Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:30

verootjoo schreef:
Ik erger me altijd zo aan die domme vragen in de persconferentie. 3 kwart van de vragen is gewoon verteld door rutte of de jonge, en dat andere kwart zijn gewoon rare vragen :=

ja ik probeer dat een beetje te negeren :')
aan de andere kant zijn dat wel de vragen die het publiek stelt, dus dan kan het maar beter 25x gevraagd zijn, met steeds hetzelfde antwoord..zoiets..

Het financieel dagblad is ook niet heel snugger.. maar ja, aan de andere kant wel goed dat ze het vraagt."er zijn al apps in het buitenland, de topman van KPN zegt het vreemd te vinden dat die uitgesloten worden."
De Jonge: " die doen mee in het proces, maar we willen breder kijken" maw; ze worden dus niet uitgesloten, dat heeft de topman zelf bedacht :+

Ik ben wel heel benieuwd welke organisaties van buiten de overheid meekijken met het ontwikkelen/beslissen van/over de app. Er werden in de kamer vorige week 2 onafhankelijke organisaties genoemd, ben heel benieuwd of die ook meedoen :j dat zal denk wel meer 'vertrouwen' scheppen..

Karl66

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:37

Dat elke vraag door de verschillende zenders herhaald wordt, komt doordat elke zender een quote nodig heeft voor zijn eigen uitzending van zijn eigen journalist. Die journaals zenden ook niet de hele persconferentie uit, maar slechts een samenvatting, waar die quotes in voorkomen. Doordat deze persconferenties integraal bekeken kunnen worden, valt het op. Bij de meeste is dat echter niet het geval en valt het de kijkers dus niet op.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:39

Karl66 schreef:
Dat elke vraag door de verschillende zenders herhaald wordt, komt doordat elke zender een quote nodig heeft voor zijn eigen uitzending van zijn eigen journalist. Die journaals zenden ook niet de hele persconferentie uit, maar slechts een samenvatting, waar die quotes in voorkomen. Doordat deze persconferenties integraal bekeken kunnen worden, valt het op. Bij de meeste is dat echter niet het geval en valt het de kijkers dus niet op.

Ah, dat is een verklaring voor de dubbele vragen.

Maar waarom stellen ze dan van die domme vragen :') Echt dingen die 1 minuut ervoor woordelijk precies zijn verteld? :=

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:44

Of dat gehamer op mondkapjes en dat aanhalen van die voorspelling van 1 groepje over 2022.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:47

aan de andere kant, gelukkig is het niet zo erg als de persconferenties in de USA waarbij Trump de kritische reporter afdoet met 'you're fake'.. (geen passende emoticon gevonden)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:50

heeft het wel zin als er voor heel het land (zoals België) mondkapjes komen. Zoals ik zie zo als ze hier gebruikt worden denk ik dat het echt niks helpt. Ik zie zo vaak dat mensen ze aanraken of op zij doen om een snoepje uit de zak te pakken.
Maar heb er geen verstand van dus weet niet of het zo is.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:55

Zal er eerst gewerkt moeten worden aan de productiecapaciteit van die dingen. Dat er eerst maar gewoon genoeg is voor de zorg en de beroepen die het nodig hebben. Hoeveel denk je wel niet dat er nodig is als iedereen zo'n ding verplicht op moet... En denk maar niet dat je aan 1 genoeg hebt voor een week.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:56

Misschien helpt een mondkapje niet om het virus niet op te lopen, maar het helpt wel als je besmet bent om het minder te verspreiden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:58

Mondkapjes beschermen niet maar kunnen een eventuele besmetting voorkomen doordat een besmet persoon niet zover zijn aerosols in de ronde kan sproeien. Waarschijnlijk!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:58

Christiene schreef:
Dit is ziek .. buren die artsen bedreigen en auto banden lek steken in Spanje
[ [url=m/jh6DK1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt door- en doormisselijk word ik hier van. Ik heb al meer dingen voorbij zien komen, briefjes op de deur van verpleegkundigen dat ze in een van de hotels moeten blijven slapen in de buurt van het ziekenhuis. Dat ze geen corona in de buurt willen. Schandalig!

Als tegenhangers worden nu weer teksten op internet geplaatst met de strekking van ´als je bang bent voor corona, ga je zelf maar verhuizen´.

De sfeer begint wrang te worden, merk ik weleens. Maar hoe lang kan je mensen ook in huis houden? Vijf weken inmiddels en zonder uitzicht op ook maar een uurtje op straat mogen, ook niet voor de kinderen. Ik snap dat mensen het lastig vinden!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:59

Kanzi schreef:
Misschien helpt een mondkapje niet om het virus niet op te lopen, maar het helpt wel als je besmet bent om het minder te verspreiden.

Maar dan bedoel je in huis? Voor de rest van je gezin?
Ik neem aan dat iemand niet naar de winkel gaat dan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:00

Wat betreft fake news, Trump is in één keer de held van Frank Reusink , die kerel kan knap banketstaaf maar echt , wat een griezelig figuur met een hele rits kwijleballende aanhangers .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:01

verootjoo schreef:
Karl66 schreef:

Ah, dat is een verklaring voor de dubbele vragen.

Maar waarom stellen ze dan van die domme vragen :') Echt dingen die 1 minuut ervoor woordelijk precies zijn verteld? :=

Omdat ze het stuk van die minuut ervoor niet uitzenden, maar de vraag wel. Omdat ze het op die manier interessanter maken of omdat ze dat deel willen benadrukken of verzin het maar...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:05

lenaa_tje schreef:
Kanzi schreef:

Plus dat mensen dan opeens denken dat ze met lichte corona verschijnselen best naar buiten kunnen. Want ze zijn toch beschermd?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:13

Dat verhaal van schijnveiligheid ligt altijd klaar als er iets dreigt te veranderen. Maar in werkelijkheid valt dat meestal mee.

Bij mondkapjes kan het heel goed twee kanten uitvallen. Als het resultaat positief is en het een aantal dingen weer mogelijk maakt, dan zou ik zeggen: graag! (Alleen... met de beroerde cijfers die er nu zijn kan ik eigenlijk uberhaupt niet inschatten wat er speelt en of het zou helpen.)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:16

Ik zie mondkapjes op den duur wel uitgedeeld worden bij bezoek aan pretparken/dierentuinen/musea ed.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:17

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:19

cobiie schreef:
Ik zie mondkapjes op den duur wel uitgedeeld worden bij bezoek aan pretparken/dierentuinen/musea ed.

(Ik zie een hele merchandise voor me... en daar ga ik nog aan meedoen ook. Wordt weer niks met het consuminderen.)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:23

Shadow0 schreef:
cobiie schreef:

(Ik zie een hele merchandise voor me... en daar ga ik nog aan meedoen ook. Wordt weer niks met het consuminderen.)

Mee eens.

Met mondkapjes hoef je minder lipstick/lipgloss te kopen. :P

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:35

Shadow0 schreef:
cobiie schreef:

In Japan hebben ze er hele gave! Ik zie het ook wel als nieuwe mode accessoire :D

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:38

Ik niet. Ik heb hoortoestellen en die zitten in de weg. :) Gisteren bij de h.a. ook al problemen mee. Wel surrealistisch trouwens, zo'n h.a. bezoekje.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:51

lenaa_tje schreef:
Kanzi schreef:

Nee, niet de bedoeling om naar de winkel te gaan als je weet dat je besmet bent.
Maar als je niet weet dat je het hebt ben je met een mondkapje op in de winkel een minder risico op verspreiding.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:14

Ik ben ook benieuwd als kappers weer open mogen of ze dan gaan knippen met mondkapje of dat je als klant een mondkapje om moet. Idem voor andere contactberoepen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:16

Paardenfan25 schreef:
Ik ben ook benieuwd als kappers weer open mogen of ze dan gaan knippen met mondkapje of dat je als klant een mondkapje om moet. Idem voor andere contactberoepen

Ik heb daar net een topic over geopend...
[CV] Nagelsalon preventie scherm

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:18