[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:59

Er is een muis overleden in een emmer die ik buiten heb staan. Ik kom niet zo vaak langs die plek waar die emmer staat en als ik er wel langs kom, dan heb ik mijn handen vol etc. Dus ik vergeet steeds die emmer leeg te gooien, maar inmiddels is hij niet meer aan de oppervlakte. Over de rest wil ik liever niet nadenken…
Ik moet echt binnenkort die emmer leeggooien :o

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:00

Ieuwwww :')

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:08

DuoPenotti schreef:
Ja ons kabinet is best luguber maar hier niet op de plek.

Mark Rutte in een string bijvoorbeeld


Sanet schreef:
Er is een muis overleden in een emmer die ik buiten heb staan. Ik kom niet zo vaak langs die plek waar die emmer staat en als ik er wel langs kom, dan heb ik mijn handen vol etc. Dus ik vergeet steeds die emmer leeg te gooien, maar inmiddels is hij niet meer aan de oppervlakte. Over de rest wil ik liever niet nadenken…
Ik moet echt binnenkort die emmer leeggooien :o

Ergens in de bosjes <<)

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:15

Sanet schreef:
Er is een muis overleden in een emmer die ik buiten heb staan. Ik kom niet zo vaak langs die plek waar die emmer staat en als ik er wel langs kom, dan heb ik mijn handen vol etc. Dus ik vergeet steeds die emmer leeg te gooien, maar inmiddels is hij niet meer aan de oppervlakte. Over de rest wil ik liever niet nadenken…
Ik moet echt binnenkort die emmer leeggooien :o


Gadver...

Op stal hebben we in de zadelkamer een oude wasmachine waar we onze dekjes kunnen wassen.
Wilde vorig jaar dus wat spullen wassen en dacht een pluk haar in het rubber van de machine te zien zitten.
Dus pak dat er met mijn blote handen uit, bleek het een dode muis te zijn die daar dus al 10 wasbeurten meegedraaid was. Helemaal week en zacht geworden... en die heb ik dus met mijn blote handen er zo uitgepakt, voor ik door had wat het was -O-

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:18

Ik lees altijd mee in dit topic en heb nu ook wel een interessante foto, voor sommige wellicht luguber.

Dit vond ik in de gang achter het huis, een aantal foetussen van ik denk een muis, waarvan 2 nog in placenta. Ik denk slachtoffers van een kat..

Spoiler:
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:20

Zijn dat geen katten foetusjes? Ze zijn zo groot voor een muis lijkt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:22

Voor een muis zijn die inderdaad te groot. Ik denk eerder rat.

nicole_floor

Berichten: 3370
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:23

Wel bijzonder. :j

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:35

Citaat:
Gadver...

Op stal hebben we in de zadelkamer een oude wasmachine waar we onze dekjes kunnen wassen.
Wilde vorig jaar dus wat spullen wassen en dacht een pluk haar in het rubber van de machine te zien zitten.
Dus pak dat er met mijn blote handen uit, bleek het een dode muis te zijn die daar dus al 10 wasbeurten meegedraaid was. Helemaal week en zacht geworden... en die heb ik dus met mijn blote handen er zo uitgepakt, voor ik door had wat het was -O-

Haha, daar is juist net niks goors meer aan. Die muis is al tien keer gewassen :D

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:39

:')

Hartstikke schoon.


Dat zijn geen muizenfeutussen, zou eerder kat denken.
Als je googled op beide (rat en katfoutus), dan hebben ze meer overeenkomsten met katten dan met ratten.
Voornamelijk de oren en de vorm vn de placenta.

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:09

DuoPenotti schreef:
Laten we het hier lekker over geknakte ledematen hebben en lijkvocht. Veel positiever dan corona :+


You made my day

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:16

Een muizenjong is iets van een halve tot hele cm geoot bok geboorte. Potloodje dik zeg maar. Dit lijken me kattenjongen idd

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:34

beert schreef:
Citaat:
Gadver...

Op stal hebben we in de zadelkamer een oude wasmachine waar we onze dekjes kunnen wassen.
Wilde vorig jaar dus wat spullen wassen en dacht een pluk haar in het rubber van de machine te zien zitten.
Dus pak dat er met mijn blote handen uit, bleek het een dode muis te zijn die daar dus al 10 wasbeurten meegedraaid was. Helemaal week en zacht geworden... en die heb ik dus met mijn blote handen er zo uitgepakt, voor ik door had wat het was -O-

Haha, daar is juist net niks goors meer aan. Die muis is al tien keer gewassen :D

Wilde net zeggen... schoner krijg je ze niet :')

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:45

stijntilla schreef:
Ik lees altijd mee in dit topic en heb nu ook wel een interessante foto, voor sommige wellicht luguber.

Dit vond ik in de gang achter het huis, een aantal foetussen van ik denk een muis, waarvan 2 nog in placenta. Ik denk slachtoffers van een kat..

Spoiler:
[ [url=m/JHZO0Y.png]Afbeelding[/url] ]



Als ik vergelijk met google, lijkt het neusje te denken aan rat. Maar goed, ken er niets van. Wel speciaal om eht zo te vinden

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 06:15

DuoPenotti schreef:
Laten we het hier lekker over geknakte ledematen hebben en lijkvocht. Veel positiever dan corona :+

Ik hou van dit topic <3 _O-

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:35

Archeologen hebben een mummie van 800 jaar oud gevonden. Foto staat in het artikel. (De foto op zich vind ik niet luguber- het lijkt eerder op een beeld van steen. Maar ik vind de houding waarin de mummie gevonden is behoorlijk interessant -eerder zielig- dat ik me afvraag wat hieraan vooraf gegaan is... We zullen het waarschijnlijk nooit weten.)
https://www.hln.be/buitenland/archeolog ... 6E-2F8iT7g


Misschien een beetje off-topic (maar niet helemaal), het doet me denken aan een video van Kurzgesagt waarin uitgelegd wordt hoe weinig we eigenlijk weten over dinosauriërs en dat deze dieren (mogelijk) veel complexer geweest zijn dan we aannemen. (Er is bijvoorbeeld praktisch geen informatie over dino's uit tropische gebieden omdat overblijfselen daar snel ontbonden worden.)

(Ik moest tijdens de video serieus -bijna- wenen. :') En wanneer ik naar de YT comments kijk blijk ik -gelukkig- niet de enige te zijn. _O- Ik vind het oprecht 'pakkend' en moeilijk te omvatten dat deze dieren hier ooit rondgelopen hebben en hoe we nooit het volledige verhaal zullen kennen.)

Genoeg emotioneel gezever over dino's, hier is de video indien mensen het voorbijgaan van de tijd even luguber vinden als ik. :')

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 22:52

Aan de manier van knopen zou ik denken dat het een ritueel is geweest na de dood

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 09:50

Mega interessant dat stukje over de mummie!

Sterre98

Berichten: 6347
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:03

Ja heel gaaf!

Niet echt luguber maar nu het toch een beetje over mummies gaat. Laatst had ik op YouTube een docu gevonden over Otzi (mijn spelling is niet 100% zeker). En die vrouw kon daar zo ontzettend leuk over vertellen. Die 40 minuten die die mini docu duurde was echt zo voorbij.

Ik ga m even opzoeken.

Edit:

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:08

Las net dat iemand gevonden is, overleden, die onder een kluis lag. Kan het bericht alleen niet meer vinden.
Er werden een foto van de van en een foto van een zegelring getoond.
Was gevonden door de koper van een huis, onder een grote kluis die ze hadden willen stelen, vermoeden door meerdere personen ivm het gewicht
,

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:26

Lynn_Nikita schreef:
Las net dat iemand gevonden is, overleden, die onder een kluis lag. Kan het bericht alleen niet meer vinden.
Er werden een foto van de van en een foto van een zegelring getoond.
Was gevonden door de koper van een huis, onder een grote kluis die ze hadden willen stelen, vermoeden door meerdere personen ivm het gewicht
,


Doet me denken aan een scène uit Breaking bad. :')

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:38


DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:51

misschien snap ik hem niet helemaal, maar hoe komen ze aan zo'n duidelijke foto?

meintje

Berichten: 1841
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 15:02

Waarschijnlijk andere vitale delen geplet dan zijn hoofd?

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 15:02

ja, maar hij kijkt ook niet dood zeg maar.