Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 22:21

Cowboy55 schreef:
dierenfan schreef:

Nee heb je, ja kun je krijgen haha ik zou zoiets ook gerust flikken :+ :D regelmatig kom ik er leuk mee weg en anders kijk ik gewoon verder. Dat is het spel van tweedehands vind ik.

En je gaat ervan uit dat verkopers net zo weinig te doen hebben als jij?

Mwah ik ben zo iemand die een afspraak maakt voor de stort en de week daarvoor alles teab op marktplaats zet. En dan mag alles weg voor spotprijsjes. ‘T is meer dat ik mijn spullen een tweede leven gun dan dat ik eraan wil verdienen ( maar het is mooi meegenomen). Vorige week een vrij modern dressoir van 800 eu in goede staat voor 50 eu verkocht :Y)

Dus ja. Ik probeer het ook regelmatig bij anderen :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 22:24

bren979 schreef:
dierenfan schreef:

Nee heb je, ja kun je krijgen haha ik zou zoiets ook gerust flikken :+ :D regelmatig kom ik er leuk mee weg en anders kijk ik gewoon verder. Dat is het spel van tweedehands vind ik.

Nou dat slaat echt nergens op zo laag bieden. Vind dat ook echt irritant als mensen dat doen. Zijn ook altijd mensen die tijd teveel ofzo hebben heb ik het idee -O-

Tijd teveel.

Je weet dat een bod doen ongeveer 3 seconde werk is hè :+ (en eveneens 3 sec. Om te negeren.)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 23:33

Menino schreef:
bren979 schreef:

Nou dat slaat echt nergens op zo laag bieden. Vind dat ook echt irritant als mensen dat doen. Zijn ook altijd mensen die tijd teveel ofzo hebben heb ik het idee -O-

Tijd teveel.

Je weet dat een bod doen ongeveer 3 seconde werk is hè :+ (en eveneens 3 sec. Om te negeren.)

3 seconden om te negeren plus een niet nader te benoemen periode (variërend van persoon tot persoon) waarbij de verkoper zich afvraagt waarom iemand dit soort hufterige ongein zou willen uithalen om dit biedgedrag te vertonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 00:11

Cowboy55 schreef:
Menino schreef:

Tijd teveel.

3 seconden om te negeren plus een niet nader te benoemen periode (variërend van persoon tot persoon) waarbij de verkoper zich afvraagt waarom iemand dit soort hufterige ongein zou willen uithalen om dit biedgedrag te vertonen.

Dat zou ik pas echt zonde van mijn tijd vinden.

Mss is het wel een 12 jarige die 5 euro per maand zakgeld krijgt en het gewoon héél graag wil hebben. Of een bijstandsmoeder. Of een student die op zichzelf gaat en een poging waagt. Of een uitgeschoten vinger. Of inderdaad, een gelukszoeker. Hufterig zou ik het dan niet willen noemen, hoogstens onrealistisch.

Het mooie is; je zult het allemaal nooit weten :)) , dus het heeft ook geen enkele zin je er druk over te maken :D .

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:36

Sommige mensen zullen het ook ronduit als beledigend ervaren.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:43

Ik zie net een advertentie van iemand, die doet z'n 12-jarige kat weg. De reden? Het lukt niet om het beestje binnen te houden, ze loopt weg. En ja vorige week moest die naar de dierenarts en was die weer weg. Nu had ie ruzie met de dierenarts en dat was niet handig. Kat moet dus weg en dan naar iemand waar die alleen maar binnen kan blijven.... Dit vind ik toch wel bijzonder?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:33

Menino schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat zou ik pas echt zonde van mijn tijd vinden.

Mss is het wel een 12 jarige die 5 euro per maand zakgeld krijgt en het gewoon héél graag wil hebben. Of een bijstandsmoeder. Of een student die op zichzelf gaat en een poging waagt. Of een uitgeschoten vinger. Of inderdaad, een gelukszoeker. Hufterig zou ik het dan niet willen noemen, hoogstens onrealistisch.

Het mooie is; je zult het allemaal nooit weten :)) , dus het heeft ook geen enkele zin je er druk over te maken :D .

Jezelf druk maken in iets heb je vaak niet onder controle :) Dat is een gevoel, en daar kan je niet echt iets aan doen. De manier waarop je effectief reageert, daar kan je wel sturen, maar het gevoel zelf is er (of niet).

Ik kan zo'n onzinbieding ook wel als beledigd ervaren. Ik verkoop niet zo heel vaak iets, ik denk nu vooral terug aan de auto's die ik verkocht, en daar kreeg ik soms ook biedingen waar ik van het van op mijn zenuwen kreeg.

Je mag proberen afdingen hoor, dat snap ik wel - maar het moet wel redelijk blijven.
Ik doe het zelf nooit :') Zelfs niet op vakantie op de markt haha, zo ben ik gewoon niet :')

En - het kan een kind zijn met weinig zakgeld. Een alleenstaande moeder (of vader).
Maar dat verandert niets aan de prijs die ik er destijds voor gegeven heb, en die ik er nu graag (ongeveer) voor zou willen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:11

Ik heb nu ook een reactie van iemand waar bij het profiel staat reageert niet op berichten.
Haar bericht was al om te ontcijferen, heb gevraagd wat ze nou precies bedoeld maar gok dat ik geen reactie ga krijgen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:46

Cowboy55 schreef:
dierenfan schreef:

En je gaat ervan uit dat verkopers net zo weinig te doen hebben als jij?

Ze hoeven er toch niet op te reageren? Ik biedt op zo'n moment echt niet met het idee dat iemand mij serieus neemt. Echter regelmatig gebeurt dat toch wel en dan blijf je dat doen he. 20 kg royal canin voor 10 euro is meerdere malen gelukt. Ik heb een ontsnappingsproof tuig van hurtta voor 7,50 euro en nog veel meer wat ik absurd laag gekocht heb. Als men het niet wil verkopen voor de prijs die ik biedt zoek ik verder of biedt ik meer. Geen probleem mee maar het feit blijft dat ik regelmatig erg leuke aankopen heb

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:18

Draai het eens om: waarom maak jij je zo druk over een laag bod.
Je kan het ook gewoon negeren. :roll:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:27

Haha! Hij/zij stuurt nu dat ze bij de Bijenkorf 33€ zijn. *D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:33

Dan gaat ie ze toch lekker daar halen :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:39

Dat doet Bijenkorf vaker, zo zag ik eens schoenen voor 28€. Maar dan zijn er 0 maten beschikbaar. Bovendien is het een andere kleur. Maar idd, lekker daarheen gaan dan :))

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:43

Nou, heb weer eens laag geboden op een artikel wat er ook nog eens niet lang op staat en als het werkelijk is zoals het lijkt te zijn is het z'n geld absoluut waard. Ondanks mijn laag bod binnen 1 minuut een reactie terug 'prima, wanneer kunt u het komen ophalen?'
Oftewel, laag bieden kan nog steeds lonend zijn. Het ziet er op de foto's als nieuw uit maar betaal nog niet 1/4 van de nieuwprijs. We gaan het zien, hopelijk hun blij met de verkoop en wij met de aankoop, daar gaat het om tenslotte

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 06:55

Of ik een hometrainer op kan sturen naar Friesland...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:22

Zal best kunnen, kost alleen wel wat :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:29

Gistermiddag aan mij: Is xxx nog te koop? Ik: ja hoor!

Daarna niets meer :D

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:33

Ohja ook zo herkenbaar :roll:
Soms stuur ik nog een open vraag erachter aan in de hoop dat het gesprek weer op gang komt.

Nu zit ik te bedenken dat ik een hele enthousiaste koper had die nog even thuis moest overleggen en daar heb ik al 3 dagen niks meer van gehoord... Zal dan wel niks meer worden :+

Heb nu iemand die totaal geen verstand van verzenden heeft, vind ik ergens ook wel bijzonder... :wow:

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:59

Dat vind ik ook zo apart anno nu!
Maar gebeurd echt nog wel regelmatig

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:22

Ik heb gisteren wat spullen op marktplaats gezet, krijg ik een paar uur later de vraag of een bepaald item nog te koop is.
Ik antwoord terug "ja".
Tegenreactie: " Ik wil graag iets over mij zeggen als dat kan??"
Ik: "Ligt eraan. Als het niet met de koop te maken heeft, dan hoef het niet. Zit niet op iemands levensverhaal te wachten"
Heb daarna niks meer gehoord. (Het ging om damesschoenen en dankzij jullie hier weet ik wat dat voor vreemd volk kan aantrekken.) :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:46

Deze vroeg het iig nog vooraf netjes :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:52

Dat hele lage bieden kan je toch makkelijk voorkomen door bieden vanaf xx bedrag aan te zetten.

Ik doe dat ook. Stel product vraagprijs 100 euro, dan zet ik het bieden vanaf 80 euro aan. Of wat ook maar mijn ondergrens is. Soms loopt het daarna heel hard op, soms niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:53

Dan sturen ze gewoon een bericht met hun bod. Ik heb bieden uit staan en krijgt toch biedingen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:05

Biedingen per privébericht verwijder ik als ze extreem laag zijn (en reageer ik dus niet op).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:07

Hier ook iemand die ipv 40 euro 15 euro wil betalen.