Waarom ben jij blij vandaag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:37

McLeod's Daughters weer op TV, wat een nostalgie! Ook blij dat ik een oplossing heb voor het bijten vanuit spanning van mijn paard, en dat ik vanavond lekker heb gesport. Nu nog even de was ophangen en dan mag ik heer-lijk rozig m'n bed in. :Z

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:26

Lekker klaar met balansen op werk en mocht een uur eerder weg. :)

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:31

Dat de zon een klein beetje schijnt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:47

Omdat ik van stalgenootjes foto's van m'n paarden die zo schattig lagen te slapen <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:44

Dat ik na lange tijd weer een keer heb gereden en mijn lieve paard zo goed haar best deed

Beste uitzicht wat er bestaat
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 05-01-23 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:45

Heb mijn startpas aangevraagd.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:43

Ik ben voor het eerst in lang een paar uur alleen thuis. Zalig!

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:32

Ik lig al bijna anderhalve week ziek op bed (luchtweginfectie) en ik krijg hele lieve meelevende berichtjes van collega's.
Dit is mijn eerste vaste baan na jaren freelancen en ik heb me nog nooit ergens zo deel van een team gevoeld. <3

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:06

Heel basic avondeten gemaakt.

Maar om de een of andere reden smaakt het me vandaag enorm goed.
Zou nu even niet willen ruilen met een restaurant zelfs :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 23:49

Pony's die geweldig hun best hebben gedaan voor mij in de mini marathon vanavond! Ze konden redelijk hard, meer wegens mijn stuurkunsten dan hun vermogen. Over de finish wel voluit gelaten en dat gaat echt hard! Maar keurige rondjes gereden! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:23

Voor het eerst in bijna 2 jaar gereden. Heerlijk! In de bak wat stap en draf (hard werken, meneer was bang voor natte voetjes en stond liever stil) en nog even buiten stap en draf.
Toch grappig, schijtlaars hier is buiten zelfverzekerder dan in de bak :P

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 16:34

Hier om.

Voor het eerst in wéken

Afbeelding

Blauwe lucht!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:45

Heerlijk weer en samen met de hond genoten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:48

Het weer <3

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:04

Super trots op pony! Vandaag geschoren en moeten wassen vanwege luizen en pony is gewoon bij de stal eigenaresse naar binnen geweest en in de badkamer geweest om hem te kunnen wassen. Hij vond het rete spannend, maar vertrouwde ons genoeg dat hij bleef staan en zo hebben we hem makkelijker kunnen behandelen tegen de luizen.

Super trots op de kleine man <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:48

Mijn paard maakte me heel blij; hij liep gewoon fijn! <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:00

Mijn badkamer is brandschoon en ik heb chocolade.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:19

Ik ga over 2 weken karten met mijn vader en zus :):)
Nu al zin in!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:38

Heel de middag bij mijn omaatje geweest, zo fijn dat dat nog steeds kan. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:26

Eindelijk een nieuwe scooter :D

Afbeelding

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:01

Een paar weken geleden is mijn oma overleden en zij was een liefhebber van exclusieve zeer waardevolle sieraden. In 2019 heeft zij haar collectie laten taxeren op basis van het gewicht in goud en kwam de waarde van haar collectie op een bedrag van rond de €30.000 uit. Bij deze taxatie is dus alleen gekeken naar het gewicht in goud en niet naar de helderheid en waarde van de (groene) diamanten, saffieren, smaragden, robijnen en parels. In datzelfde jaar heeft zij ieder (klein)kind een lijst gegeven van haar collectie en gevraagd onze naam achter de sieraden te zetten, zodat in geval van haar overlijden, duidelijk zou zijn welk (klein)kind die stukken erft.
Nou is zij overleden en een deel van haar (klein)kinderen, hebben geen oog voor de schoonheid en exclusiviteit van haar collectie, maar wel heel veel oog voor de waarde er van, dus zij wilde alles verkopen.
Dit is een vrij pittige discussie geweest waarbij uiteindelijk in overleg met de notaris is besloten dat de collectie naar een veilinghuis gestuurd zou worden (want goedkoper dan een taxateur bij een juwelier of goudsmid) om (opnieuw) getaxeerd te worden (maar dit keer naast de goudwaarde ook de waarde van de stenen) en daarna konden de kinderen aangeven wat zou zouden willen hebben)maar gaat wel af van het erfdeel :roll: ) en de kleinkinderen zouden wat ze willen hebben bij het veilinghuis moeten kopen.
Wat mijn veels te hebberige familie echter is vergeten, is dat een veilinghuis niet daadwerkelijk taxeert op waarde, maar er zelf ook nog aan wil verdienen, dus de waarde heel laag inschat, zodat ze zelf de grootste winst hebben...

En dat vind ik dus hilarisch, want mijn oma had mij haar armband beloofd, goud met (groene) diamanten en alleen op basis van de goudprijs werd deze in 2019 getaxeerd op 4000 euro en dan zijn dus de (groene) diamanten nog niet mee gerekend... diezelfde armband is nu getaxeerd op 250 euro :') _O-
Een paar oorbellen die ik zou krijgen werd ook zeer moeilijk overgedaan, want goud en bezet met diamanten en saffieren... Goudprijs in 2019: 400 euro, saffieren en diamanten niet getaxeerd. Nu volgens veilinghuis: 25 euro :') _O-
De totale waarde van de collectie was volgens het veilinghuis nu maar :6500,- :')

Ik ben al de hele avond aan de stuiter, want ik was zo verdrietig toen ik besefte dat ik ze zelf moest kopen en dat ik niet zou weten of ik daar wel de middelen voor zou hebben (de oorbellen zou ik van mijn man krijgen, maar die armband... dat werd wel een ander verhaal)

Familie heeft nu de collectie terug genomen en gaat ze toch maar via een andere manier verkopen, maar ik ben heel gelukkig met de stap die mijn hebberige familie gemaakt heeft :') _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:13

Maar... Waarom krijg je niet gewoon de sieraden die je geerfd hebt? Oma heeft daar toch optorgezien?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:23

Hahaha MDH, hier ook zo'n familie die alleen maar op geld uit is. Wij zouden het vooral heel erg grappig vinden als bij de notaris blijkt dat oma veel schulden heeft, dat zou alleen wel jammer zijn voor de erfenis van mijn moeder. Is niet veel maar wel een leuk extraatje voor haar pensioen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:33

_San87_ schreef:
Maar... Waarom krijg je niet gewoon de sieraden die je geerfd hebt? Oma heeft daar toch optorgezien?

Ja, dat zou je denken, maar oma was vergeten de lijst naar de notaris te brengen, waardoor alleen de kinderen nu erfgenamen zijn en de kleinkinderen geen partij zijn.
Alles wat wij als kleinkinderen zouden nemen, zou van het erfdeel van mijn moeder afgaan (en oh wat zijn daar veel discussies over geweest, ik kan het hele woord erfdeel niet eens meer horen zonder daar in mijn hoofd een pinnige klant aan te geven).
En hoewel iedereen van mening is dat de armband van mij is, omdat iedereen oma meerdere keren heeft horen zeggen dat die voor mij is, toch is niemand bereid het ding gewoon aan mij te geven buiten de erfenis om (wat wel ooit afgesproken was met oma, de armband zou geen onderdeel van de erfenis worden) want ze zouden ook maar wat mis lopen of minder krijgen dan een ander.
Dus ik vind deze taxatie meer dan hilarisch :))

denisesilver schreef:
Hahaha MDH, hier ook zo'n familie die alleen maar op geld uit is. Wij zouden het vooral heel erg grappig vinden als bij de notaris blijkt dat oma veel schulden heeft, dat zou alleen wel jammer zijn voor de erfenis van mijn moeder. Is niet veel maar wel een leuk extraatje voor haar pensioen.

Dat zou inderdaad ook grappig geweest zijn :j

Toen mijn oma nog geen 24 uur overleden was kwam ik haar appartement tegen en ik zag mijn oom en nou... ik had hem nog nooit zo vrolijk gezien, mijn man zei al: die ziet geld, maar ik kon mij niet voorstellen dat dat het zou zijn, mijn familie is best vermogend en niemand zit in de slappe was, dus het leek mij zo sterk. Maar we waren nog geen 5 min binnen of hij was al bezig met de verdeling en het verkopen van de inventaris en had ook al een makelaar geritseld voor het appartement. Ben ontzettend teleurgesteld in hoe dit geregeld wordt en het valt mij enorm tegen hoe hebberig ze allemaal zijn, maar prima ik kan er toch niks aan veranderen :n

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:36

Net een heerlijk core lesje gepakt in de sportschool