Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:40

Ik ben heel erg benieuwd Mayflower, of je nog wat terug krijgt op je mail!

Hier een goede ervaring erbij via MP.
Netjes op de afgesproken dag verstuurd met direct de track en trace code erbij.
Stond ervan versteld dat het gehele contact zo soepel liep.

Wel vervelend zijn de afdingers via bokt.
Als er bij staat 'lager bieden heeft geen zin' en 'vaste vraagprijs' toch proberen om er een mooi praatje van te maken, alsof het mij meer voordeel opleverd :')

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:11

Al die afhakers de laatste tijd, ik verkoop ook via fb, ik moest iets voor iemand vasthouden, maar ik hoorde niks meer van haar (we spraken elkaar via pb) ik zie dat ze het bericht heeft gelezen, antwoord ze niet, oke kan best, mensen hebben ook een prive leven, stuur ik haar weer een bericht, zegt ze dat ze al iets anders heeft gevonden.

Mp gaat redelijk.... van sommige krijg ik een mail dat als ik niet meteen reageer dat ze naar iets anders gaan zoeken, reageer ik meteen, hoor ik niks meer van ze, na oke, de verkoop heeft voor mij toch geen haast

Maar toch ben ik bang dat er iets mis is met de mp mail.... want ik hoor van niemand meer iets.. -O-

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:23

Ik had een aangename verrassing vandaag.
Zou iemand beugelriemen ophalen, maar niet echt exact iets afgesproken.
Had aangegeven vanavond tussen 18 en 21 er te zijn.
Om 18 uur komt er iemand bij ons, die zegt "ja, kom voor de beugelriemen"
stond wel even verbaasd te kijken.
maar ging wel vlot, dus dat was wel fijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:33

hier gaat de verkoop goed :)
niet op MP maar wel op facebook, twee dingen vandaag verkocht en het geld staat er ook al bij, ook boeken via bol.com loopt goed, drie dagen achter elkaar een boek verkocht :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:34

Alja schreef:
hier gaat de verkoop goed :)
niet op MP maar wel op facebook, twee dingen vandaag verkocht en het geld staat er ook al bij, ook boeken via bol.com loopt goed, drie dagen achter elkaar een boek verkocht :)

Lekker dan! *\o/*

Via fb ging het ook goed, op een paar mensen na dan die ineens afhaakten, maar ach, die heb je overal :')

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:39

Ik heb er ook weer eentje, een bontje te koop staan. Ik wil er graag vanaf en ik had al vrij snel een mail of het ook voor 5 euro minder mocht en via paypal betalen.

Nou vooruit, ik heb het er wel pas net opstaan, maar als je dan nu meteen kan betalen (via paypal is direct het geld naar mijn account overgeschreven), dan hoef ik geen bieders of reacties af te wachten. "Ja dat kan ik nu meteen doen".

3 berichten uitgewisseld, iedere keer binnen 1 minuut antwoord, maar na die laatste zin ineens geen gehoor en geen betaling.

Intussen was het bijna een dag later en kreeg ik wel iemand die het voor de volle prijs wil hebben. Dus een net bericht gestuurd dat ik aannam dat ze geen interesse meer had omdat ze ineens niet meer reageerde en met de ander in zee gegaan.

Nou ik krijg me een halve dag later toch een boos bericht terug! Hoezo had ik haar betaling niet ontvangen?! die had ze meteen gedaan en anderhalve dag is echt een te korte tijd om een koop af te zeggen. Ja.. dat is zo maar, niet als we overeen waren gekomen dat het meteen kon worden betaald.

Nu is dat via paypal lekker makkelijk, gewoon naar je betalingsgeschiedenis gaan en daar staat naar wie je geld hebt overgemaakt, dus ik wilde wel even een printscreen zien dat ze daadwerkelijk had overgemaakt.
Ineens de reactie: jaa, euh.. ehm ik zat in de auto en het was via de telefoon en misschien is het niet helemaal goed doorgekomen etc :')

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:08

schoonzusje had nog een hele brutale op mp

ze had gereageerd op een vouwfiets of dat ze hem vandaag kon ophalen, dat kon wel en het adres werd meegestuurd, daarna mailt mijn schoonzus of ze hem zo laat kan komen ophalen krijgt ze ineens een mail dat die verkocht is.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:22

Mag raar mens op forum ook? Niet dit forum hoor.

Mens kreeg puppy, berichte mij met wat ik allemaal had.

Dus heel lijstje gemaakt met wat ik had wat de pup nu zou kunnen gebruiken, en later of op de groei.
Heb zelfde ras :)

Stelde allemaal vragen, alles keurig beantwoord.

Ze ging erover nadenken.

Hoor ik niks meer.

Paar dagen geleden, weer reactie van haar op spullen.

Weer allemaal vragen. Wederom maar weer keurig beantwoord.

En wederom gaat ze erover nadenken {:)-:(

Edit: toch nog een reactie. Ze had bedacht om haar hond maar even op te meten, en die moest toch wel een veel grotere maat hebben.

Anders doe je dat eerst voordat je reageert

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:35

Kitty1985 schreef:
Mag raar mens op forum ook? Niet dit forum hoor.

Mens kreeg puppy, berichte mij met wat ik allemaal had.

Dus heel lijstje gemaakt met wat ik had wat de pup nu zou kunnen gebruiken, en later of op de groei.
Heb zelfde ras :)

Stelde allemaal vragen, alles keurig beantwoord.

Ze ging erover nadenken.

Hoor ik niks meer.

Paar dagen geleden, weer reactie van haar op spullen.

Weer allemaal vragen. Wederom maar weer keurig beantwoord.

En wederom gaat ze erover nadenken :(

Edit: toch nog een reactie. Ze had bedacht om haar hond maar even op te meten, en die moest toch wel een veel grotere maat hebben.

Anders doe je dat eerst voordat je reageert

Grrrrrrrr. >;)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:36

Ik baal als een stekker. Misschien ben ik wel te naief. Had een zadel gekocht voor en mocht deze een week testen omdat dat kind op vakantie ging. Zelfde avond netjes gemaild dat die helaas niet paste. Geen probleem, breng hem na de vakantie maar terug. Nou week later dus nog niks gehoord, mail ik weer, geen reactie. Nog een mail, dit maal erin gezet dat ik wel even langs rijd anders. Gelijk reactie dat ze deze week niet thuis is, maar dat ze nog wel iemand wist die het zadel wilde overkopen. Dus die zou mij meteen mailen. Netjes drie dagen gewacht, weer niks. Weer gemaild dat ik hem nu echt graag terug wil brengen. Krijg ik terug; ik neem het zadel niet meer terug. Sorry.

Uhh. En nu? Gewoon langs rijden en mn geld terug eisen? Een van haar ouders bellen dat dit geen nette manier van zakendoen is, of het er bij laten en zelf zadel proberen te verkopen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:45

Ik zou hem terugbrengen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:47

Dat heb ik zelf wel een keer gedaan Noa. Steeds geen reactie krijgen, maar toen heb ik gewoon gemaild dat ik zaterdag 10 uur voor de deur zou staan om het zadel terug te geven. Ik heb toen ook het geld terug gekregen gelukkig. Heb je die afspraak van terugname op mail staan?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:58

Nu ik de mails terug lees, zie ik het inderdaad niet staan. Ik vraag in elke mail, mag ik hem passen? Ja dinsdag is prima. Dat soort dingen. Maar nooit geen antwoord op mijn vragen. Toen ik daar was leek het een heel aardig kind, netjes gezegd dat ik hem altijd terug mocht brengen. Ze woont zelf op kamers, ben bang als ik langs haar huis rijd dat één van haar ouders open doet. Hoe kan ik ooit bewijzen dat ik hem mocht passen? Enige wat ik van haar heb ontvangen is; en past hij? En toen ik zei nee, wanneer ben je terug van vakantie? Vrijdag? Dan breng ik hem graag terug. Zei ze; Ik hoop dat ik dan terug ben. Toen dacht ik al? Huh.. je weet toch wel wanneer je terug bent van vakantie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:07

Ik zou gewoon zeggen dat je zwart op wit hebt dat je hem terug kunt brengen en dat als ze zich daar niet aan houd je aangifte gaat doen.
En dan een dag noemen, bijvoorbeeld 'schikt het zaterdag?'
Kijken hoe ze reageert..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:11

Maar de vraag is, kan ik daar wel aangifte van doen? Want in principe heeft zij gewoon het product geleverd. Heb wel een klacht ingediend op marktplaats.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:17

Mondelinge afspraken, dus toen je het zadel ophaalde en zij zei dat je hem terug mocht brengen, zijn ook bindend. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:18

N0a schreef:
Maar de vraag is, kan ik daar wel aangifte van doen? Want in principe heeft zij gewoon het product geleverd. Heb wel een klacht ingediend op marktplaats.

Ik zou gewoon dreigen, ik denk niet dat het kan, als je iets zou willen doen dan is dat een zaak aanspannen en dat is het niet echt waard denk ik.
Misschien is het beter om het anders te formuleren, dat je het er niet bij laat zitten als ze het niet terug neemt.
En dat de afspraken in de mail inderdaad bindend zijn.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:20

HAHAHA :') grap van de dag.

Ik stuurde; Wauw. Nette manier van zaken doen zo, iemand aan het lijntje houden. Had dan meteen gezegd dat passen niet mogelijk was. Ik ben erg teleurgesteld, erg laag dat je iemand zo geld afhandig maakt...Ik zal binnenkort eens langs rijden of ik bel wel, ik vind dit niet netjes en dit was totaal niet de afspraak.

Krijg ik als reactie:
Sorry dit moest niet naar u, ik zal contact met u opnemen zodra er iemand thuis is.

Terwijl ze gisteravond stuurde:
Ik neem het zadel niet meer terug, sorry

Snappen jullie het nog :') ??? Hoeveel zadels heeft een mens te koop staan.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:28

Ik had een heleboel paardenspullen gekocht via MP voor in Portugal. Dit allemaal naar mijn schoonzus laten sturen. iets was niet aangekomen dus een mailtje naar de verkoopster gestuurd. Krijg ik 1000 excuusses terug....ze was het helemaal glad vergeten op de post te doen (4 week geleden?)... haha.... als het goed is komt het nog op tijd aan voor we weer naar PT vertrekken.... dit had ik nog niet eerder gehad...maar komt goed :-)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:32

N0a schreef:
HAHAHA :') grap van de dag.

Ik stuurde; Wauw. Nette manier van zaken doen zo, iemand aan het lijntje houden. Had dan meteen gezegd dat passen niet mogelijk was. Ik ben erg teleurgesteld, erg laag dat je iemand zo geld afhandig maakt...Ik zal binnenkort eens langs rijden of ik bel wel, ik vind dit niet netjes en dit was totaal niet de afspraak.

Krijg ik als reactie:
Sorry dit moest niet naar u, ik zal contact met u opnemen zodra er iemand thuis is.

Terwijl ze gisteravond stuurde:
Ik neem het zadel niet meer terug, sorry

Snappen jullie het nog :') ??? Hoeveel zadels heeft een mens te koop staan.

Ik zou het gewoon zakelijk houden, en niet op deze manier communiceren. Dat maakt waarschijnlijk een veel serieuzere indruk. Ik zou ook niet gaan afwachten 'dat zij contact opneemt' maar direct een afspraak maken.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:41

N0a schreef:
Ik baal als een stekker. Misschien ben ik wel te naief. Had een zadel gekocht voor en mocht deze een week testen omdat dat kind op vakantie ging. Zelfde avond netjes gemaild dat die helaas niet paste. Geen probleem, breng hem na de vakantie maar terug. Nou week later dus nog niks gehoord, mail ik weer, geen reactie. Nog een mail, dit maal erin gezet dat ik wel even langs rijd anders. Gelijk reactie dat ze deze week niet thuis is, maar dat ze nog wel iemand wist die het zadel wilde overkopen. Dus die zou mij meteen mailen. Netjes drie dagen gewacht, weer niks. Weer gemaild dat ik hem nu echt graag terug wil brengen. Krijg ik terug; ik neem het zadel niet terug.

Uhh. En nu? Gewoon langs rijden en mn geld terug eisen? Een van haar ouders bellen dat dit geen nette manier van zakendoen is, of het er bij laten en zelf zadel proberen te verkopen?

Is het niet toevallig een cognackleurig zadel? Heb nl. een soort gelijk iets meegemaakt.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:26

Ik had een piano te koop, nou uiteindelijke na een dikke prijsverlaging het eens geworden over de prijs. Laat hij niet meer van zich horen.. Hetzelfde gehad met studieboeken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:55

pfff, ik ben op zoek naar nieuwe meubels, maar tjonge jonge wat een bende hebben mensen op, in en om de kasten staan. Ik zou me doodschamen, als ik iets verkoop op MP en maak er een foto van dan moet het wel netjes er uit zien. En dan die mensen die de kasten op zijn kop of op de zijkant er op zetten. Ik val echt om van de verbazing. En mijn eigen kast verkoopt maar niet, misschien moet ik de foto op nieuw nemen met zooi er op en er in, misschien dat er dan iemand naar kijkt :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:57

_O-

Ik vind het altijd hilarisch om stiekem even naar binnen te gluren bij mensen als we iets ophalen van marktplaats. Wat je dan soms ziet... :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:01

ik had vandaag een mailtje met alleen 30 erin, was voor het eerst dat ik zoiets had :+