Cowboy55 schreef:Nou, dat was lachen…..
Is lachen ook een UN

Ah,
Nou deed ik t toch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:Lachen is geen UN op Bokt: search.php?keywords=&terms=all&author=lachen&sc=0&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=1000&t=0&submit=ZoekenCowboy55 schreef:Nou, dat was lachen…..
Is lachen ook een UN![]()
![]()
Ah,
Nou deed ik t toch
Sheran schreef:Kwam er afgelopen weer toch weer een paar tegen, na wat meer tijd op Social Media. Ben ook wel benieuwd hoe de wat gemiddelde mens erover denkt. Altijd een beetje een delicaat onderwerp dit, dus hopelijk niet verzanden in de eeuwige discussie...
- ik vind het bizar hoe grote gezinnen worden verheerlijkt, al dan niet met tienermoeders. Al die mensen die langskomen met 5 kinderen of nog veel meer (10,14...)... Ik ga dan uiteraard in de comments kijken en af en toe een kritische noot daar, maar dat mag uiteraard niet. Prima, hun filmpje natuurlijk, maar vind het raar. Vind het niet raar als er een beetje op hun verantwoordelijkheid voor de mensheid gewezen wordt... Iig is dat idealiseren niet nodig.
- ik vind het ook vreemd hoe tienermoeders worden genormaliseerd... Trots langskomen met dat je je eerste kind op je 14e had en je 2e op je 16e en je 3e op je 17e... Naar mijn mening niet echt iets om trots op te zijn.
Ik moet van SM af
Sheran schreef:Kwam er afgelopen weer toch weer een paar tegen, na wat meer tijd op Social Media. Ben ook wel benieuwd hoe de wat gemiddelde mens erover denkt. Altijd een beetje een delicaat onderwerp dit, dus hopelijk niet verzanden in de eeuwige discussie...
- ik vind het bizar hoe grote gezinnen worden verheerlijkt, al dan niet met tienermoeders. Al die mensen die langskomen met 5 kinderen of nog veel meer (10,14...)... Ik ga dan uiteraard in de comments kijken en af en toe een kritische noot daar, maar dat mag uiteraard niet. Prima, hun filmpje natuurlijk, maar vind het raar. Vind het niet raar als er een beetje op hun verantwoordelijkheid voor de mensheid gewezen wordt... Iig is dat idealiseren niet nodig.
- ik vind het ook vreemd hoe tienermoeders worden genormaliseerd... Trots langskomen met dat je je eerste kind op je 14e had en je 2e op je 16e en je 3e op je 17e... Naar mijn mening niet echt iets om trots op te zijn.
Ik moet van SM af
ikke schreef:Sheran schreef:Kwam er afgelopen weer toch weer een paar tegen, na wat meer tijd op Social Media. Ben ook wel benieuwd hoe de wat gemiddelde mens erover denkt. Altijd een beetje een delicaat onderwerp dit, dus hopelijk niet verzanden in de eeuwige discussie...
Ik moet van SM af
Mijn eerste tegenvraag is dan: uit welke landen komen die mensen waar je nu tegen ageert?
Het gaat mij niet om wel of geen gelijk maar de kritische noot dat je moet oppassen om de rest van de wereld niet af te meten aan jouw maatlat; die wellicht niet die van hun is.
Biologisch gezien zou Moeder Natuur het liefste zien dat je ergens rond je 16 -18 je eerste kind krijgt; dan nog een paar er achteraan, ze een beetje opvoeden en hup, door naar de volgende generatie.
Helemaal raar is het dus niet, ook al zien wij dat intussen anders.
Sheran schreef:Altijd lastig om te zien waar die mensen vandaan komen, maar voornamelijk Amerika. Ik weet het niet van iedereen zeker uiteraard.
Je hebt uiteraard gelijk met de maatlatten. De vrijheid van de een houdt echter op wat die van de ander begint en dat vind ik bij dit soort zaken nog wel een issue. Een lastig issue uiteraard en ze maken maar lekker hun keuzes, maar persoonlijk vind ik dat verheerlijken een beetje onethisch.
Wij zijn als mensheid toch wel zo uit de hand gelopen dat we niet meer helemaal ons natuurlijk gedrag kunnen vertonen om de wereld een beetje leefbaar te houden (helaas).
denisesilver schreef:Haha tussen de 16 en 18? Dikke kul. Een an sich is dan nog niet eens volwassen.
denisesilver schreef:Haha tussen de 16 en 18? Dikke kul. Een an sich is dan nog niet eens volwassen.
JudithGigi schreef:denisesilver schreef:Haha tussen de 16 en 18? Dikke kul. Een an sich is dan nog niet eens volwassen.
Dat vinden wij. Het voortplantingsstelsel dat we hebben vindt van wel.