Fearn schreef:Alleenstaanden, wat doen jullie als jullie 's avonds alleen thuis zijn?
Ik heb eigenlijk al jaren dat ik de avonden alleen (dus wanneer ik niet op pad ben) niet fijn vind. Echter ben ik soms ook gewoon te moe om nog de deur uit te gaan. Soms ook te moe om met vrienden af te spreken in de avond (want in zekere zin vind ik iemand uitnodigen ook altijd wel intensief, als in dat je moet praten en gezellig doen terwijl ik soms in mijn hoofd ook al moe ben, bv van werk)
Maar is het dan een soort verveling? Ik heb wel genoeg te doen. Maar er bekruipt me altijd een naar gevoel van eenzaamheid. Overdag heb ik daar eigenlijk geen last van.
Ik ben geen alleenstaande, maar kon wel heel moeilijk alleen zijn en mezelf dan vermaken (ondanks genoeg klusjes etc etc...)
Maar ik heb me laten influencen door tiktok en ik doe nu ook dat kleuren met van die (eigenlijk hele kinderachtige) kleurplaten, maar dan wel met veel details kleuren, schaduwen, je verzint het maar. Misschien is dat leuk voor jou om te doen? Ik weet niet of het je eenzaamheid oplost, maar misschien vind je zo nieuwe vriendschappen of gedeelde interesses, want heel veel mensen doen het nu. Het is lekker verstand op nul. Ik vind lezen bijvoorbeeld ook heel leuk, maar dat lukt me vaak gewoon niet (concentratie garnaal).
Verder, tja.. als je moe bent en geen zin hebt in mensen, zou ik zo'n hobby proberen, of lekker serietje kijken en vroeg slapen, ook fijn