[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:44

Zo één ben ik dus ook :=

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:51

Kleine kinderen die zeggen: ''ík moet poepen'' -O- Oh bah zo geen zin in. Vreselijk :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:27

Die van mij zeiden" hoopje".De kinderen van een vriendin zeiden "moppen"

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:28

Sizzle schreef:
Toen ik mijn tuinschuurtje bouwde hield ik ook pauze tussen 12-13 omdat ik mensen die thuis eten een rustige lunchpauze gun. Na 8 uur savonds zou ik persoonlijk nooit iets timmeren inderdaad, nee onze buren hebben geen kinderen maar die werken ook hard en willen neem ik aan ook lekker rustig een filmpje kunnen kijken. Zo hou ik ook rekening met niet grasmaaien op Zondag. Ik ben een watje :o

Maar hoe kun je dan ooit verbouwen?
Dat moet toch 's avonds na werktijd en in het weekend doorgaans en als je niet dagelijks door kunt werken ben je 10 jaar bezig ipv 1 als het een serieuze verbouwing betreft.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:36

Voor 10 uur doe ik ook weleens wat in huis hoor en ja soms maakt dat even herrie. Ik hoor ook weleens herrie van mijn buren, oliebol happens

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:07

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:
Toen ik mijn tuinschuurtje bouwde hield ik ook pauze tussen 12-13 omdat ik mensen die thuis eten een rustige lunchpauze gun. Na 8 uur savonds zou ik persoonlijk nooit iets timmeren inderdaad, nee onze buren hebben geen kinderen maar die werken ook hard en willen neem ik aan ook lekker rustig een filmpje kunnen kijken. Zo hou ik ook rekening met niet grasmaaien op Zondag. Ik ben een watje :o

Maar hoe kun je dan ooit verbouwen?
Dat moet toch 's avonds na werktijd en in het weekend doorgaans en als je niet dagelijks door kunt werken ben je 10 jaar bezig ipv 1 als het een serieuze verbouwing betreft.

Een serieuze grote verbouwing kun je gewoon vooraf aan je buren melden met een tijdschatting, daar is gewoon even niets aan te doen.
Een kast of een schuurtje kost geen hele dag.
Puur omdat een heel huis verbouwen meer tijd kost maakt het niet automatisch logisch om dat ene schilderijtje dan ook perse om 9 uur savonds in de muur te moeten rammen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:39

Een keer wat later iets in elkaar zetten of doen zou Toch geen probleem moeten zijn, dat soort dingen Gebeuren nou eenmaal wel eens
Als mensen iedere avond lifesize hamertje tik spelen zou ik dat idd wel een probleem vinden

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:38

Dat kan dan toch gewoon voor 20.00 dat iets in elkaar zetten of overdag in het weekend?
Het verbaast me echt op Bokt hoe a sociaal mensen naar elkaar zijn. Honden niet aan lijnen waar het moet,bewust geluid overlast veroorzaken omdat het moet kunnen. Als mensen in het echt ook zo zijn ,ben ik toch wel heel blij hier op de boere- buiten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:40

Sonja_vR schreef:
Een keer wat later iets in elkaar zetten of doen zou Toch geen probleem moeten zijn, dat soort dingen Gebeuren nou eenmaal wel eens
Als mensen iedere avond lifesize hamertje tik spelen zou ik dat idd wel een probleem vinden

Ja dit inderdaad, hoeveel kasten ze in elkaar zet weet ik ook niet maar ik vermoed toch niet zoveel _O-
En als je een beetje bedreven bent in klussen... Ik heb zooo veel last gehad in mijn vorige flat(s) van mensen die niet begrepen dat je een speciale boor nodig hebt voor een betonmuur -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:07

beatje schreef:
Dat kan dan toch gewoon voor 20.00 dat iets in elkaar zetten of overdag in het weekend?
Het verbaast me echt op Bokt hoe a sociaal mensen naar elkaar zijn. Honden niet aan lijnen waar het moet,bewust geluid overlast veroorzaken omdat het moet kunnen. Als mensen in het echt ook zo zijn ,ben ik toch wel heel blij hier op de boere- buiten.

Ik Ben bijvoorbeeld rete sociaal
Vind het ook erg grappig dat jij een oordeel denkt te kunnen vellen over hoe sociaal mensen zijn vanuit totaal van elkaar los staande gevallen/situaties :)

Een keer meer geluid maken op een wat minder courant tijdstip lijkt me geen Engel probleem
Het sociale stukje is dat het Maar een keer gebeurt en je Er idd niet tot in de late uurtjes mee door gaat
Maar een keer na achten ‘s Avonds In elkaar zetten
Je moet Maar net de tijd en eventueel de hulp hebben Die je nodig hebt

Daarnaast is het wel zo sociaal als je buren dat gewoon accepteren voor Die ene keer
Niets van een ander kunnen hebben/willen horen is in mijn Ogen net zo min sociaal

Als je idd weinig tot. Iets kan of wil hebben/horen
Ga dan idd Maar niet in een appartement wonen of midden in een woonwijk
Waar mensen leven, heb je geluiden
En zorgen dat niemand ook Maar iets van een ander meekrijgt ... succes daarmee in Die situaties

Maar goed, ik houd dus tot in het redelijke flink rekening Met buren Die een stuk minder inlevingsvermogen hebben
Dat is best lastig af en toe
Want Er is ook gewoon een flink verschil in hoe mensen in het leven staan, en hoe zij alles in het leven ervaren
Ik weet dat ik bij verhuizen heel erg kritisch zijn op het gebied van omgeving , buren etc
Iets met sociale demografie ter plaatse zeg maar :=
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 21-12-19 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:12

Als mijn buuf wekelijks haar krijsjes (kleinkinderen) urenlang buiten in de tuin laat rondgillen, dan voel ik me niet geroepen om een mogelijk lawaaierig klusjes uit te stellen als ik opeens rond 21 uur bedenk dat ik dat wil doen. Met stille buurtgenoten hou ik absoluut rekening dat ik niet om 6 uur 's ochtends ga grasmaaien bijv.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:27

Mijn buren bij de ouders winnen deze. Liggen 2!!! Straten tussen en ik denk dat onze oprit 50 meter van die van hun af ligt.

Of mijn vader op zaterdagochtend (rond 10 uur) niet zijn oprit wilde bladblazen. Ze zaten dan graag in stilte buiten op hun terras. Die zeker 200 meter van de oprit af ligt!!! Mijn vader heeft vriendelijk gezegd dat hij dat niet ging doen. Hij werkt doordeweeks en zondag is rustdag. :=

Rijke mensen zijn gek! _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:31

Bladblazen geeft wel een enorm poedersuiker. Dus ergens snap ik t wel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:45

Ja bladblazers zijn rete irritant
Maar rond 10 smorgens ? Sorry, dat is gewoon een schappelijke tijd

Vind het dan wel weer heel vermakelijk om te zien hoe neurotischs sommige mensen hij tuin bladvrij houden
Om in het voorjaar compost te gaan kopen om in Diezelfde tuin te verspreiden :+
Hark gewoon lekker dat blad tussen je planten , Ben je in 1 keer klaar

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:04

Sonja_vR schreef:

Vind het dan wel weer heel vermakelijk om te zien hoe neurotischs sommige mensen hij tuin bladvrij houden

Ja dit, nog beter voor de beestjes ook :j

Bladblazen is wel een poedersuiker ja maar hoeveel werk kan een oprit nou helemaal zijn? 10 minuutjes?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:16

Sonja_vR schreef:

Als ik mijn tuin niet bladvrij maak dan kom ik er met de grasmaaier niet meer doorheen in het voorjaar. Ik woon in het bos, dus er gaan hier jaarlijks vele kliko's vol blad weg, vanaf september wekelijks volle bak. Tussen de struiken laat ik het grotendeels liggen als humus (en uit gemakzucht)
Ik hark nog ouderwets of gebruik m'n grasmaaier als stofzuiger. Bladblazers vind ik echt een heel irritant geluid maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:21

Bambi1995 schreef:
Kleine kinderen die zeggen: ''ík moet poepen'' -O- Oh bah zo geen zin in. Vreselijk :')

Maar van wie moet je zin hebben dan? Ik snap het niet? Of zijn dat kinderen die jij moet helpen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:42

Om het te horen? Gok ik tenminste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:43

beatje schreef:

Ja want iedereen is doordeweeks stipt om 5 uur thuis van werk. En hebben nooit wat te doen in het weekend :+ Dus alle klussen kunnen wachten tot zaterdagmiddag.. want in de ochtend is het te vroeg voor Pietje en in de avond alweer te laat voor Klaasje en Jantje heeft graag zondagsrust. Rekening houden met buren is uiteraard normaal, maar er staat niet voor niks in de APV dat je tot 22u "herrie" mag maken. Zolang je niet om 8 uur in de avond een uur lang met een drilboor in de weer bent, is het toch prima?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:50

elnienjo schreef:
Sonja_vR schreef:

Als ik mijn tuin niet bladvrij maak dan kom ik er met de grasmaaier niet meer doorheen in het voorjaar. Ik woon in het bos, dus er gaan hier jaarlijks vele kliko's vol blad weg, vanaf september wekelijks volle bak. Tussen de struiken laat ik het grotendeels liggen als humus (en uit gemakzucht)
Ik hark nog ouderwets of gebruik m'n grasmaaier als stofzuiger. Bladblazers vind ik echt een heel irritant geluid maken.

Ja Maar dat is weer echt geen standaard situatie natuurlijk
Gros van de mensheid woont in dorpen en Steden Met wat groen
Ipv in het bos Met her en der een huis

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:05

Verdeelde meningen hier zie ik.
Ik hou heel vaak veel rekening met anderen, dus vind mezelf niet asociaal. Ben een ander huis aan het verbouwen geweest echt hele dagen,en daar bewaarden we de zachte klusjes voor de avond (en ook dat niet na 9 uur) en deden we boren alleen overdag.
In dit geval ging het inderdaad om iets wat ik niet zelf kan doen, en qua geluid ook niet zo hard was dat ik uberhaubt had verwacht dat iemand er last van had. Had toevallig een vriend op bezoek die me kon helpen, dus in het weekend is eigenlijk geen optie. Als ik overigens nooit mijn buren zou horen had ik waarschijnlijk anders gereageerd. Maar ik hoor echt dagelijks boven dat kind rennen, schreeuwen en huilen/dreinen (en nee is niet alleen het kind, de moeder schreeuwt dan ook net zo hard terug :+ ). Dat is wel een factor die voor mij meespeelde, als mensen geen rekening houden met anderen hou ik ook minder rekening met hen :o .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:53

Kan iemand me uitleggen waarom ik elke keer weer denk dat het wel een prima idee is om op zaterdag naar de ikea te gaan :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:50

Same here, alleen dan met de mcdonalds |o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:01

Magrathea schreef:
Kan iemand me uitleggen waarom ik elke keer weer denk dat het wel een prima idee is om op zaterdag naar de ikea te gaan :')

Op zaterdag naar Ikea is niet bepaald unpopular nee :+

Sowieso vind ik Ikea een verschrikkelijke winkel :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:04

Oh ik hou van IKEA <3 allemaal spulletjes. Banken, stoelen en bedden testen. Zwijmelen bij de keukens. Decoratie spulletjes bepotelen. Alleen zo jammer van al die andere mensen (met en zonder kinderen)