Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:53

ingedebruijn schreef:
idinn schreef:
Nee ik vind dat niet begrijpelijk. Het is testen voor toegang.. zaterdagavond in dit geval. Niet voor het huisfeest en de sportkantine. Helemaal niet begrijpelijk als daar zat mensen aanwezig zijn die helemaal niet getest zijn. Ik vind dat gewoon olie domme mensen. Dan faalt er niks aan testen voor toegang, dan ben je het als persoon gewoon aan het verprutsen. Kan je nog twijfelen over die 40u geldig versus dalijk 24u. Maar als ik ruim tevoren zou testen voor toegang, ga ik niet in de tussentijd naar dat evenement nog tig andere gezellige dingen doen met ongeteste mensen. Ik vind dat 1+1 :+

Dus dat. Als mensen echt perse dom willen doen, dan kun je dat als overheid niet voorkomen.

Dat is nou precies de clou, de overheid heeft niks voorkomen maar eerder gesimuleerd..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:55

lenaa_tje schreef:
@duopenotti dat maakt het niet anders. De groep 12-17 is niet de groep die nu besmet raakt. Zij zijn niet de uitgaansgroep. Dat heeft niks met de vakanties te maken.
Tel daarbij op dat de meeste scholen een toetsweek in gaan en daarna komen de sportdagen. :+

Mbo heeft toch ook nog geen vakantie in zuid en kan dus leraren besmetten.
Noord heeft toch ook nu pas vakantie?
Dus waarom heeft het er dan niets mee te maken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:56

lenaa_tje schreef:
@duopenotti dat maakt het niet anders. De groep 12-17 is niet de groep die nu besmet raakt. Zij zijn niet de uitgaansgroep. Dat heeft niks met de vakanties te maken.
Tel daarbij op dat de meeste scholen een toetsweek in gaan en daarna komen de sportdagen. :+

Wanneer ze geen oudere broers en zussen hebben of jonge uitgaande leraren of ouders die ook gewoon uitgaan of allerlei feestjes bezoeken klopt het misschien.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:58

DuoPenotti schreef:
lenaa_tje schreef:

Mbo heeft toch ook nog geen vakantie in zuid en kan dus leraren besmetten.
Noord heeft toch ook nu pas vakantie?
Dus waarom heeft het er dan niets mee te maken?

Ook mbo kent een iets anders rooster dan de gewone ‘vo’ vakanties. Ook daar zullen niet veel lessen meer gegeven worden.

Noord heeft (op examens na, derde tijdvak) vakantie. Afgelopen 3 week was het hier dus toetsweek, buiten activiteiten week en boeken inleveren, rapport en sportdag week. Dit is voor midden en zuid ook zo

Dus nee ik acht die kans echt heel klein.

@bigone dan is het dus een andere volgorde qua besmetting en niet door de vo leerling :)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-07-21 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:59

Ik moet zeggen dat het gemiddelde lerarenteam zich inmiddels ook niet meer aan enige regels houdt.. net als de jongeren dan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:00

Coby schreef:
Ik moet zeggen dat het gemiddelde lerarenteam zich inmiddels ook niet meer aan enige regels houdt.. net als de jongeren dan.

Tja wie wel in Nederland :)

Daarom ligt het dus ook niet alleen bij de jongeren

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:02

lenaa_tje schreef:
Coby schreef:

Tja wie wel in Nederland :)

Daarom ligt het dus ook niet alleen bij de jongeren

Klopt helemaal! Ik snap best dat de grote evenementen voor veel besmettingen hebben gezorgd. Maar niet alleen de aandacht richten op de jongeren.
Ik was de laatste week ook redelijk klaar om alles na een dag werken weer te ontsmetten voor de volgende dag eerlijk gezegd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:09

Relaxed schreef:
Dat is nou precies de clou, de overheid heeft niks voorkomen maar eerder gesimuleerd..

Oprecht benieuwd hoe de overheid dit had moeten voorkomen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:11

Tiggs schreef:
Askja schreef:
Hebben meer mensen dit?

Ik merk dat ik het geneuzel rond corona meer dan zat begin te worden, niet vanwege de beperkingen of juist vanwege het gebrek aan maatregelen, maar omdat het nog steeds constant topic nr 1 is, altijd en overal. Vooral in de media en in het regeringsbeleid. Maar ook in gesprekken.

Terwijl er m.i. diverse behoorlijk urgente zaken om aandacht vragen die nog steeds overmatig veel naar alles rond corona gaat.
Dat was een jaar geleden volkomen verdedigbaar, maar nu niet meer, nu de IC's niet meer uitpuilen met covid-patienten.
Ik bedoel, what about de oprukkende georganiseerde misdaad, de almaar groeiende bevolking (op naar de 20 miljoen!), de woningnood, jeugdzorg die op zijn gat ligt, de druk op milieu en leefomgeving, het structureel achter de feiten aanlopen op gebied van klimaatbeleid? Om maar wat te noemen.
Op veel vlakken is het beleid naar mijn idee één grote slappe hap, aanmodderen en kop in het zand steken.

Soms lijkt het bijna alsof corona een dankbare afleidingsmanoeuvre is, vooral voor het huidige kabinet, om de echt belangrijke zaken niet aan te pakken. En nee, ik ben geen complotdenker, ik zie vooral een hoop incompetentie, getreuzel, navelstaren en een schrijnend gebrek aan leiderschap en toekomstvisie.

Eens, we hebben al anderhalf jaar een liveblog op de nossite bijvoorbeeld. Voorheen alleen bij incidenten.
Wat er nu qua klimaat gebeurt, de georganiseerde misdaad, de formatie etc. is om te huilen en wordt vrijwel genegeerd.

Ik denk dat dat komt omdat corona meer in het persoonlijke leven ingrijpt dan de andere zaken. Iedereen voelt de maatregelen/versoepelingen. Daarbij zijn er ook dagelijks nieuwe ontwikkelingen als in besmettingen, aantallen ziekenhuis, onderzoeken, reisadviezen enz enz.

Misschien is dat het klimaat ook wel zo. Maar IJsschots X op de Noordpool is afgebroken/gesmolten is toch een ver van je bed show.
En bij Peter R. was er ook een liveblog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:12

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:

Niet zo'n hallelujah sfeer creëren? Niet alles compleet losgooien? Minder tijd tussen test en evenement? Meer testen? Legio mogelijkheden....

Gnome

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:13

Dan nog kun je nooit voorkomen dat mensen tussendoor gewoon lekker wat anders gaan doen of valse bewijzen meenemen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:14

Oh kom inge, ik schat je een stuk hoger in dan die vraag :j
Dat is de laatste pagina's wel duidelijk geworden lijkt me.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:15

Nou dat inderdaad Relaxed.

Ja want het gros deed dat. Direct in het eerste weekend gaf de gemeente Groningen aan niet te controleren. Daar heb je als overheid toch echt kei hard de plank mis geslagen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:16

DuoPenotti schreef:
Oh kom inge, ik schat je een stuk hoger in dan die vraag :j
Dat is de laatste pagina's wel duidelijk geworden lijkt me.

Ik zie het gewoon anders. Hoef je niet denigrerend voor te doen hoor :(:)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:17

Was echt niet denigrerend bedoeld. Ik schat je echt hoger in dan zo'n vraag na tig pagina's

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:17

DuoPenotti schreef:
Was echt niet denigrerend bedoeld. Ik schat je echt hoger in dan zo'n vraag na tig pagina's

Ik schat je hoger in dan dat.. Wat wil je daarmee dan precies zeggen? Niet dat mijn opmerking of vraag slim is toch? Lijkt me nogmaals, totaal niet nodig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:19

Nee vind je vraag niet slim en dat had ik niet van jou verwacht. Dat is voor mijn gevoel niet denigrerend. Eerder verbazend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:19

ingedebruijn schreef:
Dan nog kun je nooit voorkomen dat mensen tussendoor gewoon lekker wat anders gaan doen of valse bewijzen meenemen.

Dat blijkt idd al sinds maart vorig jaar, dus ze hadden beter moeten weten.. En met ze bedoel ik onze politiek ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:21

Besmettingen vallen toch niet hoger uit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:22

lenaa_tje schreef:
Vaccinatie voordelen zijn helemaal al vreemd zolang niet iedereen in Nederland ingeënt kan zijn. Dan moet er dus nog maar even voorzichtig aan gedaan worden

Er is van het begin af gesproken over 70% vaccinate/natuurlijke weerstand* als voldoende veilige graadmeter voor de samenleving.
Als dat de ouderen/zwakken als eerste omvat is dat helemáál goed.

Laat daarna de rest maar voorzichtig aan doen als die dat nodig vindt, maar de samenleving kan verder want Covid19 betreft.
De huidige Covid19 druk op de ziekenzorg bevestigt dit.
Zie met name de UK waar de beruchte Delta variant eerder ppositief dan negatief effect heeft.

* vergeet dat laatste % niet op te tellen bij het vaccinatie%.

Gnome

DuoPenotti schreef:
Nee vind je vraag niet slim en dat had ik niet van jou verwacht. Dat is voor mijn gevoel niet denigrerend. Eerder verbazend.

Als ik een vraag stel, is dat voor mij omdat ik dus probeer te achterhalen waarom iemand iets vind of denkt. Als je daar geen antwoord op wilt geven omdat je het een domme vraagt vindt, moet je dat zelf weten. Maakt de vraag voor mij niet minder relevant.

Gnome

sureido schreef:

Er is een storing vandaag dus niks zinnigs over te zeggen vandaag en morgen. Ervanuit gaande dat dit morgen gecorrigeerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:23

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:

Het is altijd gemakkelijk om te wijzen naar de overheid als je je eigen verstand niet gebruikt.
Als mensen horen wat ze willen horen, is alle logica en verstand over boord en gaat het dan niet goed dan gaat gelijk die wijzende vinger weer richting overheid.
Dat begrijp ik ook nooit, hebben die mensen dan werkelijk te weinig hersencellen meegekregen, naief of van alle gezond verstand verstoken?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:24

ingedebruijn schreef:
sureido schreef:

Er is een storing vandaag dus niks zinnigs over te zeggen vandaag en morgen. Ervanuit gaande dat dit morgen gecorrigeerd wordt.

Er was inderdaad op het radio journaal dat het de ‘gewone’ cijfers waren.

Een bron behalve 18.00 journaal radio 2 heb ik niet

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:24

Een vraag die al 10 keer is gesteld....?

Laat maar ik bedoelde er niets gemeens bij.
Als jij op de kast wilt zitten of expres dommetje spelen op die kast : veel plezier.
Maar zonder mij..

Dus laten wij elkaar nu maar negeren