Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 22:54

Ik wil me inschrijven bij Startpeople. Is er een hele vragenlijst over vorige werkervaringen (of je al negatieve ervaringen gehad hebt bijvoorbeeld), of je hoogtevrees hebt, of je operaties ondergaan hebt,... Nu is de vraag 'neemt u regelmatig geneesmiddelen?'
Als je 'ja' aanduid moet je verplicht invullen welke. Ik vraag me af of dit wettelijk zelfs mag? :+ Echt, hoe is het hun zaak of ik geneesmiddelen neem? Ik schaam me er in het algemeen niet voor dat ik medicatie neem voor ADHD maar voor een job vind het ik toch wel een ding. Gaat hun niks aan.

Nu kom ik aan de vraag "hebt u regelmatig diarree?" Is dit een grap ofzo? :')

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 22:56

Is het een vraag die je verplicht moet invullen?
Of kan je ook doorgaan zonder in te vullen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:04

DezeNaam schreef:

'Ja, as we speak zit ik nu ook weer op de pot deze lijst in te vullen' :))

Mijn vriend die irritant mijn instagram posts herhaald, met zo'n hele irritante poedersuiker. Heb hem geblokkeerd. Doei. :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:05

Naar mijn weten mag een werkgever in NL níét vragen om medische gegevens. Volgensmij zelfs Europees vastgelegd in privacywetgeving.

Eventuele noodzakelijke gegevens (epipen bj allergieën, hoe te handelen bij een hypo) mag een werkgever wel noteren zodat collega's bij incidenten kunnen handelen. Maar dit kan alleen als de medewerker de gegevens vrijwillig opgeeft.

Zelfs de vraag over operaties vind ik al discutabel. Naar mijn weten mag dit eveneens niet. Kun je niet invullen: 'gegevens verstrek ik alleen aan bedrijfsarts' of voor medicatie 'geen specifieke medicatie bij noodgevallen. Verdere medicatiegebruik verstrek ik alleen bij een bedrijfsarts'.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:13

fleurtjeuh schreef:
Is het een vraag die je verplicht moet invullen?
Of kan je ook doorgaan zonder in te vullen?

Als je 'ja' aanduid moet je iets invullen, anders kan je niet verder.

Captain... :')

Bedankt voor de informatie Kookaburra, dat dacht ik inderdaad ook al. Vind het nogal vreemd aangezien het een redelijk professioneel bedrijf hoort te zijn. Ook de vraag of ik 'momenteel zwanger ben' werd gesteld en naar mijn weten mag een werkgever dat ook niet vragen.
Ik maak er nu geen big deal van om het in te vullen maar ik vind het echt vreemd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:30

Ik zou een klacht indienen dat je er niet mee akkoord gaat om dit allemaal in te vullen. Eff invullen dat je morfine slikt en elke dag alcohol als pijnstilling :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:49

Instagram shadowban. :roll:

Rennie89 schreef:
Ik zou een klacht indienen dat je er niet mee akkoord gaat om dit allemaal in te vullen. Eff invullen dat je morfine slikt en elke dag alcohol als pijnstilling :7

_O- _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 00:42

DezeNaam schreef:
Ik wil me inschrijven bij Startpeople. Is er een hele vragenlijst over vorige werkervaringen (of je al negatieve ervaringen gehad hebt bijvoorbeeld), of je hoogtevrees hebt, of je operaties ondergaan hebt,... Nu is de vraag 'neemt u regelmatig geneesmiddelen?'
Als je 'ja' aanduid moet je verplicht invullen welke. Ik vraag me af of dit wettelijk zelfs mag? :+ Echt, hoe is het hun zaak of ik geneesmiddelen neem? Ik schaam me er in het algemeen niet voor dat ik medicatie neem voor ADHD maar voor een job vind het ik toch wel een ding. Gaat hun niks aan.

Haha :')
Dit soort dingen vul ik gewoon in “ wat ze graag willen horen” het gaat ze geen moer aan namelijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 01:50

Dat net mijn keelontsteking en hoesten weer zo goed als over is en dat gelijk het opgeblazen gevoel en het hyperventileren weer erger wordt omdat het maandelijks feestje er weer aan komt...

Heb ook ongelofelijk veel zin in eten zoals Mac :j

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 03:06

Benthhh schreef:
Dat vriend en ik eenzijdige ruzie hebben :+
Hij is boos op mij maar wat z’n probleem nou precies is :')

Dit klinkt als een ongestelde hangry vrouw, je bent zeker dat t een 'hij' is zonder baarmoeder?
zegt een vrouw met zelf een hekel aan ongesteldheid en dan ook lichtelijke moodswings

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 03:21

Dat ik morgen moet werken |(

Ik durf de coördinator gewoon geen appje te sturen maar ik voel mij zo slecht. Echt de hele rechterkant van mijn lijf doet pijn, bonkende hoofdpijn, arm is van de schouder tot aan mijn hand zo opgezwollen dat mijn hele nek verkramp. Alsof ik met mijn hele lijf uit van 3 hoof op de grond gepleurd ben.

Ben hier gewoon afleiding aan t zoeken nu door maar gewoon alles te typen, ik heb t ook zo warm dat ik in een sport bh en een broekje buiten zit op moment om maar een beetje af te koelen en nu is t hier gelukkig 13 graden.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 06:05

Paniekaanval heeft me de hele nacht wakker gehouden *\o/*
En nu wilden de pups er al uit, lang leve 3 uur slaap

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 06:31

LaPluche schreef:
Paniekaanval heeft me de hele nacht wakker gehouden *\o/*
En nu wilden de pups er al uit, lang leve 3 uur slaap

Goedemorgen :(:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 06:50

In België zat ook een interim kantoor dat zo’n vragenlijst had. Heb destijds ook klacht ingediend dat mag echt helemaal niet. Tijdje later trok iemand harder aan de bel en kwam het in de kranten. Dat was bij accent.

Het erge was ook nog dat na het invullen van die vragenlijst ze de resultaten ook nog uitgebreid met je gingen bespreken en advies gaven over hoe je je persoonlijk leven moest in richten. Dat ging echt veel en veel te ver. Nog steeds een nare bijsmaak bij dat bedrijf.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 07:01

Geloof dat medische gegevens niet opgevraagd mogen worden. Of iig ben je niet verplicht ze te noemen.
Wij mogen bvb op declaratie overzichten niet eens de namen van bepaalde medicijnen zetten ivm privacy. Mogen dit ook niet zomaar bespreken als bvb een werkgever of partner belt zonder specifieke toestemming.

Ergernis: net drie leuke praktijkdagen van mijn opleiding gehad, moet ik vandaag weer mn 'masker' op en aan het werk :(

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 07:10

Ik zit ook te denken waar je zoiets kunt melden. Wellicht Autoriteit Persoonsgegevens?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 07:23

Moestuin schreef:
Iets in vertrouwen zeggen tegen iemand ivm een ruzie (was zelfs niet negatief over die persoon. Gewoon de vraag over hoe ik het beste kon oplossen en dat ik het er moeilijk mee heb) Die persoon gaat daar dan een deeltje over gaan zeggen tegen diegene waarmee ik ruzie heb en die trekt dat uiteraard weer totaal onredelijk uit verband en ik ben weer de boeman!

Ik weet weer waarom ik niemand vertrouw. Sinds een paar jaar vertrouw ik weer wat mensen en dat is dus duidelijk een slechte keus. _-:(

Dit is de reden dat ik iets alleen deel met mijn dochters of man of schoonzus die ik al 48 jaar ken :j
Ik ben heel erg gesteld op vertrouwen en zoiets flik je mij èèn keer en het is klaar.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 07:41

Nog een ergernis:
Afbeelding

Het is dat ik geen ruitershop hier in de buurt weet die het heeft... maar weet alweer precies waarom ik dit soort dingen nooit online bestel :')

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:00

Coconut schreef:
Het feit dat een stoffen mondkapje verboden is in Duitsland, maar een wegwerp mondkapje wel mag :?

We mogen in Duitsland alleen medische mondkapjes, vandaar dat de stoffen niet meer mogen ;)

DezeNaam schreef:
Als je 'ja' aanduid moet je iets invullen, anders kan je niet verder.

Captain... :')

Bedankt voor de informatie Kookaburra, dat dacht ik inderdaad ook al. Vind het nogal vreemd aangezien het een redelijk professioneel bedrijf hoort te zijn. Ook de vraag of ik 'momenteel zwanger ben' werd gesteld en naar mijn weten mag een werkgever dat ook niet vragen.
Ik maak er nu geen big deal van om het in te vullen maar ik vind het echt vreemd.

Ze mogen alles vragen, het is niet verplicht antwoord te geven. Maar zo'n vragenlijst is wel heel raar. Waarom zou je je medische gegevens willen delen met je misschien toekomstige werkgever...alsof tegenwoordig je privacy al niet genoeg op straat ligt. Het lijkt mij dat zolang er geen spectaculaire dingen zijn, het ze geen snars aan gaat en al zeker niet wanneer je nog niet eens bent aangenomen :?
Laatst bijgewerkt door Siesjuh op 22-06-21 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:06

In het huisje waar we op vakantie zijn kan geen raam open. :? Dus nu werd ik wakker met hoofdpijn. En mijn vriend slaapt dan ook slecht dus die maakte me vannacht ook al wakker.

Ik ging op vakantie om bij te komen en eens goed en rustig te slapen.

Voordeel: het is hier wel écht stil

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:15

Mijn computer met kuren. _-:( en het probleem niet kunnen vinden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:23

wyoming schreef:
Mijn computer met kuren. _-:( en het probleem niet kunnen vinden.

Did you try turning it off and on again? :+

Nee, sorry, flauw.

Werkpc of je eigen?
In geval van werk kun je iig nog terrecht bij de IT afdeling

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:29

Aan een domme l*l in een bedrijfsbus. Als je op de rotonde rijd en je ineens af slaat zonder je knipperlicht aan te doen en ik daar net op de fiets over steek ook al had ik haaientanden, moet je niet boos naar mij lopen doen flapdrol >;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:48

Dilan93 schreef:
Nog een ergernis:
[ [url=m/9KD15L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is dat ik geen ruitershop hier in de buurt weet die het heeft... maar weet alweer precies waarom ik dit soort dingen nooit online bestel :')

Wat is dat? Hoefolie?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:51

MarlindeRooz schreef:
In het huisje waar we op vakantie zijn kan geen raam open. :? Dus nu werd ik wakker met hoofdpijn. En mijn vriend slaapt dan ook slecht dus die maakte me vannacht ook al wakker.

Ik ging op vakantie om bij te komen en eens goed en rustig te slapen.

Voordeel: het is hier wel écht stil

O op zulke momenten ben ik blij dat ik vrijgezel ben. Mensen moeten mij echt niet wakker maken “ omdat ze niet kunnen slapen door de warmte oid”
Als ze ziek zijn ofzo dan mag het, maar echt niet zonder goede reden >;)