Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:Gecondoleerd Telpeva en Knert!
Ik stoor me aan dat gender-gedoe.
Geslacht is schijnbaar ook al niet goed meer, maar het moet 'gender' zijn. Echt hoor, hou toch eens op.
Gisteren las ik dat iemand een kaartspel had bedacht waarin de koning niet langer meer waard was dan de koningin. Serieus mensen.
Captain schreef:Ik stoor me aan dat gender-gedoe.
Geslacht is schijnbaar ook al niet goed meer, maar het moet 'gender' zijn. Echt hoor, hou toch eens op.
Gisteren las ik dat iemand een kaartspel had bedacht waarin de koning niet langer meer waard was dan de koningin. Serieus mensen.
xPabloBokt schreef:Geprobeerd me aan te melden voor nieuwe coronalessen op de manege en ze worden allemaal afgewezen.. blijkbaar het systeem verkeerd begrepen..
Ik heb al zo godsgruwelijk weinig ontspanning de laatste tijd. Het rijden ging zo ontzettend goed en heb echt een paard gevonden waar het wederzijds mee klikt. Na maanden onzeker gereden te hebben op een andere manege heb ik op deze manege echt mezelf en mijn rijstijl weer terug gevonden en nu valt alles in het water.. weg positiviteit, weg houvast, weg iets om naar uit te kijken.. ben er zo kapot van
xmarritw schreef:Gecondoleerd Knert![]()
Een korte opmerking over gender/geslacht. Geslacht is biologisch. Of je een xy of een xx chromosoon hebt. Gender is waar jij je mee identificeert, dus man vrouw nonbinair genderfluïd of een ander gender. Bij veel mensen komen geslacht en gender overeen, maar niet bij iedereen. Daarom is het vind ik ook van belang dat we de twee verschillende woorden gebruiken. Juist om de wereld meer inclusief te maken.
Lestrange01 schreef:xmarritw schreef:Gecondoleerd Knert![]()
Een korte opmerking over gender/geslacht. Geslacht is biologisch. Of je een xy of een xx chromosoon hebt. Gender is waar jij je mee identificeert, dus man vrouw nonbinair genderfluïd of een ander gender. Bij veel mensen komen geslacht en gender overeen, maar niet bij iedereen. Daarom is het vind ik ook van belang dat we de twee verschillende woorden gebruiken. Juist om de wereld meer inclusief te maken.
Nee, dat is niet helemaal waar. Geslacht wordt bepaald of iemand eicellen of zaadcellen produceert/kan produceren.
Gender is ook biologisch - net als geslacht.
Telpeva schreef:Ik zou inderdaad even bellen, dan kan je het uitleggen tegen een persoon die met je mee kan denken ipv een domme computer!
xPabloBokt schreef:Telpeva schreef:Ik zou inderdaad even bellen, dan kan je het uitleggen tegen een persoon die met je mee kan denken ipv een domme computer!
Nee er zat een persoon achter, kreeg ook een persoonlijk mailtje.. het wordt van je reguliere lessen af gehaald blijkbaar en die zijn nu op. Was altijd in de veronderstelling dat ik gewoon bij moest betalen.
Had al gebeld maar denk dat het druk is, er nam niemand op. Ga maar kijken of ik reguliere privélessen kan nemen of misschien het paard kan leasen waar het zo goed mee gaat..