Coby schreef:Zelf denk ik dan wel weer aan het leger inzetten. Maar lees net dat dat niet toegestaan is op eigen burgers.
Dat is wat genuanceerder hoor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Waarom zou ter bescherming van het grootste deel van de bevolking het leger niet ingezet mogen worden? Lijkt me een goed plan en niet wachten tot het wel fout gaat maar er vooraan zijn.
Karl66 schreef:Omdat militairen daar niet voor zijn opgeleid en ook niet geselecteerd zijn op hun vermogen tot de-escaleren. Het klinkt leuk, maar het is echt een onzinnig idee dat ze, omdat ze toevallig ook in een uniform lopen, geschikt zouden zijn om orde te handhaven.
Shadow0 schreef:Spanje, al decennia het baken van mensenrechten!
Huertecilla schreef:Het punt is dat soldaten hier en vast ook in het zoveel verder ontwikkelde NL meer kunnen dan schieten. Bv. voedselpakketten uitdelen en zandzakken tegen de dijk leggen.
Citaat:Je kan er ook een handvol olv twee agenten bij een uitvalsweg zetten om verkeer te stoppen/controleren. Iemand die zich niet aan de regels houdt hoeven ze alleen maar op te schrijven, niet neer te schieten![]()
Waarmee de pen weer machtiger dan het zwaard is![]()
Ook in Spanje kunnen ze allemaal schrijven inmiddels
Huertecilla schreef:Shadow0 schreef:Spanje, al decennia het baken van mensenrechten!
Het punt is dat soldaten hier en vast ook in het zoveel verder ontwikkelde NL meer kunnen dan schieten. Bv. voedselpakketten uitdelen en zandzakken tegen de dijk leggen.
Je kan er ook een handvol olv twee agenten bij een uitvalsweg zetten om verkeer te stoppen/controleren. Iemand die zich niet aan de regels houdt hoeven ze alleen maar op te schrijven, niet neer te schieten![]()
Waarmee de pen weer machtiger dan het zwaard is![]()
Ook in Spanje kunnen ze allemaal schrijven inmiddels![]()
Maak die extra middelen beschikbaar, maak dat bekend, hou het verder fijn achter de hand paraat.
Als jij/jullie gelijk hebt/hebben blijven ze achter die hand.
Loopt het wél uit die hand, dan kan de onschuldige burger en diens bezit beter en sneller recht gedaan worden.
Of heb je liever dat er brandstichting en plundering plaastvindt.
Regeren is vooruitzien en het mogelijk uit de hand lopen is geen kristallen bol kijken meer. Daar níet op voorbereid zijn is regelrecht falen, de burgerij in de kou laten staan.
Karl66 schreef:Alleen gaat het niet om het leggen van zandzakken of het controleren van een kruispunt. Het gaat vrij specifiek om het bestrijden van rellen. Dat is waar het in dit geval om ging, het bestrijden van rellen op oudjaarsavond. Om daar hele andere vormen van hulpverlening bij te halen, waar ze wel voor opgeleid zijn is gewoon flauw en dat weet je zelf ook wel.
Shadow0 schreef:Er is gelukkig nog nooit iets fout gegaan bij autoritaire inzet van militairen! Grappig joh! Ik lig dubbel.
Sintara schreef:Ik hoop toch dat mensen zich weten te gedragen.. Het leger is ten eerste niet almachtig of erg groot in Nederland en er ten tweede gelukkig niet op ingericht burgers terug naar huis te jagen.
Als het moet dan moet het maar ik word er een beetje misselijk van.
Karl66 schreef:Het leger is niet opgeleid voor het de-escaleren van rellen en wat je dan krijgt heb je de aflopen tijd in de VS gezien, waar niet opgeleide eenheden van homeland security in werden gezet om de orde te handhaven. Het is niks meer en niks minder dan een brand blussen met benzine.
Ze zijn er niet op geselecteerd bij de aanname en ze zijn er niet voor opgeleid en dus is het gewoon een dom idee. En het feit dat genisten heel goed in staat zijn om te helpen bij een overstroming, de MP heel goed verkeer kan begeleiden of dat militairen prima objecten in Nederland kunnen bewaken, verandert daar niks aan.
Huertecilla schreef:Blussem schreef:Nou, als ik dit zo lees kunnen ze twee dingen doen.
Ja, jij hebt speciale .... euhmmm... ´gaves´ wat dat betreft![]()
Maar, geef je met je slotzin gelijk. Niet handhaven van regels is defacto het ongewenste gedrag stimuleren.
Sintara schreef:Ik hoop toch dat mensen zich weten te gedragen.. Het leger is ten eerste niet almachtig of erg groot in Nederland en er ten tweede gelukkig niet op ingericht burgers terug naar huis te jagen.
Als het moet dan moet het maar ik word er een beetje misselijk van.
Neonlight schreef:Mag wel: https://nos.nl/artikel/2306379-overdrev ... -haag.html
En anders valt het toch onder explosieve opruimingsdienst?