In ieder geval zie ik nu overal bij de gemeenten en provincies ambtenaren die echt de poten van onder hun lijf rennen en kampen met zeer hoge werkdruk.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Picopico schreef:Komt dat niet ook een beetje doordat het geld bij de overheid en overheidsinstellingen voor een groot deel 'toch wel binnenkomt'? Een bedrijf is er natuurlijk alles aan gelegen om zo efficiënt mogelijk te werken, want tijd = geld, maar bij de overheid maakt het natuurlijk niet uit hoe efficiënt dingen zijn, het geld komt toch wel binnen, dat is niet of nauwelijks afhankelijk van de verrichte arbeid.Kinke schreef:ok...dat gebeurt bij ons dus niet, vandaar.
Maar ook in het bedrijfsleven heb je luilakken en mensen die er de kantjes vanaf lopen. Alleen krijgen die niet de naam dat ze luiwammesen zijn.
Tuurlijk heb je die overal.
De mensen die ik ken die bij beide hebben gewerkt moesten in het bedrijfsleven wel harder werken dan bij de overheid. Vriendin van mij werkte eerst bij een rechtbank en daarna bij een advocatenkantoor. Verschil qua werkdruk kan niet groter.
En ook qua hoe snel dingen gerepareerd worden enzo. Bij de rechtbank kon het gerust de hele dag duren voor de pc gemaakt werd als die een storing had (en dan kon ze letterlijk niets doen) terwijl dat bij dat kantoor echt DIRECT gebeurde.
BaileyMix schreef:Mijn ervaring is dat het echt heel erg per gemeente en ook per domein verschilt. Maar dat 'de ambtenaar' standaard lui is, echt nietEen log proces, ja, dat is het vaak wel. Maar ook, in mijn ogen, met goede reden.
In ieder geval zie ik nu overal bij de gemeenten en provincies ambtenaren die echt de poten van onder hun lijf rennen en kampen met zeer hoge werkdruk.
Mkango schreef:Picopico schreef:Komt dat niet ook een beetje doordat het geld bij de overheid en overheidsinstellingen voor een groot deel 'toch wel binnenkomt'? Een bedrijf is er natuurlijk alles aan gelegen om zo efficiënt mogelijk te werken, want tijd = geld, maar bij de overheid maakt het natuurlijk niet uit hoe efficiënt dingen zijn, het geld komt toch wel binnen, dat is niet of nauwelijks afhankelijk van de verrichte arbeid.Tuurlijk heb je die overal.
De mensen die ik ken die bij beide hebben gewerkt moesten in het bedrijfsleven wel harder werken dan bij de overheid. Vriendin van mij werkte eerst bij een rechtbank en daarna bij een advocatenkantoor. Verschil qua werkdruk kan niet groter.
En ook qua hoe snel dingen gerepareerd worden enzo. Bij de rechtbank kon het gerust de hele dag duren voor de pc gemaakt werd als die een storing had (en dan kon ze letterlijk niets doen) terwijl dat bij dat kantoor echt DIRECT gebeurde.
Kinke schreef:ikke, dan moet je wel genoeg vergunningverleners hebben. Jij hebt dan niet de enige die een vergunning aanvraagt (bij ons is er afgelopen week net weer iemand vertrokken naar een grotere gemeente (lees....hogere schaal)
leestmee schreef:UO weglopen uit het ziekenhuis terwijl dat niet verstandig, dan wel riskant is. Kun je doen. Maar ga dan ook niet naar vervolgonderzoeken en haal ook je uitslag niet op. En vooral ga je vrienden niet lastig vallen met o ik ben zooooo ziek.
denisesilver schreef:Over de stamboeken, van mij mag veel meer gestuurd worden op inteeltpercentages. En conformatiefok is prima zolang ten alle tijden de gezondheid van een dier voorop staat. Dus juist niet sturen op steeds kleinere hondjes (chihuahua), maar juist kijken naar het "oertype", en van daaruit eigenschappen fokken in het voordeel van het dier (of terugfokken, gezien we heel veraf staan van dat type). Als ik het verkeerd begrijp, moet je het ook zeggen
Nielojram schreef:Turkse&Marokkaanse mannen zijn keiharde werkers.
Tot ze wat gaan mankeren, dan is de werklust over, en krijg ze dan maar eens weer aan het werk..
denisesilver schreef:leestmee schreef:UO weglopen uit het ziekenhuis terwijl dat niet verstandig, dan wel riskant is. Kun je doen. Maar ga dan ook niet naar vervolgonderzoeken en haal ook je uitslag niet op. En vooral ga je vrienden niet lastig vallen met o ik ben zooooo ziek.
Ik voel een persoonlijke irritatie![]()
rien10 schreef:Aight schreef:
Turkse&Marokkaanse mannen zijn keiharde werkers.
Tot ze wat gaan mankeren, dan is de werklust over, en krijg ze dan maar eens weer aan het werk..
getemd.
Op een UO?
rien10 schreef:Het hele topic gaat over “niet kunnen”.