Emma, in de richting die jij uit wil als journalist denk ik niet dat deze post in je nadeel gaat spelen. Als je ooit een werkgever tegenkomt die met dat onderwerp een issue heeft, het er niet mee eens is, het overdreven vindt of whatever, dan weet je ook gelijk dat dat niet iemand is waar jij voor wil werken. Ik denk dat dit iets is waar jij sowieso in je carrière over zou gaan schrijven, dus dan moet je sowieso een plaats vinden die je de ruimte geeft om daarover te schrijven. Als zo'n werkgever dit tegen je zou gebruiken, dan is het niet een publicatie waar jij op je plaats zou zitten.
Daarnaast vind ik het ontzettend fantastisch en dapper dat je dit wil doen, en ik moedig je alleen maar aan. Ik denk dat ontzettend veel mensen zich eraan zullen kunnen optrekken, en dat het echt een verschil kan maken. Eén post kan zo'n verschil maken.
Aan de andere kant, ik ben na 6 maanden wel nog steeds "het meisje dat #wijoverdrijvenniet schreef." Dat vind ik op zich niet erg, maar mensen blijven me wel steeds naar cat-calling vragen, terwijl ik nog zoveel meer te vertellen heb. Maar aan de andere kant heeft die post me wel ontzettend veel opgeleverd (zoals mijn eigen boek) en vind ik het net een leuke uitdaging om artikels te schrijven waarmee ik kan proberen om dat label van me af te schudden. Dat lukt nu wel, want dankzij het bredere publiek heb ik nu ook meer mensen/lezers gevonden die in dit onderwerp geïnteresseerd zijn. Maar ik denk niet dat ik ooit iemand anders word dan "zij van #wijoverdrijvenniet" - al vind ik dat natuurlijk niet zo erg, dat was iets fantastisch, maar ergens zou ik het nóg fijner vinden om algemener bekend te staan als iemand die over vrouwenrechten in het algemeen schrijft, ipv alleen over seksuele intimidatie.
Dus het is een afweging, maar eerlijk gezegd denk ik dat het (professioneel gezien) in jouw geval wel gunstig is. Bereid je voor op ontzettend veel reacties (zowel goede als hele slechte), want dat kan erg heftig zijn (ik heb zoveel haatmails gehad
), maar bigger picture is alleen maar goed. Een paar nare reacties in ruil voor zoveel mensen te kunnen helpen is het helemaal waard. Doen!!!
Enne, je mag mij het artikel altijd sturen als je feedback wil, al vermoed ik dat ik wel weet waar het over gaat