Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:25

Met het risico dat het een discussie begint (wat dus niet mijn insteek is).

Ik erger mij eraan dat er eerder zo'n ophef was over demonstrerende mensen met black lives matter, die zich doorgaans wel aan de maatregelen hielden. En nu met voetbal kijkt niemand daar naar hoe die mensen zich gedragen, en is het ipv gevaarlijk gedrag opeens heel leuk, gezellig, broederlijk, typisch hollands, zoals vanouds en noem maar op. Geldt die anderhalve meter, het niet zingen niet schreeuwen niet joelen en whatever voor iedereen behalve voor voetbalfans?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:30

SinneJ schreef:
Meestal niet, de regel is dat je rechts gaat rijden als je niet aan het inhalen bent. Als je dus naar rechts kan en je doet het niet als anderen willen inhalen, ben je gewoon niet wettelijk bezig. Er zijn dus inderdaad 2 kanten aan dit verhaal, maar slechts 1 kant wordt door de wetgeving ondersteund ;)

Dat jij mij wilt inhalen wil niet zeggen dat ik niet bezig ben iemand anders in te halen... Dat jij sneller wilt dat kan, maar ik ben eerst.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:31

Mijn honden die om elk klein geluidje blaffen -:(-
Ik hoor mensen ook praten, maar begin niet elke keer te blaffen of de wereld vergaat!!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:31

MarcoBorsato schreef:
Dan ook niet janken als ik je rechts inhaal. :=

Dat kan niet want ik ben bezig in te halen... En dan krijg je dus een vette boete als oom agent achter je zit.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:32

Gini schreef:
Als iemand je langs rechts dreigt in te halen, is dat inderdaad wel een heel goed teken dat je onnodig links rijdt. Dwars doen door te traag links te blijven rijden is enorm knullig. :')

En bumperkleven is verboden, als jij gaat bumperkleven wacht ik nog net iets langer. Dat aso gedrag ben ik zat, als ik wil inhalen haal ik in en hoe snel ik dat doe bepaal ik zelf wel.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:34

theadora99 schreef:
Ja dit. Als ik onnodig links zou rijden, ga ik naar rechts. Maar als we 100 mogen en ik haal met 110 een andere auto in en jij gaat zitten duwen, ga ik niet harder voor je rijden :'(

Dit bedoelde ik dus. Niet dat ik bewust sloom ga doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:35

hahahatsjoe schreef:
theadora99 schreef:
Ja dit. Als ik onnodig links zou rijden, ga ik naar rechts. Maar als we 100 mogen en ik haal met 110 een andere auto in en jij gaat zitten duwen, ga ik niet harder voor je rijden :'(

Dit bedoelde ik dus. Niet dat ik bewust sloom ga doen.

Maar 110 dat werkt ook nog wel. Er zijn ook een hele hoop mensen die inhalen met 102 km/u. Ja dan ga ik ook duwen. Geef gewoon wat gas, haal in en ga weer naar rechts. Kan niet moeilijk zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:35

hahahatsjoe schreef:
SinneJ schreef:
Meestal niet, de regel is dat je rechts gaat rijden als je niet aan het inhalen bent. Als je dus naar rechts kan en je doet het niet als anderen willen inhalen, ben je gewoon niet wettelijk bezig. Er zijn dus inderdaad 2 kanten aan dit verhaal, maar slechts 1 kant wordt door de wetgeving ondersteund ;)

Dat jij mij wilt inhalen wil niet zeggen dat ik niet bezig ben iemand anders in te halen... Dat jij sneller wilt dat kan, maar ik ben eerst.

Nogmaals, het gaat over ONNODIG links rijders die NIET meer inhalen en naar RECHTS moeten.

En als je een bumperklever hebt, en je haalt NORMAAL in, dan ligt het aan die bestuurder, maar ga vooral NIET expres langzamer inhalen want je houd dan het verkeer BEWUST op.

Als ik jou rechts kan inhalen betekend dat dat je te lang links hangt en allang naar rechts had kunnen gaan, Heel simpel.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:40

Je kan ook op meerdere mensen tegelijk reageren gewoon in 1 post, dat leest voor een ander wat prettiger.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:42

hahahatsjoe schreef:
Gini schreef:
Als iemand je langs rechts dreigt in te halen, is dat inderdaad wel een heel goed teken dat je onnodig links rijdt. Dwars doen door te traag links te blijven rijden is enorm knullig. :')

En bumperkleven is verboden, als jij gaat bumperkleven wacht ik nog net iets langer. Dat aso gedrag ben ik zat, als ik wil inhalen haal ik in en hoe snel ik dat doe bepaal ik zelf wel.

Het ging niet over inhalen, het hing over onnodig links rijden. Als je iemand inhaalt, is dat niet onnodig links rijden. De situatie werd zeer duidelijk beschreven door Rennie89, je hoeft daar geen elementen in te veranderen om je gelijk te halen. ;)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:45

Captain schreef:
Maar 110 dat werkt ook nog wel. Er zijn ook een hele hoop mensen die inhalen met 102 km/u. Ja dan ga ik ook duwen. Geef gewoon wat gas, haal in en ga weer naar rechts. Kan niet moeilijk zijn.

Als jij dat doet ga ik dus niet naar rechts, hou je fatsoen. Dat soort aso gedrag erger ik me dus blauw aan.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 22-06-21 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:46

45 minuten in de wacht hangen bij DUO om een fout die zij gemaakt hebben en door hen steeds met je en jij aangesproken worden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:47

Had ooit op bokt neergezet dat ik destijds werd gestalkt voor mijn ex. Thankgod was het 3 jaar lang stil. En nu is het weer begonnen. Random vrienden van hem komen voorbij en blijven voor het huis staren, ik word inmiddels gebeld door vrienden van hem. Ik had nergens mijn adres bekend gemaakt, nieuw nummer genomen en nu begint het gewoon weer.

Sherivey

hahahatsjoe schreef:
Captain schreef:

Als jij dat doet ga ik dus niet naar rechts, hou je fatsoen. Helemaal omdat je niet weet of degene achter het stuur misschien onzeker is.

Ik ben ook onzeker, maar juist daarom haal ik vrij vlot in zodat ik weer naar rechts kan

Captain

hahahatsjoe schreef:
Captain schreef:

Als jij dat doet ga ik dus niet naar rechts, hou je fatsoen. Dat soort aso gedrag erger ik me dus blauw aan.

En dan ben jij dus in overtreding, wie is hier nou de aso? Denk gewoon even mee met het verkeer en andere mensen en ga niet zo dwars links hangen met een lage snelheid.

Rennie89

hahahatsjoe schreef:
Captain schreef:

Als jij dat doet ga ik dus niet naar rechts, hou je fatsoen. Helemaal omdat je niet weet of degene achter het stuur misschien onzeker is.

En DAT is ONNODIG links rijden, en hier staat OOK een boete op! Als je zo onzeker bent moet je vooral andere mensen gaan jennen, ben je goed bezig! Als je zo onzeker bent blijf je maar lekker tussen de vrachtwagens rijden, of nog beter, blijf thuis ;) want elkaar gaan lopen zieken op de weg is vragen om ongelukken. Houd rekening met elkaar en ga niet jezelf verlagen vanwege anderen.

Hoe vaak ik geen bumperklever heb als ik niet naar rechts kan en ik al 20 km te hard rijd, die zullen ook even moeten wachten, maar ga dan niet expres langzamer rijden, tenzij ze echt in m’n reet blijven hangen doe ik eff m’n koppeling omhoog en daarna weer gas, dan snappen ze de hint wel. Dit doe ik alleen als er een auto voor mij is, is er geen auto voor mij geef ik nog wel wat extra gas en ga naar rechts wanneer het kan.

Cynn
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:55

Dat mijn werkgever tijdens mijn reïntegratie (zit nu op de helft van mijn uren) werkzaamheden verandert zonder enig overleg waardoor ik ook niet meer bij mijn buddy in het team zit. (Mijn aanspreekpunt voor vragen en bij paniek). Huilend achter de laptop gezeten en wil het nu ook heel graag dichtgooien en mijn bed in

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:57

hahahatsjoe schreef:
Captain schreef:

Bewust iemand in de weg blijven zitten om bij degene iets af te dwingen vind ik anders ook asociaal.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:06

Best 'belangrijke' collega gaat met zwangerschapsverlof, taken zullen door het team moeten worden opgevangen. Statement: "Taak X en taak Y kunnen en zullen door iedereen gedaan worden". Raad eens wie er nu al drie weken achter elkaar word ingepland voor taak X... Tot zo ver "iedereen" :roll:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:36

Dat 1 van mijn buren ( alweer ) een hele tijd aan het een boren is. Hopelijk houd het snel op. Ik wil graag werken aan een studie opdracht. Voor maar even op balkon gaan lunchen in het zonnetje is het best aangenaam ( buiten de herrie om dan )

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:38

Net in de supermarkt.

Man zonder mondkapje oké dat kan met medische reden was al een wat oudere meneer.

Maar om nu alle deuren van de koeling open te laten staan slaat dan weer nergens op :') ik heb ze maar weer dichtgedaan

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:44

Dat onze tuinman nul communiceert. Hij zou gister gras komen aanleggen. Nou appte hij zondag, als het maandag regent kom ik niet, dan kom ik dinsdag. Dus ik reageer met prima, laat het me even weten. Hij stuurde niks. Nu is het dinsdag en heb ik nog steeds geen idee of hij komt. Geen zin om elke dag te wachten of hij wel of niet komt. :\

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:48

hahahatsjoe schreef:
SinneJ schreef:

Je bent gewoon bewust verkeerd aan het lezen, dus ik ga er niet in mee ;) veel plezier op de baan in ieder geval.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:55

Werkstress …

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:59

Overstappen van internet provider en digitale tv. Oude modem netjes verwijderd en ingepakt. Krijg ik van de nieuwe provider de WiFi niet aan de praat. Mijn telefoon vind hem, en verbind ook maar de WiFi doet het niet.

Van alles geprobeerd, geloof dat ik gek wordt. :')