Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:22

Met alleen een tel nr en bank rek kunnen ze niets toch?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:14

Met alleen je bankrekeningnummer kunnen ze ook geen machtigingen aanvragen. Dus niets aan de hand.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:53

Heb nu twee beoordelingen waar in er als verbeterpunt "betere prijs/kwaliteitsverhouding" staat, terwijl die mensen het item (beide nieuw en voor een nihil bedrag ten opzichte van de waarde, als in 10 Euro ipv 70) nog moesten ontvangen. Waarschijnlijk weet niet iedereen dat je niet verplicht bent om bij verbeterpunten iets aan te klikken, maar gewoon op 'volgende' kunt drukken. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:25

Het is alleen jammer dat vaak de negatieve punten langer/sterker blijven hangen dan de positieve én je geen weerwoord meer kunt geven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:56

Ik heb vandaag voor het eerst iemand geblokkeerd :oo echt joh ik werd er gek van en geirriteerd _-:( . Het zal idd wel een negatieve recentie geven naast alle positive tot nu toe

Ik ga even een voorbeeld geven, het product is anders de opmerkingen vergelijkbaar nivo.

Voorbeeld als ik een tweedehand gebruikte premiere regendeken met rugmaat 195 cm in de kleur blauw met kruissingels en twee liesriemen te koop aan bied voor 15 euro.

Eerste vergelijkbare opmerking van vannacht.:"hij is te klein". 8)7 De tweede opmerking "ik wil geen liesriemen en een rode" ik heb daar vanmorgen netjes op gereageert hoewel ik dat eigenlijk zonde van de energie vond. Maar ja ik blijf beleefd.

"Ja het is nu eenmaal een 195 cm ruglengte in de kleur rood en deze wordt nu eenmaal met liesriemen geleverd."

Ervan uitgaande dat het dan klaar zou zijn. Maar nee meteen daarop soort van deze reactie

"maar het is geen Bucas en ik wil ook het bijpassende halster en bandages" 8)7

Toen maar even aardig meegedeeld dat ik ervan uit ga dat er geen interesse is en dat ik uit beleefdheid gereageert heb en dat niet meer ga doen. En daarna maar geblokkeerd. :evaw:

Wat denken mensen als ze dergelijke berichten sturen? :? Dat je op magische wijze iets vergroot, van kleur laat veranderen en er andere onderdelen bijtovert en dan een bij wijze van duur designersitem nagenoeg gratis gaat weggeven?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:51

Dat zijn mensen die geen ander leven hebben en dit is de enige manier om nog enige aandacht te krijgen. Dus als de adv duidelijk is in maatvoering, kleur etc. dan gewoon niet op reageren. Je doet dan precies waar ze op uit zijn nl. aandacht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:55

Bij de eerste twee berichten die ik vanmorgen las dacht ik nog. Ok vreemde opmerkingen. Maar ik zal toch maar even beleefd reageren. Toen er vrijwel meteen weer een krankzinnige reactie kwam was ik er ook wel meteen klaar mee. :evaw: ik ga mijn tijd niet verspillen aan dergelijke kansloze figuren. Niks voor mij om nu iemand te blokkeren maar ik voorzag een ellenlange discussie waar ik niet bepaald voor in de stemming ben :n

Hebben deze mensen niks beters te doen dan anderen irriteren?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:41

Ik heb alweer voor de tweede keer in korte tijd iemand die niet betaalt. Bedrag overeen gekomen. Ze vragen om betaalverzoek en daarna radiostilte. Zo irritant _-:(

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:27

Utixo schreef:
Met alleen je bankrekeningnummer kunnen ze ook geen machtigingen aanvragen. Dus niets aan de hand.

Oh, fijn te horen. Mijn man en ik waren toch wat ongerust. Vooral nadat we wat lazen over mogelijke machtigingen. We houden het wel in de gaten, maar geeft toch beetje geruststelling. Volgende keer stuur ik gewoon een betaalverzoek en nooit geen rekening nummer meer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:14

DubbelFun schreef:
Het is alleen jammer dat vaak de negatieve punten langer/sterker blijven hangen dan de positieve én je geen weerwoord meer kunt geven.

Ook dat.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:15

karuna schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst iemand geblokkeerd :oo echt joh ik werd er gek van en geirriteerd _-:( . Het zal idd wel een negatieve recentie geven naast alle positive tot nu toe

Ik ga even een voorbeeld geven, het product is anders de opmerkingen vergelijkbaar nivo.

Voorbeeld als ik een tweedehand gebruikte premiere regendeken met rugmaat 195 cm in de kleur blauw met kruissingels en twee liesriemen te koop aan bied voor 15 euro.

Eerste vergelijkbare opmerking van vannacht.:"hij is te klein". 8)7 De tweede opmerking "ik wil geen liesriemen en een rode" ik heb daar vanmorgen netjes op gereageert hoewel ik dat eigenlijk zonde van de energie vond. Maar ja ik blijf beleefd.

"Ja het is nu eenmaal een 195 cm ruglengte in de kleur rood en deze wordt nu eenmaal met liesriemen geleverd."

Ervan uitgaande dat het dan klaar zou zijn. Maar nee meteen daarop soort van deze reactie

"maar het is geen Bucas en ik wil ook het bijpassende halster en bandages" 8)7

Toen maar even aardig meegedeeld dat ik ervan uit ga dat er geen interesse is en dat ik uit beleefdheid gereageert heb en dat niet meer ga doen. En daarna maar geblokkeerd. :evaw:

Wat denken mensen als ze dergelijke berichten sturen? :? Dat je op magische wijze iets vergroot, van kleur laat veranderen en er andere onderdelen bijtovert en dan een bij wijze van duur designersitem nagenoeg gratis gaat weggeven?

Klinkt als een flauw kinderspel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:16

DoretteK schreef:
Ik heb alweer voor de tweede keer in korte tijd iemand die niet betaalt. Bedrag overeen gekomen. Ze vragen om betaalverzoek en daarna radiostilte. Zo irritant _-:(

Dat had ik laatst ook. Akkoord gaan met het bod, vragen waar het naar toe gestuurd mag worden en vervolgens helemaal geen reactie meer. En dat dus twee maal kort na elkaar. Zo triest...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:43

Mag ik ff binnenvallen. Ik zit wat op mp te kijken voor de leuk, zie ik een adv over een pony, staat op ijzers.
Staat er in de tekst * Staat op ijzers, hoeft niet maar vinden wij mooier * 8)7
Wat voor idioten zijn dat

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:45

Is niks vreemds aan hoor, boer hier in de buurt had dit ook, en zo lopen er meer

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:00

Nou ik vind het toch raar dat je iets wat redelijk wat kost en vooral niet moet doen als het niet nodig is wel doet...
Ik ben niet tegen ijzers, mijn paard heeft ze voor....maar zeker niet voor de lol

Blijf van die hoeven af als ze gezond zijn en wees er gezegend mee.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:06

Nou okee geen rare mensen verhaal, maar dacht deel hem even. Had een switch op mp gekocht en 3 spellen. Aangezien het mij om 2 spellen ging, ging de 3e te koop.

Was een fitness spel en spreekt vrij voor zich (hardlopen), dus ik een advertentie geplaatst voor 10 euro onder alle andere prijzen. Dacht ben ik er snel vanaf.

Had in de advertentie gezet dat het spel dus bij een gekocht pakket zat en ik, aangezien ik geen sportief persoon ben, niet van plan ben om te gaan fitnessen.

Super snelle verkoop, krijg ik 4 sterren met als verbeterpunt duidelijkere productomschrijving :+

Humor toch de wereld uit :Y)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:48

StalNollie schreef:
Is niks vreemds aan hoor, boer hier in de buurt had dit ook, en zo lopen er meer

Het is niet iets van.. baad het niet schaadt het niet.
Zo iets doe je niet 'omdat je het mooi vindt'.

Laatst vroeg ik naar een vraagprijs, kreeg direct 3 berichten met dat ze een mooi prijsje had gemaakt en direct een betaalverzoek erbij. Euhhh? Nog niks besproken over verzenden etc, beetje vreemd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:50

Dat is een andere discussie die hier niet van toepassing is. maar het is niet iets vreemd aan het adverteren in een mp adv.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:22

Hier een probleem wat echt zo keurig werd opgelost, mag ook gezegd worden!

We hadden een houder nodig voor de telefoon voor in de citroen van mijn vriend. Nieuw 25 euro voor de clip en 50 euro voor de houder... op marktplaats een advertentie voor 20 euro dus gelijk contact opgenomen en snel voor elkaar. Komt het pakketje binnen, zit alleen de houder er in...
Blijkt dat de verkoper de advertentie had geprobeerd te splitsen maar vergeten was de oude advertentie aan te passen. Hij was alleen al op vakantie. Na 2 weken heeft hij alsnog de clip opgestuurd en de verzendkosten op zich genomen! Ik heb nog aangeboden die te delen maar dat was niet nodig :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:07

Dat was netjes :)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:40

Ik heb nu frustraties als koper. Verschillende mensen bericht gestuurd maar 0 reactie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:17

elinedeau95 schreef:
Ik heb nu frustraties als koper. Verschillende mensen bericht gestuurd maar 0 reactie

Nou dit heb ik als verkoper. Dan vragen ze: Is het nog te koop? Kan ik het komen ophalen?
Dus ik zeg: Ja het is er nog, wanneer wilt u komen? En dan niks meer, doodse stilte. En dat al van # potentiële kopers… pffff.
Ik ga hem erop zetten voor Gratis op te halen. Eens kijken hoe snel ze dan reageren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:37

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:02

Suzanne F. schreef:
elinedeau95 schreef:

Nou dit heb ik als verkoper. Dan vragen ze: Is het nog te koop? Kan ik het komen ophalen?
Dus ik zeg: Ja het is er nog, wanneer wilt u komen? En dan niks meer, doodse stilte. En dat al van # potentiële kopers… pffff.
Ik ga hem erop zetten voor Gratis op te halen. Eens kijken hoe snel ze dan reageren.

Hetzelfde...
Ik ben een gratis item er eens voor 5 euro op gaan zetten om te kijken of het verschil maakte.

Haha DF
Heerlijk :))

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:02

Prijs van 6,50 op een artikel.

Reageert er iemand die het graag voor 6,- over wil nemen.

Ach ja ,toe ook maar als die 0,50 cent voor jou zo belangrijk zijn, vooruit dan maar.

Het moest naar België toe en met dhl dus of ik het even wou wegen ivm de verzendkosten.

Natuurlijk, geen probleem.
Mag ik alvast je adresgegevens en je DHL punt?

Was meer dan 3 kilo dus de koper gaf aan dat de verzendkosten dan 12,- zou zijn.

Prima,ik ontvang eindelijk het geld en vraag nog welk DHL punt ze wil.

Krijg ik een "hoezo????" terug.

Nou simpel,die 12,- is voor een DHL punt en naar je huisadres komt er nog 0,75 bij.

Of ze dat dan ook nog als korting kon krijgen?

>;) :roll: <-- mijn gedachten.
Mijn antwoord was wat tactischer :+ ze heeft nu het verschil over gemaakt.

Wat een bult werk voor 6,- :=