Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:56

Oh hij deed het niet express hoor, hij wilde een podcast opzetten om weer te kunnen slapen en dat maakte me wakker. :D

Schijnt dat hij dat vaker doet maar dat ik er normaal doorheen slaap. Maar meneer ligt nu naast me verder te pitten. Roep hem wel als straks het ontbijt klaar is. _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:00

Ineke2 schreef:
Dilan93 schreef:
Nog een ergernis:
[ [url=m/9KD15L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is dat ik geen ruitershop hier in de buurt weet die het heeft... maar weet alweer precies waarom ik dit soort dingen nooit online bestel :')

Wat is dat? Hoefolie?

Hoefvet, kreeg het aangeraden van een vriendin ivm Matt zn brokkelhoeven :)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:09

Oh, DuoHoef? Heb je een Welkoop in de buurt zitten? Daar koop ik het altijd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:11

Ineke2 schreef:
Dilan93 schreef:

Wat is dat? Hoefolie?

Hoefvet, kreeg het aangeraden van een vriendin ivm Matt zn brokkelhoeven :)

Niet om vervelend te zijn, maar eigenlijk helpt hoef olie daar niet zo heel erg bij. Mijn fjord heeft ook enorme brokkelhoeven in de zomer en heb al zoveel geprobeerd! Eindelijk was het gewoon een kwestie van de smid eerder laten komen vaak waren ze te lang en dan brokkelde alles af. Ze slentert ook enorm dus ze trapt ze er ook nog zelf onderweg. Als de smid maar rond de 7 weken komt is het goed onder controle te houden en al een heel stuk beter geworden. In de winter komt het bij mijn paard eigenlijk niet voor. Vaak waren ze wat te lang en dan ging het brokkelen.

Maar wel mega slordig ingepakt dat alles we zo uitloopt! Maar goed dat het nog in een zakje zat

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:14

MarlindeRooz schreef:
Oh hij deed het niet express hoor, hij wilde een podcast opzetten om weer te kunnen slapen en dat maakte me wakker. :D

Schijnt dat hij dat vaker doet maar dat ik er normaal doorheen slaap. Maar meneer ligt nu naast me verder te pitten. Roep hem wel als straks het ontbijt klaar is. _O-

Ooo gelukkig deed hij het niet expres dat scheelt dan wel weer :) geniet van jullie vakantie samen <3

Dilan, hoeven vochtig maken en bijhouden met de smid. Hoefvet / olie is vooral commerciële troep.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:16

DiscoDipp schreef:
Dat ik morgen moet werken |(

Ik durf de coördinator gewoon geen appje te sturen maar ik voel mij zo slecht. Echt de hele rechterkant van mijn lijf doet pijn, bonkende hoofdpijn, arm is van de schouder tot aan mijn hand zo opgezwollen dat mijn hele nek verkramp. Alsof ik met mijn hele lijf uit van 3 hoof op de grond gepleurd ben.

Ben hier gewoon afleiding aan t zoeken nu door maar gewoon alles te typen, ik heb t ook zo warm dat ik in een sport bh en een broekje buiten zit op moment om maar een beetje af te koelen en nu is t hier gelukkig 13 graden.

Beterschap hoor ik hoop dat je je iets beter voelt nu.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:17

Oh, hier heeft het zeker wel werking op de hoeven. Mijn paard heeft dan sowieso al sterke hoeven maar door de kroonranden af en toe in te smeren blijven ze wel mooi! Bij de KWPN'er die hier staat zijn de hoeven ook al een stuk sterker geworden hierdoor.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:18

Dilan93 schreef:
wyoming schreef:
Mijn computer met kuren. _-:( en het probleem niet kunnen vinden.

Did you try turning it off and on again? :+

Nee, sorry, flauw.

Werkpc of je eigen?
In geval van werk kun je iig nog terrecht bij de IT afdeling

Hij gaat soms niet eens aan :+
Maar hij valt uit, soms start hij dan wel weer op, soms niet. Soms helemaal niet meer en dan de dag erna zonder problemen. En dan valt hij ook niet uit. Sluit ik hem daarna netjes af, wil hij de volgende dag weer niks. Heel onregelmatig dus, heel onbetrouwbaar. (is de oude computer van mijn ex misschien ligt het daaraan :+ )

Ik heb er al iemand naar laten kijken en die heeft wat aanpassingen gedaan maar helaas hielp dat maar tijdelijk, dus binnenkort maar even vragen of hij nog een keer wil kijken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:18

Merexa schreef:
Oh, DuoHoef? Heb je een Welkoop in de buurt zitten? Daar koop ik het altijd.

Oh dan ga ik daar eens kijken. Die zit hier in de buurt, maar nooit opgelet of ze het hebben.

Gebruik normaal nooit hoefvet, maar dit spul schijnt in de hoeven te trekken, ipv erop te blijven liggen. Is her proberen waard.

Hoefsmid komt al heel regelmatig, maar die kan er niet steeds iets blijven afhalen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:24

Dilan, ik moet het in de zomer ook van hoefsmid doen hoor. Die komt elke 5 a 6 weken, vaker kan niet. Ze brokkelen omdat ze te droog en dus te hard worden, dus en nat maken en eventueel wat erop daarna.

Hier zijn ze dus zeker niet te lang, ik kan alleen in de winter naar de 7 a 8 weken, maar liever 6. Maar je merkt het verschil enorm tussen droge of natte periode. Moet dus niet alleen vetten, maar ook nat maken.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:25

Dilan93 schreef:
Nog een ergernis:
[ [url=m/9KD15L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is dat ik geen ruitershop hier in de buurt weet die het heeft... maar weet alweer precies waarom ik dit soort dingen nooit online bestel :')

Ah nee en dat spul stinkt zo %)

Mijn ergernis: cap past toch niet goed, dus moet een nieuwe kopen... en heb al een mega dure maand door nieiwe gordijnen etc.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:26

Kookaburra schreef:
Naar mijn weten mag een werkgever in NL níét vragen om medische gegevens. Volgensmij zelfs Europees vastgelegd in privacywetgeving.

Eventuele noodzakelijke gegevens (epipen bj allergieën, hoe te handelen bij een hypo) mag een werkgever wel noteren zodat collega's bij incidenten kunnen handelen. Maar dit kan alleen als de medewerker de gegevens vrijwillig opgeeft.

Zelfs de vraag over operaties vind ik al discutabel. Naar mijn weten mag dit eveneens niet. Kun je niet invullen: 'gegevens verstrek ik alleen aan bedrijfsarts' of voor medicatie 'geen specifieke medicatie bij noodgevallen. Verdere medicatiegebruik verstrek ik alleen bij een bedrijfsarts'.

Is een deel van deze vragen niet relevant voor het zoeken van passend werk?
Bij bepaalde medicijnen is verkeersdeelname of bedienen van machines uitgesloten.
Als je zwanger bent of kunt zijn, mag je niet in herbariumcollecties of bepaalde laboratoria.
Als je regelmatig diarree hebt, dan is het onhandig om lange stukken achtereen met een vrachtwagen onderweg te zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:31

Betreffende brokkelhoeven en paard staat buiten op het land. Maak een modderpoeltje bij de waterbak werkt super.

Sollicitatie stress. Kittens die om 05.30 uur mijn hoofd gebruikte om op te springen. En dat ik een mega partij aarbeien weg te werken heb. En nog meer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:35

Mijn eigen ergernis is dat ik vanmorgen dus weer bij de huisarts zat ( assistent dan) voor mijn oren. Ze kijkt in mijn oren en ziet dat ze dus ( weer ) verstopt zitten. Maar ook dacht ze dat er bloed in mijn oor zat.
Ik schrok daarvan en ze ging er een arts bij halen.
Die arts zei dat het super geïrriteerd was en dat het beter was om niet uit te spuiten.

Toen haalde ik opgelucht adem en zei dat dat standaard was bij mijn oren. Ik heb gewoon rare oren. En wilde zelf toch dat ze uitgespoten werden. Dus toch gedaan met kans blijkbaar dat ze wel gaan bloeden. Niet gebeurd overigens.
Ik hoor nog niet 100 % maar wel weer wat beter.

Wat een ellende blijft dat… -O-

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:42

oomens schreef:
Is een deel van deze vragen niet relevant voor het zoeken van passend werk?
Bij bepaalde medicijnen is verkeersdeelname of bedienen van machines uitgesloten.
Als je zwanger bent of kunt zijn, mag je niet in herbariumcollecties of bepaalde laboratoria.
Als je regelmatig diarree hebt, dan is het onhandig om lange stukken achtereen met een vrachtwagen onderweg te zijn.

Dit is als werknemer toch je eigen verantwoordelijkheid? Ik denk dat wanneer iemand op dagdagelijks basis een medicijn gebruikt, die persoon echt wel op de hoogte is van wat wel en niet kan. En dat als iemand regelmatig diarree heeft die persoon zelf al ondervonden heeft dat het niet plezierig is om langdurig in de auto te zitten.

Er is trouwens geen sprake van laboratoria of herbariumcollecties. Het is voor een simpele studentenjob in een Nike fabriek. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:44

MyWishMax schreef:
Dilan, ik moet het in de zomer ook van hoefsmid doen hoor. Die komt elke 5 a 6 weken, vaker kan niet. Ze brokkelen omdat ze te droog en dus te hard worden, dus en nat maken en eventueel wat erop daarna.

Hier zijn ze dus zeker niet te lang, ik kan alleen in de winter naar de 7 a 8 weken, maar liever 6. Maar je merkt het verschil enorm tussen droge of natte periode. Moet dus niet alleen vetten, maar ook nat maken.

Ja in de winter brokkelt het idd minder.

Dus ga het gewoon proberen met vet. Werkt het niet, dan kostte het geen wereldbedrag gelukkig

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:47

Ineke2 schreef:
DiscoDipp schreef:
Dat ik morgen moet werken |(

Ik durf de coördinator gewoon geen appje te sturen maar ik voel mij zo slecht. Echt de hele rechterkant van mijn lijf doet pijn, bonkende hoofdpijn, arm is van de schouder tot aan mijn hand zo opgezwollen dat mijn hele nek verkramp. Alsof ik met mijn hele lijf uit van 3 hoof op de grond gepleurd ben.

Ben hier gewoon afleiding aan t zoeken nu door maar gewoon alles te typen, ik heb t ook zo warm dat ik in een sport bh en een broekje buiten zit op moment om maar een beetje af te koelen en nu is t hier gelukkig 13 graden.

Beterschap hoor ik hoop dat je je iets beter voelt nu.

Dankjewel!
Ik heb nog steeds pijn in mijn gewrichten, en die arm maar ik voel mij wel iets beter. Zo toch maar gaan werken, kan die oudjes ook niet laten zitten..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:12

wyoming schreef:
[Hij gaat soms niet eens aan :+
Maar hij valt uit, soms start hij dan wel weer op, soms niet. Soms helemaal niet meer en dan de dag erna zonder problemen. En dan valt hij ook niet uit. Sluit ik hem daarna netjes af, wil hij de volgende dag weer niks. Heel onregelmatig dus, heel onbetrouwbaar. (is de oude computer van mijn ex misschien ligt het daaraan :+ )

Ik heb er al iemand naar laten kijken en die heeft wat aanpassingen gedaan maar helaas hielp dat maar tijdelijk, dus binnenkort maar even vragen of hij nog een keer wil kijken.

Geeft hij tijdens het opstarten een piepje wat anders is als normaal? Zo ja, daar kan je op googlen, dat is een code vanuit je computer om aan te geven wat er loos is, waar het probleem zit.

Met de informatie die je hier geeft is mijn eerste gedachte dat hij mogelijk problemen heeft met de koeling, als dat het geval is dan doet je apparaat zichzelf afsluiten om schade te voorkomen of beperken want hij wordt van binnen te heet. Dit is dus een ingebouwde beveiliging. Mijn tip: niet meer gebruiken, eerst repareren. Als de koeling kapot is loop je namelijk het risico dat de andere hardware binnenin kapot gaat door de hitte.
Je hebt uiteraard ook kans dat het wat anders is natuurlijk, deze is een mogelijke worst case scenario :)
Pin mij er niet op vast want ik ben ook maar hobbyist, maar ik zou er gas op zetten om hem te laten nakijken en in de tussentijd zo min mogelijk gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:13

Schoonzus (die van het niet organiseren van de vrijgezellen) die het wel heel erg op de spits aan het drijven is! Nu wordt ik zelfs beschuldigd van niet snel genoeg weg te kunnen zijn op feestjes etc (2 tot 2,5 uur rijden door werken. Dochter moet om 20.00 in bed als het de dag erna school is) Kind lag verdorie pas om 20.45 in bed en dan nog wordt het omschreven als: Niet snel genoeg weg kunnen zijn!

En nu dreig ik dat ze niet op het feestje mag komen van onze dochter? Ik heb haar en haar man zondag 5 minuten gezien. Toen ik goededag zei draaide ze letterlijk hun rug naar mij! Ook mijn man (haar broer) is genegeerd en wij kregen te horen dat dit vanaf nu normaal gedrag is naar ons!

Ik heb daarop gezegd dat ze welkom is op het feestje als ze normaal kan doen en als ze ons met de rug aankijken ze beter niet komen. En nu is dit dreigen? Vanwaar halen ze het verdorie?!!!!

En ik heb haar gezegd dat ze geen getuigen mocht zijn? Ze heeft notabene zelf gebeld dat ze niet wou want ze stond niet achter mij! Daarna wou ze het toch weer zijn en man heeft aangegeven dat dat geen goed idee is!

Ik hou al 6 weken wijselijk mijn mond en gisteren begon zij weer met verwijten te strooien, te liegen en noem maar op. Op welke gouden troon denkt zij wel niet te zitten?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:00

Dat mijn vent weer slecht heeft lopen communiceren en de boete voor het oversluiten van de hypotheek dus een stuk hoger is, dan ik in eerste instantie had begrepen.
Kunnen we prima betalen maar toch voelt het als zonde haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:12

Alle boetes zijn zonde idd :=

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:13

Telpeva schreef:
wyoming schreef:
[Hij gaat soms niet eens aan :+

Geeft hij tijdens het opstarten een piepje wat anders is als normaal? Zo ja, daar kan je op googlen, dat is een code vanuit je computer om aan te geven wat er loos is, waar het probleem zit.

Met de informatie die je hier geeft is mijn eerste gedachte dat hij mogelijk problemen heeft met de koeling, als dat het geval is dan doet je apparaat zichzelf afsluiten om schade te voorkomen of beperken want hij wordt van binnen te heet. Dit is dus een ingebouwde beveiliging. Mijn tip: niet meer gebruiken, eerst repareren. Als de koeling kapot is loop je namelijk het risico dat de andere hardware binnenin kapot gaat door de hitte.
Je hebt uiteraard ook kans dat het wat anders is natuurlijk, deze is een mogelijke worst case scenario :)
Pin mij er niet op vast want ik ben ook maar hobbyist, maar ik zou er gas op zetten om hem te laten nakijken en in de tussentijd zo min mogelijk gebruiken.

Koeling is al gecontroleerd en werkt zoals het hoort. (hij is watergekoeld) Maar dat kan het ook haast niet zijn omdat hij soms niet eens opstart, dus geen eens tijd heeft om warm te worden.
Ik dacht eerst dat de voeding kapot was maar ook die lijkt niet het probleem te zijn. Ook geen piepje.
Nou ja die vriend moet er nog maar eens naar kijken, nu is er geen avondklok meer dus kan hij wat langer blijven.
Ik gebruik hem al bijna niet omdat ik dus gek word van dat wel of niet opstarten en het wel of niet uitvallen maar af en toe is een computer net even handiger dan de ipad of telefoon.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 22-06-21 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:14

Voelde me niet lekker dus nam wat pijnstilling. schoot het verkeerde keelgat in dus ging vol over mijn nek. Echt handig als je toch al misselijk was. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:17

MarlindeRooz schreef:
Voelde me niet lekker dus nam wat pijnstilling. schoot het verkeerde keelgat in dus ging vol over mijn nek. Echt handig als je toch al misselijk was. :=

Is het er wel vast uit :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:19

Bah Marlinde, en dan moet je nog een keer, want nu doet de pijnstilling zijn werk niet. Beterschap!

Ja Dilan, zonde, maar goed, verdient zichzelf in 2 jaar weer terug. Investeren in de toekomst (man wat wordt ik oud en verstandig :P ), ook een ergernis :+