Askja schreef:Hebben meer mensen dit?
Ik merk dat ik het geneuzel rond corona meer dan zat begin te worden, niet vanwege de beperkingen of juist vanwege het gebrek aan maatregelen, maar omdat het nog steeds constant topic nr 1 is, altijd en overal. Vooral in de media en in het regeringsbeleid. Maar ook in gesprekken.
Terwijl er m.i. diverse behoorlijk urgente zaken om aandacht vragen die nog steeds overmatig veel naar alles rond corona gaat.
Dat was een jaar geleden volkomen verdedigbaar, maar nu niet meer, nu de IC's niet meer uitpuilen met covid-patienten.
Ik bedoel, what about de oprukkende georganiseerde misdaad, de almaar groeiende bevolking (op naar de 20 miljoen!), de woningnood, jeugdzorg die op zijn gat ligt, de druk op milieu en leefomgeving, het structureel achter de feiten aanlopen op gebied van klimaatbeleid? Om maar wat te noemen.
Op veel vlakken is het beleid naar mijn idee één grote slappe hap, aanmodderen en kop in het zand steken.
Soms lijkt het bijna alsof corona een dankbare afleidingsmanoeuvre is, vooral voor het huidige kabinet, om de echt belangrijke zaken niet aan te pakken. En nee, ik ben geen complotdenker, ik zie vooral een hoop incompetentie, getreuzel, navelstaren en een schrijnend gebrek aan leiderschap en toekomstvisie.
Eens, we hebben al anderhalf jaar een liveblog op de nossite bijvoorbeeld. Voorheen alleen bij incidenten.
Wat er nu qua klimaat gebeurt, de georganiseerde misdaad, de formatie etc. is om te huilen en wordt vrijwel genegeerd.