Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:29

Pearlx schreef:
Geïnteresseerde: "Ik heb interesse, is het nog te koop?"
Ik: "Momenteel staat hij op gereserveerd, er komen vrijdag mensen kijken. Ik kan je eventueel een berichtje sturen als de mensen van Vrijdag toch geen interesse hebben?"
Geïnteresseerde: "...Dus ik kan hem niet nu komen halen?

Als je iets NU kan verkopen zou ik niet twijfelen.
Tot vrijdag kunnen er nog allemaal dingen gebeuren, vaak gaan er mensen dood, dieren, salaris is opeens op..
Ik zou toch even doorvragen aan deze geïnteresseerde.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:17

Zo had ik laatst gereageerd op een partij stenen, ik wilde dezelfde dag (begin van de week) nog de gehele partij komen halen maar ze waren gereserveerd voor mensen die dat weekend zouden komen. Prima, dan zoek ik verder dus die zelfde middag elders een partij stenen gehaald. Kreeg ik dat weekend dus bericht dat die andere mensen maar een deel van de stenen hebben meegenomen. Of ik de rest nog wilde. De rest is voor mij niet de moeite waard om voor te rijden (en ik denk voor velen want het was echt nog maar emmertjes-werk), en ik was inmiddels ook al voorzien.

Wel netjes van de verkoper dat die zich aan de reservering hield, maar die bleef nu wel met een restant zitten waar ik het diezelfde dag allemaal was komen ophalen. Ik reserveer dan ook nooit iets. Wie het eerst komt, die het eerst maalt. Als iemand aangeeft die zelfde avond te komen houd ik het uiteraard wel vast/ verkoop ik het niet ‘s middags. Maar in dat geval reageer ik ook niet op mensen die eerder kunnen/ willen komen, dat doe ik dan ‘s avonds als het wel of niet nog te koop is.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:47

Nielojram schreef:
Pearlx schreef:
Ik: "Momenteel staat hij op gereserveerd, er komen vrijdag mensen kijken. Ik kan je eventueel een berichtje sturen als de mensen van Vrijdag toch geen interesse hebben?"

Tot vrijdag kunnen er nog allemaal dingen gebeuren, vaak gaan er mensen dood, dieren, salaris is opeens op..

Nee, dan moet je iets niet reserveren. Dan heb je gewoon een afspraak. Zwaar onfatsoenlijķ!
Pearlx heeft een nette reactie gegeven, zoals het wel hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:17

Tuurlijk heeft Pearlx een nette reactie gegeven. Alleen de kopers zijn vaak niet zo netjes..
Gereserveerd betekent natuurlijk niets tussen particulieren..
Enfin, succes!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:05

Nielojram schreef:
Tuurlijk heeft Pearlx een nette reactie gegeven. Alleen de kopers zijn vaak niet zo netjes..
Gereserveerd betekent natuurlijk niets tussen particulieren..
Enfin, succes!

Maar dit kan er nu wel een zijn die netjes komt opdagen. Je kan niet iedere koper én niet elke verkoper over een kam scheren. Het is netjes gedaan en ja, als degene niet op komt dagen, dan heeft de verkoopster in iedere geval wel haar woord gehouden en hoeft die zich niet schuldig te voelen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:39

Ik ben ik zoek naar laminaat. Ik ben met 2 mensen in gesprek. De 1 gaat akkoord met een mooie prijs. De ander, die het mooiere laminaat heeft, reageerde pas nadat ik in gesprek was met 1. Dat laminaat wil ik liever. Dus ik zeg dat gewoon eerlijk naar laminaat 1. Dat ik nog in onderhandeling ben met ook een ander en of ik het morgen kan laten weten of ik voor die van haar ga. Geen probleem, maar als iemand anders interesse heeft voelt ze zich wel vrij daarmee verder te gaan, zegt ze. Natuurlijk, zeg ik. Logisch ook, dat is het risico dat ik neem.

Wat veel anderen doen, heb ik gemerkt, is wel ja zeggen op laminaat 1, zelfs een afspraak maken, dan de volgende dag komt het toch op een deal met de ander en dan zeggen ze af met een smoes. Die is dood, auto kapot etc. Maar door ja te zeggen, dan loop je geen risico het kwijt te raken als de betere deal niet door gaat, want het word voor je gereserveerd. Ik vind dat zo achterbaks.

Ik houd er altijd rekening mee dat als mensen iets kopen, de kans groot is dat ze ook op andere advertenties hebben gereageerd, en dat daar ook nog reacties of dealtjes kunnen lopen en dus reserveer ik nooit iets voor langer dan een dag en bij goed contact, max 2.

Ondertussen kan ik laminaat 2 ophalen vandaag en heb ik de eerste een bericht gestuurd.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:48

Nou ja, ik was gisteren onderweg om wat op te halen en mijn auto ging echt stuk. Heb maar even een foto mee gestuurd :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:51

Haha dat is ook rot :')
Mensen durven of willen niet meer eerlijk zijn lijkt wel. En dat is het irritantste.
Als ik nu naar mijn mp-inbox kijk zie ik alleen maar berichten "is het nog beschikbaar?". Leuk die automatische berichten, maar serieus.. als je interesse hebt, stuur dan een bod of een inhoudelijk bericht. Dan hoor je vanzelf wel of het er nog is of niet. Ik zet toch niet voor niks een advertentie..
Ik ben echt klaar met marktplaats :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:59

DeMolenhoek schreef:
Nou ja, ik was gisteren onderweg om wat op te halen en mijn auto ging echt stuk. Heb maar even een foto mee gestuurd :')

Hahaha oeps. Ik heb ook weleens wat gehad hoor. Hond gebeten, moest naar de DA voor hechtingen. Maar een foto gestuurd ook. Puur omdat ik weet dat het anders niet geloofd word aangezien iedereen op mp blijkbaar een leven met alleen maar pech en crisis lijkt te hebben.

Maar een foto van een overleden familie lid zou misschien te ver gaan als bewijs :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:28

Nielojram schreef:
Pearlx schreef:

Hoop met jou nooit zaken te hoeven doen via mp.
Dit zijn dus de mensen die het voor andere verzieken en het vertrouwen schade waardoor mensen haast niet meer eerlijk durven te zijn.

Zou wat zijn dat ik iets heel graag wil maar door werk of vervoer moeten regelen Ik later die week pas kan komen hoe graag ik ook gelijk zou willen....en dan verkoop jij het gewoon een eerder omdat je er maar van uit gaat dat ik toch niet kom 8)7 ga dan geen afspraak aan!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:38

Echt hoor, iemand die gister een boek wilde halen om half 8. Dus ik adres gestuurd, komt ie weer niet opdagen.

Vind dat echt niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:52

Ik had een deal met iemand, komt 'ie nu, een dag later, aan dat hij het aan het eind van de maand wil betalen omdat hij nu geen geld heeft. Ik heb dus aangegeven dat ik dat niet doe, het is direct betalen of niet. Bijna tegelijkertijd krijg ik een bericht van iemand die het direct over wil nemen en vandaag kan betalen. Nu is koper een boos op mij omdat ik het aan iemand anders heb verkocht, want hij kan er toch ook niks aan doen dat hij geen geld heeft. Ik moest maar een beetje begrip tonen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:41

Hier een hele goede ervaring.
Ik had een vijver gezien die ik graag wilde hebben maar mijn auto is te klein om hem te kunnen vervoeren, ding is echt heel groot en voorgevormd en ze vroegen er maar €10 voor. 2 weken nadat ik die vijver zag staan zouden wij toch al met de tuin aan de gang en hadden we dus een kar, mensen gevraagd of ze hem voor me wilde reserveren en ik heb hem gister opgehaald. :D
Toen ik de vijver zag dacht ik even dat ze een 0 vergeten waren maar hij was echt maar €10 dus ik heb nu een mooie grote vijver voor de kikkertjes in de tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:51

cinniz123 schreef:
Dit zijn dus de mensen die het voor andere verzieken en het vertrouwen schade waardoor mensen haast niet meer eerlijk durven te zijn.

Zou wat zijn dat ik iets heel graag wil maar door werk of vervoer moeten regelen Ik later die week pas kan komen hoe graag ik ook gelijk zou willen....en dan verkoop jij het gewoon een eerder omdat je er maar van uit gaat dat ik toch niet kom 8)7 ga dan geen afspraak aan!

Tut tut...
Ik heb ook wel eens iets gereserveerd of apart gehouden voor iemand, en het is nog NOOIT opgehaald of betaald.. Altijd een of andere smoes tegen de tijd dat het zover was.
Reserveren moet je aan een bedrijf over laten, die staan sterker dan wij particulieren, althans, de bewijslast dan.

Dus, ik reageer zo door mijn ervaringen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:54

Ik heb wel al dingen gereserveerd of zelf laten reserveren en dat is elke keer goed gegaan. Heb ik dan geluk? Misschien wel. Maar ik begrijp best dat niet iedereen constant op tel en sprong in een auto kan stappen. Net zoals mensen weleens begrijpen dat ik als verpleegkundige met wisselende uren niet elke avond standaard thuis ben.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:16

Ook ik heb de ervaring gehad om voor jan l*l thuis te blijven en er niemand kwam opdagen maar geen haar op mn hoofd die er aan denkt om een ander dan te bedonderen.
Iets met eer aan jezelf houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:39

Wat is er 'bedonderen' aan dan?

Je kan toch tegen diegene zeggen die het heeft gereserveerd, listen, iemand wil het nu op komen halen?
Als iemand het zo graag wil hebben, en het niet eerder kan halen zorg je toch als koper dat je het veilig stelt, door bv een bedrag aan te betalen?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:42

Nielojram schreef:
cinniz123 schreef:

Tut tut...
Ik heb ook wel eens iets gereserveerd of apart gehouden voor iemand, en het is nog NOOIT opgehaald of betaald.. Altijd een of andere smoes tegen de tijd dat het zover was.
Reserveren moet je aan een bedrijf over laten, die staan sterker dan wij particulieren, althans, de bewijslast dan.

Dus, ik reageer zo door mijn ervaringen..

Nou zelfs als bedrijf staat er in al onze advertenties dat we niet vasthouden, en dat de eerste die t komt halen t krijgt. We maken ook alleen afspraken voor dezelfde dag, iedereen die pas later kan laten we dan vragen of t nog beschikbaar is.
Zijn ze misschien beledigd (want ja zij zijn echt niet zo en hoe durf ik t in twijfel te trekken) maar dat is dan jammer. 9 van de 10 keer hoor je toch niets meer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:53

Vandaag ook wat willen ophalen, 90 km verderop ...
Kom ik daar past het met geen mogelijkheid in de auto:+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:58

Nou ik heb een paar x iets gereserveerd voor een paar dagen en steeds voor niks dus nee ik doe dat ook niet meer.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:56

Alja schreef:

Hier heb ik altijd een beetje een allergie voor := . Zo vaak mensen gehad die precies alle maten willen weten om te kijken of het in de auto past. Tenslotte maak je een afspraak en wat blijkt? Het past dus niet -O- Alle moeite voor niks soms. Bedoel hier niet jou mee hoor, maar heb het persoonlijk al te vaak meegemaakt :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:49

Ik snap dat mensen niet reserveren dat is ieder voor zich maar dan moet je ook geen afspraak maken voor een x aantal dagen later.
Dan moet je zeggen vandaag ophalen en anders niet,dan ben je eerlijk.
Maak je wel een afspraak voor x aantal dagen later en het wel ineens verkopen ben je dus een onbetrouwbaar persoon.
Dus in die zin hoop ik geen zaken te hoeven doen met zo iemand.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:19

Ik reserveer pas als de koper er expliciet om vraagt of als ik een afspraak heb staan met de koper.

Maar die mensen die dan een keer zeggen dat ze het komen ophalen en vervolgens amper communiceren die hoeven dat niet te verwachten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:52

Coconut schreef:
Alja schreef:

Hier heb ik altijd een beetje een allergie voor := . Zo vaak mensen gehad die precies alle maten willen weten om te kijken of het in de auto past. Tenslotte maak je een afspraak en wat blijkt? Het past dus niet -O- Alle moeite voor niks soms. Bedoel hier niet jou mee hoor, maar heb het persoonlijk al te vaak meegemaakt :')

De maten stonden al in de advertentie maar niks opgemeten want mijn moeder zei dat het wel paste :+

Morgen gaan we met grover geschut heen :)

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:40

Dat stomme beoordelingssysteem haat ik echt met passie! Krijg net een 1 ster beoordeling van iemand aan wie ik het product NIET heb verkocht, want hij/zij deed namelijk een onzinnig laag bod :( en dan gewoon alle "kritiekpunten" aanvinken, zoals "geen product ontvangen", ja nogal wiedes! Je mag echt véél te snel een beoordeling geven (ik heb geloof ik maar 2 berichten naar deze persoon gestuurd). Grrrr!

Verder overigens hele fijne ervaringen gehad de laatste weken :)