Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:27

Volgens jullie beredenering had de overheid dus in december ook niet de hele boel hoeven dicht gooien. Er is ja verstand genoeg.

Ik vind nu na een lange sluitingsperiode waarin de overheid zegt dat het allemaal weer kan dan ook niet raar dat mensen zo reageren.
Wat was anders het nut van in eerste instantie de overheid volgen.
Dat was ook het idee achter de intelligentie lockdown dat mensen zelf voorzichtig bleven zonder ingrijpen van de overheid

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:27

DuoPenotti schreef:
Een vraag die al 10 keer is gesteld....?

Laat maar ik bedoelde er niets gemeens bij.
Als jij op de kast wilt zitten of expres dommetje spelen op die kast : veel plezier.
Maar zonder mij..

Dus laten wij elkaar nu maar negeren

Zoek het uit. :Y) ik stel vragen net zoals mij vragen gesteld worden, die ik gewoon netjes beantwoord. Dan ga ik ook niet met dat soort opmerkingen lopen strooien.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:28

Relaxed schreef:
Dat blijkt idd al sinds maart vorig jaar, dus ze hadden beter moeten weten.. En met ze bedoel ik onze politiek ;)

Is gewoon 80/20.
Als 80% ondervangen wordt is dat genoeg.

Zie de échte quarantaine hier in Spanje. Essentiële werkzaamheden moesten doorgaan. Dat was bepaald meer dan 20% en toch bracht het de situatie in een paar weken terug onder controle.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:28

lenaa_tje schreef:
Volgens jullie beredenering had de overheid dus in december ook niet de hele boel hoeven dicht gooien. Er is ja verstand genoeg.

Ik vind nu na een lange sluitingsperiode waarin de overheid zegt dat het allemaal weer kan dan ook niet raar dat mensen zo reageren.
Dat was ook het idee achter de intelligentie lockdown dat mensen zelf voorzichtig bleven zonder ingrijpen van de overheid

Nou nee ik vond de situatie in december totaal onvergelijkbaar met nu. Toen was er nog geen eens sprake van een vaccin. Die Lockdown heb ik zeker toegejuicht.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:30

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:
Dat is nou precies de clou, de overheid heeft niks voorkomen maar eerder gesimuleerd..

Oprecht benieuwd hoe de overheid dit had moeten voorkomen.

Volledig voorkomen was inderdaad lastig geweest, maar de voorlaatste persconferentie was van de toon "alles kan weer". Wanneer er op dat punt voor gekozen was om "we kunnen weer iets versoepelen, en misschien over een paar weken wel wéér!" uit te dragen, had dat waarschijnlijk behoorlijk gescheeld.

Bijvoorbeeld er op dat punt al voor kiezen om clubs etc nog niet te openen, door direct een termijn van 14 dagen na de laatste vaccinatie aan te houden voor een "groen vinkje", door Testen voor Toegang een kortere termijn te geven én duidelijk te communiceren dat dit alleen werkt als je dan verder (extra) voorzichtig bent tot na het evenement, een combinatie van bovenstaande punten, of tenminste het daadwerkelijk handhaven van de nog wél geldende maatregelen...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:31

Maar zolang er zoveel mensen niet zijn ingeënt gaat dat toch niet op?
Echt hier zijn nog nooit zoveel besmettingen geweest. Ook in december niet.
Aan de vaccinatie graad lag het niet.
Ik heb al eerder aangeven blij dat het bij jou voorspoedig en snel gaat met inenten maar dat valt op andere plekken vies tegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:31

lenaa_tje schreef:

Als jantje in de sloot springt, spring je er toch ook niet achter aan.

Je kunt toch zelf ook wel bedenken dat een uitgaan met een groot deel niet gevaccineerden of half gevaccineerden alleen maar fout kan gaan. Dat testen mee gesjoemeld gaat worden. Ja, was het dom van de regering om dat open te gooien, ja. Maar dan nog, dan kun je je gezond verstand gebruiken toch?
Dus dan enkel met de vinger naar de overheid gaan wijzen en je eigen dom houden, tja...
Zo zie je maar weer, we zijn net een stel kleuters met zijn allen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:33

Ik snap echt niet waarom mensen die zich zelf heel bewust wel laten testen er dan maar vanuit moeten gaan dat anderen dat niet doen maar de overheid had, dat niet kunnen bedenken.
Zij kennen geen verantwoordelijkheid :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:35

Mindim
Maar de overheid weet na 1,5 jaar ook wel dat het draagvlak ongeveer 0 is geworden. En aan de plunderingen in bijvoorbeeld eindhoven zie je ook dat er veel volk bestaat met het verstand van een poffertje.
Dan denk jij dat even vanzelf 2 weken wachten?

Dat is wel erg veel verwacht.
Ja het zou zo moeten zijn maar ze wisten echt wel dat dit niet ging gebeuren.

Net als nu de vele mensen die toch naar het buitenland op vakantie gaan ern dan ineens verrast zijn door code rood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:35

lenaa_tje schreef:
Ik snap echt niet waarom mensen die zich zelf heel bewust wel laten testen er dan maar vanuit moeten gaan dat anderen dat niet doen maar de overheid had, dat niet kunnen bedenken.
Zij kennen geen verantwoordelijkheid :+

Mensen moeten zelf eens verantwoordelijkheid nemen voor wat ze wel of niet doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:36

lenaa_tje schreef:
Ik heb al eerder aangeven blij dat het bij jou voorspoedig en snel gaat met inenten maar dat valt op andere plekken vies tegen

Er zijn toch vreselijk veel mensen wel ook al gevaccineerd. Waaronder bijna iedere risicogroep al volledig inmiddels. Dat is toch geen vergelijkbare situatie met december?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:37

ingedebruijn schreef:
lenaa_tje schreef:

Er zijn toch vreselijk veel mensen wel ook al gevaccineerd. Waaronder bijna iedere risicogroep al volledig inmiddels. Dat is toch geen vergelijkbare situatie met december?

Tja ik ken hier een heel aantal mensen uit de risico groep die nog gewoon wachten op prik 2 dus nee dat valt gewoon tegen.

M’n oom en tante hebben vrijdag pas de tweede AZ prik gehad (63 en net 65 jaar)

Dus voor heel veel mensen wel realiteit. Die mensen werken wel en kunnen daar niet onderuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:39

DuoPenotti schreef:
Mindim
Maar de overheid weet na 1,5 jaar ook wel dat het draagvlak ongeveer 0 is geworden. En aan de plunderingen in bijvoorbeeld eindhoven zie je ook dat er veel volk bestaat met het verstand van een poffertje.
Dan denk jij dat even vanzelf 2 weken wachten?

Dat is wel erg veel verwacht.
Ja het zou zo moeten zijn maar ze wisten echt wel dat dit niet ging gebeuren.

Net als nu de vele mensen die toch naar het buitenland op vakantie gaan ern dan ineens verrast zijn door code rood.

Tja, de regering weet dat, jij weet dat, ik weet dat. Het gaat er niet om wie het weet, het gaat er om wat je er mee doet, en een groot gros doet daar dus te weinig mee. En dan gaat het mis, en ipv dan eens in de spiegel te kijken, gaat de vinger direct naar de overheid.
We moeten schijnbaar aan de hand genomen worden, want een beetje eigenverantwoording ontbreekt schromelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:41

Ja maar als de overheid het weet waarom dan daar niet naar handelen?
Er is al de hele pandemie een grote groep kleuters..
Nee dat zou niet nodig moeten zijn maar dat is dan ook bewust de andere kant op kijken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:41

Als dat overal zo was, hadden we nog steeds vol gelegen in de ziekenhuizen en ic. Die daalden mooi mee met de vaccinaties. Besmettingen ga je houden dus ik staar me daar gewoon niet blind op. Logisch ook dat die omhoog schieten als alles weer open is. Ik kijk liever naar de gevolgen ervan en die zijn nu, in mijn ogen, nog zeer acceptabel.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:45

Ik denk dat testen voor toegang er ook veel uitgehaald heeft van mensen die het niet wisten anders en zonder klachten liepen. Kan best dat de cijfers nu net zo snel zakken als dat ze hebben gestegen, en dan moet je jezelf ook eens achter de oren krabben of je dan niet alsnog veel mensen met een coronabesmetting hebt rondlopen maar er gewoon niet meer uitvist.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:46

ingedebruijn schreef:

Maar de overgewichtige achterneef van Miesje heeft zijn eerste afpraak pas over twee weken. Kunnen we niet nog een máándje rustig aan doen.
En denk aan ´de jongeren´. Sommigen worden egwel erg ziek hoor. Over 10-11 weken zijn die ook helemaal beschermd.
Is dat nu echt zó lang in het licht van anderhalf jaar?

...en de najaarsgolf. Die kan zomaar weer erg zijn hoor.

:roll: :roll:

Dit met Covid19 op de A-lijst...

Hier nog steeds veel te warm; nét onder de 40 graden. Niet *\%/* uit vanavond maar. Wordt wijntje met hapje bij voetbal kijken in hopelijk briesje op terras bij de venta verderop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:46

DuoPenotti schreef:
Ja maar als de overheid het weet waarom dan daar niet naar handelen?
Er is al de hele pandemie een grote groep kleuters..
Nee dat zou niet nodig moeten zijn maar dat is dan ook bewust de andere kant op kijken.

Er zijn een hoop domme mensen, zo zie je maar weer.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:47

Huertecilla schreef:
ingedebruijn schreef:

Maar de overgewichtige achterneef van Miesje heeft zijn eerste afpraak pas over twee weken. Kunnen we niet nog een máándje rustig aan doen.
En denk aan ´de jongeren´. Sommigen worden egwel erg ziek hoor. Over 10-11 weken zijn die ook helemaal beschermd.
Is dat nu echt zó lang in het licht van anderhalf jaar?

...en de najaarsgolf. Die kan zomaar weer erg zijn hoor.

:roll: :roll:

Dit met Covid19 op de A-lijst...

Hier nog steeds veel te warm; nét onder de 40 graden. Niet *\%/* uit vanavond maar. Wordt wijntje met hapje bij voetbal kijken in hopelijk briesje op terras bij de venta verderop.

Jaloers! Hoop dat mij dit ook gegund is in september. Geniet ervan!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:49

En de overheid is blijkbaar ook een beetje dom om te denken dat het goed zou gaan. We moeten niet alleen kijken naar de overheid maar ook wel een beetje naar onszelf.
En schijnbaar denkt de overheid dat het alleen aan de mensen ligt maar niet bij hun zelf

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:01

ingedebruijn schreef:

Weet niet waar je heen gaat, maar hier is er wat Cóvid19 betreft nu al geen enkele reden waarom het niet zou kunnen. De enige haar in de soep is de foutieve kleurcodering.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:15

Huertecilla schreef:
ingedebruijn schreef:

Weet niet waar je heen gaat, maar hier is er wat Cóvid19 betreft nu al geen enkele reden waarom het niet zou kunnen. De enige haar in de soep is de foutieve kleurcodering.

Hongarije en sevilla :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:03

Ik moet zeggen dat testen voor toegang is ook wel een zootje.
Mevrouw zegt binnen 3 kwartier de uitslag. Ondertussen zijn we 5 uur verder en nog geen uitslag.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:21

Huertecilla schreef:
ingedebruijn schreef:

Hier moeten we onbetaald verlof nemen als een kleurcode wijzigt tijdens onze vakantie. Dat is een dikke vieze haar, maar dan moet je wel werken om dat te begrijpen uiteraard

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:23

Bij veel werkgevers gelukkig ook niet dus dat is een beetje een onnodige sneer denk je niet? Nergens voor nodig om het zo persoonlijk te maken.

Zie nu dat de aantallen van vandaag wel gewoon kloppen.. Besmettingen dus wat gezakt.