Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:36

Fendi schreef:
Shaggy09 schreef:
Is niet verboden volgens mij hoor. Anders zouden al die tig advertenties toch allang verwijderd zijn?

Je mag geen erotisch getinte producten of diensten aanbieden op Marktplaats. Wat ik begrijp, want daar zijn andere websites voor. Net zoals dat het niet de bedoeling is dat je anderen oplicht via dit platform. Dat dit toch gebeurt, wilt toch niet zeggen dat het daardoor opeens is toegestaan?

Edit: Klik.

Dus dan mag je ook geen 2dehands bh’s verkopen?

Suzanne F.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:54

Het gaat langs de randen van wat wel en niet mag. Vaak als je een string verkoopt dan krijg je al berichten van mannen die hem gedragen willen. Is bij kleding soms ook al. Je hoeft hem niet eens als gedragen aan te bieden. Zet gewoon strings te koop op Marktplaats en je krijgt vanzelf berichten. Moet je wel de prijs in overleg zetten.
Ik heb het zelf nooit gedaan maar het lijkt me makkelijk verdiend eigenlijk. Je wil alleen niet dat ze ze op komen halen natuurlijk.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:57

cinniz123 schreef:

Dat zal je aan Marktplaats moeten vragen. Wat mij betreft is een tweedehands bh van bijvoorbeeld de Hema niet te vergelijken met een gedragen string waarbij vaak ook foto's en dergelijke worden mee geleverd.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:47

Godzijdank heb ik een goede deal gemaakt met mijn lattenbodem en matras! Lekker weer weg uit mn huisje en die man was er blij mee.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:01

Fendi schreef:
cinniz123 schreef:

Dat zal je aan Marktplaats moeten vragen. Wat mij betreft is een tweedehands bh van bijvoorbeeld de Hema niet te vergelijken met een gedragen string waarbij vaak ook foto's en dergelijke worden mee geleverd.

Ik heb net deze week een bh verkocht, niks geen problemen mee gehad.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:01

Ik heb ook weer eens wat te koop staan, meerdere dingen, bied er iemand op 2 dingen, 50 per stuk, vraagprijs 150,- te samen, staat er ook bij, ik antwoord netjes dat ik ze voor dat bedrag naar haar ip wil sturen, geen reactie, ineens aantal dagen later, verwijderd ze van 1 het bod van 50 en doet nieuw bod van 45, daar ben ik dan weer snel klaar mee, heb beide biedingen verwijderd, als je alleen kan reageren met biedingen ipv normaal antwoorden, had van mij best nig een tegenbod mogen doen van bv 125 gaat overigens om Bucas smartex extra en Bucas irish extra dus zeker niet de goedkoopste dekens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:44

Iemand vandaag nog problemen gehad met betaalverzoek ?? Werkt niet bij mij.

Pluisje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:01

Dat had ik vorige week ook dat betaalverzoek niet werkte.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:15

Ah dat verklaard een hoop, ik had er nog nooit gebruik van gemaakt, en wilde dat op verzoek van koper wel doen, moest telkens mijn telefoonnummer opgeven om een code te ontvangen, kreeg geen code.
Uiteindelijk na een uur 3 codes ontvangen, en nu zegt marktplaats dat ik het te vaak geprobeerd heb en dat het geblokkeerd is en ik later nog eens moet proberen.
Beetje knullig zo

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:45

Afbeelding

:')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:53

Hahaaa geweldig :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:57

Heb er ook weer 2!

Mijn Galaxy S6 te koop gezet, binnen 10 min de eerste Nigeriaan op de chat.

En een merk-lampenkap te koop.... krijg een bod, doe een tegenbod, krijg daarna de vraag "incl verzenden?"
Nee..... excl verzenden.
Nou, ok, uiteindelijk overeengekomen.
Ik vraag hoe ze het wil regelen, moet ik betaalverzoek sturen?
Ja, doe maar. Dus gestuurd.
Daarna nog vragen om extra foto's etc. Gisteren was het binnen 30 seconden reageren en nu staat sinds gisteren avond het betaalverzoek open. Geloof niet dat die betaald gaat worden......

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:03

Ik heb een goede ervaring.

Gisteren zat ik weer op Faber Castell te zoeken. (Ik hoop een bepaald iets tegen te komen :') )

En toen zag ik gumpotloden. Maar ja, het waren er 68, beetje veel! :')

Heb een doosje van 12 gekocht voor 15 euro incl. Normaal kosten de potloden toch gauw al 5 euro per stuk! :D

En net kreeg ik een berichtje dat ze zijn verzonden en de T&T erbij. Echt een top verkoopster!

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:07

Okeeeej, ik had zojuist weer een prachtige, naar oplichting riekende bieder.

Bieder biedt op turnleertjes, dus ik schrijf "U mag ze voor €10,- overnemen, exclusief verzendkosten".
Volgende bericht van bieder: "Wilt U een betaalverzoek maken?" Met direct los eronder een bericht in het Turks. Dus eerst denk ik -blont- zal wel een Turkse vertaling zijn voor de medemens dat ze een betaalverzoek kunnen vragen. Ik denk wacht even, voordat ik het betaalverzoek maak, even kijken wat de vertaling zegt. Dus ik haal het door Google Translate. Staat er dat het naar Turkije verzonden moet worden. Whut?

Als je op dat moment dus al het betaalverzoek had aangemaakt voor het bedrag, plus € 6,95 verzendkosten....want ik ga er nog altijd vanuit dat het binnen NL verzonden moet worden...dan ben je gewoon zwaar de klos. Verzenden van een pakketje naar Turkije kost je € 18,50. Meneer had dus bijna weggekomen met iets wat mij geld had gekost. (Hij heeft dan betaald, dus ik MOET verzenden) Dus ik schrijf direct terug dat ik niet naar het buitenland verzend. Krijg ik vervolgens in het Turks slechts het woord "oke" terug. Tja...het was te proberen...Opletten dus! Als je onder het icoontje betaalverzoek een zin in vreemde taal ziet staan, trap er niet in! Eerst door de vertaling halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:38

Ik denk, als je zoiets zou voorhebben, dat je dan wel bij MP zou kunnen weerleggen dat alle communicatie in het Nederlands gaat en dat de koper dus NIET vooraf duidelijk en begrijpbaar kenbaar heeft gemaakt dat het buiten NL verzonden moet worden. Turks is namelijk geen landstaal en ook absoluut niet voor iedereen begrijpbaar zoals bijvoorbeeld het Engels.

Als jij aangeeft dat de koper nooit in het Nederlands heeft aangegeven dat het naar Turkije moest, dan heb je denk ik wel een flinke poot om op te staan hoor. MP mag jou als verkoper niet kwalijk nemen dat je niet vloeiend Turks kan lezen...

Ik zou er echter, met printscreen, wel melding van maken bij MP zelf.

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:44

Varekaj schreef:
Ik denk, als je zoiets zou voorhebben, dat je dan wel bij MP zou kunnen weerleggen dat alle communicatie in het Nederlands gaat en dat de koper dus NIET vooraf duidelijk en begrijpbaar kenbaar heeft gemaakt dat het buiten NL verzonden moet worden. Turks is namelijk geen landstaal en ook absoluut niet voor iedereen begrijpbaar zoals bijvoorbeeld het Engels.

Als jij aangeeft dat de koper nooit in het Nederlands heeft aangegeven dat het naar Turkije moest, dan heb je denk ik wel een flinke poot om op te staan hoor. MP mag jou als verkoper niet kwalijk nemen dat je niet vloeiend Turks kan lezen...

Ik zou er echter, met printscreen, wel melding van maken bij MP zelf.

Ja, ik ga zeker melding ervan maken. Is inderdaad te gek voor woorden het gewoon direct over gaat op een vreemde taal. Gelukkig is Google Translate mijn vriend :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:50

Rosabel schreef:

Bieder biedt op turnleertjes, dus ik schrijf "U mag ze voor €10,- overnemen, exclusief verzendkosten".
Volgende bericht van bieder: "Wilt U een betaalverzoek maken?" Met direct los eronder een bericht in het Turks. Dus eerst denk ik -blont- zal wel een Turkse vertaling zijn voor de medemens dat ze een betaalverzoek kunnen vragen. Ik denk wacht even, voordat ik het betaalverzoek maak, even kijken wat de vertaling zegt. Dus ik haal het door Google Translate. Staat er dat het naar Turkije verzonden moet worden. Whut?

Als je op dat moment dus al het betaalverzoek had aangemaakt voor het bedrag, plus € 6,95 verzendkosten....want ik ga er nog altijd vanuit dat het binnen NL verzonden moet worden...dan ben je gewoon zwaar de klos. Verzenden van een pakketje naar Turkije kost je € 18,50. Meneer had dus bijna weggekomen met iets wat mij geld had gekost. (Hij heeft dan betaald, dus ik MOET verzenden) Dus ik schrijf direct terug dat ik niet naar het buitenland verzend. Krijg ik vervolgens in het Turks slechts het woord "oke" terug. Tja...het was te proberen...Opletten dus! Als je onder het icoontje betaalverzoek een zin in vreemde taal ziet staan, trap er niet in! Eerst door de vertaling halen.

Dan had ik gewoon een betaalverzoek voor 28,50 aangemaakt .

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:12

bigone schreef:
Rosabel schreef:

Dan had ik gewoon een betaalverzoek voor 28,50 aangemaakt .

Ja, maar dan moet je naar Turkije verzenden én heb je kans dat ze dan zeggen dat het pakket nooit is aangekomen. Dus laat ik maar het zekere voor het onzekere nemen en helemaal niets versturen en ook geen betaalverzoek aanmaken...wacht liever op een volgende (normale) bieder...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:46

|o |o |o

Ik heb een kastje te koop staan, staat er al best een tijdje op. Nu had ik eindelijk kopers gevonden, die zojuist langs zijn geweest. Ze komen binnen, zien het kastje: 'Oh nee, die is te laag. Sorry, succes ermee'. En ze zijn weer weg.

Het is niet alsof de maten in de advertentie stonden ofzo |o |o |o

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 01:38

Foaly schreef:
|o |o |o

Ik heb een kastje te koop staan, staat er al best een tijdje op. Nu had ik eindelijk kopers gevonden, die zojuist langs zijn geweest. Ze komen binnen, zien het kastje: 'Oh nee, die is te laag. Sorry, succes ermee'. En ze zijn weer weg.

Het is niet alsof de maten in de advertentie stonden ofzo |o |o |o

Vibd persoonlijk soms dat je je er toch op kunt verkijken hoor. :=

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:34

maar ze zijn wel gekomen :P

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:57

Ik meet het altijd eerst thuis op voordat ik überhaupt reageer :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:32

Ze wilde hem gebruiken als commode voor de baby. Als je denkt dat 70 cm daarvoor hoog genoeg is, heb je toch echt wel een beetje het ruimtelijk inzicht van een knaagdier en sowieso, voor zo'n gebruiksdoel meet je het toch zeker even na -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:31

Tenzij het kleine mensen zijn _O-
Maar inderdaad 70 cm weet ik zo al dat het te laag is als commode, hoef ik niet eens op te meten.

Ik kon marktplaats zelf beoordelen, gedaan met als reactie over het beoordelingssysteem dat voor geen kant werkt.
Wat denk je, wil hij het bericht niet versturen... wel heel apart hoor.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:55

Ik bood laatst op een dekje, op de foto zag het er nog netjes uit. Deal gesloten en ineens blijkt dat dekje er toch niet uit te zien als op de foto, maar moet het nog gewassen worden. En voor dat geld was de verkoper niet van plan het dekje nog te wassen voor verkoop.

Ik snap dat soort dingen dus echt niet. Waarom gebruik je nog iets dat je al te koop hebt staan? En waarom lever je niet iets in een zo goed mogelijke conditie af, in ieder geval de conditie van de verkoopfoto’s?

Of ben ik nou gek?

PS ik had gewoon vraagprijs geboden, omdat ik dat een nette prijs vond voor een dekje in de conditie van de foto’s