Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:04

Hier ging gisteravond de deurbel. 2 meisjes van een jaar of 9 in rijbroek en met cap al mee vroegen of ze de pony’s mochten verzorgen. Waren het hele pad met 4 huizen en allemaal paarden aan huis al langs geweest.
Wel heel snoepig en schattig maar in deze tijd van ouders niet handig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:07

elnienjo schreef:
Jessix schreef:
Ik lees de laatste pagina's over het onderwijs en hoe we dat zouden moeten/kunnen doen of niet. Weet iemand hoe het in de landen wordt opgepakt waar het onderwijs weer is begonnen? Moeten zij ook die afstand houden van 1,5 meter?

In Denemarken wel. Ik zag op het nieuws dat ze er blokhutten en partytenten gebruiken om ze te kunnen spreiden. Alleen de basisschoolleeftijd moet naar school, hogere klassen kunnen zonder oppas thuis blijven als de ouders moeten gaan werken en er is simpelweg geen plaats meer voor door de kleinere groepjes per ruimte.

Ah ok... nou ben benieuwd of dat werkt. Zijn net begonnen toch?

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:14

De basischool leeftijd in Denemarken is die niet tot 16 jaar?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:15

Neonlight schreef:
Ziet er goed uit Rien. :)) En herkenbaar, het meer ongezond eten met het thuis werken.
Wij gaan dadelijk ook ongezond doen. Een restaurantje waar we regelmatig afhaalde is weer open gegaan, wij gaan zo weer bestellen. *\o/* Hamburgers en frieten, beregezond. :')
Nu maar hopen dat het afhalen goed gaat, ik weet dat zij ook nu ze open zijn heel veel klandizie mislopen (vanuit het werk werd er veel daar gegeten, nu werken er veel vanuit thuis en degenen die nog op het bedrijf werken hebben niet meer de mogelijkheid om af te halen of buiten de deur te gaan eten vanwege de corona maatregelen), en wil ze graag steunen, het zijn ook leuke hardwerkende mensen, maar als het niet goed geregeld is met afhalen is dat 1 keer en niet weer.

Ik heb het juist andersom.

Vandaag voor het eerst in 3 weken naar kantoor geweest. Gebak meegenomen (oké koolhydraatarm), dus daar twee stukjes van gehad. Want de schaal moest ff leeg. Een doosje frambozen leeggegeten en een tosti zonder saus gehad.
En nu zit ik pinda's te snaaien.

Werk ik thuis dan drink ik veel meer, voor 17 uur bijna 2 liter. Ben ik super productief, werk afgewisseld met bijvoorbeeld een wasje. Neem ik de tijd voor mijn lunch met bijvoorbeeld een gebakken ei. Die meestal rond 1 uur pas is aangezien ik pas tegen half 10 ga ontbijten. En eet ik nauwelijks iets tussendoor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:18

Ja ze hadden het over kinderen tot en met 15 op school en nu gaan alleen de kinderen tot en met 11 jaar naar school ivm de ruimte.

En heb nog eens nagedacht over waarom het voor mij fijn is als ze weer naar school zou gaan. Mijn werk kost momenteel flink meer energie. En thuis is het ook pittig want begeleiding bij schoolwerk kost mij ook veel tijd en energie. Dus als school daarin weer meer kan ondersteunen door in mei weer wat dagdelen per week school zou dat al top zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:20

SusanH schreef:
Ja ze hadden het over kinderen tot en met 15 op school en nu gaan alleen de kinderen tot en met 11 jaar naar school ivm de ruimte.

En heb nog eens nagedacht over waarom het voor mij fijn is als ze weer naar school zou gaan. Mijn werk kost momenteel flink meer energie. En thuis is het ook pittig want begeleiding bij schoolwerk kost mij ook veel tijd en energie. Dus als school daarin weer meer kan ondersteunen door in mei weer wat dagdelen per week school zou dat al top zijn.

Ik weet niet wat voor werk je doet. Maar voor mij kost thuiswerken ook veel meer inspanning dan gewoon op kantoor. Geen goede houding, geen handige schermen, traag netwerk, collega's op afstand waardoor je overal navraag over moet doen.

En dan heb ik geen kinderen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:25

Ben hier op zich wel productief, maar waar we normaal ons broodtrommeltje hebben voor de lunch pakken we nu vaak lekkere dingen. En in avonddiensten snaaien we meer, als je normaal niets bij hebt valt er niets te snaaien, nu dus wel. :))
En normaal hebben we een grote snoeppot op kantoor staan, die gaat ook heel hard leeg altijd. Had dus 2 kiloo paaseitjes gekocht voor daarin, op vrijdag, kom op maandag weer op het werk, volgende dag thuis werken. Nu dus nog 1,5 kilo paaseitjes, met 2 man opeten of met 30 man scheelt wel. :))

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:36

Janine1990 schreef:
SusanH schreef:

Ik weet niet wat voor werk je doet. Maar voor mij kost thuiswerken ook veel meer inspanning dan gewoon op kantoor. Geen goede houding, geen handige schermen, traag netwerk, collega's op afstand waardoor je overal navraag over moet doen.

En dan heb ik geen kinderen...

Ik werkte al deels vanuit huis als mijn agenda dat toe liet. Vaak een paar uurtjes in de ochtend, of juist 's avonds. Maar nu het hele weken en hele dagen zijn vind ik het toch ook echt niet zo fijn meer!

Om dezelfde redenen die jij noemt en ik mis het plezier van werken toch wel op deze manier. Niet meer zo aangehaakt zijn, niet meer zo deel uitmakend van je team, communicatie is toch steeds wel een dingetje. Niet meer even gewoon lol onder elkaar.

Met kleine kinderen zou ik helemaal lastig vinden. Moeilijk als je je moet concentreren.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:39

Ik woon nog samen met ex in 1 huis, wel ondertussen aan het klussen in mijn eigen huis, maar hij werkt toch wel minder productief thuis. Zeker als ik, zoals vandaag, zelf deels moet werken en hij dus ook het schoolwerk moet managen. En dan hebben we nog mazzel dat ik meer in de noodopvang 's avonds en 's nachts ben ingezet momenteel, zodat ik het schoolwerk grotendeels op me kan nemen.

Vandaag was hier toch ook visite. Voor het eerst sinds intelligente lockdown was schoonzus en haar kids hier. Dochter is jarig, schoonzus houdt zich goed aan afspraken (en kan door de crisis nu niet werken) en wij in principe ook (maar ik werk wel in een contactberoep). De kinderen missen de sociale contacten heel erg en we hebben er heel bewust voor gekozen af te spreken.

Dus ja, iemand die van buitenaf naar ons had gekeken, had ons ook prima kunnen veroordelen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:51

België verlengt alle maatregelen tot 3 mei.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:52

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:54

Tuincentra en DHZ winkels wel weer open in België. Bezoek in verzorgingstehuizen met 1 persoon onder voorwaarden.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 15-04-20 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:54

Dit is ziek .. buren die artsen bedreigen en auto banden lek steken in Spanje
Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:57

Geen festivals in België tot eind augustus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:03

Ik werk in de verstandelijk gehandicapten zorg. Mensen daar kunnen niet naar werk of dagbesteding en zitten dus hele dagen thuis wat spanning geeft en nu meer spanning dan anders want er is voor ons al veel onzekerheid maar die is onder cliënten nog groter. Ook draaien we meer diensten omdat alle cliënten dus thuis zijn. Dus dat kost meer energie. Normaal laad ik thuis weer op, maar dat is nu ook lastiger. En ja, we hebben recht op opvang op school want man en ik hebben beide een cruciaal beroep. Maar omdat ik meestal late diensten heb en dus kan helpen met school werk voordat ik ga vonden wij het beiden niet nodig. Als het echt nog veel langer gaat duren allemaal ga ik wellicht toch met school overleggen wat er mogelijk is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:16

SusanH schreef:
Ik werk in de verstandelijk gehandicapten zorg. Mensen daar kunnen niet naar werk of dagbesteding en zitten dus hele dagen thuis wat spanning geeft en nu meer spanning dan anders want er is voor ons al veel onzekerheid maar die is onder cliënten nog groter. Ook draaien we meer diensten omdat alle cliënten dus thuis zijn. Dus dat kost meer energie. Normaal laad ik thuis weer op, maar dat is nu ook lastiger. En ja, we hebben recht op opvang op school want man en ik hebben beide een cruciaal beroep. Maar omdat ik meestal late diensten heb en dus kan helpen met school werk voordat ik ga vonden wij het beiden niet nodig. Als het echt nog veel langer gaat duren allemaal ga ik wellicht toch met school overleggen wat er mogelijk is.

Gewoon doen hoor. Daar is het voor en de basisschool kinderen die ik hoor vinden het best prettig maar eerst bijna ‘vakantie’

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:24

Wat erg Rien, hoe oud is je zwager?
En Tienus, ik duim heel hard mee, maar jeetje wat gaat het hard, ik schrik me rot.

Wbt Elnienjo, niet iedereen met een stempeltje autisme zal zo zijn hoor.
Ik merk ook dat de lockdown me, zeker eerste 1.5 week énorm tot rust bracht.
Zelf schrok ik van hoeveel productiever ik ben geweest itt normaal.
En ja de supermarkt was toen ze gingen handhaven heerlijk.
Maar klagen over een concert voor een ziek kind vind ik echt not done.
Ik heb een noise canceling koptelefoon voor drukke situaties als ik weet dat het ergens vol is of onrustig, en altijd in mijn tas oordopjes.
Gewoon voor mijn comfort, en ik heb nog veel meer lifehacks aangeleerd ongemerkt.
En ja ik besef dat ik straks weer een stressvoller leven ga krijgen, maar ik heb ook stress van de zieken en liever normale stress dan dit.

Maar eerlijk, ik heb nu wel snoeihard bewijs dat ik inderdaad zoveel beter ben met een rustigere maatschappij.
Dat is niet leuk maar het helpt ook met nog meer acceptatie en daardoor hoop ik straks nog beter kunnen omgaan met de prikkels.
Als in iets liever voor mezelf zijn soms, beseffen dat het écht geen luiheid is maar niet kunnen.
Nu is het ook verergert door ziekte, maar scheer zeker niet ieder mens met autisme over één kam!

Verder: ik ben toch stiekem wel heel blij hoor dat ik hier woon.
De cijfers zakken goed, en ik ben blij dat ze hier realistisch zijn en mensen niet overplaatsen naar de ic als ze geen of heel weinig kans maken.
Hoe erg het ook is, ik ben ook wel klaar met de complotten en mensen die vinden dat dit allemaal overdreven is.
Gister nog zei iemand irl tegen me dat ze vind dat de lockdown gewoon opgeheven moet worden en dat doodgaan bij het leven hoort.
Wetende dat dan ikzelf en mijn ouders dan goed mogelijk ten prooi vallen.
Dat was de natuur vonden ze, dan denk je dus echt dat het jou deur wel voorbij gaat.
Ik heb er ook geen woorden voor.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 15-04-20 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:30

Bloodymary schreef:
Geen festivals in België tot eind augustus.

Daar gaat TML :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:40

We gaan tot de vakantie door, dat gaat lukken. Blijven de scholen dan nog dicht ga ik in overleg met school.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:42

Ach, wij hebben tickets voor Awakenings en LowLands, dat zie ik dit jaar echt niet gebeuren... dat is dan maar zo. Beter safe than sorry denk ik dan maar... :j

Qua kilo's is het hier dramatisch :') ik ging 4x per week sporten op een sportschool en die discipline heb ik nu echt niet :n Vooral omdat ik vlak voor de maatregelen ook pas net weer was begonnen vanwege een blessure en ik wilde er echt weer vol gas voor gaan..Nu moet ik thuis proberen 7 kilo eraf te krijgen.. maar goed, ook dat is geen ramp.. Als t maar niet nóg meer wordt.. :oo

Qua thuiswerken is het hier ook een trage verbinding, regelmatig valt er wat uit.. en ik maak thuis meer uren omdat je toch nog dingen af wil maken en je hoeft verder ook weer nergens heen.. dus dit kan nog wel even en dat kan nog wel even..

De thuissituaties die nu naar boven komen zijn ook wel zorgwekkend hoor.. zo sneu dat mensen en kinderen in dat soort situaties zitten, dat zou echt niet moeten.. -O-
Laatst bijgewerkt door Cer op 15-04-20 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:45

Cer schreef:
Ach, wij hebben tickets voor Awakenings en LowLands, dat zie ik dit jaar echt niet gebeuren... dat is dan maar zo. Beter safe then sorry denk ik dan maar... :j

Than ;)

Hier in Duitsland is er ook een persconferentie; het contactverbod is in elk geval tot 3 mei verlengd. Vanaf 4 mei kunnen wellicht enkele scholen weer open voor de scholieren die eindexamens moeten maken. Maar op het moment staat nog niets vast.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:56

Destination schreef:
Hier in Duitsland is er ook een persconferentie; het contactverbod is in elk geval tot 3 mei verlengd. Vanaf 4 mei kunnen wellicht enkele scholen weer open voor de scholieren die eindexamens moeten maken. Maar op het moment staat nog niets vast.

Evenementen blijven in Duitsland verboden tot 31 augustus:
Citaat:
Grote evenementen blijven tot 31 augustus verboden in Duitsland, zo kwamen de deelstaten en bondskanselier Merkel vandaag overeen. Ook voetbalwedstrijden vallen daaronder. Concrete regels, zoals over de omvang van de evenementen, moeten de deelstaten zelf opstellen.

AD

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:57

elnienjo schreef:
Destination schreef:

Evenementen blijven in Duitsland verboden tot 31 augustus:
Citaat:
Grote evenementen blijven tot 31 augustus verboden in Duitsland, zo kwamen de deelstaten en bondskanselier Merkel vandaag overeen. Ook voetbalwedstrijden vallen daaronder. Concrete regels, zoals over de omvang van de evenementen, moeten de deelstaten zelf opstellen.

AD

Dat weet ik, dat was al bekend voor de persconferentie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:59

Destination schreef:
Cer schreef:
Ach, wij hebben tickets voor Awakenings en LowLands, dat zie ik dit jaar echt niet gebeuren... dat is dan maar zo. Beter safe then sorry denk ik dan maar... :j

Than ;)

aangepast :') thanks :)

Ik hoor net op de persconferentie dat RTL aangeeft dat heel belgie, alle inwoners, mondkapjes kunnen krijgen/kopen.. Is dat zo, dat ze in Belgie wel genoeg beschermingsmiddelen hebben?

En, ik las in het begin best vaak dat Nederland het advies van de WHO in de wind sloeg. Dat was onwenselijk. Nu trekt Trump het geld uit de WHO weg, omdat hij het prutsers vindt... :?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:28

Ik erger me altijd zo aan die domme vragen in de persconferentie. 3 kwart van de vragen is gewoon verteld door rutte of de jonge, en dat andere kwart zijn gewoon rare vragen :=