Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:32

pmarena schreef:
karuna schreef:
Ik heb al eens een camper gezien met houtkachel aan boord :)) die hadden een dikke schoorsteen op het dak. Tijdens het rijden was die gedemonteerd. Eenmaal op de plek het dak op schoorsteen gemonteerd en in de aanhangwagen zat het stookhout _O-

Op zich wel stoer eigenlijk :))

Een kennis van mij heeft dat.
En die is idioot genoeg om ín zijn camper hout te gaan staan hakken.
Niet van horen zeggen, ik heb het hem zelf zien doen tijdens een wintermeeting :+ :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:52

Fearn schreef:
Alleenstaanden, wat doen jullie als jullie 's avonds alleen thuis zijn?

Boek lezen en de kat knuffelen :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 00:27

Bestaat er een online abbonement voor e-books? Ik lees veel de laatste tijd en telkens +/- €10 tikt toch wel door.
Ik heb een Pocketbook ereader dus Kobo Plus oid valt af.
Bookbeat ken ik maar de e-boeken zijn niet te downloaden naar je e reader en ik wil écht niet van m'n telefoon aflezen.

Ik kwam de Online Bibliotheek tegen maar lees alleen maar slechte recensies.
Die bieb hier in de buurt heeft een online optie maar dat is ook via de Online Bibliotheek..

Oh en moet er ook Nederlands talig op kunnen downloaden. Engelse boeken kom ik helaas niet doorheen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 02:22

Ik weet niet welke slechte recensies je tegenkwam, ik lees wel eens een e-boek via de bieb, dat werkt prima. Maar veruit meeste lees ik toch via Kobo, maar dat helpt je dus niet.

Heeft Storytel niet ook ebooks?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 08:47

Ik heb ook een abonnement van de online bieb en ben er erg tevreden over. Qua kosten ook heel goed te doen.
Zelf leen ik overigens vooral luisterboeken, maar ook leesboeken gaan prima op mn telefoon

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 09:02

Ik ben al lid van de bieb dus dan kan je de online bieb mee gebruiken. Ik huur altijd boeken voor mijn vakantie daar en download ze op mijn e-reader. Ik heb wel een Kobo en het werkt voor elke weer anders, maar er staat een omschrijving op de site hoe het voor verschillende ereaders werkt. Ik vind het ideaal werken, en na 3 weken gooi je ze er weer af, want dan verlopen ze.
Overigens gebruik ik nu vooral de app voor luisterboeken maar ebooks lees ik liever niet op de telefoon.

Ook heb ik regelmatig codes van bookchoice. Dan krijg je 8 boeken per maand om te downloaden in ebook en luisterboek vorm. Alleen kun je dan niet zelf kiezen. Ik weet niet wat het kost als je geen gratis codes hebt.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:19

Ik gebruik ook wel eens de Online Bibliotheek, maar zodra je iets leest dat niet mainstream is, grijp je mis. Weinig nieuwe releases ook, voor sommige schrijvers doen ze dat wel maar met de meeste die ik wil lezen lopen ze gerust een jaar achter, of de serie is niet compleet.
Werkt overigens prima, maar ik zou dus eerst even in de catalogus kijken.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:45

Fearn schreef:
Alleenstaanden, wat doen jullie als jullie 's avonds alleen thuis zijn?

Ik heb eigenlijk al jaren dat ik de avonden alleen (dus wanneer ik niet op pad ben) niet fijn vind. Echter ben ik soms ook gewoon te moe om nog de deur uit te gaan. Soms ook te moe om met vrienden af te spreken in de avond (want in zekere zin vind ik iemand uitnodigen ook altijd wel intensief, als in dat je moet praten en gezellig doen terwijl ik soms in mijn hoofd ook al moe ben, bv van werk)

Maar is het dan een soort verveling? Ik heb wel genoeg te doen. Maar er bekruipt me altijd een naar gevoel van eenzaamheid. Overdag heb ik daar eigenlijk geen last van.

Ik ben geen alleenstaande, maar kon wel heel moeilijk alleen zijn en mezelf dan vermaken (ondanks genoeg klusjes etc etc...)

Maar ik heb me laten influencen door tiktok en ik doe nu ook dat kleuren met van die (eigenlijk hele kinderachtige) kleurplaten, maar dan wel met veel details kleuren, schaduwen, je verzint het maar. Misschien is dat leuk voor jou om te doen? Ik weet niet of het je eenzaamheid oplost, maar misschien vind je zo nieuwe vriendschappen of gedeelde interesses, want heel veel mensen doen het nu. Het is lekker verstand op nul. Ik vind lezen bijvoorbeeld ook heel leuk, maar dat lukt me vaak gewoon niet (concentratie garnaal).

Verder, tja.. als je moe bent en geen zin hebt in mensen, zou ik zo'n hobby proberen, of lekker serietje kijken en vroeg slapen, ook fijn :Y)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:49

Afbeelding
Dit is van de Online Bibliotheek, even snel door gelezen maar voornamelijk dat de app niet werkt en boeken niet downloaden.

Zat wat titels te zoeken en kwam voor mij bekende series al niet tegen. Leken vooral veel oudere boeken?
Storytel kan inderdaad ook niet. Stommmm

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:18

Ow van niet downloaden en een niet werkende app heb ik helemaal geen mast eigenlijk. Soms loopt de app wel eens vast, maar even opnieuw opstarten en dan doet die het weer.

De keuze is inderdaad wel een stuk beperkter als bij bijvoorbeeld storytell, maar daar is de prijs ook naar.
Er staan ook wel nieuwere boeken op, vooral ook de populaire boeken. Soms staat een nieuw boeker gelijk op en andere boeken/series lopen weer enorm achter. Dus kan me wel voorstellen als je naar iets specifieks zoekt, je bij de online bieb misgrijpt idd

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:20

Ja er is niet echt een goed alternatief helaas. Daarom heb ik bewust een kobo genomen. Voor het geval dat.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 18:07

Afbeelding

Afbeelding

Is het normaal om nog steeds zulke extreem droge handen te hebben? Toen het een paar maanden geleden begon snapte ik het wel, met die koude droge lucht. Toen kon het ook echt behoorlijk rood zijn. Maar het is nu toch alweer een paar weken beter weer, dus had verwacht dat het inmiddels wel over zou zijn. Het doet niet de hele dag pijn, maar het trekt wel en 's avonds kan het wel pijnlijk schraal voelen. Anderen hier ook last van?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 18:08

Alleen in de winter bij erge kou, nu dus niet meer. Bij mij helpt vette zalf zoals uierzalf.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 18:38

Van de week nog wel hier, maar dat is dan omdat ik allerlei klusjes aan het doen ben waarbij ik tussendoor vaak mijn handen moet wassen. Dat droogt zo ontzettend uit dan op een gegeven moment....

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 19:41

Ja, bij mij wel in elk geval.
Het is zo droog en de luchtvochtigheid zo laag. Ik heb ook de vellen aan mijn lippen hangen als ik die niet een beetje vet hou.
En ik ben zo statisch dat ik niets kan aanpakken zonder een knetter te krijgen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 19:45

Was je je handen veel? Ik krijg daar dus hele droge handen van, dus ik smeer netjes elke avond m'n handen in want stoppen met handen wassen vind ik ook niet zo hygiënisch :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 20:06

Ik had dit voorheen ook altijd. Was mijn handen heel veel, maar nu zijn ze er echt aan gewend. Af en toe smeer ik wel, zeker met koude dagen merk ik het. Zelf vind ik voor het naar bed gaan fijn om de handmask te gebruiken van rituals.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 20:19

Zulke droge handen heb ik ook regelmatig. Ik blijf dapper smeren met handcrème, dat helpt altijd wel.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 23:04

Ah, ja ik was inderdaad wel vaak mijn handen en was tussen de bedrijven door ook een wel eens een verdwaalde koffiemok af. Maar blijkbaar ook nog steeds droge lucht, dus het zal waarschijnlijk een beetje 50/50 zijn. Ik zal in ieder geval voorlopig even afwassen met huishoudhandschoenen (rotgevoel vind ik dat, maar oké) en proberen of ik minder mijn handen kan wassen. Ik smeer ze elke avond als ik ga slapen in met Koelzalf (de variant zonder rozenolie want mijn huid raakt in paniek van parfum en alcohol), en ik kijk het nog wel even aan. Bedankt iedereen! :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 00:51

Weet iemand een fijn lampje voor aan het hondentuig, met karabijnhaak en oplaadbaar met USB-C?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 11:46

Ik vraag me af waarom een bedrijf het zo doet..
Je werkt altijd diensten van 8.5 uur. Half uur pauze eigen tijd dus je bent 9 uur aanwezig.
Bedrijf betaald je maandelijks uit op basis van 8 uur per dag. Contract is ook 24 uur en niet 25,5 uur.
Dat half uurtje wordt opgespaard en eens per kwartaal uitbetaald. :=

Why?
Een iemand werkt fulltime dus 40 uur (eigenlijk dus 42,5 uur). Bij die snap ik het want je gaat over de fulltime uren. Maar waarom doen ze dit bij een parttimer? Gemak? Makkelijk uit rekenen ofzo?
Ik snap niet waarom en vind het ook wel eh, bijzonder.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:35

Wij gaan dit jaar naar Zweden. De hond gaat mee. Is het echt zo dat je bij de grens op de (snel)weg moet aangeven dat je een hond bij je hebt?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:37

Ja, maar je kunt dat ook vooraf online regelen.

Dat is het makkelijkst.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:39

Femke_Tweety schreef:

Dat is het makkelijkst.

Ah. Dan ga ik dat doen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:48

rien10 schreef:
Femke_Tweety schreef:

Dat is het makkelijkst.

Ah. Dan ga ik dat doen.

Deze website

https://www.tullverket.se/en/startpage/ ... 0d93c.html

Afbeelding

En dan daarvandaan verder.

Als je dat allemaal gedaan hebt hoef je op de grens dus niets aan te geven (of in ieder geval de hond niet...) en kun je gewoon doorrijden.

Als je dat niet vantevoren doet moet je dus wél via douane.