[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:35

Ik ben eigenwijs en heb het wel gedaan ... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:39

Duhelo schreef:

:')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:41

Duhelo schreef:

Ik nu ook, uit sympathie, maar |(

Laurora

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:44

Ik ga het heel verstandig niet doen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 00:13

Sorry dames voor de schok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 07:54

Nog een reden er niet aan te beginnen... afblijven.. :+

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:03

Captain schreef:
Bambi1995 schreef:
Zien je tepels er serieus zo uit met borstvoeding geven? :+

Google nu asjeblieft niet 'tepelkloof'.
Doe. Het. NIET.

OMG :r Ik kon het niet laten. Eigen schuld :') Wat ranzig zeg!

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:06

Ik ga even op mijn handen zitten... ik wil het echt niet weten...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:13

Ik heb er geen enkel probleem mee om het niet op te zoeken :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:35

mellanion84 schreef:
Ik ga even op mijn handen zitten... ik wil het echt niet weten...

Ik ook niet. Maar toch ook weer wel :').

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:38

Komt net een van onze chauffeurs binnen op onze afdeling, komt hier NOOIT, maar doet de deur dicht, gaat bij een van mijn collega's zitten en begint een filmpje af te spelen van zijn kleinkind, zonder te vragen of ze uberhaupt tijd heeft. Andere collega's gaan er bij staan kijken, terwijl de telefoon gewoon blijft gaan en ik in mijn telefoongesprek nauwelijks over het gekir heen kom.

Doe. Effe. Ergens. Anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:51

Al die lichamelijke ongemakken zijn trouwens wel een belangrijke reden om niet aan kinderen te beginnen :\.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:27

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:34

Captain schreef:
Ik vind dit wel een heel mooi en eerlijk topic:
https://forum.viva.nl/kinderen/quot-had ... c737ecf334

De openingspost is echt heel sneu maar er komen verhalen los van mensen die eerlijk zijn over het moederschap.

Dat is wel mooi aan het internet. Dit soort verhalen hoorde je vroeger nooit. Nu het anoniem(er) kan, kun je ook de andere kant lezen.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:46

Ergens in de reacties lijkt het ook wel een beetje op “dit wordt verzonnen door bewust kinderlozen, verder hoor je het niet”. Weet niet of ik het goed interpreteer maar kan me voorstellen als spijt-moeder dat je dat liever niet uit tegen collega-voortplantsters.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:44

idinn schreef:
Nog een reden er niet aan te beginnen... afblijven.. :+

Je kan zo'n kind (of kindje of hummeltje, zoals men het zo graag noemt) ook gewoon poedermelk geven hoor. Mag alleen niet gepromoot worden van de overheid.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:08

wittepit schreef:
Ergens in de reacties lijkt het ook wel een beetje op “dit wordt verzonnen door bewust kinderlozen, verder hoor je het niet”. Weet niet of ik het goed interpreteer maar kan me voorstellen als spijt-moeder dat je dat liever niet uit tegen collega-voortplantsters.

Het is ook gewoon een taboe en ik weet niet of ik het wel zou willen weten, of iemand spijt heeft. Dat is zo intiem en daar ga ik niet zo goed op. (Die intimiteit).

Ik herken ook wel dingen die ik lees, maar (nog) geen spijt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:07

Ik zou het wel willen weten. Of laat ik het anders zeggen. Mocht iemand in mijn omgeving spijt hebben, dan zou ik absoluut een luisterend en niet veroordelend oor hebben.

Het lijkt me zo erg om je te overkomen, spijt hebben van je kinderen. Het is niet dat je gewoon weer terug stopt, of verkoopt zoals een paard.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:30

Geen spijt.Maar soms denk ik wel als er weer gedonder in huis is aan mijn broer en zus zonder kinderen.Geen gezeur,gedoe en heerlijk rustig.Maar geen spijt hoor.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:46

Mijn ouders hebben wel spijt. Niet zozeer voor zichzelf maar wel dat ze mij dit aan hebben gedaan.
Eigenlijk vind ik het wel fijn, ik had het kwalijk gevonden als m'n ouders hadden gezegd je dealt er maar mee

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:36

Ik was gisteravond een stellingkast in elkaar aan het zetten, was van metaal en moest op plekken vastgetikt worden met een hamer. Komt om half 9 savonds de bovenbuurvrouw aan de deur, of ik daarmee wil stoppen want haar kind kan niet slapen. Kan ik wel gewoon overdag doen toch. Heb vriendelijk uitgelegd dat ik overdag moest werken en ik nu hulp had, dus dat ik toch echt nu door ging maar ik zeker voor 10 uur zou stoppen. Hoor elke dag haar kind huilen, spelen en schreeuwen, het is helaas gewoon erg gehorig , heb ik ook tegen haar gezegd.

Is toch niet gek dat je om half 9 nog geluid maakt? Boren is wat anders, dit was echt niet hard. Zeker omdat ik ook bijna dagelijks geluidsoverlast heb van hun vond ik dit best wel brutaal.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:59

Ik heb daar sowieso schijt aan, 10 uur staat in de apv dus dan is het 10 uur. Al sta ik met een drilboor in huis dikke priem.
Scheelt dat wij toch al jankburen hebben die al tig keer politie voor vanalles en nog wat hebben gebeld, die komen niet eens meer. Ben daar heel handig in, had niet eens open gedaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:56

Eef_Bam schreef:
Ik was gisteravond een stellingkast in elkaar aan het zetten, was van metaal en moest op plekken vastgetikt worden met een hamer. Komt om half 9 savonds de bovenbuurvrouw aan de deur, of ik daarmee wil stoppen want haar kind kan niet slapen. Kan ik wel gewoon overdag doen toch. Heb vriendelijk uitgelegd dat ik overdag moest werken en ik nu hulp had, dus dat ik toch echt nu door ging maar ik zeker voor 10 uur zou stoppen. Hoor elke dag haar kind huilen, spelen en schreeuwen, het is helaas gewoon erg gehorig , heb ik ook tegen haar gezegd.

Is toch niet gek dat je om half 9 nog geluid maakt? Boren is wat anders, dit was echt niet hard. Zeker omdat ik ook bijna dagelijks geluidsoverlast heb van hun vond ik dit best wel brutaal.

Als ze zelf een kind hebben dat geluidsoverlast geeft dan zou ik er dikke vette schijt aan hebben.
Als de volgende keer hun kind overlast veroorzaakt zou ik bij haar aanbellen en vragen of het niet wat stiller kan. :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:14

Ik ben zo raar mens wat daar wel rekening mee zou houden. Vind half 9 s avonds ook erg laat om op ijzer te gaan zitten slaan of te gaan boren. En dat heeft niks te maken met kinderen hebben,maar met dat ik s avonds na een drukke dag rust wil. Als ik dit soort dingen lees ben ik altijd weer zo blij met mijn vrijstaande huis.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:38

Toen ik mijn tuinschuurtje bouwde hield ik ook pauze tussen 12-13 omdat ik mensen die thuis eten een rustige lunchpauze gun. Na 8 uur savonds zou ik persoonlijk nooit iets timmeren inderdaad, nee onze buren hebben geen kinderen maar die werken ook hard en willen neem ik aan ook lekker rustig een filmpje kunnen kijken. Zo hou ik ook rekening met niet grasmaaien op Zondag. Ik ben een watje :o