Op tv zeiden ze dat er vannacht een kans is dat je lichtende nachtwolken kunt zien. Kan dat kloppen?
Klopt, vannacht zijn ze ook gezien. Ik heb ze ook gezien, terwijl ik het niet wist. Ik stond te roken en dacht mmm, dat ziet eruit als NLC, maar nee, dat zal toch niet? Toen zag ik ineens vanmorgen foto's van chasers voorbij komen en verdomd, toch NLC.
Foto door Gijs de Reijke.
MariaMaaike
Geplaatst: 06-07-16 20:04
Prachtig zeg! Dan kan in heel Nederland vannacht voorkomen?
Hier waren deze lichtende nachtwolken in het noorden te zien afgelopen nacht (weerterugblik):
"Aan het einde van de avond en rond middernacht waren er aan de noordelijke horizon enige tijd lichtende nachtwolken zichtbaar (NLC's). Dit zijn wolken op 80 kilometer hoogte die nog belicht worden door de zon en een witte kleur geven."
Ik denk dat ik 2 bijzonnen gezien heb? (1e foto) [ [url=m/ALrrp0.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/YwPbyA.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/3pA48D.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat zijn inderdaad bijzonnen! Goed gezien
Pluizebolpum
Geplaatst: 06-07-16 21:57
Gaaf die lichtende wolken! Vanavond toch maar eens kijken (als ik wakker blijf, al vrees ik het ergste ). Maar ook die bijzonnen. Mooi gezicht zo!
joeluna
Geplaatst: 06-07-16 22:19
Waardoor worden deze lichtende nachtwolken veroorzaakt? Wel gaaf zeg!
Vandaag veel schilderij wolken gezien. Als je buiten keek leek het net een schilderij