Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kinke schreef:tja, ik heb 30 jaar in het bedrijfsleven gewerkt, meestal bij bedrijven waar het flink aanpoten was. Sinds eind 2020 ben ik ambtenaar (bij een kleine gemeente) en ik kan je zeggen, we werken ons de pleuris. Het voordeel is dat het een hele sociale werkgever is en dat thuiswerken sinds corona heel normaal is en we zelf mogen bepalen wanneer we naar kantoor gaan (en we mogen zelf onze uren indelen). Maar minder snel werken...dat is totaal niet van toepassing.
Napie schreef:Wat vinden jullie van het volgende: ben je als kind verplicht om voor je ouders te zorgen wanneer deze ouder worden? ( in het kader dat hun ook voor jou gezorgd hebben maar ik niet de keuze heb gemaakt om geboren te worden) Ik ben benieuwd.
Kinke schreef:ikke schreef:Maar kun je je werk ook efficiënt doen?
helaas lang niet altijd
Kinke schreef:in iedere organisatie is wel wat te winnen denk ik. Maar het ging niet over efficiënt werken maar over de opmerking dat men denkt aan ambtenaren bij niet werken/relaxt/lui werken
Picopico schreef:Het zal vast niet bij elk overheidsorgaan zo zijn en er zijn vast gemeenten waar er wél snel en efficiënt gewerkt wordt. Maar ik ken meerdere mensen die bij de overheid werken of hebben gewerkt die allemaal deze ervaring hebben als ook mensen die vanuit het bedrijfsleven veel met (semi)overheidsinstanties werken en steeds laaaaang op antwoord ed moeten wachten en heb ook van bedrijven gehoord die liever geen ex-ambtenaren aannemen omdat die te traag zouden zijn. Het imago komt ergens vandaan.
denisesilver schreef:Terugkomend op dat stukje aanpakken klimaatdoelen. Je wilt niet weten hoe moeilijk de overheid (staat, provincie, gemeentes, etc.) het maakt om een sociaal en ecologisch verantwoorde wat-het-ook-is uit te voeren. Alles en iedereen moet er een plasje over plegen en er moet zoveel mogelijk leges opgestreken worden alvorens er iets kan worden aangevangen. Ik zie dat dus niet alleen privé, maar ook bij de boeren om me heen. Zowel akkerbouw als veeteelt loopt enorm tegen de bureaucratie op, en dat zijn dan mensen die willen verduurzamen.
Picopico schreef:Edit: tijd voor een nieuwe UO: de muziek van Billie Eilish is echt slaapverwekkend saai
Marocje schreef:Picopico schreef:Edit: tijd voor een nieuwe UO: de muziek van Billie Eilish is echt slaapverwekkend saai
Bad guy
https://open.spotify.com/track/2Fxmhks0 ... uCbuhW5SQg
Vind dit een heerlijk nummer van haar, maar de rest is ook niet mijn ding.
Kinke schreef:ok...dat gebeurt bij ons dus niet, vandaar.
Maar ook in het bedrijfsleven heb je luilakken en mensen die er de kantjes vanaf lopen. Alleen krijgen die niet de naam dat ze luiwammesen zijn.