Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irisjeeh1999

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:58

Ik heb er weer wat dingetjes op gezet, oa een Funko Pop die schijnbaar zeldzaam is.. Ben benieuwd wat daar op af komt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:43

ElineS schreef:
Hahaha oeps. Ik heb ook weleens wat gehad hoor. Hond gebeten, moest naar de DA voor hechtingen. Maar een foto gestuurd ook. Puur omdat ik weet dat het anders niet geloofd word aangezien iedereen op mp blijkbaar een leven met alleen maar pech en crisis lijkt te hebben.

Maar een foto van eenoverleden familie l id zou misschien te ver gaan als bewijs :')

Nou eigenlijk niet om te lachen maar ik reserveerde dus een bed, via MP en toen ging mijn schoonmoeder dus hemelen . Maar uitgelegd aan die mevrouw dat ik het bed nog steeds wilde hebben. Gelukkig had ze alle geduld maar ik heb alles op alles gezet om het toch op te halen :o

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:29

Dag allemaal,
Gekke vraag, ben benieuwd of jullie zoiets dergelijks wel eens hebben meegemaakt. Heb opeens 40+ mails van Kopie Reacties van Marktplaats in mijn mailbox staan. Dit was ik zelf niet, sterker nog: ik ben al jaren niet meer actief op marktplaats.

Ene Renate heeft blijkbaar mijn account ‘overgenomen’. Op allerlei tas-advertenties gereageerd dat ze geïnteresseerd is, graag het telefoonnummer en rekeningnr van de verkoper wil met daaronder haar adres.

Er zitten ook langere conversaties bij (niet allemaal even vriendelijk) dus het lijkt niet direct op een robot oid. Taalgebruik is niet heel slecht Nederlands. Ik heb uiteraard direct mijn wachtwoord gewijzigd, gemaild naar verdacht@marktplaats.nl en alle verkopers een bericht gestuurd.

Wat zou dit voor een actie zijn??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:00

Lins_Vetra schreef:
Dag allemaal,
Gekke vraag, ben benieuwd of jullie zoiets dergelijks wel eens hebben meegemaakt. Heb opeens 40+ mails van Kopie Reacties van Marktplaats in mijn mailbox staan. Dit was ik zelf niet, sterker nog: ik ben al jaren niet meer actief op marktplaats.

Ene Renate heeft blijkbaar mijn account ‘overgenomen’. Op allerlei tas-advertenties gereageerd dat ze geïnteresseerd is, graag het telefoonnummer en rekeningnr van de verkoper wil met daaronder haar adres.

Er zitten ook langere conversaties bij (niet allemaal even vriendelijk) dus het lijkt niet direct op een robot oid. Taalgebruik is niet heel slecht Nederlands. Ik heb uiteraard direct mijn wachtwoord gewijzigd, gemaild naar verdacht@marktplaats.nl en alle verkopers een bericht gestuurd.

Wat zou dit voor een actie zijn??

Wat een gek verhaal. Vooral omdat jouw mailadres er nog aan vast zit. Raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:58

Dan zou ik eerder denken dat ze je mailbox overgenomen hebben...
En die gewoon nog gebruiken om nu een fiks geintje uit te halen. Maar intussen zijn ze wel met alle info over jou aan de haal.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:29

Hm.. Ik vroeg wat de richtprijs was voor een dubbelspan shetlander tuig. Het ziet er wel goed uit op de foto's, maar krijg dan als antwoord terug; ''Een rieël bod, de bieden die er nu bij staan neem ik niet serieus'' maar ik heb dus geen idee wat een beetje een goed bod er voor is. Overigens zijn er geen biedingen van mij bij, maar ik snap wel dat je voor 60€ niet akkoord gaat (het hoogste bod dat er staat van iemand)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 01:10

Ik heb ook weer iets hoor..

Had een kappenset van mijn scooter op MP staan, nieuw kost zo'n set 250-300 euro. Deze was duidelijk gebruikt en had zo ook wat beschadigingen. Had ik allemaal in de advertentie gemeld en ook foto's van gemaakt. Had ik er een koper voor maar die wilde ze verzonden hebben, dus ik veel moeite gedaan om een enorme doos te regelen want die kappen zijn erg groot. Ingepakt en verstuurd. Voor 26 excl verzendkosten (verzendkosten waren 12 euro door grote doos).

Kreeg ik net toen ik op het terras zat een boos telefoontje dat de kappen niet zo waren als op de foto, dat ze veel meer beschadigd waren en dat hij z'n geld terug wilde.
Heb hem eerst gezegd dat ie me mocht appen, ik ga niet op zaterdagavond op het terras een telefoongesprek voeren.

Kreeg ik foto's van de beschadigingen doorgestuurd en dat hij 10 euro terug wilde of hij zou aangifte gaan doen. _O-

Heb hem heel duidelijk gezegd dat het allemaal in de advertentie stond. Ben misschien een krasje of plekje vergeten te fotograferen, maar de prijs was niet voor niets zo laag.

Maar meneer wilde per se 10 euro terug want anders zou hij aangifte gaan doen van oplichting.

Heb 'm succes gewenst en geblokkeerd. :') Daaaag.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:54

Goed gedaan. Politie gaat die persoon echt niet serieus nemen. Had ie het maar op moeten komen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:42

Heb ik weer.
Heb een bit op MP staan met duidelijk erbij geschreven dat ik m niet meer gebruik en wat krijg ik voor een vraag??
Of ik het bitje nog in gebruik heb _-:(

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:52

Had een berichtje gestuurd naar iemand die een aquarium te koop heeft staan. Wel gelezen maar niet gereageerd. Dus ik een dag later nog een berichtje gestuurd van als het er niet meer is dat ik door kan zoeken. Nooit meer reactie op gehad.
Gelukkig morgenavond en afspraak staan om bij iemand anders naar een groter aquarium te kijken.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:12

Ik ben nu aan het wachten op mensen die onze oude whirlpool komen ophalen. Het was een flink geheister om deze naar beneden te krijgen dus dan ging ook niet helemaal zonder slag of stoot Ze moeten bijna 2 uur rijden om hem op te halen dus is ga er vanuit dat ze hem wel meenemen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:16

ik hoop voor je dat ze komen.

Heb nu in 3 dagen tijd 5 mensen die iets over willen nemen en dan radiostilte..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:22

Volgensmij heb ik ze nu aan de straat staan. Het bubbelbad a 1,80 lang en 90 cm breed moet in een Renault Clio... als dat maar goed gaat.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:54

Nou dat ging wonderbaarlijk goed. Stond zo in de auto. Het paste ook nog eens. (Het was een senic, geen Clio. Anders had het echt niet gepast)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:56

annepaardoes schreef:
Volgensmij heb ik ze nu aan de straat staan. Het bubbelbad a 1,80 lang en 90 cm breed moet in een Renault Clio... als dat maar goed gaat.

En? :')

Ik heb gisteren mijn bestelde Faber Castell gumpotloden ontvangen. Ik kocht er 12 voor 15 euro incl verzenden.

Blijken het de dubbelpunters te zijn, die zijn op Bol €5,20 per stuk! :')

Daar hou ik van, mooie koopjes! En ik heb ook keurig de vraagprijs betaald.

Ze vroeg of ik er nog meer wilde hebben, maar met 12 stuks doe ik jaren mee, haha! :))

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:55

Een aanbieding die je niet mag missen!

Afbeelding

Afbeelding

Wie bied??

Serieus,ik snap deze advertentie helemaal niet :z

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:48

dat is waarschijnlijk een " vriend" die hem probeert te klieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:07

Ik plaats een advertentie met slechts 3 zinnen, geïnteresseerde stuurt bericht en werkelijk iedere vraag die hij stelt staat in die 3 zinnen :+

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:05

Ik heb de laatste paar keren alleen maar prima tot goede ervaringen gehad!
Wel al een tijdje een iPad te koop staan voor 50,-. Vandaag het 10e bod van 30,- gekregen :Y)
Niemand reageert meer nadat ik zeg dat 50,- een vaste prijs is. Nu de vraagprijs eens op 60,- gezet, als ze dan afdingen kom ik (hopelijk) wel op het bedrag dat ik wil :z

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:23

Hier net een goede ervaring.
mijn springzadel verkocht samen met 2 singel en borsttuig.

Kwamen 1,5 uur rijden vanuit België. Was niet zeuren ze hebben niet eens gekeken hoe het er uit zag en was betalen en weer weg :j hadden netjes aangegeven dat ze iets later waren ivm een file. :j

Tijdens de afspraak kreeg ik al het idee die gaan toch niet komen na al die verhalen van jullie dat mensen niet komen :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:38

Hier kreeg ik vanmiddag ineens een Sms met inlogcode van Marktplaats. Dat betekent volgens mij dat iemand probeert in te loggen vanaf een andere computer. Dus ik heb meteen mijn wachtwoord veranderd.
Hoor tegenwoordig veel over gehackte accounts waar ze dan mee gaan oplichten of spammen. Niet grappig.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:56

gisteren de beste verkoop ever gedaan.
Ik had een zeldzame thomas trein op rails te koop gezet,
binnen 5 min een reactie of deze er nog was.
Ik vroeg er 230 voor.
Hij: 300 en kom hem direct halen. uhh ok dan.
en ja hoor, binnen een uur was hij er. netjes betaald!
Echt prachtig

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 01:04

magicmist schreef:
Ik vroeg er 230 voor.
Echt prachtig

Wil je niet beroerd maken, maar vraagprijs 230 en dan 300 betalen? Bij contante betaling geen valse briefjes ontvangen hoop ik? :n :n
Heb het zelf gelukkig nog niet mee gemaakt, maar hoor het dikwijls om me heen dat het wel gebeurt.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:03

Gooiske schreef:
magicmist schreef:
Ik vroeg er 230 voor.
Echt prachtig

Wil je niet beroerd maken, maar vraagprijs 230 en dan 300 betalen? Bij contante betaling geen valse briefjes ontvangen hoop ik? :n :n
Heb het zelf gelukkig nog niet mee gemaakt, maar hoor het dikwijls om me heen dat het wel gebeurt.

nee hebben we gechecked. die vent had ook geld zat. Kon je zo zien.
Eigenaar van een bekend bedrijf, dus geloof niet dat ie zomaar iemand zal oplichten.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:06

Gelukkig maar Magicmist, dan heb je idd een hele mooie deal!