Morrie schreef:Iemand heeft mij ooit geleerd dat je nooit iets moet invoeren dat je niet kan handhaven, dus dat vuurwerkverbod is ook weer slappe hap.
Dat is niet altijd een realistisch uitgangspunt... dan kun je sommige dingen nooit veranderen.
Bovendien kan er op z'n minst gedeeltelijk gehandhaafd worden (wat hier namelijk al jaren gebeurt, en niet perfect is maar wel uitmaakt.) EN het maakt de verkoop van vuurwerk onmogelijk, en dat scheelt gewoon een hoeveelheid aan explosieven in de maatschappij. Ja, er zijn alternatieven en die zullen helaas ook wel opgezocht worden, maar het maakt wel uit.
Ik ben dan ook blij met het verbod, en ben ervan overtuigd dat het uitmaakt tov geen verbod. Alleen denk ik niet dat het genoeg is om ernstige problemen te voorkomen.
(Ik ben niet blij met de manier waarop de regering dit eindeloos voor zich uit heeft geschoven, de VVD het van moment 1 ondergraaft, er gewacht is tot de ondernemers hun voorraden al hebben aangelegd, en het wordt voorgesteld als alleen maar een verbod, ipv als iets wat ook logisch is vanuit samenwerking en gedeelde belangen en elkaars veiligheid.)