Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:36

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:42

Ik heb gisteren op de valreep een nieuwe lens moeten kopen. Gisteren tijdens het fotograferen stopte mijn autofocus er mee. Het was de plastic fantastic dus de reparatie kosten lagen hoger dan de nieuwe lens. Ik heb nu de 50mm 1.8 STM gekocht. Was aan het sparen voor de L variant van de 50mm maar dat moet nog even wachten dan.

Ik heb vandaag op mijn blog OPI Baroque But Still Shopping uit de Venice collectie.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:22

Yv_

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:55

Poezels <3. Ik kan echt niet zonder.

Desire.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:39

Mooie artikelen hebben jullie weer gemaakt!

Yv, ik heb vandaag ook een Picture Polish lak op mijn blog. New York.
De eerste indie op mijn blog. Ik heb er wel maar dat waren vooral oudere lakken die niet meer te krijgen zijn. Dit is een nieuwe en hij is erg leuk.

Mijn nieuwe lensje is binnen en hij doet het perfect. In combinatie met de X-Rite colorchecker zijn mijn kleuren nu 100%. Wel zo fijn voor een blog met voornamelijk swatches.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:25

Poeh ik loop weer eens gigantisch achter. Zal zo meteen even de laptop opstarten en wat teruglezen. ☺

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:02

Haha, wat een heerlijk stukje Jennifer! Ik heb hetzelfde gevoel een beetje wat betreft honden, zodra ik niet meer op kamers zit gaat er bij mij een hond komen. :D

Moooi lakje, yv! Om de naam alleen zou ik hem bijna al kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:06

Dames, ik heb een oprechte vraag aan jullie. Het is een beetje een lastig vraagstuk. Op verzoek wil ik het artikel waar het om gaat best doorsturen via een PB.

Bijna een jaar geleden heb ik iets meegemaakt dat een hele grote impact op mijn leven heeft gehad. Sindsdien heb ik er ontzettend veel over geschreven, voornamelijk omdat het me voor een groot deel heeft geholpen met het verwerken. Ik ben er uiteindelijk sterker van geworden. Ik kan mijn gevoelens beter verwoorden, ik durf over dingen te schrijven waar ik een sterke mening over heb, en buiten alles ben ik er ontzettend ambitieus van geworden. Ik wil een verschil maken in de samenleving. Ik heb ondertussen een blogpost geschreven die beschrijft wat er gebeurd is. Het is best een heftige post, voor mij ook behoorlijk emotioneel. Ik twijfel alleen ontzettend of ik hem online moet zetten. Aan de ene kant weten de mensen in mijn directe omgeving wat er gebeurd is en zal er niemand op zijn tenen getrapt zijn dat ik het niet zelf verteld heb. Aan de andere kant is mijn blog openbaar. Iedereen kan die post lezen, waaronder al mijn Facebook vrienden. Het boeit me niet dat ze het weten, maar ergens ben ik ook wel weer erg bang voor de reacties die erop gaan komen. Een heel groot gedeelte zegt dat ik moet opstaan en moet vertellen wat er gebeurd is, juist omdat ik dat verschil wil maken. Een ander ontzettend groot gedeelte in me zegt dat het iets persoonlijks is en dat ik het niet moet vertellen.

Omdat ze allebei een even groot aandeel hebben in mijn hoofd twijfel ik over wat ik moet doen en ben ik eigenlijk oprecht benieuwd naar jullie meningen.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:59

Dat is een lastige Emma, en het zou voor mij heel erg uitmaken wat er precies is voorgevallen voordat ik een mening zou kunnen geven over wel of niet plaatsen. Ik dénk dat ik de meeste dingen wel zou plaatsen, inderdaad om op te staan en je verhaal te doen. Maar het ligt er geheel aan wat het precies is, en hoe je het zou willen brengen.

En ik zou, mocht ik zo'n stuk willen plaatsen, er wel zeker van willen zijn dat inderdaad al mijn naasten het wel weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:02

Voor mijn directe vriendenkring ben ik sowieso niet bang. Mijn ouders weten het, mijn zusje weet het, en dat zijn de enige mensen die in die zin ook echt belangrijk voor mij zijn. Het enige waar ik nog wel een beetje mee zit is mijn oude opa (87), die ik eigenlijk niet wil opzadelen met dit soort dingen, en eigenlijk mijn hele moeders kant van de familie. Mijn vaders kant weet het grotendeels...

Het enige waar ik echt bang voor ben is van die laffe steunbetuigingen op mijn Facebook timeline ofzo. Ik heb iets meegemaakt, ik ben er sterker uitgekomen dan ik erin ben gegaan (en dat is vrij wonderbaarlijk) en ik wil zo veel mogelijk mensen laten weten dat ze niet de enige zijn.

Het is geschreven in de vorm van een open brief overigens. Ik heb er totaal geen haast mee om het te plaatsen. Heb morgen het vak mediagedrag op school en denk dat ik even met de docent ga zitten om te sparren over hoe veel invloed dit gaat hebben op mijn carriere later. Ik studeer om journaliste te worden en hoewel ik wel de richting uit wil van het artikel dat ik dus wil posten, wil ik ook niet dat ik voor eeuwig met een stempel rondloop omdat ik hier een blogpost over heb geschreven.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:12

Dat inderdaad een goede Emma, het zou zonde zijn als je in jouw vak 'het meisje van...' wordt.
Lastig hoor, in elk geval goed er over na blijven denken en het pas plaatsen als het voor jouw helemaal goed voelt om het te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:14

Dat is natuurlijk er vanuit gaande dat dit uberhaupt door meer dan 10 mensen gelezen wordt hoor. Ik weet dat mijn ouders mijn blog al niet al te regelmatig lezen en ik hoef het natuurlijk niet op mijn eigen Facebook tijdlijn te zetten. Maar over dat gedeelte ga ik morgen absoluut even praten met mijn docent.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:55

Emma, in de richting die jij uit wil als journalist denk ik niet dat deze post in je nadeel gaat spelen. Als je ooit een werkgever tegenkomt die met dat onderwerp een issue heeft, het er niet mee eens is, het overdreven vindt of whatever, dan weet je ook gelijk dat dat niet iemand is waar jij voor wil werken. Ik denk dat dit iets is waar jij sowieso in je carrière over zou gaan schrijven, dus dan moet je sowieso een plaats vinden die je de ruimte geeft om daarover te schrijven. Als zo'n werkgever dit tegen je zou gebruiken, dan is het niet een publicatie waar jij op je plaats zou zitten.

Daarnaast vind ik het ontzettend fantastisch en dapper dat je dit wil doen, en ik moedig je alleen maar aan. Ik denk dat ontzettend veel mensen zich eraan zullen kunnen optrekken, en dat het echt een verschil kan maken. Eén post kan zo'n verschil maken.

Aan de andere kant, ik ben na 6 maanden wel nog steeds "het meisje dat #wijoverdrijvenniet schreef." Dat vind ik op zich niet erg, maar mensen blijven me wel steeds naar cat-calling vragen, terwijl ik nog zoveel meer te vertellen heb. Maar aan de andere kant heeft die post me wel ontzettend veel opgeleverd (zoals mijn eigen boek) en vind ik het net een leuke uitdaging om artikels te schrijven waarmee ik kan proberen om dat label van me af te schudden. Dat lukt nu wel, want dankzij het bredere publiek heb ik nu ook meer mensen/lezers gevonden die in dit onderwerp geïnteresseerd zijn. Maar ik denk niet dat ik ooit iemand anders word dan "zij van #wijoverdrijvenniet" - al vind ik dat natuurlijk niet zo erg, dat was iets fantastisch, maar ergens zou ik het nóg fijner vinden om algemener bekend te staan als iemand die over vrouwenrechten in het algemeen schrijft, ipv alleen over seksuele intimidatie.

Dus het is een afweging, maar eerlijk gezegd denk ik dat het (professioneel gezien) in jouw geval wel gunstig is. Bereid je voor op ontzettend veel reacties (zowel goede als hele slechte), want dat kan erg heftig zijn (ik heb zoveel haatmails gehad :') ), maar bigger picture is alleen maar goed. Een paar nare reacties in ruil voor zoveel mensen te kunnen helpen is het helemaal waard. Doen!!!

Enne, je mag mij het artikel altijd sturen als je feedback wil, al vermoed ik dat ik wel weet waar het over gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:35

Thanks voor de feedback Yasmine! Ik wil absoluut niet werken voor een werkgever die dit niet van mij zou accepteren of die het niet fijn zou vinden als ik dit openbaar zou maken. Het is vooral de angst voor de reacties uit mijn omgeving op een of andere manier. Ik heb het heel bewust verteld aan een aantal mensen in mijn omgeving, en ze verteld dat ik niet wil dat ze anders naar me gaan kijken. Er is toch een deel van mij dat bang is dat heel veel mensen het lezen en ineens heel anders met me omgaan ofzo.

Ik zal het even in een PB'tje naar je sturen, ben vooral benieuwd naar wat je inhoudelijk van het artikel vind.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:44

Ik sluit me bij Yasmine aan.

Ik heb vandaag OPI O Suzi Mio uit de Venice collectie online staan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:35

Ik heb ook weer wat geschreven, over waarom de hype #squadgoals en #girlsquad zo belangrijk is voor jonge vrouwen:

Koester je #girlsquad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:14

Ik heb helaas niet alles bij gelezen (eigenlijk vrij weinig zelfs), maar heb er een paar tussen uit gepakt!

Ik vind Jennifer's post echt leuk over de katten! Katten zijn geweldig. Als ik dat niet vond, anders had ik er ook geen drie natuurlijk.
Ook billionache's post trok mijn aandacht (aangezien ik van camera's hou haha) en ik vind hem erg fijn en duidelijk geschreven. Als je hem er een maand geleden op had gezet, had ik er nog wat aan gehad.

Eergisteren heb ik een artikel geschreven over boekverfilmingen. Niet mijn beste artikel, maar ik ben deze week dan ook niet echt in de blogstemming. :o
LET'S TALK ABOUT... boekverfilmingen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:49

Leuk dat jullie de kattenpost leuk vonden :D Was niet de bedoeling om erover te schrijven, maar opeens was ik aan het typen en toen dacht ik 'naja, die gooien we erop!'.

Ik ben momenteel mijn WP-blog aan het overzetten naar een eigen domein, wel met een hosting van WP nog. Vind het toch mooier zonder de .wordpress.com :') Tot nu toe is het even uitzoeken, hij was zojuist alles mooi aan het importeren zoals het moest, maar alleen de oude posts werden meegepakt..

Ik zag je blog op FB voorbij komen Yasmine, ik vind hem leuk en goed geschreven. Leuke foto's ook van je girlsquad :D

Emma, ik denk dat het wel iets is waarmee je best wat mensen kan bereiken en zoals Yasmine zei, voor in je latere carrière kan je meteen onderscheid maken tussen werkgevers en dergelijke. Als je nog een mening erover wilt, kan je hem altijd sturen :)

Leuke post Sillebil!!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:53

Ik wil Yasmine even feliciteren met haar nominatie! En je accent is leuk. :D

Even een vraagje, hebben jullie ervaring met het toepassen van een poll in een post? Ik wil graag dat mensen kunnen kiezen tussen twee opties en kunnen stemmen zonder lid te worden o.i.d.
Ik ben nu 5 posts vooruit aan het schrijven dus hopelijk meer activiteit vanuit mijn kant. :+

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:57

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:52

Hoi allemaal. En toen was ik poef, zomaar eeuwen niet op Bokt (en inmiddels moeder van een geweldige dochter) en kom ik zo weer aanwaaien. Sorry dat ik dus zo inbreek.

Ik heb wat advies nodig :)
1. Heeft iemand ervaring met het helemaal opnieuw inrichten van je website? Ik heb een mooi Wordpress thema gezien, maar dat vraagt veel uitdenken en aanpassen. Is er een optie om dit achter de schermen te doen, als het ware? (als ik al uitgezocht heb hoe dat ook alweer allemaal ging)
2. Ik wil ook een nieuwe domeinnaam (even hele nieuwe start en wat breder). Alleen..... De .nl voor de naam die ik in gedachten had is bezet. De .com niet. Maar .nl schijnt ook beter in de zoekresultaten op Google terecht te komen. Wil iemand met mij meedenken? :)

En Yasmine, wow. Gefeliciteerd joh!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:01

Voor zo ver ik weet gaat dat helaas niet achter de schermen, zodra je op 'opslaan'klikt, wordt het meteen gepubliceerd..

Wat voor domeinnaam wil je? Anders is het moeilijk meedenken :D In PB mag uiteraard ook!

Dit is voor nu even mijn eigen & nieuwe domein! Alleen nog even kijken hoe ik ga duidelijk maken dat de andere nu inactief zal worden. http://jennifersylvana.com/

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:04

Polivy, ik heb een test omgeving daarvoor. Een exact kopie van de huidige live-site. Alles wordt eerst getest en gaat als het werkt gaat het over naar de live omgeving. Normaal deed ik dit laat in de avond maar omdat het meeste van mijn verkeer uit de VS komt kan dat niet meer.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:58

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:48

@Tazzey, dat klinkt goed. Hoe doe je dat? Lijkt me ideaal. Kan dat ook met echt grote veranderingen, of alleen kleine?

@Jennifuur, ik stuur je een pb :)