Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:41

Ik ben zo bloed chagrijnig omdat ik ongesteld moet worden.

Ik wordt daar altijd wat negatief van maar alles irriteert mij ook.

Gelukkig is het maar een paar dagen maar ook zeer vervelend. En dan tegelijk voel ik mij verdrietig en eenzaam. Terwijl dat laatste echt nergens op slaat. Maar iemand hoef maar een beetje anders tegen mij te doen en dan heb ik er al last van :+

Laat het maar snel komen dan ben ik er weer vanaf. Ik overzie de boel nu ook niet zo goed en reageer dat dan ook af op mensen die dichtbij mij staan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:44

Ik heb het bloedheet omdat er kat op schoot lig te slapen. -O-

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:49

Het is bloed heet . En ik moet mijn haar nog stijlen omdat ik morgen naar kantoor moet en het echt GEEN porem is nu . Ik heb dus ook de tuin douche aangezet zodat dochterlief lekker in de tuin kan spetteren . En je mag drie keer raden waar mevrouw nu is.... Aan mij vastgeplakt als klittenband. En ik denk echt. KIND LAAT ME MET RUST . Waarom moeten kinderen altijd op schoot of aan je zitten met zulke bloed hittes >;) ER IS WATER.GA JEZELF VERMAKEN MET KOUD WATER !!! _O-

Jolliegirl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:12

Aan mensen hier in de straat die lopen te klagen over de warmte maar wel hun tuintje staan te schoffelen... Jawel...in de zon...

Doe dat dan niét!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:21

Dat was lekker om rond 9.00 uur te doen en toen warmde het al aardig op. :=

Okay mag sporten overslaan, maar dan moet ik van mezelf honing slingeren. En mag thuis niet klagen gezien het onder de 24 graden is.

Hebben alleen mijn etiketten vertraging. -O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:27

Ik meet later vandaag nog een keer, maar...

Ik heb net met camper schaduw opgezocht. Vooral voor mijn hond.

Twee dezelfde thermometertjes op de grond gelegd, op vergelijkbare ondergrond (gaten-tegels parkeerplaats met wat naaldboomnaalden en wat begroeiing tussen de tegels)

1 in de volle zon,
1 in diepe schaduw.

Verder dus zoveel mogelijk gelijk.
Rond 13.00

Voor alle mensen in mijn omgeving die niet snappen dat ik niet gewoon op een camping of camperplaats blijf staan met dit weer... :')
(Daar is doorgaans weinig of geen schaduw om de camper echt in te zetten)
Tegen zonsonder rijd ik wel weer naar een plek waar ik mag overnachten (hier niet helaas :') )

Bij de pijlen liggen de twee thermometertjes,
Foto's direct na elkaar genomen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:05

JudithGigi schreef:
Tinnitus kan echt een vervelende vicieuze cirkel zijn, maar gelukkig gaat het al iets beter! Ik heb ook het idee dat sinds gehoorbescherming gebruikelijker wordt ze gewoon het geluid harder zetten :roll: vroeger deed ik nooit oortjes in en had ik nergens last van, en nu doet het geluid echt pijn aan mijn oren als ik ze even niet in heb.

Officieel mag het in Nederland niet harder dan 103 decibel.

Het kan ook zijn dat omdat je oordoppen bent gaan dragen, dat je juist tegen minder geluid kan. Dat is dus milde hyperacusis - je oren passen zich aan aan een lager volume en kunnen daardoor minder goed tegen hard geluid. Ik heb dat best extreem inmiddels, ook mede door mijn angst en autisme, waardoor ik van kletterend bestek al in elkaar kan krimpen. :')

Merkte net ook in de auto richting de audicien ook dat mijn oren gewoon even overprikkeld zijn, ik heb een rinkelende sleutelhanger aan mijn autosleutel en kan er even minder goed tegen dan normaal. Hopelijk komt het morgen allemaal goed met het concert.

Edit: kan morgen bij de huisarts terecht :) fijn.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:17

Update over de warmte in huis
Afbeelding

Denk dat ik de rest van de week maar gewoon heel vroeg begin met werken, en dan 's middags nog even wat slaap pak.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:21

Het is 's nachts nochtans koeler dan 's middags hoor

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:32

Oh poep ! Ik moet de airco nog aanzetten in de kamer van mijn dochtertje.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:41

Absolem schreef:
Oh poep ! Ik moet de airco nog aanzetten in de kamer van mijn dochtertje.

Zo dacht ik net eraan dat ik mijn luifel achter nog niet uit had, onze tuin staat op het zuidwesten -O-

Net maar meteen uitgegooid, zon stond net op de vensterbank.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:49

Little_Gift schreef:
Het is 's nachts nochtans koeler dan 's middags hoor

Ja, daarom. Het is niet uit te houden achter de computer. Als ik slaap voel ik dat niet. En het is op mijn slaapkamer om 12 uur nog koel genoeg om in te dutten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:53

Dat ik door de bomen het bos niet meer zie mbt een nieuwe laptop uitzoeken.
Word er helemaal gek van :o Misschien is het ook wel niet te vinden binnen m’n budget :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:06

xPabloBokt schreef:
JudithGigi schreef:
Tinnitus kan echt een vervelende vicieuze cirkel zijn, maar gelukkig gaat het al iets beter! Ik heb ook het idee dat sinds gehoorbescherming gebruikelijker wordt ze gewoon het geluid harder zetten :roll: vroeger deed ik nooit oortjes in en had ik nergens last van, en nu doet het geluid echt pijn aan mijn oren als ik ze even niet in heb.

Het kan ook zijn dat omdat je oordoppen bent gaan dragen, dat je juist tegen minder geluid kan. Dat is dus milde hyperacusis - je oren passen zich aan aan een lager volume en kunnen daardoor minder goed tegen hard geluid. Ik heb dat best extreem inmiddels, ook mede door mijn angst en autisme, waardoor ik van kletterend bestek al in elkaar kan krimpen. :')

Merkte net ook in de auto richting de audicien ook dat mijn oren gewoon even overprikkeld zijn, ik heb een rinkelende sleutelhanger aan mijn autosleutel en kan er even minder goed tegen dan normaal. Hopelijk komt het morgen allemaal goed met het concert.

In de lokale zaal hier zie ik hun meter wel eens tot 110 gaan :wow: maar de grotere zalen e.d. zullen waarchijnlijk wat beter de regels volgen inderdaad. dan zal ik mezelf goed getraind hebben slechter tegen geluid te kunnen :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:17

cursebreaker schreef:
Word er helemaal gek van :o Misschien is het ook wel niet te vinden binnen m’n budget :')

Wat voor iets zoek je?
En moet het perse een laptop zijn?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:19

fleurtjeuh schreef:
cursebreaker schreef:

Wat voor iets zoek je?
En moet het perse een laptop zijn?

Ik heb er toevallig net een topic over geopend :')

[LZP] [Welke laptop zoek ik?]

En het moet idd echt een laptop zijn. Desktop is te omslachtig omdat het in de woonkamer aan de eettafel zal zijn dat ik zit ermee. Had eerder een iMac maar wil toch afstappen van apple en echt iets meer compact wat opgeruimd kan worden tussendoor.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:20

JudithGigi schreef:
xPabloBokt schreef:

In de lokale zaal hier zie ik hun meter wel eens tot 110 gaan :wow: maar de grotere zalen e.d. zullen waarchijnlijk wat beter de regels volgen inderdaad. dan zal ik mezelf goed getraind hebben slechter tegen geluid te kunnen :')

Dat is bij ons in onze zalen ook, de norm uit het convenant is 103 dBa gemeten over 15 minuten. Zolang je gemiddeld dus onder die 103 blijft zit je goed, alsdus de norm. En sommige technici (met name) maken hier een beetje misbruik van.(Gehoorschade kan echter al lager optreden, vanaf 80 geloof ik)

Echter hoeft die 110 dB die je ziet geen dBa te zijn. Veel meetsystemen meten ook dBc en tonen dat even groot als de dBa. Heb ook wel eens gehad dat een bezoeker dat dus zag (op het scherm van mijn tech) en ging klagen dat we te hard draaiden. Was dus dBc die boven de 103 zat, terwijl de tech in kwestie het dBa niveau keurig op 97 dBa had.

Ik maak zelf die fout ook nog wel eens als ik even snel kijk als ik het niveau ga checken. Dat ik dus naar de verkeerde meting kijk.

Ik zeg niet dat ze niet te hard draaiden in jouw geval, maar het zou dus kunnen dat ze qua dBa wel goed zaten.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:22

Weer wat geleerd :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:29

Halve tuin in de schaduw, maar nee hoor...mevrouw wil in de zon liggen
Loopt ondertussen bijna elke 5 minuten naar de schaduw toe, en gaat zodra ze vindt dat ze genoeg afgekoeld is, weer in de zon liggen :')
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:29

dat er een grote bulkwagen voer staat te lossen en dit niet zo goed gaat met als gevolg dat het hele erf onder het stof/voer ligt. Het schiet helemaal niet op dus. Normaal moeten we om 4 uur melken, maar de koeien kunnen niet naar binnen omdat die vrachtauto voor de ingang staat. Ik ben maar weer binnen bij de ventilator gaan zitten.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:37

Had opnieuw wandelschoenen besteld (eigen maat), ergens anders deze keer (vorige paar van Decathlon bleek een onpaar te zijn). Komen ze net binnen, echt hele mooie schoenen, maar zijn ze gewoon echt veel te klein |( En een maat groter is er nog wel, maar retour zenden kost 6 euro (is geen ramp, maar wel jammer. Moet ook nog 15 km heen en weer om pakket retour te kunnen doen) en de prijs is ineens 36 euro hoger dan voor het weekend -O- Het is eigenlijk niet eens zozeer een ergernis als wel een teleurstelling

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:49

Moska schreef:
Had opnieuw wandelschoenen besteld (eigen maat), ergens anders deze keer (vorige paar van Decathlon bleek een onpaar te zijn). Komen ze net binnen, echt hele mooie schoenen, maar zijn ze gewoon echt veel te klein |( En een maat groter is er nog wel, maar retour zenden kost 6 euro (is geen ramp, maar wel jammer. Moet ook nog 15 km heen en weer om pakket retour te kunnen doen) en de prijs is ineens 36 euro hoger dan voor het weekend -O- Het is eigenlijk niet eens zozeer een ergernis als wel een teleurstelling

Dat is inderdaad jammer !

Mijn ergernis: in deze tijd mogen kinderen blijkbaar voluit gillen, zonder enige correctie.
In mijn jeugd werd dat fors de kop ingedrukt, misschien toen te streng, maar nu toch wel wat laks.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:50

Welkom in de "pamper"generatie

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:00

Naja ik kan mij herinneren dat ik als klein kind met zulke temperaturen ook echt wel watergevechten had met de andere buurtkinderen. Op de stoep voor huis natuurlijk, en met het nodige gegil erbij. Als mijn vader niet op de vrachtauto hoefde die dag was stond hij er ook gewoon bij met een emmer vol waterbalonnen. Vooral elkaar in de nek raken met dat koude water was leuk :+

Overmatig is natuurlijk ook niet goed, maar ik ben al lang blij dat de buurtkinderen hier nog echt buiten spelen en niet de hele dag binnen zitten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:01

Hele rare manier van communiceren op werk. Ik sta te wachten op een collega, maar die is niet op komen dagen. Niemand heeft wat laten weten en opeens zie ik dat de dienst uit het rooster is gehaald?

Communiceer teminste even. Ten eerste dacht ik dat er onderweg wat gebeurd is.

Vreselijk irritant dat ze van bovenaf niks laten weten. Reden weet ik vaag dat dit gebeurd, maar als er iets negatiefs is houden ze zich van bovenaf lekker stil.

Tja niet overal zijn succesverhalen maar wees daar ook gewoon eerlijk over....