secricible schreef:Rellen en rotzooi waren er toch wel, ik betwijfel of dat nu zoveel extremer wordt. Toen ik nog in de stad woonde reed de brandweer en politie al weken af en aan voor brandende containers die in portieken werden gereden, bushokjes die opgeblazen werden, vuurwerk door brievenbussen. Dat zal nu gelukkig allemaal niet meer kunnen.
Ik verwacht juist méér.....
Bushokjes worden echt niet opgeblazen met een Nederlands goedgekeurd rotje, maar met illegale bommen.
De "jeugd" die normaal gesproken alleen Nederlands vuurwerk zou afsteken, wijkt ben ik bang uit naar het zware illegale spul.
Dus met een beetje pech, worden er méér dingen opgeblazen ipv minder.
De enige "voordelen" die aan het verbod hangen, is dat de slachtoffers van legaal vuurwerk er dit jaar niet zijn. De slachtoffers van het illegale vuurwerk zullen er juist méér zijn.
Bekeuren kan alléén op heterdaad en zn knal duurt minder dan één seconde. Pakkans is nihil voor knalvuurwerk.
Zeker als ze het slim spelen en niet met 30 strijkers op zak lopen, maar steeds een stuk of 5..... Dan is de kans dat ze met vuurwerk op zak gesnapt worden ook lager.
Ik zelf ben echt bang dat het compleet uit de hand gaat lopen.
Er is al zo veel onrust vanwege corona en de daarbijbehorende maatregelen.. ...