Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:35

In Hongkong , waar ze heel lang Corona onder controle hadden sterft nu 1 op de 20 geïnfecteerde ouderen want ze zijn niet of niet voldoende gevaccineerd. Koelingen liggen vol, speciale koelcellen overal geplaatst.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:36

Ben benieuwd wanneer ze stoppen met mondkapjes in vliegtuigen en dat certificaat, bijna elk land schaft het af…
Welk land heeft het eigenlijk nog?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:39

sureido schreef:
Ben benieuwd wanneer ze stoppen met mondkapjes in vliegtuigen en dat certificaat, bijna elk land schaft het af…

Duitsland naar mijn weten :+

Wij kunnen hierdoor met onze leerlingen geen museum bezoeken :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:46

Ik was vandaag weer in het algemeen ziekenhuis hier en een ouder echtpaar van in de 80 ging ontzettend zeuren tegen de gastvrouw over dat ze een mondkapje op moesten.
Een hele discussie, ik ergerde me vreselijk.
Ik vind het ook vervelend, maar ga geen gastvrouw lastig vallen over het beleid.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:23

Needje schreef:
Dus ik zou zonder booster nu wel gewoon uit eten kunnen in Parijs?

Ja :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:46

Op de plekken waar ik kom, oa ortho praktijk met dochter, hangt een A4 met het verzoek of mensen er toch nog 1 willen dragen. Maar bijna niemand doet het meer. Ook de dames achter de balie zitten zonder. Wat ik prima vind, want ze hebben geen direct contact met de patienten. De dames en heren aan de stoelen dragen ze wel, maar deden dat ook al voor corona.

Imo zou het ziekenhuis het ook zo op moeten pakken. Het is fijn als je er 1 wil dragen, maar we kunnen het niet verplichten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:51

SusanH schreef:
Op de plekken waar ik kom, oa ortho praktijk met dochter, hangt een A4 met het verzoek of mensen er toch nog 1 willen dragen. Maar bijna niemand doet het meer. Ook de dames achter de balie zitten zonder. Wat ik prima vind, want ze hebben geen direct contact met de patienten. De dames en heren aan de stoelen dragen ze wel, maar deden dat ook al voor corona.

Imo zou het ziekenhuis het ook zo op moeten pakken. Het is fijn als je er 1 wil dragen, maar we kunnen het niet verplichten.

In de adviezen van het RIVM wordt het dragen van een mondkapje in ziekenhuizen en zorginstellingen nog steeds geadviseerd.

Op mijn werk (ggz) is het ook een hele discussie, maar is het ook tot nu toe verplicht gesteld door het bestuur.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:56

Maar een advies is geen plicht. Daar zit imo wel een verschil. Onze werkgever wil ook graag dat wij er nog 1 dragen. Als ik binnen de 1,5 meter kom vind ik het prima. Maar ik wil echt geen hele diensten meer op lopen met een mondkapje. Helemaal nu ik al wat benauwd ben door de hooikoorts is het echt niet fijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:32

Ik moet morgen naar de tandarts maar kreeg een mailtje dat zowel het dragen van een mondkapje als 1,5 meter afstand nog geadviseerd wordt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:41

JudithO schreef:
Needje schreef:
Dus ik zou zonder booster nu wel gewoon uit eten kunnen in Parijs?

Ja :j

Dus ik zou officieel wel een PCR test moeten doen voor ik naar Parijs ga?
In hoeverre wordt dat nou echt gecheckt nog bij reizigers?
(officieel nl ook voor terugreis naar NL)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:09

SusanH schreef:
Maar een advies is geen plicht. Daar zit imo wel een verschil. Onze werkgever wil ook graag dat wij er nog 1 dragen. Als ik binnen de 1,5 meter kom vind ik het prima. Maar ik wil echt geen hele diensten meer op lopen met een mondkapje. Helemaal nu ik al wat benauwd ben door de hooikoorts is het echt niet fijn.

OMT heeft nog geadviseerd om een kapje in het ov te dragen. En ineens kwamen daar weer de mensen die kwetsbaar waren op SM klagen.
Als je jezelf wilt beschermen dan zet je zelf maar een kapje op je mond.
Met astma en hooikoorts en die benauwde dagen die eraan komen is het geen pretje

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:13

@purny

In het ov wordt het straks ook een advies dus alleen al je zelf wil althans dat is hoe ik het heb begrepen via nu.nl

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:16

Grappig: De éne vindt dat ´advies´ gelijk staat aan moeten, de ander vindt dat iets niet hoeft dus mag als het niet gecontroleerd wordt _O-

Gisteren verrast met een sneeuwwít landschap, vanmorgen verrast met een nat oránje pak stofzand.
Uit de Sahara milimeters dik over álles en de lucht is mistig dik oranje: Alle mutáties uit Afrika zijn al hier :+ _O- _O-
Kan me voorstellen dat sommige vluchten zuidwaards afgelast moeten worden wegens stof: Gelijk vette problemen met tests die niet meer geldeig zijn :roll:
Maarrrr, positief denken; is wel heel vruchtbaar en met de regen van nu denk ik dat de bloemenranken op de auto van lief gaan uitlopen en bloeien <3

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:18

Zebrastreep schreef:
@purny

In het ov wordt het straks ook een advies dus alleen al je zelf wil althans dat is hoe ik het heb begrepen via nu.nl

Ik hoop het

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:19

lenaa_tje schreef:
sureido schreef:

Duitsland naar mijn weten :+

Wij kunnen hierdoor met onze leerlingen geen museum bezoeken :+

Spanje ook nog voor zover ik weet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:34

Huertecilla schreef:
Grappig: De éne vindt dat ´advies´ gelijk staat aan moeten, de ander vindt dat iets niet hoeft dus mag als het niet gecontroleerd wordt _O-

Gisteren verrast met een sneeuwwít landschap, vanmorgen verrast met een nat oránje pak stofzand.
Uit de Sahara milimeters dik over álles en de lucht is mistig dik oranje: Alle mutáties uit Afrika zijn al hier :+ _O- _O-
Kan me voorstellen dat sommige vluchten zuidwaards afgelast moeten worden wegens stof: Gelijk vette problemen met tests die niet meer geldeig zijn :roll:
Maarrrr, positief denken; is wel heel vruchtbaar en met de regen van nu denk ik dat de bloemenranken op de auto van lief gaan uitlopen en bloeien <3

Wat is advies dan volgens jou?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:40

CharleyT schreef:
Spanje ook nog voor zover ik weet.

Spanje weet het ook allemaal niet meer.
Aan de ene kant willen ze niets importeren maar aan de ander kant is het helder dat iedereen al met het virus in contact is geweest dus waaróm eigenlijk nog beperkingen voor vliegers?
Idem maskers waar dan ook*. Als je de :)* aan zet is het 8)7

* mbt Cóvid; imo was het altijd al gezond verstand om met een snotneus oid een masker op te zetten bij bezoek aan opoe in het verpleegtehuis.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:40

Needje schreef:

Ja voor reizen moet je nog wel het een en ander kunnen tonen.
Dit is internationaal geregeld.

Hoe het gecheckt wordt ligt eraan hoe je reist. Met vliegtuig 100% gecheckt, trein vaak ook, auto bijna nooit maar dat was ook al zelden dat ze je controleerden in de afgelopen 2 jaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:41

Zebrastreep schreef:
Wat is advies dan volgens jou?

Aanraden natuurlijk.

Geen verplichting. Klein maar cruciaal verschil.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:49

JudithO schreef:
Needje schreef:

Ja voor reizen moet je nog wel het een en ander kunnen tonen.
Dit is internationaal geregeld.

Hoe het gecheckt wordt ligt eraan hoe je reist. Met vliegtuig 100% gecheckt, trein vaak ook, auto bijna nooit maar dat was ook al zelden dat ze je controleerden in de afgelopen 2 jaar.

Ik ga met de auto.
Nou ja. Ik kijk wel. Vind het niet erg om te testen voor ik ga. Zolang ik daar maar gewoon uit eten kan en dingen kan doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:57

Vliegtuig wordt niet altijd gecheckt. Ik reisde in december naar NY en het enige wat werd gecontroleerd was het certificaat. Inreispapieren voor zowel nederland als de vs werden niet gevraagd.

Als er niet meer getest hoeft te worden voor terugreis zal het weer een beetje aantrekken.
Laatst bijgewerkt door purny op 15-03-22 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:59

purny schreef:
Vliegtuig wordt niet altijd gecheckt.

En je zal maar treffen dat het wél gevraagd wordt...

Vriendin landde zondag op Málaga en werd nog nét niet binnenstebuiten gekeerd.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 15-03-22 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:00

Huertecilla schreef:
purny schreef:
Vliegtuig wordt niet altijd gecheckt./quote]

En je zal maar treffen dat het wél gevraagd wordt...

Vriendin landde gisteren op Málaga en werd nog nét niet binnenstebuiten gekeerd.

Ik had ook netjes alle papieren bij me

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:02

purny schreef:
Ik had ook netjes alle papieren bij me

Wat is dan de toegevoegde waarde van ´niet altijd gevraagd´??

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:05

Je bent de eerste die zegt dan er niet of weinig gecontroleerd wordt met vliegen.
Mijn familie uit de US waren eind dec/begin jan in NL, die hebben echt belachelijk veel moeite moeten doen om op het vliegtuig te komen, zowel heen als terug.