Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 17:10

Ik heb idd citraat maar idd een hooi rijk dieet. Uit de bloedwaardes kwam een minimale waarde van magnesium in het bloed, dit wil ik dus graag bijvoeren en was dus benieuwd hoe ‘snel’ mijn paard er baad bij gaat kunnen hebben. Maar als zoiets zo snel opgenomen word, breekt het dan ook niet razendsnel weer af en is het dan beter om het 2 keer per dag te voeren?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 18:56

Ik schoof net tijdens het stofzuigen eens een kast opzij, omdat ik daar achter een keer goed wilde stofzuigen. Daar lag een kartonnetje met allerlei vervellingen van een ??? en ook een paar levende exemplaren. Ik heb ze overigens nog nooit elders in huis gezien, nu voor het eerst...

Dit was op het kartonnetje:
Afbeelding
Afbeelding
(inccl kattenhaar :o )

En een levende:

Afbeelding

Ik heb ze al door obsidentify gehaald, die zegt bij de eerste poging: 90% zeker de gewone oprolpissebed), en bij poging twee: [spektor onbekend, hij lijkt meermop laatstgenoemde.

Ik heb ook een korte tijd tapijtkevers in huis gehad, de spektor wordt genoemd als larve van de tapijtkever (op Google), maar een tapijtkever is by far niet zo lang, eerder rond. Dat is meer een mini- lieveheersbeestje

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:00

Heb je iets scherpere foto, liefst ook 1 recht van boven?
Dan kijk ik even mee

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:04

Als je 'stadia tapijtkever' zoekt op Google, krijg je verschillende vormen te zien voordat ze als rond kevertje eindigen. Dit lijken mij toch wel de larven van die beestjes.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:11

Femke_Tweety schreef:
Heb je iets scherpere foto, liefst ook 1 recht van boven?
Dan kijk ik even mee

Nee de hele handel zit al in de stofzuiger :+

Zolala schreef:
Als je 'stadia tapijtkever' zoekt op Google, krijg je verschillende vormen te zien voordat ze als rond kevertje eindigen. Dit lijken mij toch wel de larven van die beestjes.

Ja net een 2e ronde Google gedaan en toen kwam ik idd daarop uit.

Bedankt beide!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:26

Tapijtkever idd, komen wij soms ook een enkeling van tegen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:10

Alleenstaanden, wat doen jullie als jullie 's avonds alleen thuis zijn?

Ik heb eigenlijk al jaren dat ik de avonden alleen (dus wanneer ik niet op pad ben) niet fijn vind. Echter ben ik soms ook gewoon te moe om nog de deur uit te gaan. Soms ook te moe om met vrienden af te spreken in de avond (want in zekere zin vind ik iemand uitnodigen ook altijd wel intensief, als in dat je moet praten en gezellig doen terwijl ik soms in mijn hoofd ook al moe ben, bv van werk)

Maar is het dan een soort verveling? Ik heb wel genoeg te doen. Maar er bekruipt me altijd een naar gevoel van eenzaamheid. Overdag heb ik daar eigenlijk geen last van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:31

Fearn schreef:

Ik heb eigenlijk al jaren dat ik de avonden alleen (dus wanneer ik niet op pad ben) niet fijn vind. Echter ben ik soms ook gewoon te moe om nog de deur uit te gaan. Soms ook te moe om met vrienden af te spreken in de avond (want in zekere zin vind ik iemand uitnodigen ook altijd wel intensief, als in dat je moet praten en gezellig doen terwijl ik soms in mijn hoofd ook al moe ben, bv van werk)

Maar is het dan een soort verveling? Ik heb wel genoeg te doen. Maar er bekruipt me altijd een naar gevoel van eenzaamheid. Overdag heb ik daar eigenlijk geen last van.

Hm aan mij heb je dan niet veel, want ik vind het heerlijk om alleen te zijn. Lekker rustig op de bank met een serietje of gewoon vroeg naar bed. Ik voel me totaal niet eenzaam.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:47

Suzanne F. schreef:
Fearn schreef:

Hm aan mij heb je dan niet veel, want ik vind het heerlijk om alleen te zijn. Lekker rustig op de bank met een serietje of gewoon vroeg naar bed. Ik voel me totaal niet eenzaam.

Haha ja, dat hoor ik wel van meer mensen. Ik vind het leuk tot aan het punt dat m'n avondeten op is :') rond een uur of 8 in elk geval, heb ik wel weer genoeg tv gekeken en duurt de avond zo lang. Maar vind dat ook net weer wat te vroeg om op bed te gaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:54

Ik zit me nu toevallig net hetzelfde af te vragen :') Normaal heb ik allerlei werk te doen, maar het is ook niet goed om zoveel overuren te maken. Soms kan ik creatief zijn, maar soms ook te moe voor creativiteit. Breien bevalt wel...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:00

Sheran schreef:
Ik zit me nu toevallig net hetzelfde af te vragen :') Normaal heb ik allerlei werk te doen, maar het is ook niet goed om zoveel overuren te maken. Soms kan ik creatief zijn, maar soms ook te moe voor creativiteit. Breien bevalt wel...

Haha, ja, het is denk ik wel een kwestie van jezelf bezig houden ofzo. Het liefste zou ik iemand om me heen hebben waarmee ik niet perse hoef te praten, maar gewoon wel dat ik niet alleen ben.

Maar een partner is nog niet aan de orde en een huisdier lukt ook nog niet :') natuurlijk zou ik het wel eens aan vrienden kunnen vragen maar ergens voel ik vaak dan toch de verplichting om gastvrij te zijn (eten en drinken voor diegene verzorgen etc)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:14

Pas later voor de tv ploffen? Dus dat je daarvoor nog iets doet, wat dan ook? Ik weet niet hoe laat je de tv nu aan zet, maar hier gaat hij vrijwel nooit voor 8 uur aan.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:34

Ik eet achter de tv :') Ik denk omdat ik alleen aan tafel zitten te eten niet fijn vind. Maar opzich doe ik dat 's morgens wel, dan met een boek erbij. Misschien kan ik proberen dat in de avond ook te doen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:20

Later eten een optie? Ik heb ook de tv aan tijdens het eten, maar ik eet zelden voor 8 uur (voornamelijk omdat ik geen zin heb om te koken :') )

Misschien kun je met iemand (video)bellen? Dan spreek je toch iemand zonder dat je van huis hoeft.
Een boek lezen?
Het huishouden doen?

Woon je al langer alleen? Indien niet, kan het zijn dat het een kwestie van wennen is. Het eerste jaar voelde ik me 's avonds ook weleens alleen terwijl ik normaal een echte einzelgänger ben. Nu vind ik het juist fijn. Ik kijk voornamelijk tv, dingen op de computer, bokt, het nieuws lezen, iemand bellen. Niks nuttigs eigenlijk, toch is het zo na middernacht :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:23

Fearn schreef:

Ik kijk tv, doe een spelletje, bouw wat lego of kleuren of puzzelen. Ik een eindje wandelen of uitgebreid koken voor de dag erop. Vroeg naar bed, fijn douchen, wat lezen. Huishoudelijke klusjes.

Ik vroeg me gister wat af. Ze willen fossiele brandstoffen en gas stoppen, maar hoe gaan dan caravans, campers, veestallen, kassen verwarmd worden als gas, olie, stookolie enz er niet meer zijn, idem pertroleum en zo. Dan is er ook geen lpg meer.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:45

Daar moet dus geld in geïnvesteerd worden om daar alternatieven voor te vinden

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 06:55

karuna schreef:
Ik vroeg me gister wat af. Ze willen fossiele brandstoffen en gas stoppen, maar hoe gaan dan caravans, campers, veestallen, kassen verwarmd worden als gas, olie, stookolie enz er niet meer zijn, idem pertroleum en zo. Dan is er ook geen lpg meer.

Voor kassen en veestallen kan waterstof gebruikt worden in plaats van aardgas. Of een soort buurtbatterij op zonnepanelen of windenergie.
Caravans en campers kunnen vast ook wel een eigen batterij krijgen, die je oplaadt met zonnepanelen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 09:18

Ik zie hier regelmatig moderne campers en caravans die zelfvoorzienend zijn. Panelen op het dak, een batterij en omvormer en klaar

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:26

Palmera schreef:
Ik zie hier regelmatig moderne campers en caravans die zelfvoorzienend zijn. Panelen op het dak, een batterij en omvormer en klaar

Ook oudere,
Mijn 35 jaar oude camper heeft dat ook ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:38

Klopt die hebben wij ook. Maar koken koelkast (die kan op 12 v en 220 v) en verwarmen op gas. Alles op stroom dus ook koken en een electrische verwarming is niet haalbaar met zonnepaneel. Zeker in de winter niet, sneeuw op het paneel en de stroom is binnen 1,5 dag op. En als er geen gas meer is hoe moeten die dan koken en verwarmen?

Zolang het boven -2 blijft en er geen dikke sneeuw ligt redden we het met de camper ruim een maand of langer zonder gas te hoeven tanken. In de winter is het met een week of twee leeg.

Maar electrisch verwarmen en een camper met accu is niet mogelijk zonder vaste stroom aansluiting 220
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-03-25 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:39

Ja maar dat zijn "normale mensen" die in de winter gewoon lekker thuis bij de open haard zitten denk ik :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:42

Ik heb al eens een camper gezien met houtkachel aan boord :)) die hadden een dikke schoorsteen op het dak. Tijdens het rijden was die gedemonteerd. Eenmaal op de plek het dak op schoorsteen gemonteerd en in de aanhangwagen zat het stookhout _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:48

karuna schreef:
Klopt die hebben wij ook. Maar koken koelkast (die kan op 12 v en 220 v) en verwarmen op gas. Alles op stroom dus ook koken en een electrische verwarming is niet haalbaar met zonnepaneel. Zeker in de winter niet, sneeuw op het paneel en de stroom is binnen 1,5 dag op. En als er geen gas meer is hoe moeten die dan koken en verwarmen?

Zolang het boven -2 blijft en er geen dikke sneeuw ligt redden we het met de camper ruim een maand of langer zonder gas te hoeven tanken. In de winter is het met een week of twee leeg.

Maar electrisch verwarmen en een camper met accu is niet mogelijk zonder vaste stroom aansluiting 220

Ik heb een gaskachel en doe 4 maanden met de gasfles. En die gaat in de winter echt wel iedere dag aan zodra ik naar binnen ga, ook hier in de bergen kom ik onder het vriespunt en veel nat en koude wind.

Misschien investeren in een andere kachel? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:28

karuna schreef:
Ik heb al eens een camper gezien met houtkachel aan boord :)) die hadden een dikke schoorsteen op het dak. Tijdens het rijden was die gedemonteerd. Eenmaal op de plek het dak op schoorsteen gemonteerd en in de aanhangwagen zat het stookhout _O-

Op zich wel stoer eigenlijk :))

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:30

Fearn schreef:

Katten voeren, omkleden, naar stal, rijden/longeren/klusjes, naar huis, kattenbakken leeg scheppen, koken, eten, vaatwasser inruimen, Duolingo, nogmaals katten voeren, douchen, slapen.