Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:04

Dat ik een fotolijstje wil/moet kopen, maar alle online winkels verzendkosten hebben. Ik wil gewoon naar de Action ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:08

Gecondoleerd, Telpeva en Knert! :knuffel:

Ik voel me nu een klein beetje bezwaard, maar wilde toch even laten weten dat ik de baan heb gekregen waar ik afgelopen maandag het gesprek voor had. :) Geen ergernis uiteraard, maar iedereen heeft zo meegeleefd dat ik het toch even wilde zeggen. <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:12

Gefeliciteerd! :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:19

Waar is die discussie gaande over geslacht vs gender want jullie maken mij nieuwsgierig? Mijn 1e gedachte erover is dat ik het vooral dom over vind komen omdat gender het Engelse woord is voor geslacht. Maar misschien denk ik te simpel :+

Yay Mkango!! *\o/* gefeliciteerd!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:20

Captain schreef:
Gecondoleerd Telpeva en Knert! ;(

Ik stoor me aan dat gender-gedoe.
Geslacht is schijnbaar ook al niet goed meer, maar het moet 'gender' zijn. Echt hoor, hou toch eens op.
Gisteren las ik dat iemand een kaartspel had bedacht waarin de koning niet langer meer waard was dan de koningin. Serieus mensen. :')

Dit ja. :roll:

Gecondoleerd Telpeva en Knert, sterkte voor jullie beiden

Gefeliciteerd Mkango!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:11

Captain schreef:
Ik stoor me aan dat gender-gedoe.
Geslacht is schijnbaar ook al niet goed meer, maar het moet 'gender' zijn. Echt hoor, hou toch eens op.
Gisteren las ik dat iemand een kaartspel had bedacht waarin de koning niet langer meer waard was dan de koningin. Serieus mensen. :')

Afbeelding

Ik moest direct hieraan denken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 18:34

Geprobeerd me aan te melden voor nieuwe coronalessen op de manege en ze worden allemaal afgewezen.. blijkbaar het systeem verkeerd begrepen..

Ik heb al zo godsgruwelijk weinig ontspanning de laatste tijd. Het rijden ging zo ontzettend goed en heb echt een paard gevonden waar het wederzijds mee klikt. Na maanden onzeker gereden te hebben op een andere manege heb ik op deze manege echt mezelf en mijn rijstijl weer terug gevonden en nu valt alles in het water.. weg positiviteit, weg houvast, weg iets om naar uit te kijken.. ben er zo kapot van

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:51

xPabloBokt schreef:
Geprobeerd me aan te melden voor nieuwe coronalessen op de manege en ze worden allemaal afgewezen.. blijkbaar het systeem verkeerd begrepen..

Ik heb al zo godsgruwelijk weinig ontspanning de laatste tijd. Het rijden ging zo ontzettend goed en heb echt een paard gevonden waar het wederzijds mee klikt. Na maanden onzeker gereden te hebben op een andere manege heb ik op deze manege echt mezelf en mijn rijstijl weer terug gevonden en nu valt alles in het water.. weg positiviteit, weg houvast, weg iets om naar uit te kijken.. ben er zo kapot van

... Dan bel je de manege? Als het zo dierbaar voor je is laat je je toch niet uit het veld slaan door een stom systeem?

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:55

Ik zou inderdaad even bellen, dan kan je het uitleggen tegen een persoon die met je mee kan denken ipv een domme computer!

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:56

Gecondoleerd Knert Y;(

Een korte opmerking over gender/geslacht. Geslacht is biologisch. Of je een xy of een xx chromosoon hebt. Gender is waar jij je mee identificeert, dus man vrouw nonbinair genderfluïd of een ander gender. Bij veel mensen komen geslacht en gender overeen, maar niet bij iedereen. Daarom is het vind ik ook van belang dat we de twee verschillende woorden gebruiken. Juist om de wereld meer inclusief te maken.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:17

Klinkt misschien gek, maar aan het feit dat ik wél recht heb op de zorgbonus en anderen niet. Niet dat ik klaag, ik kan het geld goed genoeg gebruiken, maar vreemd is het wel een beetje.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:27

Gecondoleerd Telpeva en Knert :knuffel:

Gefeliciteerd Mkango, supergoed nieuws!

Ik zit er even doorheen. Net op weg naar huis een huilbui in de auto. Dat is niet handig in de spits...Ben veilig thuis gekomen gelukkig.
Ik mis gewoon zo erg een echte knuffel -O-
Heb een enorm rotjaar achter de rug met zoveel teleurstellingen te verwerken.

Ik heb ook wel positief nieuws voor nu gelukkig, want op mijn stage gaat het goed. Ik heb net dag 7 achter de rug, heb vandaag voor het eerst zelfs al cliënten mogen ( nouja moeten :') ) bellen.
Spring maar in het diepe en kijk maar of je er uit komt :=

Verkapt compliment gehad; Je hebt het druk he? Eh ja klopt. “ hoe drukker jij het hebt hoe beter het gaat, want ik durf veel werk aan jou te geven”
Bedankt, denk ik :')

Ze hebben mij zelfs alleen gelaten het laatste uur ( begeleider moest naar de tandarts) er was wel iemand, maar die zat in een ander kantoor.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:29

xmarritw schreef:
Gecondoleerd Knert Y;(

Een korte opmerking over gender/geslacht. Geslacht is biologisch. Of je een xy of een xx chromosoon hebt. Gender is waar jij je mee identificeert, dus man vrouw nonbinair genderfluïd of een ander gender. Bij veel mensen komen geslacht en gender overeen, maar niet bij iedereen. Daarom is het vind ik ook van belang dat we de twee verschillende woorden gebruiken. Juist om de wereld meer inclusief te maken.

Nee, dat is niet helemaal waar. Geslacht wordt bepaald of iemand eicellen of zaadcellen produceert/kan produceren :).

Gender is ook biologisch - net als geslacht.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:46

Lestrange01 schreef:
xmarritw schreef:
Gecondoleerd Knert Y;(

Nee, dat is niet helemaal waar. Geslacht wordt bepaald of iemand eicellen of zaadcellen produceert/kan produceren :).

Gender is ook biologisch - net als geslacht.

Biologisch was inderdaad niet het juiste woord. :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:57

't. Rondje van 8.3 km verkeerom gelopen...
Als ik hem andersom had gelopen hadden we eerst 2 km drek en blubber gehad....

Nu hadden we 2 km blubber aan het einde van het rondje waardoor de honden echt heel heel heel veel blubber mee in huis hebben gesleept

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:04

Gecondoleerd Telpeva en Knert, sterkte voor jullie allebei.
Gefeliciteerd Mkango.

Hagelslag, fijn vieze honden in huis.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 20:19

Telpeva schreef:
Ik zou inderdaad even bellen, dan kan je het uitleggen tegen een persoon die met je mee kan denken ipv een domme computer!

Nee er zat een persoon achter, kreeg ook een persoonlijk mailtje.. het wordt van je reguliere lessen af gehaald blijkbaar en die zijn nu op. Was altijd in de veronderstelling dat ik gewoon bij moest betalen.

Had al gebeld maar denk dat het druk is, er nam niemand op. Ga maar kijken of ik reguliere privélessen kan nemen of misschien het paard kan leasen waar het zo goed mee gaat..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:23

Ah dat maakt het wel anders ja, wat vervelend! Jammer dat je nu niet lekker verder kan, kan mij voorstellen dat je daarvan baalt -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:26

xPabloBokt schreef:
Telpeva schreef:

Nee er zat een persoon achter, kreeg ook een persoonlijk mailtje.. het wordt van je reguliere lessen af gehaald blijkbaar en die zijn nu op. Was altijd in de veronderstelling dat ik gewoon bij moest betalen.

Had al gebeld maar denk dat het druk is, er nam niemand op. Ga maar kijken of ik reguliere privélessen kan nemen of misschien het paard kan leasen waar het zo goed mee gaat..

Kan je geen nieuwe reguliere lessen kopen?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:37

Mijn paard die dacht dat mijn bovenbeen een soort boxbal was

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 20:39

Weet ik nog niet. Even navragen. Hoop dat ik iets kan regelen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:39

Knert gecondoleerd.

Mensen slaan door, nu ook al met kaarten, rot toch op met dat gemierenneuk!

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:41

De vlas prijzen :\

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:24

Dat bokt zo negatief is de laatste tijd.En dat ik twijfel over de hoeveelheid hooi per keer voor de pension haflinger.Het nieuwe hooi is fijner van structuur.Morgen maar even een foto naar zijn eigenaar sturen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 01:59

Ik kom nu dat gedoe met die genderloze kaarten tegen die ook geen mensen meer afbeelden omdat "de kaarten zijn allemaal wit en dat is ongelijkheid" en ik erger me en verwonder me tegelijkertijd aan het mierengeneuk van mensen. Dit bedenk je toch niet _O-

"Deze vormen van seksisme en racisme kunnen mensen heel erg beinvloeden."

:'). Ja ik lig er wakker van dat de vrouw minder hoog is dan de heer.