Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:24

Ik kom even binnenvallen met een vraag. Wat zouden jullie doen?
Morgen heb ik een etentje. Één van de aanwezigen heeft deze week corona gehad en heeft zo goed als geen klachten meer. Wel nog vermoeid en misschien wat hoesten, maar dat weet ik niet precies. Een huisgenoot van hem heeft nu ook corona. Het etentje gaat gewoon door. Ik ben niet gevaccineerd en heb ook nog geen corona gehad, dus ik voel me er niet prettig bij. Dat heb ik voorzichtig aangegeven, maar dat wordt meteen op de hoop 'onnodig paniek zaaien' geschoven.
Overdrijf ik nou echt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:33

Inderdaad, dit lijkt ook wel een waanzin draad.
Niet mbt de posters (m/v) maar mbt de onzin van de regels en realiteit.

Ik zit nu achter het raam (pun intended) van de Venta stukje verderop met mijn koffie te genieten van de wereld volgens Kafka:
De meest 8)7 maskergewoontes en de snelweg is >;) :roll: : Na de spits´drukte´ geen plebs met bescheiden autos op de weg; alleen goedbetaalden die hun limousines op hoge snelheid op linkerbaan langs de vrachtwagens jagen over verder leeg asfalt.

Muzieksuggestie voor dit plaatje;

https://www.youtube.com/watch?v=VqhCQZaH4Vs

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:40

amber15 schreef:
Ik ben niet gevaccineerd en heb ook nog geen corona gehad,

Hoe weet je dat je het niet gehad hebt?
Je kan makkelijk zonder symptomen de hele cyclus doorlopen hebben.
De logica over alleen besmet indien positief getest geldt omgekeerd ook.
Nog méér zelfs: Ook al ben je wel met het virus in contact geweest; besmet, kun je nog steeds negatief blíjven testen.

Verder kan niemand inschatten wat joúw risico is; alleen opmerken dat je overal in de samenleving onbekende risicos loopt.
Veel plezier, wá je ook besluit.

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:51

Ik heb toevallig hetzelfde alleen ben ik de organisator van het etentje. 4 mensen hebben afgelopen week corona gehad maar allemaal zijn ze inmiddels klachtenvrij en mogen uit isolatie. Dus ik zie geen probleem waarom ze niet mogen komen. Een vd gasten vond het ook geen goed idee, maar doet wel allerlei andere zaken waar het besmettingsrisico veel groter is. Deze komt nu wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:57

Fitzroy schreef:
Ik heb toevallig hetzelfde alleen ben ik de organisator van het etentje. 4 mensen hebben afgelopen week corona gehad maar allemaal zijn ze inmiddels klachtenvrij en mogen uit isolatie. Dus ik zie geen probleem waarom ze niet mogen komen. Een vd gasten vond het ook geen goed idee, maar doet wel allerlei andere zaken waar het besmettingsrisico veel groter is. Deze komt nu wel.

Covid is als de tandarts in het kwadraat; angst voor de angst terwijl het feítelijk niets om het lijf heeft.

Veel plezier +:)+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:43

amber15 schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag. Wat zouden jullie doen?
Morgen heb ik een etentje. Één van de aanwezigen heeft deze week corona gehad en heeft zo goed als geen klachten meer. Wel nog vermoeid en misschien wat hoesten, maar dat weet ik niet precies. Een huisgenoot van hem heeft nu ook corona. Het etentje gaat gewoon door. Ik ben niet gevaccineerd en heb ook nog geen corona gehad, dus ik voel me er niet prettig bij. Dat heb ik voorzichtig aangegeven, maar dat wordt meteen op de hoop 'onnodig paniek zaaien' geschoven.
Overdrijf ik nou echt?

Als de aanwezige geen klachten meer heeft is er niks aan de hand en is het gewoon veilig om uit eten te gaan.

Ook als huisgenoten het hebben. Aangezien de aanwezige net corona heeft gehad zal die nu geen nieuw virus meenemen.

Besmet raken kan nu overal het kan ook door iemand anders komen in het restaurant in plaats van de groep waarmee je uit eten gaat. Mijn ouders zijn ook besmet tijdens een etentje wat we hebben gehad en niet door mijn zusje of mij want mijn zusje heeft het al gehad vrij kort geleden en ik toen waarschijnlijk ook al.

Ik zou mij juist veiliger voelen bij iemand die recent corona heeft gehad :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:43

lenaa_tje schreef:
996981 schreef:
Hoe de hond uitlaten door een derde veiliger is dan zelf een rondje buiten doen is me nog steeds een raadsel

Nou eens, je kunt prima met Corona een blokje om.

Verder die quarantaine was voor essentiële beroepen ook al aangepast. Als je niet gemist kon worden mocht je ook zonder booster (en geen klachten werken)

Bij ons op het werk nog niet hoor. Ik vind dat lastig. Gisteren moest volgens de medische dienst ook iemand in isolatie, nauw contact. Wel geboosterd. Dat voelt zo krom. Ook wij moeten echt thuis blijven met positieve test ook zonder klachten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:52

Ik vind dat ook terecht in een zorg beroep. Mijn doelgroep is minder kwetsbaar en ook praktisch gezien moest er wel iets veranderen. Dus dat het bij ons wel anders is, vind ik niet raar. Ik zie soms 250 verschillende leerlingen per dag. Je kan niet in quarantaine blijven bij nauwe contacten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:57

Als het gaat om mensen die prima afstand kunnen houden van de kwetsbaren die ook bij ons in huis wonen en als je daarbij optelt dat het voor het welzijn van diegene heel belangrijk is dat zij naar buiten kan dan vind ik opsluiten wel buiten proportioneel. De psychische schade bij haar is groter dan de mogelijke gezondheidswinst.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:02

SusanH schreef:
De psychische schade bij haar is groter dan de mogelijke gezondheidswinst.

Dat kan je op de halve samenleving betrekken. Légio onderbouwende voorbeelden op Bokt. Hoef je niet ver voor terug in déze draad zelfs.
Ik vind het echt héél erg die ´ongerustheid´.

Residente vriendin gisteren ook weer:
Na een afweging als de feestafweging hier op deze draad net wilde ze een ´natte´ rattenval schoonmaken zonder veiligheidsbril op.
Voorbeeld vermeend risico vs echt risico.
Was nét op tijd voor die bril. Ze moest er zelf net zo hard om lachen en we zijn zorgeloos zonder masker naar het etentje gegaan :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:17

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/405 ... -XD-3e9pMY

Er komen meer geluiden dat de huidige vorm van corona gelukkig niet meer zo gevaarlijk is dat we moeten blijven testen en in isolatie moeten gaan bij een positieve test.

Griep komt er aan hoorde ik en dan gaan we ook niet massaal testen en in isolatie. Ziek is ziek en dan is het een kwestie van thuis uitzieken en niet op bezoek bij kwetsbaren. Zo gaat het nu hopelijk ook bij corona worden.

Ik weet niet eens meer precies op welke dag ik zit, maar onder de 10 dagen. Ik ben nog verkouden en hoest. Voor mijn werk heb ik me afgemeld omdat ik die 10 dagen aanhoud. Maar ik ga me niet thuis isoleren en in allerlei lastige bochten wringen. Ik houd er wat rekening mee en dat vind ik voldoende. Gelukkig komen er nu ook geluiden die hetzelfde beamen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:14

Thanks voor jullie reacties. Ik ben in het dagelijks leven ook voorzichtig. Het zit me niet helemaal lekker, maar ik heb besloten toch te gaan. De kans dat ik spijt krijg als ik niet ga, is groter dan de kans dat ik corona krijg.
En inderdaad. Ik weet niet of ik geen corona heb gehad, maar aangezien ik nog nooit klachten heb gehad, ga ik daar gemakshalve van uit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:08

Het ivermectine-schandaal gaat wellicht, hópelijk! nog een pittig staartje krijgen in de VS.
Verder een triest voorbeeld van pharma-macht want we zíjn allemaal al gevaccineerd.
Véél eenvoudiger en sneller onderzoek naar ivermectine tegen Covid19 heeft niet plaatsgevonden omdat het patentvrij supergoedkoop beschikbaar is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:28

Huertecilla schreef:
Het ivermectine-schandaal gaat wellicht, hópelijk! nog een pittig staartje krijgen in de VS.
Verder een triest voorbeeld van pharma-macht want we zíjn allemaal al gevaccineerd.
Véél eenvoudiger en sneller onderzoek naar ivermectine tegen Covid19 heeft niet plaatsgevonden omdat het patentvrij supergoedkoop beschikbaar is.

Welk schandaal? Er is immers bewezen dat het niet helpt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:43

IMANDRA schreef:
Huertecilla schreef:

´Dat´ is een deel van het schandaal ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:48

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:

´Dat´ is een deel van het schandaal ;)

Wat is het schandaal dan. Misschien fijn als je dat toelicht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:48

Huertecilla schreef:

Heb je een bron of is dit je eigen interpretatie?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:55

De meeste ivermectine studies zijn biased en zijn inmiddels „retracted“. Wat is daar dan precies een verrassing aan?
https://academic.oup.com/ofid/article/9 ... ogin=false

„The results suggest that the significant effect of ivermectin on survival was dependent on largely poor-quality studies.“

Dat de wetenschap in het algemeen om te janken was de afgelopen 2 jaar ben ik het mee eens. Meerdere wetenschappers hebben aan de bel getrokken, maar daar is niet naar geluisterd. Het aantal slechte publikaties dat nooit gepubliceerd had mogen worden is absurd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:11

@sizzle: eens, maar ik vraag me vooral af wat HC ermee bedoelt. Is het schandaal dat we een “werkend” (niet dus) medicijn pas laat hebben onderzocht en ingezet, of dat er zo veel frauduleuze of slechte onderzoeken zijn gepubliceerd waardoor ivermectine zo in de media is gekomen als wondermiddel terwijl het niet werkt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:29

Sizzle schreef:
„The results suggest that the significant effect of ivermectin on survival was dependent on largely poor-quality studies.“

Dat de wetenschap in het algemeen om te janken was de afgelopen 2 jaar ben ik het mee eens. Meerdere wetenschappers hebben aan de bel getrokken, maar daar is niet naar geluisterd. Het aantal slechte publikaties dat nooit gepubliceerd had mogen worden is absurd.

Jij vat het schandaal mooi samen.
Ivermectine is de kern van het probleem niet. Of dat wel/geen oplossing boodt is door slecht onderzoek gecompromitteerd.
Dat mes snijdt aan meer dan twee kanten.
In de VS is het actueel vanwege de FDA herbenoemingen. In hoeverre FDA en/of WHO verlengden zijn/verstrengeld met de industrie. In hoeverre wat zij van WC-eend zeggen het door FDA en WHO gesproken woord is, in hoeverre er van hen onafhankelijk goéd onderzoek/publicatie is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:55

De FDA heeft op zich niets te maken met wat (ook Europese) tijdschriften besluiten te publiceren. Ik ben voornamelijk teleurgesteld in de zelf kritiek van de instituten en het falen van het review process.
Dat was al om te janken met de BCG hype.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:19

Sizzle schreef:
De FDA heeft op zich niets te maken met wat (ook Europese) tijdschriften besluiten te publiceren. .

Even een stap terug naar dat ik de VS noemde ;)

Verder helemaal mee eens. Maakt daarbij niet uit welke ´kant´ op. Het ondermijnt volstrekt het vertrouwen in de publicaties en instanties. Dit is nog veel erger dan kunnen weten welke smaak/kleur de instituten/publicaties hebben.
Je zou het verdeel en heers kunnen noemen :Y)

De verhalen van vriendin over de controlemaatregels in Thailand en China zijn schrikbarend, angstaanjagend. Covid is een alibi voor sheeple-management.

Ze was zeer bezord over haar 96 jarige moeder die Covid had. Vanmorgen negatief. Geen énkel symptoom trouwens.
Bedovergrootma was zomer vorig kaar ook al positief met nul problemen dus waarom dan bezorgd over omikron?
Vriendin merkte zelf de idioterie van de angstreflex op.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:07

Vraagje aan de Franse Bokkers hier.
Klopt het dat er vandaag evt versoepelingen aangekondigd worden?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:16

Niet aangekondigd, die zijn per vandaag ingegaan.

Geen maskers en pass vaccinal meer. Maskers alleen nog in OV en instanties als ziekenhuizen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:01

Dus ik zou zonder booster nu wel gewoon uit eten kunnen in Parijs?