Rosabel schreef:Okeeeej, ik had zojuist weer een prachtige, naar oplichting riekende bieder.
Bieder biedt op turnleertjes, dus ik schrijf "U mag ze voor €10,- overnemen, exclusief verzendkosten".
Volgende bericht van bieder: "Wilt U een betaalverzoek maken?" Met direct los eronder een bericht in het Turks. Dus eerst denk ik -blont- zal wel een Turkse vertaling zijn voor de medemens dat ze een betaalverzoek kunnen vragen. Ik denk wacht even, voordat ik het betaalverzoek maak, even kijken wat de vertaling zegt. Dus ik haal het door Google Translate. Staat er dat het naar Turkije verzonden moet worden. Whut?
Als je op dat moment dus al het betaalverzoek had aangemaakt voor het bedrag, plus € 6,95 verzendkosten....want ik ga er nog altijd vanuit dat het binnen NL verzonden moet worden...dan ben je gewoon zwaar de klos. Verzenden van een pakketje naar Turkije kost je € 18,50. Meneer had dus bijna weggekomen met iets wat mij geld had gekost. (Hij heeft dan betaald, dus ik MOET verzenden) Dus ik schrijf direct terug dat ik niet naar het buitenland verzend. Krijg ik vervolgens in het Turks slechts het woord "oke" terug. Tja...het was te proberen...Opletten dus! Als je onder het icoontje betaalverzoek een zin in vreemde taal ziet staan, trap er niet in! Eerst door de vertaling halen.
Dan had ik gewoon een betaalverzoek voor 28,50 aangemaakt .