Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:25

purny schreef:
Niet voor ons.

Heb ik ook gehoord op het nieuws
Waren hoteluitbaters die kwamen getuigen ..geen enkel van de 25 hotels in het dorp had een boeking ontvangen en na zo'n totale stop zou het seizoen dan toch kunnen opstarten ..hadden ze met de eerste lockdown ook gehad ..van 0 boekingen naar een vol hotel dus ze hadden goede hoop

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:52

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:57

besita schreef:
Huertecilla schreef:
Portugal ´middagklok´; van 13.00 tot 08.00 voor hele land morgen en per maandag voor de meest besmette regios.

Wat eer raar bericht
Vanaf vandaag dus voor heel Portugal en vanaf maandag de meest besmette regios ??
Dus heel land maar 1 dag dan of hoe moet ik dat lezen

Dus omdat jíj het niet snapt ís het raar?! Goh wat raar :P

Zondag is geen werkdag dus voor iedereen.

Met bewijs van essentieel werk, idem medische noodzaak en voor levensmiddelen om de hoek uitzondering. Net als in meeste andere landen was/is/wordt, oa. grote delen van Spannje o.a. Granada.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:07

Noem het mekkeren maar met zulke regels waar je continue eraan moet denken om je „vergunning“ op zak te dragen heb ik echt akelige associaties en ik zou het daar psychisch lastig mee hebben. Ik heb ook het idee dat je daar juist de brave burger het hartste mee treft. Als we het hebben over angstcultuur dan is zo‘n uitgangsverbod daar voor mij het toppunt in.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:18

Huertecilla schreef:
besita schreef:

Wat eer raar bericht
Vanaf vandaag dus voor heel Portugal en vanaf maandag de meest besmette regios ??
Dus heel land maar 1 dag dan of hoe moet ik dat lezen

Dus omdat jíj het niet snapt ís het raar?! Goh wat raar :P

Zondag is geen werkdag dus voor iedereen.

Met bewijs van essentieel werk, idem medische noodzaak en voor levensmiddelen om de hoek uitzondering. Net als in meeste andere landen was/is/wordt, oa. grote delen van Spannje o.a. Granada.

Waarom reageer jij altijd zo gepikeerd zeg hoho ..jij bent waarschijnlijk winnaar van de slimste mens :))
Wat in de toeristische sector dan die werken toch op zondag ?
Ik heb er paarden op wedstrijd ( gelukkig maar tot morgen )
Maar heb tot nu toe niets hierover gehoord
Geanulleerd is de wedstrijd nog niet alleszins anders hadden ze het vanmorgen wel aangekondigd

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:23

Ik zag dat filmpje weg was.
Hier opnieuw.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 5442903367

Politie vond niet nodig om in te grijpen:=
Dat wordt nog wat met oud en nieuw.

Toevoeging: Filmpje gaat over voetbalsupporters die hun club uitzwaaien en alle corona regels overtreden.
Moderatoropmerking:
Beschrijving van het filmpje toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 15-11-20 21:05, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Gewijzigd in overleg met plaatser van bericht

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:52

Blussem schreef:
Ik zag dat filmpje weg was.
Hier opnieuw.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 5442903367

Politie vond niet nodig om in te grijpen:=
Dat wordt nog wat met oud en nieuw.

Geloof me ze vonden handhaven zeker nodig, maar in sommige situaties / doelgroepen is dat niet zonder gevaar... ga er maar aanstaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:06

Ik heb het gevoel dat het 1 grote ramp word dit jaar met oud en nieuw. Denk dat er enorm veel rellen zullen uitbreken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:07

love_western schreef:
Ik heb het gevoel dat het 1 grote ramp word dit jaar met oud en nieuw. Denk dat er enorm veel rellen zullen uitbreken.

Ik ook. Veel bijeenkomsten en veel te weinig capaciteit om te kunnen handhaven.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:25

Bij ons ook :j
Antwerpse burgemeester gaat ook grote politiemacht opzetten vanaf de kerstvakantie
Maar dan nog zolang er geen nultolerantie komt schiet het weinig op
Was in Brussel ook weer prijs gisteren :(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:36

Sizzle schreef:
Noem het mekkeren maar met zulke regels waar je continue eraan moet denken om je „vergunning“ op zak te dragen heb ik echt akelige associaties en ik zou het daar psychisch lastig mee hebben. Ik heb ook het idee dat je daar juist de brave burger het hartste mee treft. Als we het hebben over angstcultuur dan is zo‘n uitgangsverbod daar voor mij het toppunt in.

Is allemáál verre van leuk.
Nee, niet juist de brave burgers. Gewoon iedereen die onderweg is. Hier bij de op-/afrit van het dorp maar de snelweg, ook de grens met andere gemeente staat de Guardia Civil onregelmatig een paar keer per week íedereen te stoppen. En ze trappen echt niet in smoezen.
Ik heb er ook ´last´ van maar het helpt een piezel dat het voor iedereen geldt. Het is ook allemaal glashelder.

Sociaal is het ronduit een drama. Hoe lagerop in de samenleving hoe groter de problemen.
Hier zijn per maart op zich goede steunmmaatregels voor tijdelijk subsidies voor het personeel op ´verlof´ ingevoerd.
Een bepaling was dat na weer aan het werk gaan, dit voor minimaal 6 maanden moest zijn. Leek toen slim. Nú echter zijn voor velen die 6 maanden zowat voorbij en is er geen ontslagbeperking meer.

Maar ja protest waar tegen?
Tegen het virus?
De overheden zitten overal tussen wal en schip.
Daarbij zijn betogingen alleen maar superverspreiders welke de omgeving van de protesteerders het hardste treft.

Het is allemaal dikke poep en er is voorlopig nog geen oplossing in zicht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:40

Suzanne F. schreef:
love_western schreef:

Zet het leger in.
Hoe vervelend ook is het imo een mindere kwade dan betogingen die de hand uitlopen tot vernieling en plundering.

Nomaals, er zijn uitsluitend slechte noodmaatregels die niets oplossen; alleen de boel soort van in minst slecht evenwicht houden. Daarbij leren de overheden gaandeweg omdat dit allemaal nieuw is in de moderne maatschappij.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:48

Een soort van ausweis dus en het leger paraat, heb ik wel nare associatie bij.

Blij dat het hier niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:51

Suzanne F. schreef:
love_western schreef:

Eén grote ramp lijkt me vooralsnog wat overdreven. Maar onrustiger dan in andere jaren, ja.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:58

Ja want andere jaren waren er geen rellen :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:58

Echwel schreef:

Precies. Het is hier elk jaar al een ramp. Dus dit jaar wordt het een grote ramp.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:05

Suzanne F. schreef:
Echwel schreef:

Precies. Het is hier elk jaar al een ramp. Dus dit jaar wordt het een grote ramp.

Dus?

Twee kwaden:
- grotere rellen
- groter ingrijpen
Kies maar.

Het probleem van niet grijpen is veel schade bij onschuldige mensen door vernieling/plunderen én superverspreiden.
Het probleem van wel ingrijpen is nare associaties met wat niemand hier meegemaakt heeft.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 15-11-20 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:05

Met oud&nieuw een straatverbod voor iedereen en het leger inzetten voor de handhaving.
Iemand heeft mij ooit geleerd dat je nooit iets moet invoeren dat je niet kan handhaven, dus dat vuurwerkverbod is ook weer slappe hap. Hier zat de hele buurt vannacht om 3 uur rechtop in bed. Alsof er een bom ontplofte, kids met vuurwerk

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:07

Morrie schreef:
Iemand heeft mij ooit geleerd dat je nooit iets moet invoeren dat je niet kan handhaven,

:)*

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:07

love_western schreef:

Denk dat er veel meer vuurwerk slachtoffers vallen.
Van die wannabe carbidschieters die you tube filmpjes gaan kijken en denken dat zij ook wel kunnen knallen met melkbussen of in elkaar gelast spul.
Geen geduld hebben met de kop bij de bus gaan kijken of met peuk of aansteker de bus aan willen steken.
Waar carbid de gewoonte is, daar doen ze het van jongs af aan. Beginnen met verfblikje en weten de gevaren beter dan iemand die het denkt te kunnen.

Er is wel filmpje te vinden van de burgemeester van staphorst die het ook meende te kunnen.
Hij was nog net geen roetveegpiet geworden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:08

Morrie schreef:
Met oud&nieuw een straatverbod voor iedereen en het leger inzetten voor de handhaving.
Iemand heeft mij ooit geleerd dat je nooit iets moet invoeren dat je niet kan handhaven, dus dat vuurwerkverbod is ook weer slappe hap. Hier zat de hele buurt vannacht om 3 uur rechtop in bed. Alsof er een bom ontplofte, kids met vuurwerk

Precies. Van mij mogen ze handhaven en ingrijpen hoor. Beter dan een oorlogsgebied met opgeblazen bushokjes en afgefikte auto’s.
Maar ik weet nu al dat dit niet gaat gebeuren. Ze kunnen nooit overal tegelijk zijn. Groepen komen gewoon bij elkaar, gaan lopen zuipen, vervelen zich en gaan dan rellen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:09

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:23

Suzanne F. schreef:
Morrie schreef:

Precies. Van mij mogen ze handhaven en ingrijpen hoor. Beter dan een oorlogsgebied met opgeblazen bushokjes en afgefikte auto’s.
Maar ik weet nu al dat dit niet gaat gebeuren. Ze kunnen nooit overal tegelijk zijn. Groepen komen gewoon bij elkaar, gaan lopen zuipen, vervelen zich en gaan dan rellen.

Ik ben inderdaad ook ban voor rellen.

En véél grote vreugdevuren/ uitgebrande auto's enz.

Weet niet eens of ik oud en nieuw dan wel met mijn ouders kan vieren, omdat ze misschien wel thuis willen blijven ivm rellen in de omgeving. (Vroeger een keer onze schutting in de fik gestoken, ouders zijn de 10 jaar daarop niet meer van huis gegaan)

Leuk hoor, straks helemaal in mn uppie.

Of misschien ga ik wel juist naar mijn ouders toe. In dit huis op 3 raampjes boven na, overal stevige rolluiken. Brievenbus dicht zetten en dan is het redelijk veilig.

Auto dan bij mn ouders op een industrieterrein, daar is het altijd redelijk rustig.

We gaan het wel zien. Maar blij ben ik niet met het verbod.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:27

Rellen en rotzooi waren er toch wel, ik betwijfel of dat nu zoveel extremer wordt. Toen ik nog in de stad woonde reed de brandweer en politie al weken af en aan voor brandende containers die in portieken werden gereden, bushokjes die opgeblazen werden, vuurwerk door brievenbussen. Dat zal nu gelukkig allemaal niet meer kunnen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:36

secricible schreef:
Rellen en rotzooi waren er toch wel, ik betwijfel of dat nu zoveel extremer wordt. Toen ik nog in de stad woonde reed de brandweer en politie al weken af en aan voor brandende containers die in portieken werden gereden, bushokjes die opgeblazen werden, vuurwerk door brievenbussen. Dat zal nu gelukkig allemaal niet meer kunnen.

Ik verwacht juist méér.....

Bushokjes worden echt niet opgeblazen met een Nederlands goedgekeurd rotje, maar met illegale bommen.

De "jeugd" die normaal gesproken alleen Nederlands vuurwerk zou afsteken, wijkt ben ik bang uit naar het zware illegale spul.

Dus met een beetje pech, worden er méér dingen opgeblazen ipv minder.

De enige "voordelen" die aan het verbod hangen, is dat de slachtoffers van legaal vuurwerk er dit jaar niet zijn. De slachtoffers van het illegale vuurwerk zullen er juist méér zijn.

Bekeuren kan alléén op heterdaad en zn knal duurt minder dan één seconde. Pakkans is nihil voor knalvuurwerk.

Zeker als ze het slim spelen en niet met 30 strijkers op zak lopen, maar steeds een stuk of 5..... Dan is de kans dat ze met vuurwerk op zak gesnapt worden ook lager.

Ik zelf ben echt bang dat het compleet uit de hand gaat lopen.

Er is al zo veel onrust vanwege corona en de daarbijbehorende maatregelen.. ...