Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:33

Als er een storing is wil ik niet weten hoe veel besmettingen er eigenlijk zijn. :')

Dan had het testen voor toegang überhaupt niet ingesteld hoeven worden :)
Hierdoor is een schijnveiligheid gecreëerd. De meeste mensen laten niet vrijwillig zich testen. Echt prettig is het niet.
Blijkbaar hebben mensen en horeca (en vooral ook overheid!) zaken het gewoon niet goed ingeschat dus kan de boel dus nog niet open.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-07-21 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:34

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:
Idd, mijn vader (1955) pas afgelopen maandag zijn 2e az. Ik (1983) aanstaande vrijdag mijn 2e Pfizer.

Op social media kom ik ook veel jongeren tegen die echt boos zijn over deze besmettingen. Zelf netjes getest voor een evenement en toch besmet raken door anderen, mede omdat de jonge vond dat het allemaal weer kon.

Ik vind dit toch wel iets te makkelijk scoren. Dat iemand zegt dat het kan, maakt het niet dat je het dan perse moet doen. Testen is nooit waterdicht geweest. Vaccinaties werken niet direct.. Dat is echt geen hogere wiskunde. Als je je dan toch naar een feestje begeeft, neem je gewoon een risico. Ze hadden net zo goed lekker het terras op kunnen gaan toch? Beetje zelf nadenken ipv lekker vingertjewijzen is ook niet verkeerd.

Maar ze kregen toch de gelegenheid? Het mocht toch allemaal weer? Dat was de boodschap die de jonge gaf, the summer of love..

Gnome

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:35

Nogmaals.. Omdat iets kan wil het niet zeggen dat je het dan maar perse moet doen. Hebben niet voor niets een grijze massa gekregen. Dan ook niet achteraf lopen huilen als je wat oploopt op een drukke locatie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:37

Inge, helaas blijken er veel het verstand van een poffertje te hebben
En deze keer incl de Jonge.
Dit met meteen dansen met Janssen was te voorspellen en ook te voorkomen.

Dan hadden buiten evenementen nu waarschijnlijk gewoon door kunnen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:37

ingedebruijn schreef:
Nogmaals.. Omdat iets kan wil het niet zeggen dat je het dan maar perse moet doen. Hebben niet voor niets een grijze massa gekregen. Dan ook niet achteraf lopen huilen als je wat oploopt op een drukke locatie.

Nogmaals, de gelegenheid was er, het mocht weer.. Denk jij dan echt dat de jeugd thuisblijft? Je bent wel slimmer dan dat schat ik zo in.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:38

ingedebruijn schreef:
Jammer dat er precies vandaag weer een storing moet zijn in de cijfers. Gebeurt wel heel vaak. Gelukkig stabiel rond de ziekenhuizen. Weer een dag verder.

Ja dit, en morgen is het weer niet representatief omdat er vandaag een storing is. Dus dat zegt dan ook weer niks

Edit: Ik lees net dat er een achterstand in de cijfers was volgens RIVM. Nos meld dat in de liveblog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:41

Er bleef ook zeker genoeg jeugd wel thuis. Er was ook zat jeugd die niet heeft staan sjoemelen met qr codes.

En zijn hier mensen vrijdagochtend getest, vervolgens in de avond thuis een feestje. De zaterdag overdag in de sportkantine en savonds naar een feestje in de horeca. Vervolgens wijst iedere media direct naar de horeca. Maar vervolgens lijkt contactonderzoek het huisfeestje als bron te zien. Echter is de horeca al beschuldigd en scheef aangekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:43

idinn schreef:
Er bleef ook zeker genoeg jeugd wel thuis. Er was ook zat jeugd die niet heeft staan sjoemelen met qr codes.

En zijn hier mensen vrijdagochtend getest, vervolgens in de avond thuis een feestje. De zaterdag overdag in de sportkantine en savonds naar een feestje in de horeca. Vervolgens wijst iedere media direct naar de horeca. Maar vervolgens lijkt contactonderzoek het huisfeestje als bron te zien. Echter is de horeca al beschuldigd en scheef aangekeken.

Deels ook terecht toch? Als er goede controle bij de deur was had iedereen met een screenshot niet binnen gekomen. Even 3 seconden langer naar de app kijken. In Groningen is het daardoor enorm mis gegaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:49

Grootste aanstichters van deze hausse aan besmettingen is dansen met Janssen en de veel te lange tijd tussen testen en uitgaan. + dat de Delta variant vele malen besmettelijker is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:52

Relaxed schreef:
ingedebruijn schreef:

Nogmaals, de gelegenheid was er, het mocht weer.. Denk jij dan echt dat de jeugd thuisblijft? Je bent wel slimmer dan dat schat ik zo in.

Oké dus ze kiezen er zelf voor en dan is het de schuld van de overheid. Echt niet te volgen. Of heeft de overheid gezegd.. Jullie maken geen enkele kans op een besmetting?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:53

DuoPenotti schreef:
Inge, helaas blijken er veel het verstand van een poffertje te hebben
En deze keer incl de Jonge.
Dit met meteen dansen met Janssen was te voorspellen en ook te voorkomen.

Dan hadden buiten evenementen nu waarschijnlijk gewoon door kunnen gaan.

Tja natuurlijke selectie dan maar. Als je na 1,5 jaar corona nog niet snapt hoe het werkt, heb ik er ook echt geen medelijden mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:55

Inge, ik vind het idd vooral de schuld van de jonge in deze en een excuus was zeker op zijn plek geweest. Grootste deel vd jeugd heeft zich wel netjes volgens de regels laten testen en ook zij zijn nu de dupe door een waardeloos systeem rondom testen, vaccineren en een app..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:56

Ik ook niet... Maar dan steken ze hun niet volledig geënte leraar aan... En dan?

De regering is hier echt heel fout geweest.

Gnome

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:58

Nouja hier worden we het niet over eens. Overheid fout, ja. Iedereen die daar naartoe ging: bewust een risico genomen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:03

Afbeelding

Ik vind het wel degelijk een fout van de regering. Die had moeten kunnen inzien en weten dat zo plots versoepelingen gigantische risico’s met zich mee zou brengen.
Zelfs Belgie noemt het jojo beleid nu van Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:05

Relaxed.. nee die mensen hadden allemaal netjes een geldige qr code. Maar als je dan tussentijds een huisfeest geeft (met random andere mensen) en in de sportkantine gaat hangen (met random andere mensen). Dan is die geldige qr code natuurlijk al compleet achterhaald voor je bij de horecadeur staat..

Dat is niet perse falend overheid beleid :+ Ja dansen na Janssen was misschien niet zo handig. Maar er zullen nog zat andere factoren een rol spelen. Die ook te maken hebben met de verantwoordelijkheid van de burger zelf die tekort schoot.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:08

DuoPenotti schreef:
Ik ook niet... Maar dan steken ze hun niet volledig geënte leraar aan... En dan?

Scheelt dat die kans wel erg minimaal is deze weken.
Er zullen tentamens zijn op de hoge scholen/ universiteiten en het vo is niet de groep die nu besmet raakt.

@idinn die zaken die jij noemt had de overheid ook kunnen bedenken. Totaal naïef

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:09

idinn schreef:
Relaxed.. nee die mensen hadden allemaal netjes een geldige qr code. Maar als je dan tussentijds een huisfeest geeft (met random andere mensen) en in de sportkantine gaat hangen (met random andere mensen). Dan is die geldige qr code natuurlijk al compleet achterhaald voor je bij de horecadeur staat..

Dat is niet perse falend overheid beleid :+ Ja dansen na Janssen was misschien niet zo handig. Maar er zullen nog zat andere factoren een rol spelen. Die ook te maken hebben met de verantwoordelijkheid van de burger zelf die tekort schoot.

Klopt , wanneer je test om uit te gaan moet je van tevoren niet naar allerlei andere bijeenkomsten gaan , dat is inderdaad echt oliedom. Maar in eerste weekend van de versoepelingen ook nog wel begrijpelijk, er waren toch maar 500 besmettingen per dag meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:09

idinn schreef:

Maar ook die tijd tussen testen en evenement is toch een besluit van de overheid?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:11

Misschien is een mega gevaarlijke variant van het virus een keer nodig dat mensen wel gaan luisteren....

En de tem bang tja ik kan er persoonlijk vaak niks aan doen dat mijn hersenen af en toe even op hol slaan :') ik probeer wel rationeel te denken maar nu alles weer oploopt lukt dat vaak niet meer. En bang zijn is hartstikke vervelend! Ik vraag er ook niet om maar het overkomt mij gewoon helaas. 9 van de 10x zie ik het niet eens aankomen. En dit heeft ook invloed op hoe ik mij kan voelen. Dus tja er wordt wel gemakkelijk gepraat over bang zijn en sluit je dan maar op maar er zijn ook mensen die helaas ermee moeten dealen dat ze behoorlijk last hebben van angst ook als de angst misschien niet terrecht is of totaal onlogisch lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:13

Nee ik vind dat niet begrijpelijk. Het is testen voor toegang.. zaterdagavond in dit geval. Niet voor het huisfeest en de sportkantine. Helemaal niet begrijpelijk als daar zat mensen aanwezig zijn die helemaal niet getest zijn. Ik vind dat gewoon olie domme mensen. Dan faalt er niks aan testen voor toegang, dan ben je het als persoon gewoon aan het verprutsen. Kan je nog twijfelen over die 40u geldig versus dalijk 24u. Maar als ik ruim tevoren zou testen voor toegang, ga ik niet in de tussentijd naar dat evenement nog tig andere gezellige dingen doen met ongeteste mensen. Ik vind dat 1+1 :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:34

idinn schreef:
Nee ik vind dat niet begrijpelijk. Het is testen voor toegang.. zaterdagavond in dit geval. Niet voor het huisfeest en de sportkantine. Helemaal niet begrijpelijk als daar zat mensen aanwezig zijn die helemaal niet getest zijn. Ik vind dat gewoon olie domme mensen. Dan faalt er niks aan testen voor toegang, dan ben je het als persoon gewoon aan het verprutsen. Kan je nog twijfelen over die 40u geldig versus dalijk 24u. Maar als ik ruim tevoren zou testen voor toegang, ga ik niet in de tussentijd naar dat evenement nog tig andere gezellige dingen doen met ongeteste mensen. Ik vind dat 1+1 :+

Dus dat. Als mensen echt perse dom willen doen, dan kun je dat als overheid niet voorkomen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:46

lenaa_tje schreef:
DuoPenotti schreef:

Scheelt dat die kans wel erg minimaal is deze weken.
Er zullen tentamens zijn op de hoge scholen/ universiteiten en het vo is niet de groep die nu besmet raakt.

@idinn die zaken die jij noemt had de overheid ook kunnen bedenken. Totaal naïef

Hier zuid heeft nog geen vakantie.
24 juli tot 5 september

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:50

Askja schreef:
Hebben meer mensen dit?

Ik merk dat ik het geneuzel rond corona meer dan zat begin te worden, niet vanwege de beperkingen of juist vanwege het gebrek aan maatregelen, maar omdat het nog steeds constant topic nr 1 is, altijd en overal. Vooral in de media en in het regeringsbeleid. Maar ook in gesprekken.

Terwijl er m.i. diverse behoorlijk urgente zaken om aandacht vragen die nog steeds overmatig veel naar alles rond corona gaat.
Dat was een jaar geleden volkomen verdedigbaar, maar nu niet meer, nu de IC's niet meer uitpuilen met covid-patienten.
Ik bedoel, what about de oprukkende georganiseerde misdaad, de almaar groeiende bevolking (op naar de 20 miljoen!), de woningnood, jeugdzorg die op zijn gat ligt, de druk op milieu en leefomgeving, het structureel achter de feiten aanlopen op gebied van klimaatbeleid? Om maar wat te noemen.
Op veel vlakken is het beleid naar mijn idee één grote slappe hap, aanmodderen en kop in het zand steken.

Soms lijkt het bijna alsof corona een dankbare afleidingsmanoeuvre is, vooral voor het huidige kabinet, om de echt belangrijke zaken niet aan te pakken. En nee, ik ben geen complotdenker, ik zie vooral een hoop incompetentie, getreuzel, navelstaren en een schrijnend gebrek aan leiderschap en toekomstvisie.

Eens, we hebben al anderhalf jaar een liveblog op de nossite bijvoorbeeld. Voorheen alleen bij incidenten.
Wat er nu qua klimaat gebeurt, de georganiseerde misdaad, de formatie etc. is om te huilen en wordt vrijwel genegeerd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:52

@duopenotti dat maakt het niet anders. De groep 12-17 is niet de groep die nu besmet raakt. Zij zijn niet de uitgaansgroep. Dat heeft niks met de vakanties te maken.
Tel daarbij op dat de meeste scholen een toetsweek in gaan en daarna komen de sportdagen. :+
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-07-21 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt