 'alles wordt maar aan corona gelinkt'

Ik kan er momenteel erg slecht tegen. Helemaal omdat ik weet dat 1 van mijn collega's nog in coma op de IC ligt. Vantevoren een gezonde vent en plots doodziek door corona. Maar hee, laat je vooral niet testen en loop gewoon lekker door met gesnotter :-(

Sorry, moest het even kwijt. Niemand vindt deze maatregelen leuk, maar je gezond verstand gebruiken blijkt nog niet zo makkelijk blijkbaar. En dit is echt niet iemand met een laag IQ, die dit soort dingen roept op FB.

Tip even naar diegene zijn profiel gaan en klikken op niet meer volgen. Dan blijf je nog wel Facebook vrienden met die persoon , maar komen zijn / haar berichten niet meer op je tijdlijn. Ik heb er zo ook een aantal aangevinkt want was er behoorlijk klaar mee. Nu kom ik het nergens meer tegen. Maar van de mensen waarvan het kwam had ik het echt niet verwacht denk dan goh had gedacht dat je wel wat slimmer was dan dat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:48

sureido schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/323 ... en-maanden

Het aantal Corona patiënten is momenteel het laagst in de ziekenhuizen wat geweest is.

Yep, de stijging in IC opnames zie je zo'n 27 dagen na toename besmetting. Incubatietijd, ziek, verergering klachten, opname ziekenhuis, opname IC. Gaat veel tijd overheen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:57

Een dikke knuffel koekie en heel veel sterkte!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:07

safina schreef:
sureido schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/323 ... en-maanden

Het aantal Corona patiënten is momenteel het laagst in de ziekenhuizen wat geweest is.

Yep, de stijging in IC opnames zie je zo'n 27 dagen na toename besmetting. Incubatietijd, ziek, verergering klachten, opname ziekenhuis, opname IC. Gaat veel tijd overheen.

Dat was helemaal niet mijn punt met dit artikel :') ik bedoel hiermee dat het fijn is dat het nu zo laag is voor het zorg personeel. En aangezien nu veel jonge mensen besmet zijn zal het misschien wel meenemen met de toename.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:12

sureido schreef:
Dat was helemaal niet mijn punt met dit artikel :') ik bedoel hiermee dat het fijn is dat het nu zo laag is voor het zorg personeel. En aangezien nu veel jonge mensen besmet zijn zal het misschien wel meenemen met de toename.

De meeste tieners en jonge twintigers wonen gewoon bij mensen van middelbare leeftijd die ze kunnen aansteken. Ik denk niet dat het er zo goed uitziet momenteel.

Ik vind het heel jammer, maar het is wel echt te snel aan het stijgen om te doen alsof het allemaal wel goedkomt. Golf 2 is helaas onderweg/gearriveerd, tenzij er nu zware maatregelen getroffen worden.