Dingen die je je afvraagt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:40

Kuggur schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Waarom zitten er bijna alleen in pakken melk hagelslag funnies?
Ik heb liever puur maar wil wel funnies, echter zitten er slechts bij hoge uitzondering funnies in de pure hagelslag.

Wat zijn dat?

Funnies zijn kleine stukjes zoetigheid, geen idee wat het voor spul is, in de hagelslag. Vaak heeft Venz ze in hun hagelslag zitten, of de Lidl tijdens kerst en pasen etc.

Afbeelding

Janine1990

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:42

Funnies is gewoon cacaoboter volgens mij... (witte chocola)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:52

Kuggur schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Ik heb liever puur maar wil wel funnies, echter zitten er slechts bij hoge uitzondering funnies in de pure hagelslag.

Wat zijn dat?

Figuurtjes van chocolade cacaofantasie. Venz is er ooit al eerste mee begonnen, daarna is het overgenomen door andere fabrikanten, onder andere namen.
Ik weet dat het ruzies kan veroorzaken omdat iemand in huis het pak hagelslag vast openmaakt en alle funnies opeet := En je hebt altijd te veel hagelslag omdat je per se (nog) een funnie wilt...

Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:09

Iew, die zien er, ehm, vrij ranzig uit....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:52

Kuggur schreef:
Iew, die zien er, ehm, vrij ranzig uit....

T is gewoon een soort witte chocolade, maar wel het recept voor ruzie aan de ontbijttafel! Als de een er meer heeft dan de ander bijvoorbeeld....

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:23

Ik haal ze eraltijd tussen uit en gooi ze weg :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:26

Tivoli schreef:
Ik haal ze eraltijd tussen uit en gooi ze weg :o

:oo Shame on you! Volgende keer bewaren en dan kom ik ze wel halen. Ik vind die dingen echt lekker :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:27

Wij moesten ze vroeger altijd eerlijk verdelen :') hadden ook maar eens in de paar maanden een pak met funniez want die gingen altijd zo snel op.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:41

Janine1990 schreef:

Je wilt geen funnies van cacoaboter hoor, heel vies om dat puur te eten. :D
Witte chocola is dan wel weer lekker!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:43

asjemenou schreef:
Janine1990 schreef:

Je wilt geen funnies van cacoaboter hoor, heel vies om dat puur te eten. :D
Witte chocola is dan wel weer lekker!

Ik dacht dat cacaoboter witte chocola was?

Dan vraag ik me hierbij af wat witte chocola dan wel is. Of wat cacao boter is :') Of allebei :')

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:54

Witte chocola wordt gemaakt van cacaoboter (dus niet puur en alleen cacaoboter), en er zit geen cacao in.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:54

Janine1990 schreef:
Dan vraag ik me hierbij af wat witte chocola dan wel is. Of wat cacao boter is :') Of allebei :')

Cacaoboter is wat je op je lippen smeert als je droge lippen hebt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:31

Indy_Mouse_9 schreef:

Bij de Aldi zitten ze ook in de pure hagelslag pakken! Heerlijk vind ik ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:52

Wanneer moet je belastingaangifte doen?

Ik werk al een paar jaar via een uitzendbureau. Krijg m'n loon netto. Heb nooit wat met aangifte hoeven doen.

Maar ga nu ook bij een ander bedrijf werken. Alleen nou moest ik invullen of ik loonheffing wou of niet, maar daar moet ik dus nee invullen omdat je maar bij 1 bedrijf loonheffing mag hebben.
Daar krijg ik m'n loon straks ook netto.

Maar nu begonnen ze heel ingewikkeld te praten over verrekenen en aangifte etc... Ik heb bij beide bedrijven een 0 uren contract en bij beide bedrijven werk ik gemiddeld 8 uur per week...

Ik snap er niks meer van :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:12

Je inkomstenbelasting moet je altijd doen, ook als je via een uitzendbureau werkt. Als je loonheffingskorting toegepast hebt staan hoef je over het algemeen alleen niks bij te betalen en krijg je niks extra terug. Als jij nu bij een tweede baan de loonheffingskorting uit hebt staan krijg je minder loon onderaan de streep, maar als je aan bepaalde voorwaarden voldoet (onder een bepaald bedrag per jaar verdienen geloof ik) krijg je dat weer terug. Die aangifte moet voor 1 april gedaan worden voor zover ik weet, dan heb je het voor de zomer op je rekening. Je kan het voor zover ik weet ook later doen, dan krijg je het geld alleen later.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:06

Emmaa_ schreef:
Je inkomstenbelasting moet je altijd doen, ook als je via een uitzendbureau werkt. Als je loonheffingskorting toegepast hebt staan hoef je over het algemeen alleen niks bij te betalen en krijg je niks extra terug. Als jij nu bij een tweede baan de loonheffingskorting uit hebt staan krijg je minder loon onderaan de streep, maar als je aan bepaalde voorwaarden voldoet (onder een bepaald bedrag per jaar verdienen geloof ik) krijg je dat weer terug. Die aangifte moet voor 1 april gedaan worden voor zover ik weet, dan heb je het voor de zomer op je rekening. Je kan het voor zover ik weet ook later doen, dan krijg je het geld alleen later.

Dit inderdaad. Alleen de grens van wanneer je aangifte verstuurd moeten zijn is sinds paar jaar opgeschoven naar 1 mei :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:31

Moet het perse? Ook als je geen brief hebt gehad en student bent met bijbaantje? Of kan ik wachten tot ze evt gaan huilen?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:33

Nee, hoeft niet perse hoor.
Alleen als je bericht krijgt dat je aangifte moet doen, dan moet het ook echt.
Staat een lijstje op de site van de belastingdienst wanneer je aangifte moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:36

Als je geen brief hebt gehad is het niet verplicht, maar het lastige is dat ze je geloof ik wel met terugwerkende kracht kunnen dwingen om de voorgaande jaren alsnog in te vullen. Moet wel zeggen dat je als student met bijbaantje vaak wel wat terug krijgt dus dat het misschien loont om eens te kijken. Vooral als je meer dan 1 werkgever hebt gehad in een jaar krijg je vaak echt nog wel een leuk bedrag terug.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:44

Ik zou het sowieso invullen. Het is weinig werk als je geen eigen huis etc hebt en zeker als student krijg je vaak leuke bedragen terug.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:03

Century schreef:
Ik zou het sowieso invullen. Het is weinig werk als je geen eigen huis etc hebt en zeker als student krijg je vaak leuke bedragen terug.

Ik deed het altijd en kreeg inderdaad vaak wat leuks terug. Dit jaar moest ik alleen 100 euro betalen, dus heb het programma afgesloten zonder op te slaan, haha! Kan die 100 euro wel beter besteden, en ik heb dus geen brief gehad.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:11

Ik kreeg juist een brief dat ik volgens hun gegevens geld zou terug zou krijgen als ik nog even aangifte deed over vorig jaar, dus dat heb ik toen maar even gedaan. :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:13

Wáárom zitten er van die irritante streepjes op mijn autospiegels die er voor zorgen dat ik een totaal andere scherpte zie op de weg? :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:16

Giolli schreef:
Wáárom zitten er van die irritante streepjes op mijn autospiegels die er voor zorgen dat ik een totaal andere scherpte zie op de weg? :?

Ik heb nog nooit een streepje op een autospiegel gezien?
Ik heb wel een stukje dode hoek er in zitten. Maar daar heb ik weinig last van, met en zonder bril... :+

Rij ook met een auto die twee verschillende spiegels heeft, ook niets raars aan... :?

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:20

Bedoel je het lijntje aan de buitenste helft van je spiegel? Dat is voor je dodehoek. De rest van je spiegel is normaal achteruitkijkspiegel maar dat laatste stukje voor de dode hoek. Die vertekent inderdaad: hij laat je zien dát er iets in je dode hoek maar je kunt daarmee niet de afstand schatten.

Maar ik weet dus niet of je dit bedoelt haha