Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:02

hier een camping koelkast verkocht.. als het goed is wordt deze donderdagavond opgehaald.

Ook een hele lading studieboeken online gezet.
kreeg ik een reactie of het goed is dat ze nu de helft over maakt, en de andere helft na ontvangst. Dan delen we het risico. Ehm, nope haha
en of het goed was dat ze me een gefrankeerde envelop opstuurd, zodat ze de verzendkosten niet hoeft te betalen... huh? Heb maar even gevraagd wat ze daar mee bedoeld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:06

Dat zij jou een reeds gefrankeerde envelop stuurt daar doe jij de boeken in en je doet het op de bus :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:09

Maar dan is die gefrankeerde envelop toch al gestempeld? dan kan ik hem niet nog een keer gebruiken :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:10

DAn doet ze de gefrankeerde envelop toch in een andere envelop??

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:10

Ja dat zou kunnen, maar dan kost het haar alleen maar meer, wat is dan het voordeel voor haar?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:11

Sammie schreef:
Maar heb je dat dan niet bij het verslepen of in de auto geroken?

Nee, onze auto is al niet zo fris ivm het beroep / werk van mijn man. En het was maar een klein stukje.
Maar mijn huisje heb ik graag schoon en fris, en daar rook ik al iets na een uurtje, maar de volgende dag IEUWW. Maar het probleem is opgelost, je ruikt hem niet meer :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:11

c_esther schreef:
Ja dat zou kunnen, maar dan kost het haar alleen maar meer, wat is dan het voordeel voor haar?

Misschien gebruikt ze een frankeermachine van haar werk / opleiding?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:12

nee Als zij dan haar adres alsverzender op de achterkant schrijft en c_ester doet de envelop weer op de post maar schirjft erop retour afzender gaat ie zo terug. Mensen die brieven naar elkaar sturen gebruiken dit trukje wel eens om maar de helft te betalen. Maar geen idee wat in deze situatie het voordeel hiervan is.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:21

Okee, dat is waar. Echter werk ik zelf bij de post, dus ga ik dat niet doen haha..
daarnaast, hij moet voor de retour ook gewoon voldoende gefrankeerd zijn voor de zwaarte ...

En ik ben ook bang dat het boek te groot/zwaar is voor in een envelop :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:22

Ik heb ook wel eens postzegels naar een ander verstuurd om diezelfde met een envelop weer naar mij terug te sturen. Kan meerdere oorzaken hebben waarom ze dit voorstelt. Wat Zoe zegt zou ik trouwens niet snel doen. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:26

Ik vind het n beetje klinken als voor n dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ik zou het iig niet zo doen.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:27

Nouja dat dus VjestaGirl, Hoeveel zou het schelen, 1 of 2 €?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:30

Sammie schreef:
Ik heb ook wel eens postzegels naar een ander verstuurd om diezelfde met een envelop weer naar mij terug te sturen. Kan meerdere oorzaken hebben waarom ze dit voorstelt. Wat Zoe zegt zou ik trouwens niet snel doen. :=

ik doe het ook niet hoor! maar ik ben postbode geweest en zag deze frtsen voorbij komen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:42

c_esther schreef:
Nouja dat dus VjestaGirl, Hoeveel zou het schelen, 1 of 2 €?

Een boek? Dan zou dat boek 20-50gram zijn.. Dat lijkt mij sterk. Beetje boek gaan zo 4 tot 5 postzegels op. Het past qua dikte wel door de brievenbus, maar qua gewicht niet in een envelop. Plasticje erom, enveloppe erop.. en klaar. Scheeltje zo een paar euro. Elke euro is er een. {:}

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:52

Nouja, in brievenbus pakje is het 3,50€.. dus het zal niet meer dan 2€ schelen..

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:17

Is de reden dat ze een envelop op wil sturen niet dat ze dan jouw adres heeft? Mocht je haar oplichten, heeft ze gegevens van je?
Of denk ik nu te ver na?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:18

Dat denk ik wel :+

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:21

Oh zo had ik er nog helemaal niet over nagedacht.. Maar ze kan mijn adres toch ook gewoon vragen met die reden? haha

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:35

c_esther schreef:
Nouja, in brievenbus pakje is het 3,50€.. dus het zal niet meer dan 2€ schelen..

Maar als je er meerdere moet kopen, scheelt het wel een heleboel...
Daarbij, als student (studieboek toch?) is elke euro er 1, kun je wel weer een brood van kopen

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:37

c_esther schreef:
Oh zo had ik er nog helemaal niet over nagedacht.. Maar ze kan mijn adres toch ook gewoon vragen met die reden? haha

Ja, ik zou ook gewoon het adres vragen. Dat is iets minder omslachtig, maar wellicht is ze bang dat je een foutief adres opgeeft?

edit; vraagje: als jullie bieden, stuur je dan ook alsnog een mail? Ik krijg vaak geen reactie op mijn bod en mijn vriendin zegt dat dit misschien komt, omdat ik geen mail stuur (zij doet altijd allebei).

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:43

Alja schreef:
ik had barkrukken van de ikea te koop op MP.
nu zijn ze vanavond opgehaald, mensen waren helemaal tevreden en namen ze mee..

nu krijg ik later een mailtje dat ikea twee verschillende hoogtes en dat deze toch niet passen bij hun tafel als ze ze terug mogen doen?
ik heb gezegd dat ik ze niet terug neem of ben ik nu heel onaardig?

nee zetten ze ze maar weer op marktplaats. je bent geen winkel. hadden ze maar moeten meten,

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:09

Ik had iemand die een boek wilde overnemen. zou het verzenden met brievenpakje of zoiets.
Kost volgens de site 3,50 en dan heb je dat het wel door de brievenbus past en een track en trace code.
Mevrouw had netjes betaald maar nu was ik helemaal vergeten om dat boek te posten......
Ga ik na een mail van haar gauw naar een tnt punt en kost het verzenden geen 3,50 maar 3,95.
Heb die mevrouw gestuurd dat ik het verschil in kosten op me neem omdat ik me schuldig voelde dat ik het was vergeten. Nou is het niet veel maar dan nog.
Vond dat zo vervelend voor haar!
Voelde me even een raar mens op Mp :+

Een ander mailde voor iets wat ik te koop heb staan voor 50 euro, bied ze 30 euro.
Stuur netjes terug dat ik dat te weinig vind en dat het niet voor minder als 40 euro weg gaat, krijg je een reactie terug of we het verschil dan zullen delen....
Euuhhhhh wat schrijf ik nou...... :Y)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:32

Hier ook iemand die een studieboek wou kopen. Ze is akkoord gegaan met mijn voorstel en ze heeft meteen haar adres gestuurd.
Ik dus mijn gegevens doorsturen zodat ze het geld over kan maken.. (was afgelopen zaterdag)

Tot op heden niks meer van haar gehoord. Ben benieuwd of ik nog wat ontvang. Boek is in ieder geval nog niet op de post

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:40

Ik was vanochtend om 8 uur de deur uit om 2 uur te gaan reizen met het openbaar vervoer om een hamster op te halen, omdat ze in een veel te kleine kooi zat en veel te klein looprad had.. Sta ik daar om kwart over 10 aan de deur, doet er niemand open... Dus ik open mijn mail om te kijken of er een telefoonnummer bij stond. Toen ik mijn email opende zag ik dat ze een mail had gestuurd om half 9 met het bericht dat ze toch niet op mijn aanbod in ging omdat ze de hamster kon verkopen voor 15 euro inclusief kooi. Ik dacht dat ik gek werd!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:42

Zo! Dat is l*llig zeg!