Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:15

birte schreef:
Ik heb weer een rare op mp

had een zadel gevonden voor een klein prijsje, staat er pas sinds vanavond op dus gelijk gereageerd dat ik hem voor de vraagprijs wil overnemen en of hij hem wilde versturen

krijg ik terug dat die dan nog nooit gedaan had maar dat het wel moet kunnen en hij vraagt waar het heen moet.

Dus ik geantwoord met link naar tnt site hoe dat moet enz. en wat de kosten zijn. krijg ik vervolgens deze mail:

Ik wacht eerst af of er nog meer gegadigde zijn,

Ik ben nog aan het bedenken wat ik ga antwoorden want vind dit wel een hele rare manier van zaken doen

Ik vind het ook best een gedoe hoor, een zadel opsturen. Alleen een een passende doos vinden is een hele toestand. Dus ik kan me voorstellen dat hij liever een koper heeft die het op kan halen, zeker voor een klein prijsje. Zélf zou ik never nooit een tweedehands zadel zonder eerst te zien, laten opsturen overigens. Als de boom scheef of gebroken is, kan je het direct weggooien tenzij je je paard een rugblessure wilt aandoen. En hoe weet je of het past?

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:39

DatBenIkNou schreef:
birte schreef:
Ik heb weer een rare op mp

had een zadel gevonden voor een klein prijsje, staat er pas sinds vanavond op dus gelijk gereageerd dat ik hem voor de vraagprijs wil overnemen en of hij hem wilde versturen

krijg ik terug dat die dan nog nooit gedaan had maar dat het wel moet kunnen en hij vraagt waar het heen moet.

Dus ik geantwoord met link naar tnt site hoe dat moet enz. en wat de kosten zijn. krijg ik vervolgens deze mail:

Ik wacht eerst af of er nog meer gegadigde zijn,

Ik ben nog aan het bedenken wat ik ga antwoorden want vind dit wel een hele rare manier van zaken doen

Ik vind het ook best een gedoe hoor, een zadel opsturen. Alleen een een passende doos vinden is een hele toestand. Dus ik kan me voorstellen dat hij liever een koper heeft die het op kan halen, zeker voor een klein prijsje. Zélf zou ik never nooit een tweedehands zadel zonder eerst te zien, laten opsturen overigens. Als de boom scheef of gebroken is, kan je het direct weggooien tenzij je je paard een rugblessure wilt aandoen. En hoe weet je of het past?

Als je weet wat je koopt dat kan het best, daarnaast word het zadel eerst helemaal aangepast door de zadelmaker en betreft het een Kieffer

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:42

Maar een gebroken boom kan een zadelpasser weinig meer mee doen... :+

Ik heb 1x een boomlooszadel laten versturen, zag er op de foto goed uit... Krijg ik 'm binnen, helemaal kapot gescheurd en niet meer te redden... Ik was niet blij zegmaar... :=
Dus ik snap die man ook wel hoor, want dan krijg je dat gedoe met vaststellen hoe hij voor verzending was, en als er dan een kras op zit wiens risico valt het dan... Dus snap dat ie ophalen liever heeft.. heb ook nog een zadel maar ook veel liever ophalen dan verzenden.. Anders krijg je dat gezeur als er een kras op zit..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:51

En met Kiefers kan niks mis zijn?? Als het zadel op een scheef paard heeft gelegen (en dat zijn er véééél) of de boom gebroken is, kan de zadelmaker er helemaal niets mee...behalve voor de sier aan de muur hangen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:53

Mensen.....Het gaat vaker WEL goed dan NIET goed.

Er worden dagelijks zoveel zadels 2e hands verhandeld.

Zelf ook veel zadels gekocht en verkocht. Nooit problemen gehad

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:04

Met zadels?? Echt niet mee eens. Na 4 door mijn zadelmaker afgekeurde tweedehandszadels, was de 5de pas goed! En dat zijn dingen die je als 'leek' echt niet kan beoordelen en niet eens in de laagste prijsklasse. De verkopers doen het ook niet met opzet, maar weten vaak niet eens dat hun paard scheef is en het zadel dus ook. Ik had de moed al bijna opgegeven, maar ben toch tweedehands geslaagd. Dit zadel was goed, maar de complete vulling moest wel vervangen worden omdat het scheef gevuld was, aan de ene kant zat meer wolvulling dan de andere. Dat is dus wel op te lossen, maar koste wel 200 euro. Aan een scheve boom is echter helemaal niets te doen.

Maar er zijn genoeg mensen die van alles zo op de rug van hun paard leggen natuurlijk. Soms gaat dat gewoon met veel geluk goed, maar heel vaak ook niet helaas met alle gevolgen van dien.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:07

Tip voor mij dus, zadel kopen in de winkel ahahaaah :(:)

Ga morgen 2 zadels ophalen, is bedoeld als decoratie, toch ga ik wel kijken of ik een gebroken boom misschien kan herkennen. heb ik dat ook weer gedaan :')

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:19

Tip van mij: zadel onder voorbehoud kopen en afrekenen met de verkoper, je zadelmaker het laten controleren en passen op je paard en bij niet goed, geld terug! Ik heb bij de afgekeurde zadels altijd netjes mijn geld van de verkoper terug gekregen en heb zo toch binnen mijn budget een fijn goedpassend zadel op de kop kunnen tikken. Netjes helemaal opnieuw gevuld dus als nieuw!Maar dit kan alleen als je een zoekterm binnen een aantal kilometers hanteert, want ik ben een aantal keer heen en weer geweest voordat ik geslaagd was. Natuurlijk van te voren duidelijke afspraken maken met de verkoper.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:25

Daar was ik als verkoper toch echt niet mee akkoord gegaan, dan kom je maar met zadelmaker en paard naar mij toe, maar van mijn erf af is verkocht. Voor hetzelfde geld laat jij het zadel uit je handen vallen onderweg naar huis en is de boom gebroken.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:39

DatBenIkNou schreef:
Met zadels?? Echt niet mee eens. Na 4 door mijn zadelmaker afgekeurde tweedehandszadels, was de 5de pas goed! En dat zijn dingen die je als 'leek' echt niet kan beoordelen en niet eens in de laagste prijsklasse. De verkopers doen het ook niet met opzet, maar weten vaak niet eens dat hun paard scheef is en het zadel dus ook. Ik had de moed al bijna opgegeven, maar ben toch tweedehands geslaagd. Dit zadel was goed, maar de complete vulling moest wel vervangen worden omdat het scheef gevuld was, aan de ene kant zat meer wolvulling dan de andere. Dat is dus wel op te lossen, maar koste wel 200 euro. Aan een scheve boom is echter helemaal niets te doen.

Maar er zijn genoeg mensen die van alles zo op de rug van hun paard leggen natuurlijk. Soms gaat dat gewoon met veel geluk goed, maar heel vaak ook niet helaas met alle gevolgen van dien.

O ja, was even vergeten dat scheve paarden en paarden met rugklachten tegenwoordig altijd ontstaan door slechte zadels.

Echt joh, zadelmaker zijn is dikke handel, goud geld in te verdienen....

Probleem bij scheve paarden ligt altijd aan het zadel.....

Zoveel echte goede ruiters gezien die 1/2 zadels hebben en daar rustig 20 paarden mee rijden zonder problemen.

Maar een ruiter die niet kan rijden geeft altijd het zadel de schuld.

Veel makkelijker dan te bekennen dat jezelf je paard naar de kloten rijdt.

Maar hé das offtopic

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:04

Daar zou ik ook niet mee akkoord gaan hoor.

Pff heb ook weer iets
Net een goede deal gesloten. Leuk mail contact. Zelfs foto's gehad van de bevestiging.

Alleen heb ik sinds 20 uur dat mailtje al 13
X gehad. En ze blijven komen.
Schijnbaar flipt haar telefoon...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:25

En het gaat gewoon door zitten op 22 :')

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:32

Wajoow.. misschien zit er een spam in? Had mijn moeder ook is een keer op het werk, ze bleef maar dezelfde mailtjes krijgen... :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:37

Geen idee.
Wordt er inmiddels gek van :')

Hoop dat ik wel m'n spullen krijg :')
Ad staat nog wel op mp. Maar geld had ze binnen en het label heeft ze gemaakt .. Dat is me nu al zon 27x gestuurd :')

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:42

Wat betreft de zadels: ik heb zelf in 1x een goed zadel op de kop getikt een half jaar geleden. Laten controleren etc door een zadelmaker en er was echt niks mis mee. Volgens mij was hij lichtelijk verbaasd dat ik een ongeveer nieuw zadel had gekocht voor een (erg) klein prijsje. Het kan dus wel in 1x goed gaan.

Ik heb trouwens ook eindelijk mijn rijlaarzen verkocht :D. Na al die onzinbiedingen toch een serieus bod gekregen :D.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:38

Tuurlijk kan dat ook Ruth1995, mazzeltje!
Ik begrijp alleen de reactie van Kitty1985 niet helemaal want ik heb het over een scheve tweedehands zadels opleggen bij een recht paard. Als je een recht zadel hebt, kan je dat gerust bij verschillende paarden opleggen. Maar lijkt me niet handig dat je een zadel met een scheve boom koopt en dat oplegt bij een recht paard. Dan zou je nog zo goed kunnen rijden maar dat gaat dat paard toch echt niet fijn vinden, heeft niks met je rijkunsten te maken. Maargoed, dat is idd off topic.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:16

Ik had op fb en marktplaats 2 hoofdstellen gezien.
op marktplaats samen voor 25 euro.
Ik doe een bod van 30 incl via facebook.
Krijg ik een bericht dat dat veel te weinig is..
Dus ik stuur terug dat ze voor 25 euro op marktaats staan..
Stuurt ze de volgende dag terug dat ze de prijs inmiddels heeft aangepast.
Lekkere manier van zaken doen wel. :=

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:32

upendo schreef:
Ik had op fb en marktplaats 2 hoofdstellen gezien.
op marktplaats samen voor 25 euro.
Ik doe een bod van 30 incl via facebook.
Krijg ik een bericht dat dat veel te weinig is..
Dus ik stuur terug dat ze voor 25 euro op marktaats staan..
Stuurt ze de volgende dag terug dat ze de prijs inmiddels heeft aangepast.
Lekkere manier van zaken doen wel. :=

Heb ook wel eens mijn prijs aangepast, maar als iemand dit dan tegen mij zij, heb ik ze gewoon voor de laagste prijs weggedaan... dat is wel zo eerlijk. :') :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:19

Net het zadel na 3 weken terug gebracht. Vertrouwde het niet helemaal dus heb mijn telefoon het gesprek laten opnemen. Zadel nam ze terug, geen woord over de manier waarop het gegaan is. Vervolgens geeft ze mij een briefje, ik moest maar mn naam en rek.nr opschrijven en dan zal ze het geld wel overmaken. Ze had geen tijd gehad om naar de bank te gaan.. heb haar gezegd dat ik het vandaag op mn rekening wil hebben. Ja zei ze. Doe het zo gelijk.. Als ik het overmorgen niet heb, doe ik aangifte.. ik vertrouw haar echt niet na al dat gezeur.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:23

Ik heb net een delfts blauwe vazenset op marktplaats gezet, ben benieuwd wat voor idioten eropaf komen...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:23

Pfoeh, raar verhaal..
Ik houd het geld van een zadel altijd tot ik bericht heb gehad dat het past..
Anders kan ik het meteen terugruilen..

Goed dat je het opgenomen hebt.. Gelukkig heb je haar adres enzo, dan kun je altijd nog een keer langsrijden om je geld op te halen mocht dat nodig zijn..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:28

upendo schreef:
Pfoeh, raar verhaal..
Ik houd het geld van een zadel altijd tot ik bericht heb gehad dat het past..
Anders kan ik het meteen terugruilen..

Goed dat je het opgenomen hebt.. Gelukkig heb je haar adres enzo, dan kun je altijd nog een keer langsrijden om je geld op te halen mocht dat nodig zijn..

Ja klopt. Heb gelijk 3uur later laten weten dat het zadel niet paste. Na drie weken touw trekken heb ik in ieder geval het zadel terug kunnen brengen. Hopen dat ze een beetje eerlijk is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:29

Woont ze ver weg of is het maar even rijden?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:36

Ik had toch even aangeboden met haar naar een pinautomaat te rijden ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:37

lemanthia schreef:
Ik heb verkoperd die van de aardbodem verdwijnen. En 9 vd 10 biedingen wordt Niet op gerageerd

Ik heb een advertentie staan voor een degelijk, netjes onderhouden lederen zadel. Vraag de in mijn ogen zeer schappelijke prijs van 350 euro. Ik heb er ook nog -zeer coulant- bijgezet dat biedingen vanaf 250 euro zijn toegestaan. Ik kan je wel melden dat de biedingen van 100-150-200 euro door mij inderdaad niet beantwoord worden. Geen zin en tijd om daarop te reageren. Ik neem dan altijd wel aan dat de koper zeer goed weet waarom ik niet reageer. ;)