Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:40

Ik ken ook maar 3 mensen met verschijnselen waarvan maar 1 getest, uit verschillende delen van het land (Noorden zelfs ;) ) en niet eentje hier uit de directe omgeving. Maar daarom ga ik nog niet zeggen dat er hier geen COVID is. De statistieken geven wel anders aan. Ik vind dat zo makkelijk: ik ken niemand dus het is er niet :?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:41

Als influencer beschik je natuurlijk over flinke dosis narcisme.....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:42

Ik woon midden in een ernstig gebied.
Ondertussen ken ik wat mensen die het hebben gehad, maar niemand van onze eigen familie en vrienden.
Nu zijn onze familie en vrienden geen echte carnavals vierders. De mensen waarvan ik nu weet dat ze wel ziek zijn geweest wel.
Dat is hier naar mijn idee de grote boosdoener geweest.
En toen alles nog gewoon open was.
Toen die studenten terug kwamen was er meer bekend, als die zich toen vooral binnen hebben gehouden, jonge mensen, dan is er ook niet snel veel aan de hand.

Popstra

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:53

Wellicht het noorden wat minder dicht bevolkt is dan Brabant.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:54

Popstra schreef:
Wellicht het noorden wat minder dicht bevolkt is dan Brabant.

Tja in de grote steden gaat dat niet op maar ik ga er vanuit dat we geluk hebben gehad vanwege de vakantie :j
En wel andere vorm van industrie/landbouw

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:55

Gister uit eten geweest, en er leek geen corona te bestaan.... er zijn geen gegevens gevraagd, er zaten diverse grote groepen, er was een bruiloft waar gedanst werd....

Ik hou er maar mee op me eraan te irriteren. Verander er toch niks aan

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:00

Waarom ga jij uit eten?
Ik lees eigenlijk steeds, niemand houd zich aan de regels alles is te druk, lange rijen ik ga niet.
Dat mag natuurlijk.
Maar ik zou dan niet gaan :)

Zelf hebben wij vorig week uit gegeten, wel buiten, dat was onze eis.
Maar ik vond het prima geregeld.
er zaten veel mensen, maar omdat de gemeente toestemming heeft gegeven troitors te gebruiken en zelfs de overkant van de weg ( geen drukke weg) zat iedereen heel ver uit elkaar.
Alleen het personeel moest zo wel veel lopen.

Gegevens zijn al gevraagd bij reserveren, want zonder reserveren mocht je er niet zitten.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:01

LadyMadonna schreef:
Gister uit eten geweest, en er leek geen corona te bestaan.... er zijn geen gegevens gevraagd, er zaten diverse grote groepen, er was een bruiloft waar gedanst werd....

Ik pik jou reactie er nu even uit omdat die het meest recent is want ik zie er zo vele voorbijkomen maar... zijn er plekken in het land waar dit echt nieuw is en mensen zich niet al maanden gewoon laten gaan? :o

Hier is het in maart misschien 3 weken even merkbaar een pas op de plaats geweest maar echt sinds april al heeft iedereen er maling aan. Niks afstand in de supermarkt, groepen bijeen, sinds de horeca open is ook daar weer lekker aan het knuffelen en hele tafels vol. Zou het zo erg aan de plek (randstad hier) liggen en zijn er meer in deze regio die dit herkennen? Of zou het meer de levensfase zijn (midden 20, student) en daarom dit dus veel om me heen zien?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:03

Ik ga met twee personen uit eigen huishouden (mijn man en ik) uit eten, wat mag volgens de regels.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:03

In Beieren zijn er 170 besmettingen op een landbouwbedrijf.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:05

Memories: ik woon in Amsterdam (Buitenveldert) maar ik herken het niet in de supermarkt of op straat. Maar then again: ik hou me erg goed aan de regels dus ik kom ook niet in cafés, restaurants of andere plekken waar ik zoiets zou kunnen zien.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:06

@memories
Ik herken dat ook wel. Iets later dan april, maar ik was toen ook niet in de randstad maar zat nog tot juni bij mijn ouders. Ik heb nog wel een feestje afgezegd, omdat het binnen zou zijn en ik dat toch niet helemaal gepast vond. Maar ja onder mijn leeftijdsgenoten lijkt het totaal niet meer te spelen (ook midden 20 en student). Voor mij ligt het net anders omdat ik een overlijden mbt corona in de familie heb gehad en mijn ouders er ook in hun werk mee te maken krijgen. Met dat in mijn achterhoofd probeer ik nog wel echt voorzichtig te zijn. Maar ik zie veel al de grenzen steeds optrekken en nu lijken ze er al bijna niet meer te zijn

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:07

Sheran: je kan gewoon naar een restaurant terwijl je je aan de regels houdt...

MyWishMax

Het is hier, ook randstad maar groene hart, al een tijd weer normaler, maar je merkt wel een verschil tussen een aantal weken geleden en nu. Echt netjes aan de richtlijnen houden werd sowieso slecht gedaan, maar nu wordt het steeds weer meer zoals voor corona. 1e week horeca open was het rustig, daarna steeds drukker en idd gewoon knuffelen en allemaal bij elkaar zitten en staan. Ook niet meer alleen naar de winkel, geen afstand en gewoon weer met hele groepen afspreken. Je bent meteen een zeur en aansteller als jij niet wilt afspreken of vraagt om afstand.

Sterker nog. Ik gaf aan voorzichtig te blijven voor vader, omdat zijn gemeente heel veel besmettingen heeft en ik daar vaak kom. Daar kreeg ik de reactie op dat diegene in de zorg werkt met risicogroep en toch ook gewoon met mensen afspreekt n naar de horeca gaat...

Anoniem

Ik herken wat jij zegt helemaal niet in Amsterdam, Memories. Zie echt de laatste weken pas een duidelijke ommezwaai waarin iedereen lakser wordt, daarvoor was het een hele tijd prima. En nu de toeristen er weer zijn is het helemaal verschrikkelijk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:08

Memories schreef:
LadyMadonna schreef:

Ik pik jou reactie er nu even uit omdat die het meest recent is want ik zie er zo vele voorbijkomen maar... zijn er plekken in het land waar dit echt nieuw is en mensen zich niet al maanden gewoon laten gaan? :o

Hier is het in maart misschien 3 weken even merkbaar een pas op de plaats geweest maar echt sinds april al heeft iedereen er maling aan. Niks afstand in de supermarkt, groepen bijeen, sinds de horeca open is ook daar weer lekker aan het knuffelen en hele tafels vol. Zou het zo erg aan de plek (randstad hier) liggen en zijn er meer in deze regio die dit herkennen? Of zou het meer de levensfase zijn (midden 20, student) en daarom dit dus veel om me heen zien?

Verschilt hier. Stad is dramatisch maar toeristen en studenten dus de plekken waar we daar normaal wel heen gaan sla ik over.
Maar iets verder van de stad vind ik het prima. Ook de supermarkten zijn prima te doen op 2 plekken vlak buiten de stad.

Verder staan onze vrienden er hetzelfde in maar zie ik mensen die verder weg bij ons staan er wel anders in staan(leeftijd 26-31)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:09

Ik word ook wel enigzins gedwongen om af en toe iets verder te gaan dan voor mij al goed voelt. Maar het is moeilijk om van te voren te weten wat een restaurant doet met verschillende huishoudens bijvoorbeeld. Ik ben ook al wat langer echt alleen maar thuis geweest dan mijn vrienden/leeftijdsgenoten en dat had al behoorlijke sociale impact, dat veel langer volhouden was gewoon niet meer realistisch. Ik probeer zelf afstand te houden en te doen, maar als iemand mijn bubbel in loopt laat ik het maar los.

Ik doe niet aan handen en knuffelen en stond wel even te kijken toen ik mensen weer uitgebreid zag knuffelen omdat dat voor mijn gevoel zo overbodig is om met jan en alleman te doen nu.
Laatst bijgewerkt door Pabie op 26-07-20 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

.
Laatst bijgewerkt door Muze op 22-03-23 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

LadyMadonna schreef:

Ja sorry, zo bedoelde ik het niet. :)
Ik bedoelde: ik ben erg voorzichtig dus neem geen risico's (want ik vind zelf een restaurant nog wel wat risicovol, binnen)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:11

LadyMadonna schreef:

Maar als anderen zich dan niet aan die regels houden hoeft het van mij niet. Dan ga ik dus weg. We worden bedient door dezelfde mensen. Verder wil ik restauranthouders die er laks mee omgaan niet belonen als andere bedrijven wel er keurig mee omgaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:14

Hier zie je ook op veel plekken gewoon niks meer. Alsof er geen regels zijn erover.

Gister een meer dan pittige discussie gehad met iemand. Die heeft ook redelijk poep aan covid regels maar is zelf inmiddels lid van de risico groep maar is daar nog niet aan gewend. De broer had al deze persoon teruggefloten erover. Gister schoot het bij mij ook verkeerd en uitgelegd dat het wel noodzaak is om (als je dan niets om je eigen gezondheid geeft) in ieder geval rekening te houden met zijn omgeving waar meer kwetsbare mensen wonen. Omdat het gewoon weer fout gaat.

Maar ook van werkgevers hoor ik verlaksing. Weer sneller geneigd zijn iemand te dwingen tot werken bij klachten. Of niet meer thuiswerken terwijl dat goed kan nog. Echt ergerlijk. En dat zijn de mensen die dadelijk weer het hardste piepen en zich sielug vinden omdat er weer verstrenging komt.

Ik vraag me wel af worden due restaurants niet gecontroleerd of gemeld als ze duidelijk schijt hebben aan de regels. Als je je klanten bewust te dicht op elkaar zet dan weet je toch dat je verkeerd bezig bent -O-

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:17

Ik denk als ik het zo lees dat het een combinatie van locatie en studentenleefwereld is dan. Op mijn stage word er al nauwelijks meer afstand gehouden (is ook gewoon onhaalbaar, eerlijk is eerlijk) maar leeftijdgenootjes spreken ook in grote groepen met elkaar af, houden weer echt massale huisfeesten etc.
Ik zelf kom ook overal weer, spreek af met vrienden
(1 op 1 of erg kleine groepjes) en knuffelen/aanraken doen we niet. Met vreemden op straat, winkels en horeca probeer ik echt wel m’n best te doen daarvoor maar als 90% van de mensen om je heen totale lak heeft dan wordt dat ook niet echt wat. Mentaal trek ik het dan ook net weer niet om mezelf dan maar als een kluizenaar te isoleren. Ik vind het maar moeilijk allemaal :o

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:30

Ik snap je heel goed memories voelt voor mij denk ik t zelfde. Ga ook niet naar huisfeesten etc. Maar heb geen invloed op wat mensen om me heen doen (vriend(en zijn huisgenoten) huisgenoten, vrienden etc.) En ja dat vind ik toch wel moeilijk maar moet ik ook meer laten gaan, ik kan daar niets aan doen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:32

Gisteren kwam er iemand bij ons binnen, leeftijd 77.
Wij hebben een kleine woning, dus op dit moment wil ik eigenlijk geen buitenstaanders binnen hebben.
Raam staat 24/7 open in de woonkamer.

Was aan het koken, dus afzuigkap aan, voordeur stond open, vliegengordijn hangt erin.
Mijn man was weg, maar die verwachtte ik ieder moment thuis.
Hond gaat tekeer, hoor vliegengordijn rammelen.

Staat daar dus iemand bij me in de keuken.
Hij kwam wat langs brengen. Prima.
Goh, vraagt ie, was dat jouw vader, las het in de krant.
Ja was mijn vader.
Man staat binnen meter afstand van me.
Ik probeer al iets meer afstand te creëren.
Hoe oud was je vader?
77 antwoord ik.
Oei, zo oud ben ik ook, zegt ie.
Ik zeg tegen hem dat hij wel fitter is dan mijn vader was.

Maar hij vroeg dus hoe het allemaal gegaan was en hoe mijn vader er aan gekomen is.
Vertel hem het verhaal.

Afstand werd steeds groter.

Moest stiekem wel gniffelen toen hij zei, wij houden wel afstand.
Uiteindelijk wel. Maar in het begin niet.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:03

in België gaan de besmettingen wel echt hard. 528 vandaag alweer. poe, hopelijk merken we over 2 weken verbeteringen door de strenge maatregelen