Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:33

Mijn ervaring is dat het echt heel erg per gemeente en ook per domein verschilt. Maar dat 'de ambtenaar' standaard lui is, echt niet :n Een log proces, ja, dat is het vaak wel. Maar ook, in mijn ogen, met goede reden.

In ieder geval zie ik nu overal bij de gemeenten en provincies ambtenaren die echt de poten van onder hun lijf rennen en kampen met zeer hoge werkdruk.

Kinke

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:52

inderdaad BaileyMix

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:57

Picopico schreef:
Kinke schreef:
ok...dat gebeurt bij ons dus niet, vandaar.
Maar ook in het bedrijfsleven heb je luilakken en mensen die er de kantjes vanaf lopen. Alleen krijgen die niet de naam dat ze luiwammesen zijn.

Tuurlijk heb je die overal.

De mensen die ik ken die bij beide hebben gewerkt moesten in het bedrijfsleven wel harder werken dan bij de overheid. Vriendin van mij werkte eerst bij een rechtbank en daarna bij een advocatenkantoor. Verschil qua werkdruk kan niet groter.
En ook qua hoe snel dingen gerepareerd worden enzo. Bij de rechtbank kon het gerust de hele dag duren voor de pc gemaakt werd als die een storing had (en dan kon ze letterlijk niets doen) terwijl dat bij dat kantoor echt DIRECT gebeurde.
Komt dat niet ook een beetje doordat het geld bij de overheid en overheidsinstellingen voor een groot deel 'toch wel binnenkomt'? Een bedrijf is er natuurlijk alles aan gelegen om zo efficiënt mogelijk te werken, want tijd = geld, maar bij de overheid maakt het natuurlijk niet uit hoe efficiënt dingen zijn, het geld komt toch wel binnen, dat is niet of nauwelijks afhankelijk van de verrichte arbeid.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:12

BaileyMix schreef:
Mijn ervaring is dat het echt heel erg per gemeente en ook per domein verschilt. Maar dat 'de ambtenaar' standaard lui is, echt niet :n Een log proces, ja, dat is het vaak wel. Maar ook, in mijn ogen, met goede reden.

In ieder geval zie ik nu overal bij de gemeenten en provincies ambtenaren die echt de poten van onder hun lijf rennen en kampen met zeer hoge werkdruk.

Ja, degene die wel doorwerken, moeten het opvangen voor degene die de kantjes er vanaf lopen.

Dat logge proces heeft lang niet altijd een goede reden. Het is niet zelden interessant doenerij.
Als ik een vergunning nodig heb, kan dat bij de ene organisatie soms zelfs binnen een dag geregeld zijn terwijl een andere organisatie bijna standaard z'n 8-weekse termijn overschrijd.
En nee, dat gaat niet om moeilijke, grote of omslachtige projecten. Dit gaat om simpele dingen waarvoor ze geeneens de vergunning kunnen of mogen weigeren!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:49

dat is geen vakantie, dat zijn atv uren, waarbij gewerkte uren betaald worden in verlof. Hebben veel bedrijven in het bedrijfsleven ook nog.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 11:10

Mkango schreef:
Picopico schreef:
Tuurlijk heb je die overal.

De mensen die ik ken die bij beide hebben gewerkt moesten in het bedrijfsleven wel harder werken dan bij de overheid. Vriendin van mij werkte eerst bij een rechtbank en daarna bij een advocatenkantoor. Verschil qua werkdruk kan niet groter.
En ook qua hoe snel dingen gerepareerd worden enzo. Bij de rechtbank kon het gerust de hele dag duren voor de pc gemaakt werd als die een storing had (en dan kon ze letterlijk niets doen) terwijl dat bij dat kantoor echt DIRECT gebeurde.
Komt dat niet ook een beetje doordat het geld bij de overheid en overheidsinstellingen voor een groot deel 'toch wel binnenkomt'? Een bedrijf is er natuurlijk alles aan gelegen om zo efficiënt mogelijk te werken, want tijd = geld, maar bij de overheid maakt het natuurlijk niet uit hoe efficiënt dingen zijn, het geld komt toch wel binnen, dat is niet of nauwelijks afhankelijk van de verrichte arbeid.

Dat is wat het proces zeer log maakt, geld. Maar niet omdat het toch wel binnenkomt, maar omdat je werkt met geld van de belastingbetaler. Je kan met dat geld dus niet zomaar doen wat je wilt. Alles moet begroot worden en voldoen aan procedures, regels, goedgekeurd worden, ... Dat maakt het proces inderdaad traag. Een directeur van een overheidsdienst kan niet vandaag beslissen dat er morgen nieuwe pc's moeten komen. Want wie zegt dat er nieuwe pc's nodig zijn? Misschien heeft die directeur gewoon een zoon die een pc-winkel begonnen is. Insert allemaal regels en procedures. :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 11:18

ikke, dan moet je wel genoeg vergunningverleners hebben. Jij hebt dan niet de enige die een vergunning aanvraagt (bij ons is er afgelopen week net weer iemand vertrokken naar een grotere gemeente (lees....hogere schaal)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 11:37

Kinke schreef:
ikke, dan moet je wel genoeg vergunningverleners hebben. Jij hebt dan niet de enige die een vergunning aanvraagt (bij ons is er afgelopen week net weer iemand vertrokken naar een grotere gemeente (lees....hogere schaal)

Onzin. De vergunningverlener is op de hoogte voordat de aanvraag ingediend wordt. We hebben het werk bekeken, besproken en met betrokken partijen bepaalt dat dat de beste oplossing is.

Ik heb het over simpel werk, wettelijk geregeld dat dat niet geweigerd mag worden (iets met algemeen belang) en overlast 0,0.

Ik heb nu ook een werk waarbij ik de hele straat ga (laten) slopen,letterlijk! Ik heb zeker drie instanties aan m'n broek heb hangen waarbij veiligheid lokaal en interlokaal een dingetje kan worden (dijk) om over de overlast van de bewoners nog maar te zwijgen.
Ja, dan is die vergunning een uitdaging :j of beter: de wijze van uitvoeren vergt het nodige overleg. Die vergunning gaat er komen; kan me niet schelen wie er wat roept, dat werk gaat uitgevoerd worden maar voordat we op dat punt zijn, hebben we de nodige koppen koffie samen genuttigd :9k

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 11:54

UO weglopen uit het ziekenhuis terwijl dat niet verstandig, dan wel riskant is. Kun je doen. Maar ga dan ook niet naar vervolgonderzoeken en haal ook je uitslag niet op. En vooral ga je vrienden niet lastig vallen met o ik ben zooooo ziek.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 13:43

ikke, ik bedoel, het gaat er niet om of het mag of niet, maar puur dat die vergunning uitgegeven moet worden. Daar moet je toch echt iemand voor hebben die dat doet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 18:12

Gesloten stambomen en conformatiefok mag wat mij betreft illegaal worden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 19:42

leestmee schreef:
UO weglopen uit het ziekenhuis terwijl dat niet verstandig, dan wel riskant is. Kun je doen. Maar ga dan ook niet naar vervolgonderzoeken en haal ook je uitslag niet op. En vooral ga je vrienden niet lastig vallen met o ik ben zooooo ziek.

Ik voel een persoonlijke irritatie :+

Over de stamboeken, van mij mag veel meer gestuurd worden op inteeltpercentages. En conformatiefok is prima zolang ten alle tijden de gezondheid van een dier voorop staat. Dus juist niet sturen op steeds kleinere hondjes (chihuahua), maar juist kijken naar het "oertype", en van daaruit eigenschappen fokken in het voordeel van het dier (of terugfokken, gezien we heel veraf staan van dat type). Als ik het verkeerd begrijp, moet je het ook zeggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:25

Turkse&Marokkaanse mannen zijn keiharde werkers.
Tot ze wat gaan mankeren, dan is de werklust over, en krijg ze dan maar eens weer aan het werk..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 23:29

denisesilver schreef:
Over de stamboeken, van mij mag veel meer gestuurd worden op inteeltpercentages. En conformatiefok is prima zolang ten alle tijden de gezondheid van een dier voorop staat. Dus juist niet sturen op steeds kleinere hondjes (chihuahua), maar juist kijken naar het "oertype", en van daaruit eigenschappen fokken in het voordeel van het dier (of terugfokken, gezien we heel veraf staan van dat type). Als ik het verkeerd begrijp, moet je het ook zeggen :D

Wel de inteeltpercentages stijgen bij iedere generatie in een gesloten stamboek, wat je ook doet. Komt nog bij dat sommige rassen een belachelijk smalle genetische basis hebben.

Conformatiefok is niet "prima". Neem de term eens onder de loupe, conformatie is zo weinig mogelijk variatie in uiterlijk. En hoe bereik je dat het best? Zo weinig mogelijk genetische variatie. The proof is in the pudding.

En de rasfokker hebben ruimschoots bewezen de gezondheid van hun fokgedrochten geen hoge prioriteit toe te kennen.

Vandaar mijn radicale en uiteraard onpopulaire mening, weg ermee

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 09:18

Nielojram schreef:
Tot ze wat gaan mankeren, dan is de werklust over, en krijg ze dan maar eens weer aan het werk..

Lijkt mij vrij logisch dat je niet zoveel zin hebt om te werken als er wat aan de hand is.
Wat afkomst daarbij te maken heeft weet ik niet.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 12:39

denisesilver schreef:
leestmee schreef:

Ik voel een persoonlijke irritatie :+

Er speelt momenteel wel zoiets hier ja. Dan kan je geholpen worden en dan smeer je m met alle gevolgen van dien. En dan wel verwachten dat al je vrienden voor je klaar staan om je te verzorgen want geen familie.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:40

Nielojram schreef:

getemd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:41

Aight schreef:
Nielojram schreef:

getemd.

Op een UO?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:43

rien10 schreef:
Aight schreef:

getemd.

Op een UO?

ik vind het niet kunnen om op basis van afkomst een groep zo neer te zetten. Maar blijkbaar is dat een UO dan. :o

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:44

Het hele topic gaat over “niet kunnen”.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:47

rien10 schreef:
Het hele topic gaat over “niet kunnen”.

Nee het gaat over een mening die (wellicht) niet veel mensen met je delen. Het gaat IMO niet over discriminerende uitspraken neerzetten en schuilen achter ''het is een mening''. En voor mij ga je een grens over als je dat op basis van afkomst, huidskleur of nationaliteit gaat doen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:48

Helemaal eens hoor, Aight.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:04

UO is geen vrijstelling om racistische en discriminerende opmerkingen zomaar op het internet te dumpen, IMO heel terecht getemd.

En het is sowieso een uitspraak die nergens op slaat, bijna alle mensen zijn geen harde werkers meer als ze wat mankeren :? Misschien op borderline slavernij situaties na :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:15

Ik begrijp niet waarom alleen Turkse en Marokkaanse mannen worden genoemd. Twee landen die 5000km uit elkaar liggen en totaal andere inwoners heeft.

En komt het dan niet voor bij mensen uit andere landen?

Zelf vergaat mijn werklust me ook totaal als ik ziek ben en ik ben geen Turk of Marokkaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:34

Nou, dat was lachen…..