Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:23

ik had barkrukken van de ikea te koop op MP.
nu zijn ze vanavond opgehaald, mensen waren helemaal tevreden en namen ze mee..

nu krijg ik later een mailtje dat ikea twee verschillende hoogtes en dat deze toch niet passen bij hun tafel als ze ze terug mogen doen?
ik heb gezegd dat ik ze niet terug neem of ben ik nu heel onaardig?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:24

Alja schreef:

nu krijg ik later een mailtje dat ikea twee verschillende hoogtes en dat deze toch niet passen bij hun tafel als ze ze terug mogen doen?

Nee hoor! Hadden ze maar moeten meten als ze het zeker wilden weten... ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:25

Alja schreef:

Jeetje, dat hadden ze toch kunnen nameten? Wat een dombo's zeg...

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:29

ik heb zoiets van ik ben geen winkel want ik heb ook geen winkelprijzen dus daarom garantie tot aan de deur...
maar zij vond dat ik ze wel terug kon nemen omdat ik ook nog een bijpassende tafel erbij heb, moet ik van mijn moeder mailen dat ze mijn tafel er ook wel bij kunnen nemen ;)

maar vind dat wel een beetje flauw, als ik zelf iets verkeerds koop op Mp ga ik nooit zeuren als het terug mag, dan moet ik maar niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten....

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:33

Ik vind die van je moeder wel goed. Dikke prima hoor, jij kan niet ruiken dat zij andere krukken al hebben. Koop is koop.

Sammie

Is een geste als je t wel doet maarreh.. je mag gewoon weigeren. Zet ze ze maar zelf weer op mp toch.

iirrssjjee

Je voorgaande mail kopieren en plakken en daarna geen woorden meer aan vuil maken...

Janine1990

Ik vind dat je moeder eigenlijk wel gelijk heeft... :')

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:06

Nou... hier dan ook weer.Heb verschillende spullen op MP, o.a. een hoofdstel. Komt ie vraag of er een neusriem bij zit. Ik: eigenlijk niet, want in de riem zitten t gaten en er is een seretta in gezet,maar als zij wil,haal ik de seretta er uit en doe de neusriem erbij.
Zij : losse seretta wel handig en of ik die ook kwijt wil en wat dan de prijs is.
Dus ik netjes doorgegeven en dan is natuurlijk geen interesse meer want zij wilde hoofdstel + neusriem + seretta voor de zelfde prijs als zonder... want ik raaak het toch niet kwijt...
Dan een krabpaal, stevig ding, was duur in de aanschaf en kan makelijk nog jaren mee. Vp is € 30...
Email: voor €15 kom ik hem halen.
Ik : nee
Geïnteresseerde : oké, dan 22,5
Ik : sorry,ook dat is mij te weinig.
Antwoord: voor 25,- kan ze een grotere en betere krijgen

Heb maar beleefd succes gewenst met de grotere :-)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:59

Krabpaal heb ik ook verkocht, gewoon even wat langer erop laten staan.
Ik merk dat het sowieso wel helpt. Laatst een hondenmand erop gezet met kussen, hoorde eerste dikke week niks en opeens belt iemand, komt en neemt hem mee.
Zo ook skischoenen, wel aantal reacties, maar nog niet echt iets er tussen. Gisteravond belt er iemand, komt passen. Even goed aan alle kanten gepast en heeft ze mee genomen.
Soms laat ik het gewoon maar even staan en spontaan komen er mensen voor, dat is dan altijd wel fijn. Ook vaak mensen uit de buurt, omdat die filteren op afstand en dan komen ze ook halen, dat geeft toch mijn voorkeur.
Oftewel afgelopen dagen alleen maar goede ervaringen :D
Buitenom de mensen die mailen, je vraagt om welke kleur ze bieden, nog reageren en ze het van mij mogen hebben en niet meer reageren, maar dat begint inmiddels gewoon te worden..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:02

Er zijn idd ook krappalen voor 25 nieuw.. Je moet alleen dan wel net geluk hebben Heb die van mij toen gehaald bij de Lidl, soortgelijke in de winkel kost er dik 125.. Hij doet t nog steeds.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:27

Tuurlijk zijn krabpalen ook nieuw voor dat geld,alleen met die opmerking/email als je wat wilt kopen... schiet dus bij mij in t verkeerde keelgat :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:10

Grote krabpaal voor €30 zou je zo aan mij kwijt zijn geweest haha.

Genoeg interesse.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:14

Zooo groot is die ook niet,maar wel zwaar en stevig,dus niet zo n ding wat al bij het aankijken omvalt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:24

Die moet je ook niet hebben.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:03

Mensen die een uitzondering willen zijn altijd.. Ik heb een advertentie op zoek naar een verzorger voor mijn paard online staan. Staat duidelijk in dat ik iemand 18+ zoek en iemand die niet voor vervoer van de ouders afhankelijk is. Krijg ik net een sms van een moeder dan ze wel weet dat haar dochter pas 12 is maar ze rijdt wel al 4 jaar en dan nog een stuk over hoe gek ze wel op paarden is...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:08

Hou op over krappalen, ik heb laatst een machtig mooi ding gekocht. Ook nog behoorlijk aan de prijs, maar in de winkel was deze helemaal peperduur.

Opgehaald bij hele aardige mensen, nette mensen en het stonk niet in huis en zag er als nieuw uit.
De volgende dag kom ik uit mijn bed en stonk mijn woonkamer toch naar kattepis.
Ik met mijn neus over dat ding heen, en stinken dat ding naar vieze penetrante kattepis.
En toch echt niet van mijn kat, gewoon oude kattepis.

Ik dat ding naar buiten gesleept, ingeschobt met biotex, vervolgens afgespoeld met schoonmaakazijn met lavendel geur.

Hij is nu droog en staat inmiddels binnen, de stank is er uit, maar een tweedehands krappaal doe ik dus echt nooit meer! Wat een werk er aan gehad en voor die lucht weg is, ppffff
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 09-02-16 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:08

Maar heb je dat dan niet bij het verslepen of in de auto geroken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:13

Ik krijg gewoon 0,0 reacties op mijn spullen maar ach, het vreet geen brood. Prijzen staan redelijk hoog maar dan heb ik nog marge om te zakken als het echt niet wil.
Ik vermoed dat veel mensen afhaken omdat ik vermeld "verzenden is op eigen risico koper" en ik verzend bij voorkeur via kiala, maar liever dit dan nadien gezeik dat er wat mis is.

@Zoe: ik ken dat probleem. Tijdje verzorger gezocht voor mijn tinkertje. Grote knuffelkont maar absoluut niet geschikt voor beginners. Schrikt makkelijk en trekt zich dan los. Pittig om te rijden en ook weer dat spoken zien. Heeft echt iemand nodig waarop hij kan steunen en bouwen en die er geduldig mee om kan.
Krijg je mails "mijn dochter van 8 rijdt al 2 jaar en zit bij de half-gevorderden op manege X". Nee, nee en nog eens nee. En dan nog diep beledigd zijn ook dat je het hen niet gunt.
Om dezelfde reden verkoop ik hem trouwens niet. Teveel risico's...

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:34

sasja0705 schreef:
Nou... hier dan ook weer.Heb verschillende spullen op MP, o.a. een hoofdstel. Komt ie vraag of er een neusriem bij zit. Ik: eigenlijk niet, want in de riem zitten t gaten en er is een seretta in gezet,maar als zij wil,haal ik de seretta er uit en doe de neusriem erbij.
Zij : losse seretta wel handig en of ik die ook kwijt wil en wat dan de prijs is.
Dus ik netjes doorgegeven en dan is natuurlijk geen interesse meer want zij wilde hoofdstel + neusriem + seretta voor de zelfde prijs als zonder... want ik raaak het toch niet kwijt...
Dan een krabpaal, stevig ding, was duur in de aanschaf en kan makelijk nog jaren mee. Vp is € 30...
Email: voor €15 kom ik hem halen.
Ik : nee
Geïnteresseerde : oké, dan 22,5
Ik : sorry,ook dat is mij te weinig.
Antwoord: voor 25,- kan ze een grotere en betere krijgen

Heb maar beleefd succes gewenst met de grotere :-)

Ik heb dat eens andersom gehad, geboden op een dekje met peeskappen.
Dekje was smerig op de foto en kappen waren ook goed gebruikt, maakt verder niet uit, hoopt dat ik het dekje nog goed schoon zou krijgen in de wasmachine.
Geloof dat ik 15 euro had geboden. Kreeg ik een email dat ze voor 30 euro verkocht en gelijk zwaar in de aanval dat als ik dat niet wou betalen ze wel wachtte op iemand die dat er wel voor over had....
Viel een beetje verkeerd dus heb haar succes gewenst met iemand vinden die dat er wel voor over had.

Later nog verschillende mails gehad van de verkoper dat ik alleen dekje wel voor 15 mocht hebben of alleen de kappen. Ja daar heb ik niks aan. Werd ze nog nijdiger :')

Uiteindelijk fijne feestdagen gewenst en niet meer gereageerd :')

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:35

BridgetF: heb ik ook gehad :j .
Heb het nu anders gedaan: krabtoestel was aan opknapbeurt toe, alles uit elkaar gehaald, sisaltouw erover heen en losse delen aan de muur gehangen!
Katten hangen nu letterlijk in hangmandjes aan de muur :)) !

Mot eigenlijk ook weer beginnen met dingen op mp te zetten maar zie er eigenlijk tegenop O:)
Dat gedoe, dubbeltje op 1e rang etc -O-

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:49

je weet dat je die tussenpalen met Sisaltouw ook los kan kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:13

Ik heb momenteel mijn inventaris en producten van de kapsalon op marktplaats staan, moet eerlijk zeggen dat ik meer reacties al heb gekregen als verwacht.
Reageer ook snel terug en geef overal netjes antwoord op maar 9 van de 10 keer hoor je niks meer jammer genoeg.

1 spande wel de kroon trouwens, had interesse in een partij producten (allemaal nog nieuw en up to date proffesionele producten) en vroeg wat mijn richtprijs was en dat ze niet zoveel te besteden had omdat ze beginnend kapster is.
Ik doorgegeven dat de inkoopwaarde van alles €936 is en dat ik dat al naar beneden afgerond had, maar dat ik dat er niet perse voor hoefde te hebben en kreeg ze nog een aantal posters etc er gratis bij.
Je raad het al, een bod van wel €170 |o
Dat je het überhaupt durft te bieden denk ik dan, en dan vreemd vinden dat ik er niet akkoord mee ga, heb haar maar gezegd dat ze dan beter een partij drogist producten kan opkopen ergens...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:20

Alja schreef:

Ik heb dat weleens gedaan, terug nemen bedoel ik. Het wat een aardig mens en het ging om veel geld. Ik dacht die kan mevrouw verder kijken en heeft ze geen dubbele kosten als ze het niet snel kwijt raakte. Vond het zo flauw om te zeggen 'nee, helaas' Maar eerlijk is eerlijk, het overviel me. Ik was het daarna gelukkig alsnog binnen 1 dag kwijt. De nieuwe koper kwam binnen en ik dacht meteen 'nee, zij mag het niet terug brengen' :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:28

ik heb een mailtje gestuurd dat ik het niet doe!
gaat bij mij ook maar om 125 euro.
en daarbij als het van te voren overgelegd wordt neem ik het zeker terug als het niet past of niet goed is ( zoals een zadel ofzo) maar voor de rest ben ik geen winkel die met garanties werkt :)