Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:03

Nou in de tussentijd zijn later verzonden pakjes met DHL / Mondial al lang en breed afgehandeld, dus Homerr / Vinted GO komt er echt zwaar achteraan kakken :=

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:20

Ik vond het ook best vlot voor homer/vintedgo. 1 van de redenen dat ik hem liever niet gebruik, dat het altijd zolang duurt. En ging mij ook net iets te vaak mis daar.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:24

pmarena schreef:
Nou in de tussentijd zijn later verzonden pakjes met DHL / Mondial al lang en breed afgehandeld, dus Homerr / Vinted GO komt er echt zwaar achteraan kakken :=

Dat was altijd al.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:54

Pffff nouja zeg!! Hier was dus een pakket als bezorgd gemarkeerd terwijl het er nog helemaal niet was. Dus ik een probleem melden en zeggen dat het er nog niet was. Onderzoek gestart bij DPD, terwijl duidelijk was dat het gewoon nog onderweg was, super nutteloos. Inmiddels is het pakket er, maar was het gewoon een lege envelop die kapot gegaan was ondereweg. Vinted zegt ''ja het pakket is aangekomen dus we hebben de betaling vrijgegeven''. Heb ze nog een keer bericht maar meestal zeggen ze ''ja er is niks meer aan te doen want de betaling is vrijgegeven''. €30 weg. echt belachelijk af en toe :x

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:54

Dat is ook het hele idee van Homer toch? Duurt langer, is goedkoper.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:20

Ik vond het de afgelopen maanden juist wel regelmatig heel snel gaan, mijn Homerr-haat werd een heel stuk minder in ieder geval :=

Casta: jeetje dat is waardeloos zeg -O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:18

Ik had vorige week iets wat op maandagavond was ingeleverd en woensdag was het er al!
Uit Frankrijk…..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:59

CastaMickey schreef:
Pffff nouja zeg!! Hier was dus een pakket als bezorgd gemarkeerd terwijl het er nog helemaal niet was. Dus ik een probleem melden en zeggen dat het er nog niet was. Onderzoek gestart bij DPD, terwijl duidelijk was dat het gewoon nog onderweg was, super nutteloos. Inmiddels is het pakket er, maar was het gewoon een lege envelop die kapot gegaan was ondereweg. Vinted zegt ''ja het pakket is aangekomen dus we hebben de betaling vrijgegeven''. Heb ze nog een keer bericht maar meestal zeggen ze ''ja er is niks meer aan te doen want de betaling is vrijgegeven''. €30 weg. echt belachelijk af en toe :x

Maar heb je zelf niet op 'er is een probleem' geklikt dan?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:18

Dat is idd wel waardeloos zo CastaMickey jeetje.

Ik kreeg net een best flauwe review binnen van 3 sterren. Product was in orde en zoals beschreven maar het duurde erg lang met verzenden. Normaal ben ik best trots op hoe snel ik altijd inpak en inlever en ik houd m’n kopers ook altijd goed op de hoogte. Door persoonlijke omstandigheden liep dat nu dus anders qua inleveren en heb ik in overleg met haar dus later verstuurd.

Het zou langer duren als de bedoeling was en heb haar aangeboden om de koop ook te annuleren als het dan te lang zou zijn voor haar maar nee het was absoluut geen probleem om langer te wachten was de reactie. Dus ik had ondertussen ook al aangegeven welke dag ik zou gaan inleveren en dat ik het haar zou laten weten wanneer het ingeleverd is, een bevestiging geven, maar dan blijf ik ook nog steeds constant berichtjes krijgen; denk je eraan? Heb je het ingeleverd? Etc etc.

Nog los van ons overleg, heb ik als verkoper gewoon alle recht om zelfs nog de laatste minuut van de laatste dag in te gaan leveren dus ik vind dit allemaal zo dan wel erg jammer. Nu doe ik dat normaliter ook niet hoor en zeker als ik ook aangeef wanneer ik het denk in te leveren en een soort belofte maak hierin; ik probeer altijd zsm in te leveren en als het langer duurt stuur ik altijd een berichtje eruit of in dit geval een voorstel om anders te annuleren bv wat ik dan ook volledig zou snappen. Kan dit dan nu wel echt flauw vinden van de koper want ze is ermee akkoord gegaan dat het wat later zou komen -O-

Heb maar besloten geen reactie erop te geven, want dat word er toch niet gezelliger op natuurlijk en hoop dat toekomstige kopers er doorheen prikken aangezien ik normaliter juist goede ratings heb en zeker mbt communicatie en snel verzenden :') Maar ja, soms lopen situaties wel eens anders en je bent dan geen professionele webshop en gewoon een persoon met een leven naast Vinted :')

*Zelf heeft ze het pakket dan wel ook 2 dagen laten liggen voor ze het is gaan ophalen :')

En ik heb dit aanvullend met nog 1 verkoop gehad rond die tijd en die koper heeft ook geaccepteerd dat het later zou komen, daar hadden we zelfs uitstel dagen erbij geplakt bv. Hoop niet dat die hetzelfde gaat doen qua rating nu hahaha. Had m’n Vinted toen ook zsm op vakantie modus gezet maar deze dingen waren al verkocht dus wilde die wel nog afronden - of annuleren, die keus was aan de kopers vond ik.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-05-25 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:44

Vind ik inderdaad sowieso flauw en zou voor mij ook nooit een factor in een beoordeling zijn, je hebt nu eenmaal X dagen, dat is Vinted.

Ik heb net een jurk van 300 euro naar het pakketpunt gebracht, hoop dat ie snel en zonder problemen aankomt :=

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:34

CastaMickey schreef:

Mailen naar legal@vinted.nl
Ik heb in t verleden al succes gehad met de engelse variant van dat email adres

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:40

Nayan
Dat is altijd spannend met een hoog bedrag item. Hopelijk is het snel daar!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:56

Marjo schreef:
CastaMickey schreef:

Maar heb je zelf niet op 'er is een probleem' geklikt dan?

Zeker wel, eerst omdat het pakket er niet was terwijl het afgeleverd was volgend vinted (was nog niet eens op het pakketpunt binnen!) 3 dagen later kon ik het bij het pakketpunt ophalen maar was het een lege envelop. Daar heb ik foto's van gestuurd, de verkoper moest contact opnemen en daarna was het ineens afgesloten omdat het aangekomen was volgens DPD. Heb gereageerd en ze zouden het onderzoeken. Zonder nog maar iets van zich te laten horen hebben ze het ticket gesloten. Ik heb aangegeven nog steeds hulp nodig te hebben en ze zeggen dat ik een nieuw ticket moet openen. Echt zo frustrerend dit! Ga zeker dat Engelse mailadres proberen!

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 23:32

Ik heb echt haat aan dpd! Daar gaat bij mij nooit iets goed. Mijn pakketje is 2 weken onderweg binnnen nederland en nu sinds 3
Mei geen update. Vind het ook irritant dat vinted niks doet. Na 29 mei pas

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 07:09

CastaMickey schreef:
Zeker wel, eerst omdat het pakket er niet was terwijl het afgeleverd was volgend vinted (was nog niet eens op het pakketpunt binnen!) 3 dagen later kon ik het bij het pakketpunt ophalen maar was het een lege envelop. Daar heb ik foto's van gestuurd, de verkoper moest contact opnemen en daarna was het ineens afgesloten omdat het aangekomen was volgens DPD. Heb gereageerd en ze zouden het onderzoeken. Zonder nog maar iets van zich te laten horen hebben ze het ticket gesloten. Ik heb aangegeven nog steeds hulp nodig te hebben en ze zeggen dat ik een nieuw ticket moet openen. Echt zo frustrerend dit! Ga zeker dat Engelse mailadres proberen!

Ik heb dit laatst ook gehad maar dan met VintedGo
Eerst had ik melding dat pakket op pakketpunt was, maar ze konden het pakket niet vinden, ben nog twee keer terug geweest maar pakket was er niet, volgens hun scanner moest het wel bij hun zijn, maar pakket was er echt niet, dus probleem gemeld, krijg ik dag later ineens melding dat ik mijn pakket in handen heb en hup alles vrij gegeven. Ik heb een nieuw ticket moeten openen welke ze ook weer deden sluiten omdat ik mijn pakket in handen had, daarop weer een ticket geopend en toen pas is het goed gekomen, maar wat een gedoe en frustratie! Heb nog wel contact met de verkopende partij en hopelijk komt het op één of andere manier retour naar haar, maar ik ben ook ff klaar met vintedGo. De laagste tijd worden pakketten echt gewoon ook op andere aflever punten geleverd, dat had ik toen het homer was nooit.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 07:38

Cursebreaker, wat flauw... Als er niet van tevoren iets is afgesproken over een eventuele supersnelle verzending vind ik dat alles binnen de standaard termijn acceptabel is. Dan zou je van mij gewoon 5 sterren krijgen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 07:52

Eigenlijk zou Vinted een regeltje bij de reviews moeten plaatsen met "verzonden binnen de gestelde termijn" ofzo.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 13:29

Maar als het niet verzonden is binnen de gestelde termijn dan wordt het toch automatisch geannuleerd tenzij je uitstel vraagt als verkoper? Ik heb maar 1 keer uitstel meegemaakt en dat is netjes in overleg met mij gegaan. Anders werd het geannuleerd of gewoon binnen het termijn verstuurd.

_Lorette_ schreef:
Cursebreaker, wat flauw... Als er niet van tevoren iets is afgesproken over een eventuele supersnelle verzending vind ik dat alles binnen de standaard termijn acceptabel is. Dan zou je van mij gewoon 5 sterren krijgen.

Eens, al heb ik weleens 4* gekregen omdat koper het als een cadeau ingepakt wou hebben want dat had ze ook van een ander verkoper gekregen. Sommige personen hanteren aparte wensen en eisen is mij opgevallen.

DPD staat het al lange tijd uit, zeer slechte er ervaringen mee dus ik verstuur en ontvang er niks mee.

VintedGo is veel beter geworden hier dus die pak ik snel samen met dhl.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:05

Hier kan ik geen verzendlabel aanmaken op dit moment. Meer mensen last van?

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:43

iirrssjjee schreef:

Ja de storing is al de hele dag!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:32

debsoleino schreef:
iirrssjjee schreef:

Ja de storing is al de hele dag!

Aaah ok. Dankje!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 13:04

cocktailtime schreef:
Ik heb echt haat aan dpd! Daar gaat bij mij nooit iets goed. Mijn pakketje is 2 weken onderweg binnnen nederland en nu sinds 3
Mei geen update. Vind het ook irritant dat vinted niks doet. Na 29 mei pas

Ik kwam hier kijken of ik de enige ben met problemen.. 3 pakketjes bij DPD die sinds 27 april al verzonden zijn door verkoper en ik graag voor m'n vakantie (15 mei) binnen had willen hebben :7 Staat levertijd tussen 2 mei en 2 juni, wat belachelijk. Op trackingsite staat wel dat ze op het sorteerpunt zijn alle 3. Mooi zuur.
Bij Vinted staat ook 'mocht het na 2 juni niet geleverd zijn heb je 2 dagen om een probleem te melden' pfff.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 13:09

Ah meiden, het vinted topic..
Normaal ben ik echt heel happy met vinted, ditmaal wat minder.

Ik heb de kledingkasten uitgezocht en online gezet, dus een hele bundel babykleding verkocht voor een spotprijsje, door bundelkorting en daar bovenop ook nog extra korting gegeven. Komt daardoor neer op €0,60 cent per item. Het is gedragen kleding, maar nog in hele goede staat. Dus zo stond het ook geadverteerd en ik probeer ook altijd gebreken zo goed mogelijk op de foto te zetten en te omschrijven, als ik deze zelf zie. Direct na de verkoop kreeg ik al een beetje argwaan nadat ik haar kledingkast bekeek, hier kom ik zo op terug.

Afijn, pakket is aangekomen en direct is er een probleem gemeld. Op meerdere items geeft koper aan 'vlekken' te zien, zelfs op een item waarvan ik weet dat ik het enkel eens gewassen heb en mijn kind het niet eens gedragen heeft. Zelf heb ik de 'vlekken' op de items dus ook niet gezien, enkel dat de stof mogelijk wat valer is geworden door het dragen, maar zeker niet opvallend of storend (anders had ik het ook wel gezien en vermeld, of wat ik veelal doe -> direct doorgegeven aan de opvang zodat ze daar reserve kleding hebben voor ongelukjes bij de kindjes daar).
Op de meeste foto's die ze aan het probleem gekoppeld heeft, moet ik zelfs zoeken naar wat zij nu precies bedoeld omdat het gewoon niet opvalt/niet duidelijk is. Er is 1 foto waarbij ik denk 'o, ja dat is een heel klein vlekje', wat ik dus eerder echt niet gezien heb. Al met al, is de kleding nog steeds echt in hele goede staat en zeker nog goed voor een volgende ronde. Zeker voor zo'n klein prijsje.

Ze eist haar geld terug, zonder te zien of we samen tot een oplossing kunnen komen.
Ik vind het zelf ook helemaal niet volstaan wat ze vraagt, dus ik heb geklikt op dat ze het retour mag sturen als ze zelf de verzendkosten betaald. Als ze normaal een bericht had gestuurd, had ik deze retourkosten in principe zelfs nog willen betalen.

Maar goed, nu krijg ik echt het ene na het andere vernederende bericht, dreigementen, manipulatieve berichten en ik word dus al sinds gister de hele dag en vandaag ook, gebombardeerd met berichten van haar over hoe oneerlijk ik wel niet ben, dat ik narcistisch ben, dat ik een tokkie ben en hoe mijn kinderen er dan wel niet bij lopen, dat ze de politie erbij gaat betrekken en dat ze met haar familie zaterdag wel langs komt (want ze zou kennelijk via vinted mijn adres nu moeten hebben, omdat ik die moest bevestigen bij aanmelden van het retour?). Verder dreigt ze al mijn kopers en op alle facebook groepen mijn naam aan de schandpaal te hangen, omdat ik een oplichter ben.

Vervolgens stuurt ze mij in de chat nog meer foto's van plekjes die niet in orde zouden zijn, maar ook foto's van kleding die helemaal niet van mij afkomstig zijn. Dus kennelijk doet ze dit bij meer mensen. :?

Daarnaast heeft ze dus 1 van de jurkjes die erbij zat, al direct een paar uur later voor €3,50 te koop gezet. Dat is haar goed recht, maar de koop is dus nog niet afgerond en ik heb mijn geld ook nog niet (en ook mijn items zijn nog niet geretourneerd).
Haar kledingkast is dus het stukje waar ik argwaan over kreeg, ze heeft (baby)meisjeskleding in allerlei maten te koop staan en ze gaf mij na de verkoop dus direct de indruk dat ze goede kledingbundels heel goedkoop opkoopt om het duurder te verkopen. Op zich niet erg, maar dat dit zo'n staartje zou krijgen had ik niet gedacht.
Echt, mijn klomp is gebroken. Ik heb vinted wel gerapporteerd hierover, maar ik betwijfel wat hiermee gedaan wordt en of het wel in mijn voordeel is. Ik wil haar het liefst blokkeren omdat ik ook gek word van haar vele berichten waarmee ze mij stalkt, maar dat kan (nog) niet.

Echt, walgelijk. :r
Laatst bijgewerkt door Gowlan op 08-05-25 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 13:10

Hier ook al dpd vertraging rond die tijd.. ze zijn lekker bezig dus..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 16:40

Poeh, dat is echt niet oké Gowlan. Probeer de berichten te negeren en wacht af wat Vinted zegt, en misschien vooraf alvast mailen? Maak ook zeker screenshots van de kleding die zij nu al doorverkoopt zodat je sterk staat als dit niet mee retour komt...