Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:13

mariekeoo schreef:
in België gaan de besmettingen wel echt hard. 528 vandaag alweer. poe, hopelijk merken we over 2 weken verbeteringen door de strenge maatregelen

-O-

De maatregelen zijn niet streng genoeg om deze aantallen in te dijken...
Maandag vervroegd Veiligheidsraad hier ( was voorzien voor vrijdag, maar dat is te laat aldus de experten )

Sheran

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:16

Ik las ook over België dat jullie wisselende bubbels mogen hebben van 15(?) personen die per dag (?) mogen wisselen?
Als dat waar is, zijn dat ook echt enorm veel mensen, dan valt het bijna nog mee :P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:17

Pandora2 schreef:
Maandag vervroegd Veiligheidsraad hier ( was voorzien voor vrijdag, maar dat is te laat aldus de experten )

En/of de mondkapjes en de bubbels doen meer kwaad dan goed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:18

Pandora2 schreef:
mariekeoo schreef:
in België gaan de besmettingen wel echt hard. 528 vandaag alweer. poe, hopelijk merken we over 2 weken verbeteringen door de strenge maatregelen

-O-

Bij ons komt het kabinet ook terug van reces... 16 augustus is geloof ik weer een debat. Maar zoals jullie Belgische expert zei, in een crisis als dit is het eigenlijk niet geoorloofd om op vakantie te gaan

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:20

Die bubbel ( wat een verschrikkelijk woord trouwens :') ) is nu op 15 verschillende mensen per week vastgelegd.
Dat maakt op een maand 60 verschillende mensen :+
Ik denk niet dat er iemand is die noteert wie hij wanneer en waar gezien heeft in zijn bubbel van 60.
Wat uiteraard ook een invloed heeft op de contacttracing. Die al niet zo denderend goed loopt... :P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:22

Zonder controle betekent het (zeker in België) natuurlijk dat iedereen kan samenscholen op elk moment tot max 15 mensen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:25

Hier in het dorp aardig wat besmettingen. Gelukkig speelt mijn leven zich grotendeels buiten het dorp af, maar als ik even snel naar de winkel moet merk ik echt wel dat mensen te dichtbij komen. Het valt ze niet eens op als je bewust een stap naar achteren doet.

Ik merk dat ik weer wat terughoudender word met afspraken etc. Herkennen jullie dat?

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:29

Pandora2 schreef:
tienus63 schreef:
Die jongeren gooiden er ook nog achteraan;” het hoort bij onze leeftijd om regels te negeren en er tegen in te gaan.”

En dit zijn ook de generaties van het principe '' we don't take no for an answer '' .
Maakt het er allemaal niet gemakkelijker op natuurlijk :7

Ik behoor nog tot een klein deel van die leeftijdsgroep en schaam mij soms voor die leeftijdsgenoten. Gewoon op zuipvakantie gaan inclusief overvolle discotheken, met alles en iedereen afspreken, helemaaaaaal niks doen aan de maatregelen... ik snap het niet ;( ;( Ik probeer mij er zelf zoveel mogelijk aan te houden en wordt dus door velen ook aangekeken als zeikerd en aansteller en noem maar op

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:29

Ik geniet nog voor zolang het kan :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:34

TurboDi schreef:
Ik behoor nog tot een klein deel van die leeftijdsgroep en schaam mij soms voor die leeftijdsgenoten. Gewoon op zuipvakantie gaan inclusief overvolle discotheken, met alles en iedereen afspreken, helemaaaaaal niks doen aan de maatregelen... ik snap het niet ;( ;( Ik probeer mij er zelf zoveel mogelijk aan te houden en wordt dus door velen ook aangekeken als zeikerd en aansteller en noem maar op

Altijd jammer inderdaad dat een ( hopelijk ) klein deel het verpest voor de rest.
Tot er iemand in hun eigen familie of vriendenkring op de IC aan de toeters en bellen ligt, dan zijn zulke fratsen ook meestal snel gedaan.

Angst en boetes zijn duidelijk het enige wat werkt in zulke situaties.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:35

Ik zie eerlijk gezegd weer een hele donkere Corona wolk aankomen. Maar ben heel benieuwd of we bij dezelfde cijfers als april weer in een soort lockdown moeten. Ik heb zo’n idee dat ze het dan gewoon laten gaan of andere maatregelen treffen. Je kan toch niet weer de horeca dichtgooien? En de sportscholen?

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:38

Pandora2 schreef:
TurboDi schreef:

Altijd jammer inderdaad dat een ( hopelijk ) klein deel het verpest voor de rest.
Tot er iemand in hun eigen familie of vriendenkring op de IC aan de toeters en bellen ligt, dan zijn zulke fratsen ook meestal snel gedaan.

Angst en boetes zijn duidelijk het enige wat werkt in zulke situaties.

Ze snappen of willen vaak niet snappen dat zij de ouderen aansteken. Wat ik veel hoor van leeftijdsgenoten is dat ze zelf toch niet zo ziek worden. Klopt geef ik ze gelijk in. Maar denk even aan je omgeving, ouders en grootouders, die je aansteekt.
Wat dat betreft zijn mensen erg egoïstisch.. ik werk zelf in een contact beroep dus ben sowieso voorzichtig maar mensen lijken het wel niet te willen snappen.
Merk ook dat mensen de laatste weken helemaal verslappen en echt net doen alsof Corona er niet meer is

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:39

Ik denk eerder dat het komt van de feestjes die iedereen weer aan het geven is. Hier zijn de afgelopen weken ook veel feestjes geweest ik denk dat daar naar gekeken moet worden.

Mensen hebben zoiets van we zijn het zat en willen iedereen weer zien dus gelijk met 30 man in de tuin.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:40

Gister hield een , kennis,, van mij dus zo een huisfeest. 50 volwassen mensen op elkaar en lekker lam worden.
Ik zag een week geleden de lijst al hangen om je op te geven. Ik dacht toen al oei...
Ben er zelf niet geweest en was dit ook niet van plan maar dan denk ik echt, lezen jullie geen krant of kijken jullie geen tv ofzo?? Hoe dom mensen toch zijn.

En dan van die stomme smoezen als je er wat van vind.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:43

Ja precies dat is het. En het motto “dat overkomt mij toch niet” is momenteel een heeeeel groot motto.
Snap die feestjes niet zo. Is het nou zo moeilijk om je een jaartje te gedragen. Voor velen is het maar 1 jaartje van de zoveel die ze er hebben... als iedereen zich nu strikt aan de regels houdt hebben we over een jaar veeel minder ellende dan dat nu iedereen al los gaat. En zo erg “opgesloten” zitten we niet hoor. Vind het soms wel overdreven gedoe dat iedereen roept we mogen niks

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:47

Je weet waar jezelf bent geweest en met wie je aanraking bent geweest, maar zelfs van je partner weet je dat niet precies.
Laat staan van iemand buiten je gezin.

Ik probeer weer strikter handen te wassen.
En grote fles desinfectiegel gehaald en die verdeeld over siliconenflesje. Zodat ik altijd wat in de auto en huis heb.

Leeg zeeppompje kun je ook prima gebruiken voor gel.

Als iemand een tip heeft om dettol verpakking in die automatische dispener het te gebruiken, vertel!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:50

Twee berichten onder elkaar. -O- Dit soort gedrag dus verpest het voor de rest _-:(

Citaat:
Politie stopt illegaal feest onder snelweg A1 bij Deventer
De politie in Deventer heeft vannacht een einde gemaakt aan een illegaal feest onder de A1-brug over de IJssel bij Deventer. Dat meldt De Stentor.

Bij het feest in de buitenlucht waren meer dan 150 personen aanwezig. De politiewoordvoerder zegt tegen de regionale krant dat het feest "rustig is beëindigd". Alle bezoekers zouden zonder problemen van het terrein zijn vertrokken.

Tegen de organisator van het illegale feest is proces verbaal opgemaakt.
2 UUR GELEDEN
Groep uit kroeg gezet in Renesse, man slaat beveiliger
Een beveiliger van een café in Renesse is geslagen nadat hij enkele bezoekers uit de zaak had gezet, omdat ze zich niet aan de coronaregels hielden. De politie meldt op Twitter dat het de 21-jarige man vervolgens heeft aangehouden voor mishandeling.

De verdachte was even daarvoor met een aantal anderen uit het café gezet, omdat ze niet aan hun tafel bleven zitten, rondliepen en aan het zingen en dansen waren. De groep werd door de beveiliging gevraagd zich aan de regels te houden. Toen ze niet wilden luisteren, werd ze gevraagd de kroeg te verlaten.

Ik heb overal flesjes desinfectant, boterhamzakjes en mondkapjes zitten. Tas, auto, thuis. Bij contact buiten de deur (tanken, boodschappen enz) handen ontsmetten, bij drukte mondkapje en boterhamzakjes bij pinnen of tanken. Ook de mensen die eventueel meezijn ontkomen niet aan handen ontsmetten enz.

Passen er geen dopjes op met zo n slangetje eraan?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:12

TurboDi schreef:
Ze snappen of willen vaak niet snappen dat zij de ouderen aansteken. Wat ik veel hoor van leeftijdsgenoten is dat ze zelf toch niet zo ziek worden. Klopt geef ik ze gelijk in. Maar denk even aan je omgeving, ouders en grootouders, die je aansteekt.

En uiteindelijk ontspringt niemand de dans als pech om de hoek komt kijken. Niemand is immuun.
2 weken geleden een meisje van 18 gestorven. Deze week een kindje van 3 jaar. De week ervoor een interview met iemand van 20 waarbij ze een been geamputeerd hebben ten gevolge van corona.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:15

Pandora2 schreef:
TurboDi schreef:

En uiteindelijk ontspringt niemand de dans als pech om de hoek komt kijken. Niemand is immuun.
2 weken geleden een meisje van 18 gestorven. Deze week een kindje van 3 jaar. De week ervoor een interview met iemand van 20 waarbij ze een been geamputeerd hebben ten gevolge van corona.

Vaak zijn dat ook jonge mensen met onderliggend lijden. En misschien dan nog dat ze het onderliggend lijden niet te zien was denk aan bijvoorbeeld afwijking van het hart maar wat niet naar voren komt of een andere ernstige ziekte. Maar uhh een bron zou wel fijn zijn als ik op Google kijk kom ik niks tegen over jonge mensen die eraan gestorven zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:18

Gevonden! Dettol dispenser vervullen.

Even klooien met spuitje, via gat van de verpakking met geduld vervullen.

Ik vind die dispenser superhandig. Heb hem al jaren op het aanrecht staan, nadeel is de prijs van de vulling.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:19

Bron ? Het nieuws op tv in Belgie :D
Ik ga nu niet weer het halve internet afspeuren om een artikel hierover te vinden.
Ik zuig zulke dingen niet uit mijn duim.

Bij de eerste golf waren er ook al jonge mensen die eraan overleden zijn, dus zo nieuw is het niet.

Dat onderliggend lijden is idd soms het geval. Maar het zal jezelf maar overkomen. Als je het loodje legt, zal het voor je nabestaanden een tikkeltje worst wezen of er onderliggend lijden ( al dan niet bekend ) was. Weg is weg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:31

Suzanne F. schreef:
Ik zie eerlijk gezegd weer een hele donkere Corona wolk aankomen. Maar ben heel benieuwd of we bij dezelfde cijfers als april weer in een soort lockdown moeten. Ik heb zo’n idee dat ze het dan gewoon laten gaan of andere maatregelen treffen. Je kan toch niet weer de horeca dichtgooien? En de sportscholen?

Heel veel bedrijven hebben natuurlijk maatregelen genomen in de zin van extra afstand, preventie schermen, max aantal personen etc, dus misschien dat het mee valt.
Ik verwacht wel dat mijn klanten mondkapjes moeten gaan dragen binnen nu en een paar weken.

En even een shout out naar " het hart van breda" waar iedereen op het terras met max twee personen aan een tafeltje mocht zitten als ze niet uit hetzelfde huishouden kwamen +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:39

Onderliggend lijden word door al die waanzingroepen en complotdenkers gebruikt , mensen hadden al wat en gingen daar aan dood . Ik hoop toch zo dat een aantal van die mensen echt goed ziek worden van Corona dat ze het snot voor de ogen zien en geen boe of bah meer kunnen zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:40

Volgens mij overlijden bij elk virus ook wel jongere mensen(met onderliggend lijden)

Ik vind het zelf maar lastig allemaal. Probeer mij netjes aan de regels te houden. Ook al heb ik vermoedelijk al corona gehad.

Maar wil mij ook niet laten tegenhouden door angst.

Onderstaand bericht vind ik wel fijn om te lezen
https://nos.nl/l/2339296

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:41

Hoezo "ook al heb ik vermoedelijk corona gehad"? Dat zegt niet dat de regels en richtlijnen dan niet meer gelden