Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Jessix schreef:Ik lees de laatste pagina's over het onderwijs en hoe we dat zouden moeten/kunnen doen of niet. Weet iemand hoe het in de landen wordt opgepakt waar het onderwijs weer is begonnen? Moeten zij ook die afstand houden van 1,5 meter?
In Denemarken wel. Ik zag op het nieuws dat ze er blokhutten en partytenten gebruiken om ze te kunnen spreiden. Alleen de basisschoolleeftijd moet naar school, hogere klassen kunnen zonder oppas thuis blijven als de ouders moeten gaan werken en er is simpelweg geen plaats meer voor door de kleinere groepjes per ruimte.
Neonlight schreef:Ziet er goed uit Rien.En herkenbaar, het meer ongezond eten met het thuis werken.
Wij gaan dadelijk ook ongezond doen. Een restaurantje waar we regelmatig afhaalde is weer open gegaan, wij gaan zo weer bestellen.Hamburgers en frieten, beregezond.
![]()
Nu maar hopen dat het afhalen goed gaat, ik weet dat zij ook nu ze open zijn heel veel klandizie mislopen (vanuit het werk werd er veel daar gegeten, nu werken er veel vanuit thuis en degenen die nog op het bedrijf werken hebben niet meer de mogelijkheid om af te halen of buiten de deur te gaan eten vanwege de corona maatregelen), en wil ze graag steunen, het zijn ook leuke hardwerkende mensen, maar als het niet goed geregeld is met afhalen is dat 1 keer en niet weer.
SusanH schreef:Ja ze hadden het over kinderen tot en met 15 op school en nu gaan alleen de kinderen tot en met 11 jaar naar school ivm de ruimte.
En heb nog eens nagedacht over waarom het voor mij fijn is als ze weer naar school zou gaan. Mijn werk kost momenteel flink meer energie. En thuis is het ook pittig want begeleiding bij schoolwerk kost mij ook veel tijd en energie. Dus als school daarin weer meer kan ondersteunen door in mei weer wat dagdelen per week school zou dat al top zijn.
Janine1990 schreef:SusanH schreef:Ja ze hadden het over kinderen tot en met 15 op school en nu gaan alleen de kinderen tot en met 11 jaar naar school ivm de ruimte.
En heb nog eens nagedacht over waarom het voor mij fijn is als ze weer naar school zou gaan. Mijn werk kost momenteel flink meer energie. En thuis is het ook pittig want begeleiding bij schoolwerk kost mij ook veel tijd en energie. Dus als school daarin weer meer kan ondersteunen door in mei weer wat dagdelen per week school zou dat al top zijn.
Ik weet niet wat voor werk je doet. Maar voor mij kost thuiswerken ook veel meer inspanning dan gewoon op kantoor. Geen goede houding, geen handige schermen, traag netwerk, collega's op afstand waardoor je overal navraag over moet doen.
En dan heb ik geen kinderen...
SusanH schreef:Ik werk in de verstandelijk gehandicapten zorg. Mensen daar kunnen niet naar werk of dagbesteding en zitten dus hele dagen thuis wat spanning geeft en nu meer spanning dan anders want er is voor ons al veel onzekerheid maar die is onder cliënten nog groter. Ook draaien we meer diensten omdat alle cliënten dus thuis zijn. Dus dat kost meer energie. Normaal laad ik thuis weer op, maar dat is nu ook lastiger. En ja, we hebben recht op opvang op school want man en ik hebben beide een cruciaal beroep. Maar omdat ik meestal late diensten heb en dus kan helpen met school werk voordat ik ga vonden wij het beiden niet nodig. Als het echt nog veel langer gaat duren allemaal ga ik wellicht toch met school overleggen wat er mogelijk is.
Cer schreef:Ach, wij hebben tickets voor Awakenings en LowLands, dat zie ik dit jaar echt niet gebeuren... dat is dan maar zo. Beter safe then sorry denk ik dan maar...
Destination schreef:Hier in Duitsland is er ook een persconferentie; het contactverbod is in elk geval tot 3 mei verlengd. Vanaf 4 mei kunnen wellicht enkele scholen weer open voor de scholieren die eindexamens moeten maken. Maar op het moment staat nog niets vast.
Citaat:Grote evenementen blijven tot 31 augustus verboden in Duitsland, zo kwamen de deelstaten en bondskanselier Merkel vandaag overeen. Ook voetbalwedstrijden vallen daaronder. Concrete regels, zoals over de omvang van de evenementen, moeten de deelstaten zelf opstellen.
elnienjo schreef:Destination schreef:Hier in Duitsland is er ook een persconferentie; het contactverbod is in elk geval tot 3 mei verlengd. Vanaf 4 mei kunnen wellicht enkele scholen weer open voor de scholieren die eindexamens moeten maken. Maar op het moment staat nog niets vast.
Evenementen blijven in Duitsland verboden tot 31 augustus:Citaat:Grote evenementen blijven tot 31 augustus verboden in Duitsland, zo kwamen de deelstaten en bondskanselier Merkel vandaag overeen. Ook voetbalwedstrijden vallen daaronder. Concrete regels, zoals over de omvang van de evenementen, moeten de deelstaten zelf opstellen.
AD
Destination schreef:Cer schreef:Ach, wij hebben tickets voor Awakenings en LowLands, dat zie ik dit jaar echt niet gebeuren... dat is dan maar zo. Beter safe then sorry denk ik dan maar...
Than