Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:19

Vanaf nu weer 1 x per week boodschappen doen, ipv wanneer ik maar wil. Ook ga ik eens kijken of Jumbo bezorgdienst iets is. Als ik nog wat mis, mogen de jongelui het gaan halen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:23

rien10 schreef:
Vanaf nu weer 1 x per week boodschappen doen, ipv wanneer ik maar wil. Ook ga ik eens kijken of Jumbo bezorgdienst iets is. Als ik nog wat mis, mogen de jongelui het gaan halen.

Dacht precies hetzelfde vanmorgen,de maatregelen werden toch aardig nageleefd maar helaas , alles gaat bijna weer zo alsof Corona nooit heeft bestaan .

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:51

bigone schreef:
In het begin van het jaar zijn er achteraf ook veel besmette mensen met waarschijnlijk nauwelijks symptomen geweest , lang voor de eerste IC opname. Tot de boel in één keer overstroomde en een arts zei deze week precies hetzelfde . Als er nu maar genoeg besmet raken lopen de ziekenhuizen over drie a vier weken weer voller.

Sterker nog, hier in Noorden hebben ook paar mensen Corona gehad maar nul ernstig gevallen.

Je gaat haast denken dat het een samenloop is geweest met veel alchol consumptie en weinig slapen aka carnaval.
Ander gerucht wat rond gaat is ze zware luchtverontreiniging in Brabant waardoor mensen dat kwetsbare longen hebben en minder reserveren reserves.

Ook was iets mee dat meeste mensen met erge klachten haast allemaal overgewicht hadden. Maar tijd zal het leren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:12

Blussem schreef:
bigone schreef:
In het begin van het jaar zijn er achteraf ook veel besmette mensen met waarschijnlijk nauwelijks symptomen geweest , lang voor de eerste IC opname. Tot de boel in één keer overstroomde en een arts zei deze week precies hetzelfde . Als er nu maar genoeg besmet raken lopen de ziekenhuizen over drie a vier weken weer voller.

Sterker nog, hier in Noorden hebben ook paar mensen Corona gehad maar nul ernstig gevallen.

Je gaat haast denken dat het een samenloop is geweest met veel alchol consumptie en weinig slapen aka carnaval.
Ander gerucht wat rond gaat is ze zware luchtverontreiniging in Brabant waardoor mensen dat kwetsbare longen hebben en minder reserveren reserves.

Ook was iets mee dat meeste mensen met erge klachten haast allemaal overgewicht hadden. Maar tijd zal het leren.

Dan hadden hier in de carnavals dorpen/gebieden ook meer mensen getroffen moeten zijn. Ook dat is niet het geval.
Voordeel is hier misschien dat mensen niet terug kwamen uit getroffen gebieden.
Conclusie die je niet zomaar kan trekken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:18

Blussem schreef:

Misschien kun je eerst even checken of wat je hier allemaal verkondigt ook klopt? En dan wat verder zoeken dan 'niemand die ik ken is ziek geweest' oid.

Volgens de statistieken zijn er in Drenthe 41 sterfgevallen/Groningen 17/Friesland 69

Dus hoe je in vredesnaam aan die 0 ernstige gevallen komt is mij een raadsel

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:20

Kinke, je moet Blussem gewoon op de foei lijst zetten. Dan hoef je die onzin die ze uitkraamt niet meer te lezen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:22

zou kunnen, maar ik heb nog steeds hoop dat er een educatief momentje ontstaat

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:26

Ik vrees dat het een gevalletje bord en kop is :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:26

En toch blijft het wel bijzonder dat het in het noorden minder aanwezig was. Natuurlijk komt dat ook omdat de maatregelen wat te laat waren voor Brabant en op tijd voor het noorden. Nu was er toen der tijd ook ophef om de Vindicat studenten uit Groningen. Heel veel verontwaardiging weet ik nog en mensen waren woest. Nu is dat zelfs goed gegaan wonder boven wonder en ik vraag mij daarbij toch af hoe kan het?

Maar aan de andere kant de waarheid is ook dat het hier oploopt. Waar er dagen waren dat er 0 besmettingen waren in Drenthe is dat nu al een aantal dagen 2 tot 3 en dan weer 0. Zelf zit ik nu ook op de uitslag te wachten. Ik ben bijna nergens geweest op Ameland na en zelfs daar ben ik 9 van de 10 keer niet mee geweest naar de dorpjes en meed ik drukke plekken.

Nu verwacht ik een negatieve uitslag aangezien ik mij in verhouding met gisteren alweer een heel stuk beter voel. Koorts was gisteravond al weg en ook de hoofdpijn van de volle holten is al bijna weg. Gisteren had ik echt het idee wat ik aan de beurt was.... Je denkt niet eens meer aan een simpele verkoudheid.

En ik heb veel moeite moeten doen voor een test! Ik snap heel goed dat op deze manier het afnemen van testen laag blijft als ze mensen weigeren met klachten. Het was dat ik die middag een volle neus kreeg en de huisarts mij op wou meten en ik daarna een aardige mevrouw van de GGD aan de lijn had. Ik werk in de zorg en was al helemaal over de zeik omdat ik donderdag nog gewerkt had. Het begon dinsdag al met de holten maar het was niet passend woensdag weer helemaal beter en donderdag koorts. Helemaal omdat ik in de zorg werk vond ik het echt wel nodig om te laten testen.

Toevallig zat ik de hele week al wel een beetje binnen. Dus mocht het wel zo zijn kan ik gelukkig specifiek benoemen met wie ik allemaal in contact ben geweest vanaf maandag. Maar aangezien ik geen koorts enz meer heb verwacht ik dat het niet nodig is om alvast in de paniek modus over te gaan als het wel zo is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:32

Blussem schreef:
bigone schreef:

Ik weet niet welke berichten jij hebt gevolgd over het noorden :') Maar er zijn in Drenthe helaas ook mensen overleden ( in Groningen en Friesland ook). In Assen begint het helaas weer best wat op te lopen. Nu ken ik persoonlijk geen mensen die het hebben gehad ( Oké ik zelf nu misschien )

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:43

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 00:30

Fitzroy schreef:
Dit begrijp ik dan weer niet.
https://nos.nl/artikel/2341834-luiten-g ... rnooi.html

Je gaat het daar toch niet opzoeken? En die gaat ongetwijfeld hier ook geen twee weken in quarantaine.

Twee keer kans, eerst na UK en daarna VS....

Worden de cijfers van Groningen en Assen niet gekleurd door de opnames van patiënten uit het zuiden?
Of wordt strikt de woonplaats volgens GBA van de overledene meegenomen in de officiële cijfers en niet de plaats/gemeente waarin de patiënt is overleden.

Volgens mij hebben de leden van Vindicat hun wintersport als geïsoleerde groep doorgebracht in Italië en heeft dit er mede voor gezorgd dat ze het virus toen niet hebben opgelopen en/of meegenomen.

Noorden is gewoonweg dunner bevolkt en mensen zijn hier minder fysiek met elkaar.
Er wordt hier minder met het ov gereisd.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:27

En onder aanvoering van de UMCG-viroloog Alex Friedrich hebben de Noordelijke ziekenhuizen medewerkers getest. Tegen het RIVM advies in.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:59

nou Blussem, hoe ziet het nu??

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:11

Dat van Vindicat is wel wat bijzonder. Die hebben daar ook gewoon contacten gehad (weet ik van inside :') ) maar een groot voordeel was wel toen zij terug kwamen zaten we in hier in de intelligente lockdown. Dus dat betekend veel minder mensen op straat, winkels gingen sluiten etc.
Ik weet dat een aantal wel griepverschijnselen had maar er werd toen natuurlijk nog niet getest.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:18

lenaa_tje schreef:
Dat van Vindicat is wel wat bijzonder. Die hebben daar ook gewoon contacten gehad (weet ik van inside :') ) maar een groot voordeel was wel toen zij terug kwamen zaten we in hier in de intelligente lockdown. Dus dat betekend veel minder mensen op straat, winkels gingen sluiten etc.
Ik weet dat een aantal wel griepverschijnselen had maar er werd toen natuurlijk nog niet getest.

Er waren inderdaad een aantal met griepverschijnselen. Ze hebben er wel 3 getest die negatief waren. Denk dat daar echt wel wat tussen hebben gezeten met corona maar omdat vindicat al aardig negatief altijd in het nieuws verschijnt gok ik dat ze het een beetje geheim hebben gehouden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:20

Vindicatters zullen ongetwijfeld enkele contacten hebben gehad maar ze zaten niet in epicentrum van de besmettingen . Waar zij waren kwamen nog geen besmettingen voor dus hebben ze mazzel gehad, en ik denk niet dat er positieven bij hebben gezeten. De meesten hebben zich ook aan even thuisblijven gehouden . Juist omdat ze zo vaak in opspraak zijn geweest .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 26-07-20 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:21

Nou dat weet ik niet. Ik ben echt niet pro Vindicat, totaal niet zelf maar ze hebben er nu wel een betere leiding opzitten. Het heeft er ingeval niet voor gezorgd dat er extra belasting was in het ziekenhuis en het is ook geen super spreader geweest. Want daar heeft Blussem wel een punt het is hier gelukkig niet groot geweest en ik hoop dat, dat zo blijft.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:26

Blussem zegt dat er nul ernstige gevallen waren. Ik vind zelf 'dood' best wel ernstig ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:32

Kinke schreef:
Blussem zegt dat er nul ernstige gevallen waren. Ik vind zelf 'dood' best wel ernstig ;)

Ongeveer iedereen in dit topic weet dat blussem onzin loopt te vertellen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:33

En mensen die na de covid niet meer kunnen wat ze voor de besmetting wel konden met zo.
Hoeveel mensen zullen arbeidsongeschikt raken en in welke mate?

Van de week toch ook van die influencers op
tv en gisteravond jongeren rond de 18, wij kennen niemand dus het valt wel mee.
Die jongeren gooiden er ook nog achteraan;” het hoort bij onze leeftijd om regels te negeren en er tegen in te gaan.”

Soms denk ik dan, kan je fijn filmpje van deze killer laten zien, hoe hard lichaam aftakelt.
En ik heb inmiddels ook verhalen gehoord van mensen die gezond waren en aftakelden door de covid.

Dus meevallen, niks!
Het enige dat meevalt met de covid is de patiënt die letterlijk mee kan vallen in vrije val in het ziekteproces.

@purny, helaas zijn er veel blussums in de maatschappij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:35

Kinke schreef:

Zeg ik dat? Nee ik benoem uit haar post waar ze wel een punt heeft. Dat kan en hoeft ook niet weg geschoven te worden. Die aantallen zijn niet te vergelijken met de rest van het land.

Er zijn hier gewoon veel minder besmettingen net als zebrastreep ken ik ook niemand die ziek is geworden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:37

Het gaat bij Blussem en sommige anderen om het feit dat ze gewoon ontkennen dat Corona wel degelijk ernstig is omdat ZIJ er niets van merken. Alle verhalen hier over dode ouders en zieke familieleden word gewoon genegeerd en dat is ernstig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:38

tienus63 schreef:
Die jongeren gooiden er ook nog achteraan;” het hoort bij onze leeftijd om regels te negeren en er tegen in te gaan.”

En dit zijn ook de generaties van het principe '' we don't take no for an answer '' .
Maakt het er allemaal niet gemakkelijker op natuurlijk :7
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 26-07-20 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:38

tienus63 schreef:
En mensen die na de covid niet meer kunnen wat ze voor de besmetting wel konden met zo.
Hoeveel mensen zullen arbeidsongeschikt raken en in welke mate?

Van de week toch ook van die influencers op
tv en gisteravond jongeren rond de 18, wij kennen niemand dus het valt wel mee.

Soms denk ik dan, kan je fijn filmpje van deze killer laten zien, hoe hard lichaam aftakelt.
En ik heb inmiddels ook verhalen gehoord van mensen die gezond waren en aftakelden door de covid.

Dus meevallen, niks!
Het enige dat meevalt met de covid is de patiënt die letterlijk mee kan vallen in vrije val in het ziekteproces.

@purny, helaas zijn er veel blussums in de maatschappij.

Ik vond die influencers ook wel een beetje blussems...
En dat is jammer want je hebt toch een beetje een voorbeeldfunctie