Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:53

ingedebruijn schreef:
Ik heb het gevoel dat sommige mensen, andere mensen kosten wat kost willen behoeden voor het virus. Daarmee schuiven we de grenzen steeds wat verder op in mijn optiek. Ik vind dat de grens bereikt is zodra de zorg niet meer onder druk komt te staan.. Als de zorg over twee weken nog rustig is, is het tijd om los te laten en te accepteren dat je niet iedereen kunt redden. Zoals het ook al was voor corona.

Dat denk ik ook, maar tegelijkertijd hadden ze mi echt het risico niet kunnen nemen om de besmettingen nu te laten exploderen. Ik bedoel van een paar honderd jaar 10 duizend in een week is gigantisch.

Ik ben nu overigens in Zwitserland en hier mag je wel naar de discotheek, maar in de winkel moet je nog een mondmasker op…

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:54

Tiggs schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik heb het gevoel dat sommige mensen, andere mensen kosten wat kost willen behoeden voor het virus. Daarmee schuiven we de grenzen steeds wat verder op in mijn optiek. Ik vind dat de grens bereikt is zodra de zorg niet meer onder druk komt te staan.. Als de zorg over twee weken nog rustig is, is het tijd om los te laten en te accepteren dat je niet iedereen kunt redden. Zoals het ook al was voor corona.

Dat denk ik ook, maar tegelijkertijd hadden ze mi echt het risico niet kunnen nemen om de besmettingen nu te laten exploderen. Ik bedoel van een paar honderd jaar 10 duizend in een week is gigantisch.

Ik ben nu overigens in Zwitserland en hier mag je wel naar de discotheek, maar in de winkel moet je nog een mondmasker op…

Of dat inderdaad stom is geweest, zullen we nu binnen een week terug gaan zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:02

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd, zoals te lezen is op de vorige pagina is het de bedoeling de discussie op de bal te voeren en niet op de man.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 11-07-21 13:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:13

Mjelleke schreef:
Er is ook nog de groep die wél gevaccineerd is maar bij wie de vaccinatie niet is aangeslagen. Als de infectiedruk hoog is, dan heeft ook deze groep veel kans om met het virus in aanraking te komen.

Zo kan je aan de gang blijven. Dat is echt heel vervelend als dat bij iemand zo is. Maar daar kan de samenleving niet voor dicht blijven.

En nee ik ben geen feestende jongere en ik heb een hekel aan festivals. Maar er zijn ook veel mensen die daar hun brood mee verdienen..
T blijft een touwtrek en iedereen heeft er zijn of haar eigen gevoel en mening bij wat hij of zij belangrijk vind..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:20

Nou ja, 't is maar hoe je het bekijkt.
Het had ook stap voor stap gekund.

Als de feestdisco's dicht waren gebleven had dat ws al heel veel gescheeld...

Janneke2

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:25

Ehm, "als de zorg nog rustig is"...

Hoebedoellu...?

Een marathon van anderhalf jaar,
heel veel uitgestelde zaken die inmiddels baaie hard nodig zijn,
en veel mensen die heel menselijk toe zijn aan een paar weken vakantie...

Voorlopig is het nog steeds een 'gekkehuis' is de zorg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:25

Kendra schreef:
Nou ja, 't is maar hoe je het bekijkt.
Het had ook stap voor stap gekund.

Als de feestdisco's dicht waren gebleven had dat ws al heel veel gescheeld...

Terwijl we nog volop bezig zijn met vaccineren had het stap voor stap open moeten gaan vind ik....

Het kwam nu zo ineens pats-boem alles kan weer. Mensen waren ook heus wel blij geweest met een minder extreme versoepeling en de jongeren die wilden feesten hadden ook heus wel dat vaccin gehaald met het vooruitzicht dat ze dan over 2 weken "los" zouden mogen, in plaats van direct dezelfde of de volgende dag....

Dan had je weer 2 weken verder geweest met ontwikkelen van de bijbehorende apps en test-mogelijkheden enzo, 2 weken verder met vaccineren / inwerkingstijd van de vaccinatie en had je 2 weken later wéér goed nieuws kunnen brengen. Het was gewoon een domme gok.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:27

Janneke2 schreef:

Hoebedoellu...?

Met rustig bedoel ik dat de aantallen coronapatienten laag blijven zodat we inderdaad achterstallige zorg kunnen inhalen. Maar dat leek me logisch.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:02

Janneke2 schreef:

Hoebedoellu...?

En niet vergeten het zorgpersoneel dat zelf ziek is en (langdurig) uitvalt, welnof niet door Corona.

De druk op personeel is ontiegelijk hoog.

SophievdV

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:50

Hier bericht gekregen dat het meerdaagse paarden evenement niet door kan gaan. De 24 uur is dus in totaliteit en het hoeft niet aaneengesloten te zijn.

Ik baal enorm.. Maar de organisatie kan er ook niks aan doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:29

Een typerende Covid19 parabel:
In Denemarken wordt bij een verzorger op een nertsenfarm Covid19 geconstateerd.
De nertsen worden getest en er blijken er een paar besmet.
Wetenschappers concluderen dat er geen groot risico is, geen risico op mutaties etc. maar..... het virus zou wel snel onder de nertsen kúnnen verspreiden en een bron kúnnen zijn.
17 miljoen nertsen in Denemarken alleen al moesten afgemaakt.
Inmiddels is helder dat de nertsen door de méns geïnfecteerd waren, niet andersom.
Ook was het risico van verspreiding alleen vía de verzorgers....

Tijdens lunch op het terras net sprak een vrouw me aan. Haar dochter heeft een fret en ze is bang dat die de kleinkinderen besmet. Of ik die fret wil overnemen.
Ze is echt bang en bij emotie is rationele uitleg dat eerst een mens die fret moet besmetten en die méns ook voor die kinderen het risico is, kansloos. Zie deze draad.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:02

bigone schreef:
Dan graag het linkje, er zijn inderdaad 102.000 mensen getest maar ik zie nergens dat daar 10000 positieve testen uit zijn gekomen. Die testen tellen namelijk niet mee in de dag cijfers aangezien er een Pcr test achteraan moet komen

Joh, denk je dat ik het uit mn duim zuig ofzo? :roll:
Word altijd beetje kriegel van mensen die linkjes willen omdat ze je anders niet geloofwaardig vinden!
Heb je gister de media niet gevolgd?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:03

Popstra schreef:
bigone schreef:
Dan graag het linkje, er zijn inderdaad 102.000 mensen getest maar ik zie nergens dat daar 10000 positieve testen uit zijn gekomen. Die testen tellen namelijk niet mee in de dag cijfers aangezien er een Pcr test achteraan moet komen

Joh, denk je dat ik het uit mn duim zuig ofzo? :roll:
Word altijd beetje kriegel van mensen die linkjes willen omdat ze je anders niet geloofwaardig vinden!
Heb je gister de media niet gevolgd?

En ik word kriegel van mensen die blind alles geloven en niet aan fact checks doen...

Hoe moeilijk is het om even een bron te geven?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:07

Hoe moeilijk is het om zelf even op Nu.nl te klikken? ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:10

ingedebruijn schreef:
Dan zijn deze maatregelen gerechtvaardigd totdat iedereen tot 12(denk ik wat nu kan?) zich volledig heeft kunnen vaccineren. Ook daarna houdt het in mijn optiek op als de vaccinaties niet voldoende blijken te zijn.

Daar ben ik het voor het eerst met je eens.

Maar we zijn daar nog niet.
Nog maar eens, mijn vriend van '72 krijgt eind volgende week pas zijn 2e prik. Dus per augustus pas beschermt.
Toch ging alles al open. Zonder werkende prik.
Dan is het toch niet raar dat de besmettingen oplopen en het ook weer terug gedraaid word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:11

Daar staat anders helemaal niet dat er 10.000 positieven uit 102.000 tests zijn voortgekomen.

Er staat dat er op vrijdag 102.000 test bij testen voor toegang zijn afgenomen. Die komen niet in de cijfers van de GGD he. Die 10.000 positieven komen uit de testen van de GGD niet uit testen voor toegang.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:14

Hebben meer mensen dit?

Ik merk dat ik het geneuzel rond corona meer dan zat begin te worden, niet vanwege de beperkingen of juist vanwege het gebrek aan maatregelen, maar omdat het nog steeds constant topic nr 1 is, altijd en overal. Vooral in de media en in het regeringsbeleid. Maar ook in gesprekken.

Terwijl er m.i. diverse behoorlijk urgente zaken om aandacht vragen die nog steeds overmatig veel naar alles rond corona gaat.
Dat was een jaar geleden volkomen verdedigbaar, maar nu niet meer, nu de IC's niet meer uitpuilen met covid-patienten.
Ik bedoel, what about de oprukkende georganiseerde misdaad, de almaar groeiende bevolking (op naar de 20 miljoen!), de woningnood, jeugdzorg die op zijn gat ligt, de druk op milieu en leefomgeving, het structureel achter de feiten aanlopen op gebied van klimaatbeleid? Om maar wat te noemen.
Op veel vlakken is het beleid naar mijn idee één grote slappe hap, aanmodderen en kop in het zand steken.

Soms lijkt het bijna alsof corona een dankbare afleidingsmanoeuvre is, vooral voor het huidige kabinet, om de echt belangrijke zaken niet aan te pakken. En nee, ik ben geen complotdenker, ik zie vooral een hoop incompetentie, getreuzel, navelstaren en een schrijnend gebrek aan leiderschap en toekomstvisie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:15

DuoPenotti schreef:
ingedebruijn schreef:
Dan zijn deze maatregelen gerechtvaardigd totdat iedereen tot 12(denk ik wat nu kan?) zich volledig heeft kunnen vaccineren. Ook daarna houdt het in mijn optiek op als de vaccinaties niet voldoende blijken te zijn.

Maar we zijn daar nog niet.
Nog maar eens, mijn vriend van '72 krijgt eind volgende week pas zijn 2e prik. Dus per augustus pas beschermt.
Toch ging alles al open. Zonder werkende prik.
Dan is het toch niet raar dat de besmettingen oplopen en het ook weer terug gedraaid word.

Idd, mijn vader (1955) pas afgelopen maandag zijn 2e az. Ik (1983) aanstaande vrijdag mijn 2e Pfizer.

Op social media kom ik ook veel jongeren tegen die echt boos zijn over deze besmettingen. Zelf netjes getest voor een evenement en toch besmet raken door anderen, mede omdat de jonge vond dat het allemaal weer kon.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:17

DuoPenotti schreef:
ingedebruijn schreef:

Ook eens, met dien verstande dat de rest van de situatie dan moet blijven zoals ze is.

VB
Ontstaat er een nieuwe variant met bijvoorbeeld een mortality rate van 5% bij kinderen onder 18 jaar, dan is het volledig legitiem om wederom opnieuw te kijken naar wat er op dat moment nodig is...

Of een nieuwe variant waar de ingeenten ook weer volledig gevaar lopen, en met een hoge r en een hoge mortality rate, ook weer opnieuw bekijken...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:19

Tja ik denk dat het in de media gewoon gaat om wat levert de meeste clicks op. En dan kopt iets over corona makkelijker, zeker met deze cijfers. Dit beheerst zo nu al zo lang mensenlevens en ik denk dat dit ook veel dichterbij mensen staat dan de andere punten die je noemt. Tenminste, buiten corona is alles wat je zegt zo goed als een ver van mijn bed show en daarmee voor mij niet zo aantrekkelijk om op te klikken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:21

Relaxed schreef:
Idd, mijn vader (1955) pas afgelopen maandag zijn 2e az. Ik (1983) aanstaande vrijdag mijn 2e Pfizer.

Op social media kom ik ook veel jongeren tegen die echt boos zijn over deze besmettingen. Zelf netjes getest voor een evenement en toch besmet raken door anderen, mede omdat de jonge vond dat het allemaal weer kon.

Ik vind dit toch wel iets te makkelijk scoren. Dat iemand zegt dat het kan, maakt het niet dat je het dan perse moet doen. Testen is nooit waterdicht geweest. Vaccinaties werken niet direct.. Dat is echt geen hogere wiskunde. Als je je dan toch naar een feestje begeeft, neem je gewoon een risico. Ze hadden net zo goed lekker het terras op kunnen gaan toch? Beetje zelf nadenken ipv lekker vingertjewijzen is ook niet verkeerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:24

Popstra schreef:
Hoe moeilijk is het om zelf even op Nu.nl te klikken? ;)

Popstra misschien moet je zelf nog even nalezen want ja, 102.000 getest voor toegang. En dan kun je pissig reageren maar die 10.000 besmettingen komen NIET daar weg, dat is al vaker aangehaald.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:29

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:

Ik vind dit toch wel iets te makkelijk scoren. Dat iemand zegt dat het kan, maakt het niet dat je het dan perse moet doen. Testen is nooit waterdicht geweest. Vaccinaties werken niet direct.. Dat is echt geen hogere wiskunde. Als je je dan toch naar een feestje begeeft, neem je gewoon een risico. Ze hadden net zo goed lekker het terras op kunnen gaan toch? Beetje zelf nadenken ipv lekker vingertjewijzen is ook niet verkeerd.

Ook dat is te makkelijk. Overheid heeft toch ook gesteld dat het zo kan.
En terecht ook dat het dan even niet kan. Vaccinatie voordelen zijn helemaal al vreemd zolang niet iedereen in Nederland ingeënt kan zijn. Dan moet er dus nog maar even voorzichtig aan gedaan worden

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:30

Jammer dat er precies vandaag weer een storing moet zijn in de cijfers. Gebeurt wel heel vaak. Gelukkig stabiel rond de ziekenhuizen. Weer een dag verder.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:32

lenaa_tje schreef:
Ook dat is te makkelijk. Overheid heeft toch ook gesteld dat het zo kan.
En terecht ook dat het dan even niet kan. Vaccinatie voordelen zijn helemaal al vreemd zolang niet iedereen in Nederland ingeënt kan zijn. Dan moet er dus nog maar even voorzichtig aan gedaan worden

Waarom is dat te makkelijk? Omdat dingen kunnen, hoef je ze gewoon nog niet te doen. Ik heb nog maar 1 prik gehad dus ik ga niet op vakantie naar het buitenland, kan wel, mag wel. Ik ga ook niet naar drukke plekken, kan wel, mag wel. Is toch gewoon een beetje normaal na blijven denken?