Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Vanaf nu weer 1 x per week boodschappen doen, ipv wanneer ik maar wil. Ook ga ik eens kijken of Jumbo bezorgdienst iets is. Als ik nog wat mis, mogen de jongelui het gaan halen.
bigone schreef:In het begin van het jaar zijn er achteraf ook veel besmette mensen met waarschijnlijk nauwelijks symptomen geweest , lang voor de eerste IC opname. Tot de boel in één keer overstroomde en een arts zei deze week precies hetzelfde . Als er nu maar genoeg besmet raken lopen de ziekenhuizen over drie a vier weken weer voller.
Blussem schreef:bigone schreef:In het begin van het jaar zijn er achteraf ook veel besmette mensen met waarschijnlijk nauwelijks symptomen geweest , lang voor de eerste IC opname. Tot de boel in één keer overstroomde en een arts zei deze week precies hetzelfde . Als er nu maar genoeg besmet raken lopen de ziekenhuizen over drie a vier weken weer voller.
Sterker nog, hier in Noorden hebben ook paar mensen Corona gehad maar nul ernstig gevallen.
Je gaat haast denken dat het een samenloop is geweest met veel alchol consumptie en weinig slapen aka carnaval.
Ander gerucht wat rond gaat is ze zware luchtverontreiniging in Brabant waardoor mensen dat kwetsbare longen hebben en minder reserveren reserves.
Ook was iets mee dat meeste mensen met erge klachten haast allemaal overgewicht hadden. Maar tijd zal het leren.
Blussem schreef:Sterker nog, hier in Noorden hebben ook paar mensen Corona gehad maar nul ernstig gevallen.
Blussem schreef:bigone schreef:In het begin van het jaar zijn er achteraf ook veel besmette mensen met waarschijnlijk nauwelijks symptomen geweest , lang voor de eerste IC opname. Tot de boel in één keer overstroomde en een arts zei deze week precies hetzelfde . Als er nu maar genoeg besmet raken lopen de ziekenhuizen over drie a vier weken weer voller.
Sterker nog, hier in Noorden hebben ook paar mensen Corona gehad maar nul ernstig gevallen.
Je gaat haast denken dat het een samenloop is geweest met veel alchol consumptie en weinig slapen aka carnaval.
Ander gerucht wat rond gaat is ze zware luchtverontreiniging in Brabant waardoor mensen dat kwetsbare longen hebben en minder reserveren reserves.
Ook was iets mee dat meeste mensen met erge klachten haast allemaal overgewicht hadden. Maar tijd zal het leren.
Fitzroy schreef:Dit begrijp ik dan weer niet.
https://nos.nl/artikel/2341834-luiten-g ... rnooi.html
Je gaat het daar toch niet opzoeken? En die gaat ongetwijfeld hier ook geen twee weken in quarantaine.
lenaa_tje schreef:Dat van Vindicat is wel wat bijzonder. Die hebben daar ook gewoon contacten gehad (weet ik van inside) maar een groot voordeel was wel toen zij terug kwamen zaten we in hier in de intelligente lockdown. Dus dat betekend veel minder mensen op straat, winkels gingen sluiten etc.
Ik weet dat een aantal wel griepverschijnselen had maar er werd toen natuurlijk nog niet getest.
Kinke schreef:Blussem zegt dat er nul ernstige gevallen waren. Ik vind zelf 'dood' best wel ernstig
tienus63 schreef:Die jongeren gooiden er ook nog achteraan;” het hoort bij onze leeftijd om regels te negeren en er tegen in te gaan.”
tienus63 schreef:En mensen die na de covid niet meer kunnen wat ze voor de besmetting wel konden met zo.
Hoeveel mensen zullen arbeidsongeschikt raken en in welke mate?
Van de week toch ook van die influencers op
tv en gisteravond jongeren rond de 18, wij kennen niemand dus het valt wel mee.
Die jongeren gooiden er ook nog achteraan;” het hoort bij onze leeftijd om regels te negeren en er tegen in te gaan.”
Soms denk ik dan, kan je fijn filmpje van deze killer laten zien, hoe hard lichaam aftakelt.
En ik heb inmiddels ook verhalen gehoord van mensen die gezond waren en aftakelden door de covid.
Dus meevallen, niks!
Het enige dat meevalt met de covid is de patiënt die letterlijk mee kan vallen in vrije val in het ziekteproces.
@purny, helaas zijn er veel blussums in de maatschappij.