_San87_ schreef:Maar... Waarom krijg je niet gewoon de sieraden die je geerfd hebt? Oma heeft daar toch optorgezien?
Ja, dat zou je denken, maar oma was vergeten de lijst naar de notaris te brengen, waardoor alleen de kinderen nu erfgenamen zijn en de kleinkinderen geen partij zijn.
Alles wat wij als kleinkinderen zouden nemen, zou van het erfdeel van mijn moeder afgaan (en oh wat zijn daar veel discussies over geweest, ik kan het hele woord erfdeel niet eens meer horen zonder daar in mijn hoofd een pinnige klant aan te geven).
En hoewel iedereen van mening is dat de armband van mij is, omdat iedereen oma meerdere keren heeft horen zeggen dat die voor mij is, toch is niemand bereid het ding gewoon aan mij te geven buiten de erfenis om (wat wel ooit afgesproken was met oma, de armband zou geen onderdeel van de erfenis worden) want ze zouden ook maar wat mis lopen of minder krijgen dan een ander.
Dus ik vind deze taxatie meer dan hilarisch 
denisesilver schreef:Hahaha MDH, hier ook zo'n familie die alleen maar op geld uit is. Wij zouden het vooral heel erg grappig vinden als bij de notaris blijkt dat oma veel schulden heeft, dat zou alleen wel jammer zijn voor de erfenis van mijn moeder. Is niet veel maar wel een leuk extraatje voor haar pensioen.
Dat zou inderdaad ook grappig geweest zijn 
Toen mijn oma nog geen 24 uur overleden was kwam ik haar appartement tegen en ik zag mijn oom en nou... ik had hem nog nooit zo vrolijk gezien, mijn man zei al: die ziet geld, maar ik kon mij niet voorstellen dat dat het zou zijn, mijn familie is best vermogend en niemand zit in de slappe was, dus het leek mij zo sterk. Maar we waren nog geen 5 min binnen of hij was al bezig met de verdeling en het verkopen van de inventaris en had ook al een makelaar geritseld voor het appartement. Ben ontzettend teleurgesteld in hoe dit geregeld wordt en het valt mij enorm tegen hoe hebberig ze allemaal zijn, maar prima ik kan er toch niks aan veranderen