Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 00:22

Dpd duurt hier ook altijd maar een dag of 2

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:45

maessie schreef:
Oh echt, hier is dpd favoriet omdat die altijd heel vlot is. Bizar dat er zo'n verschil in zit zeg!

Het pakketje is 23 april verzonden (vanuit Nederland) en heb het nog steeds niet.

Hier is mondial relay favoriet

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 05:39

Ik een bundel gemaakt en een bod gedaan, is er nu een artikel van die bundel verkocht, juist dat artikel wat ik graag wilde :( Ik baal echt enorm! Deze verkoper had geen bundel korting, dus leek me wel fair om een bod te doen (totaalprijs kwam uit op €22 dus deed een bod van €20). Toch jammer dat als je een bod doet op een bundel, dat dan die artikelen niet gereserveerd/geblokkeerd worden eigenlijk....

En ik heb een irritante bieder. Ik heb wat boeken voor €5,- erop staan. Lijkt me een nette prijs voor amper aangemaakte boekjes, waarvan er 1 nieuw al €15,- is. Gaat iemand nu heel de tijd bieden; €3,- . Door mij geweigerd. €3,50 , geweigerd. €3,75 ... Ik ga een tegenbod doen van €6,- denk ik

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 07:20

Je doet zelf ook een lager bod, toch? De ander kan het ook proberen. :)

En dat is meteen ook het risico van bieden, het kan door iemand anders gekocht worden als diegene besluit dat het de prijs waard is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 07:46

Balen voor je :(:)

Ik ben als verkoper over het algemeen juist blij dat een bundel niet gereserveerd wordt voor elke malloot die een bod doet, want dan zou je een betere koper de kans ontnemen.

Als koper vind ik het wel heel jammer uiteraard want soms is er iets waarvan je denkt dat de prijs wat aan de hoge kant is en ze vast ook wel voor een iets lager bod akkoord gaan. Maar als ik het echt graag wil hebben dan koop ik het toch gewoon hoor :j

Dingen waarbij het pijn doet als het ineens voor je neus weg verkocht wordt, en waarbij je dan denkt "shït ik had het anders ook wel voor de vraagprijs gewild" moet je gewoon kopen :j

Dingen waarvan je wat minder baalt daar doe ik wel een bod bij :j

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 08:11

Ik ben ook heel blij dat vinted niet reserveert bij een bieding. Genoeg keer onzin biedingen gehad terwijl gelijktijdig het artikel voor de vraagprijs verkocht wordt.

Als jij het zo graag wilde hebben had je het voor die 2 euro meer moeten kopen.

Als je gaat bieden heb je de kans dat je het misloopt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 08:52

Oef nee, reserveren bij het maken van een bundel vind ik ook geen goed plan. Zoveel mensen die een bundel maken, daar al flinke bundelkorting op krijgen en dan alsnog een bod doen. Wat prima is natuurlijk, maar als ik dat bod afwijs hoor je niks meer van ze :')

Ik zit er wel aan te denken om de bundelkorting bij voorbaat maar uit te zetten, zal dan eerder geneigd zijn wel akkoord te gaan met een bod...

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 09:20

Dispar_Vulgo schreef:
Er zijn vreemde mensen op de wereld hoor :+

Ik had eens een koala knuffel voor m'n dochter op Vinted gekocht. Méga sigarettenlucht.
Tig keer gewassen en geweekt en toen was die stink niet meer overheersend
Maar sinds dien vraag ik altijd of een stoffen artikel uit een rookvrij huis komt :')

Herkenbaar! Ik heb dit nu twee keer gehad. Een keer bij een autozitje voor babies die we gratis kregen, inclusief rooklucht. Nooit gebruikt uiteraard.

En één keer een logeerbed gekocht met bijbehorende matras erbij. Het ging me vooral om het frame. In dat huis werd ook flink gerookt, waardoor ik stom genoeg niet door had dat het matras ook zo rook. Dat merkte ik thuis pas op. Nog geprobeerd te wassen (de hoes dan), maar rooklucht krijg je er echt niet uit.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:52

Helaas is het niet altijd de schuld van de verkoper... Ik heb al op Facebook ervaringen gelezen dat als de bezorger flink rookt in de bus, die geur ook in de spullen kan gaan zitten...

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 20:49

Marjo schreef:
Helaas is het niet altijd de schuld van de verkoper... Ik heb al op Facebook ervaringen gelezen dat als de bezorger flink rookt in de bus, die geur ook in de spullen kan gaan zitten...

Maar even de chauffeur zit voorin de bus, de pakketten liggen achterin. Veel bussen zit geen doorgang in dus zijn 2 afgesloten ruimtes. En hoelang ligt een pakket nou daadwerkelijk in de bus, zo snel komt er toch geen extreme rookgeur in een afgesloten verpakking?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 20:54

Michelle_96 schreef:
Marjo schreef:

Maar even de chauffeur zit voorin de bus, de pakketten liggen achterin. Veel bussen zit geen doorgang in dus zijn 2 afgesloten ruimtes. En hoelang ligt een pakket nou daadwerkelijk in de bus, zo snel komt er toch geen extreme rookgeur in een afgesloten verpakking?

Echt wel... hier heeft een pakket alleen een uur of 3-4 bij de overburen gelegen... door en door uitgerookt. Zo erg dat de lege doos zelfs niet in de schuur mocht liggen. De (nieuwe!) kleding van een webshop is eerst 3 keer gewassen.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 21:28

Wordt dpd nog aangepast denken jullie
In de app staat de laatste update op 25 april
Maar op de dpd tracking pagina op 2 mei (in transit)

Het pakketje is 23 april verzonden. (Binnen Nederland naar mij toe)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:42

Hier de laatste tijd ook problemen met DPD. Al 2x gebeurd dat er een pakket als bij mij aangekomen gemarkeerd was terwijl dat niet zo was. 1x lag het op het pakketpunt (een flexbox), maar nu is het nog in een depot. Vinted heeft een onderzoek gestart bij DPD en de verkoopster zegt dat het gewoon bij mij is aangekomen (die flexbox is bij een supermarkt en nu ligt het bij een depot bij een ander filiaal van die supermarkt, waar ik het niet eens kan ophalen want ik heb nog geen afhaalcode). Echt super irritant, het is niet kwijt, het is precies duidelijk waar het is maar het is er gewoon nog niet. Snap er weinig van.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 21:57

Mri schreef:
Michelle_96 schreef:
[quote="Marjo"

Echt wel... hier heeft een pakket alleen een uur of 3-4 bij de overburen gelegen... door en door uitgerookt. Zo erg dat de lege doos zelfs niet in de schuur mocht liggen. De (nieuwe!) kleding van een webshop is eerst 3 keer gewassen.[/quote]

Dat is dus in dezelfde ruimte als de roker. De chauffeurs bij ons in het dorp hebben op postnl na een dichte cabine. DHL en Postnl zijn echt kettingrokers want bij ieder pakket komen ze rokend uit de bus en stappen al rokend weer in (ring deurbel). Plus zie ze altijd rokend door het dorp gaan, wordt ook vaak besproken haha. Maar niemand met klachten over rookgeur ook niet bij het DHL en Postnl punt waarvoor de pakketten dan eerst de gehele route en dus max 6/8 uur mee gaan niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:27

Ik probeer een advertentie te plaatsen en het komt meteen bij Verborgen te staan. Iemand dit al eens gehad? Ik krijg hem met geen mogelijkheid op Actief gezet. Ook al verwijderd en opnieuw geplaatst maar dan gebeurd weer hetzelfde.

Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:37

Had ik net ook, maar na een tijdje wachten is hij vanzelf naar “actief” verschoven.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:41

En anders even checken of je niet nog op vakantiemodus oid staat?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:44

Nee, dat ziet er echt anders uit, dan staat er bij de advertentie zelf ook zo’n zwarte of grijze “banner” met “verborgen”. En zijn al je artikelen verborgen. Dat was nu niet; het was puur de nieuwe adv die onder het tabje “verborgen” terecht komt. Aan de advertentie zelf is ook niks te zien :n

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:46

Nee idd, vakantie modus staat niet aan, dat is het niet. Dan zie je ook niks op actief staan. Ik heb ook gewoon alle advertenties voor de rest actief en eerder vandaag ook nog wat geüpload wat ook gewoon meteen actief stond (en nog dingen verkocht ook etc)

Maar even afwachten dan en anders morgen nog eens verwijderen en opnieuw proberen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:47

Bij mij was het met een paar uur vanzelf gefixt :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 23:23

Oh ik zie het nu ook inderdaad. Ach even afwachten, zal wel goedkomen toch? :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 00:15

Ondertussen staat hij idd op actief nu :D :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:02

Hèhè....pakje dat ik 26 april verzonden heb (Homerr) is nu net bij pakketpunt aangekomen :roll:

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:51

1,5 week is helemaal niet zo raar voor Vinted Go/Homerr. Met meerdere feestdagen ertussen vind ik het zelfs snel.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:56

Ik denk dat DPD het ineens veel drukker heeft omdat (hier in de buurt) veel Homerr punten gestopt zijn en geen Vinted Go zijn geworden.
Ik moet helaas nu ook vaak kiezen voor DPD ipv Homerr. Andere opties zijn veel duurder of veel verder weg